שאלה בנוגע לבית לחיים פרטי

שאלה בנוגע לבית לחיים פרטי

כמו שאמרתי כבר עזבתי את הוסטל אני לא מתאים לשם מבחינת רמת תפקוד , אני ברמה הרבה יותר נמוכה לכן לא מתאים לי הוסטל ומעבר משם לדירה בקהילה כך אמרו וכך גם אני חושב בחוץ אני לא אסתדר , עכשיו נסינו לברר בנוגע לכשורית סבא הפעיל קשרים ניסה לזרזז את זה ללא הצלחה אומרים כרגע אין מקןם בעתיד נוכל כנראה לסדר לך יקח לפחות שנה , עכשיו הצעו לנו בית לחיים פרטי חלופי ורוצים 12 אלף בחודש , האם זה הגיוני על מה ? בכשורית רוצים רק 8000 אלף רק הבעיה שרוצים שנקנה יחידית דיור וסבי מפחד שאחרי חודש אברח וכל הכסף ילך ופה זה חודשי ואין התחיבות אבל האם הגיוני לדרוש כזה סכום ? סבא מוכן אבל בעיני הם מנסים לסחוט אותנו כי אנחנו לחוצים אני בקשתי מידע על המקום פרטים לברר ואז להסכים אבא עושה לי פרצוף ואומר שהכל אני יפסול מראש כי זה לא כמו כשורית בול , אבל אני אומר על מה לשלם כל כך הרבה אם זה לא כמו ? מה יש שם שווה 12 אלף שקל בחודש מה דעתכם ? זהו באתי להתייעץ כי גם בבית הזה זה די יותר מיידי וכישורית סיבוך להיכנס לשם וכנרה יש סיבה מוצדקת חוץ מזה שהבית לחיים זה רק לאוטסטים בתפקוד שלי ושם זה מעורבב לכן גם מקשה זהו
 

גורג42

New member
גם אם 2 המקומות היו זהים לגמרי, 12K לחודש זו עסקה טובה יותר

12K לחודש זה הרבה יותר הגיוני מ-"8K לחודש + התחייבות לקנות יחידת דיור".

השאלה האמיתית היא, האם המקום מתאים. זה הדבר שצריך לברר ולבדוק בשבע עיניים. בהנחה שכן מתאים, ובהנחה שיש לכם 12K לחודש להוציא על זה, אז אני הייתי קופץ על ההצעה הזאת בשמחה.


אגב, אם הם באמת נותנים מענה הולם לכל הצרכים שלך, זה אפילו לא כזה יקר. אחרי הכל, זה כולל קורת גג, ומישהו שקונה ומכין את האוכל, ושירותי ניקיון, ושירותי תיקונים, ומישהו שאפשר לדבר איתו בכל עת כשאתה מרגיש לא טוב, ו... ואת כל זה אפשר לקבל ב-12000 בחודש? תגיד לי איפה נרשמים


(כמובן שהיה עדיף עם איזה פילנטרופ היה מממן סל שירותים כזה לכל מי שזקוק לו כדי להתקיים. אבל אם כבר אנחנו יוצאים מתוך הנחה שהשירות ניתן בתשלום, אז המחיר שנקבת בו סביר בהחלט)
 
זה יותר מזה

בית לחיים למשל כמו כשורית יש בו בריכה טיפולית וסוסים ודיר עזים ופינת חיי ויקב ועוד המון דברים , זה כמו אתר נופש מה שאנחנו מחפשים זה כמו הוסטל רק יותר טוב לשלם יוצר כסף כדאי שהיו יותר דברים ויחס טוב יותר אני לא גר שם לבד אלא אם עוד הרבה דיירים אוטסטים כמוני , בהוסטל הקודם זה היה עולה 2000 שקל וקבלנו כל מה שתארת וגם שרותי בריאות וניתוחים , אבל היה שם יחס לא טוב וגם לא היו פעליות ונוף כשורית זה אחד המקומות הכי מתקדמים בעולם לאנשים בעלי צרכים מיוחדים , ככה לפחות טוענים אגל אין מקום בנוגע להא יש כן יש לסבא שלי לא חסר כסף בכלל בלשון המעטה , אבל הוא די חוסך ולא אוהב להשקיע בי ובכלל אבל הוא כנראה מוכן ככה אבא אמר בנוגע ליחדת דיור זו דירה בגדול 40 מטר עם מרפסת ונוף נפלא ליערות והרים של הגליל המערבי , זה מקום ממש יפיפה אבל אין מקום כרגע תמיד תפוס שם כי יש המון ביקוש ותודה על המענה בעקרון המדינה אמורה להשתף בחלק גם בפרוי הזה וגם בכשןרית אבל בלי קשריש תוספת בגבוה הזה .
 
העניין הוא

שבעקרון זה בית לחיים כלומר כל חייך תגור בו לכן אם תחשב עוד 4 אלף כל חודש כפול כל החיים יוצא לך יותר יקר מכשורית ואתה מקבל פחות לכן אני תוהה מה הם מצעים שם ... שזה שוה כל כך הרבה
 

גורג42

New member
ומניין לך שתרצה להישאר שם כל החיים? זו לא דרך חשיבה נכונה.

אולי בעוד שנה או שנתיים או חמש שנים תחליט שאתה מעדיף לחיות באופן עצמאי? או שאולי תמצא מקום טוב יותר? או שאולי יתברר לך שלמרות הבדיקות היסודיות שעשיתם, היחס שאתה מקבל שם הוא דרעק? או שאולי בעוד שנתיים ההנהלה של המקום תשתנה, ומה שהיה גן-עדן הופך לפתע לגהינום?

בעקרון, כל החלטה שדורשת ממך "להתחייב לכל החיים" זו החלטה גרועה. וזה נכון שבעתיים כשמדובר בבן-אדם שעדיין לא סגור על מה שהוא רוצה מהחיים.

כדאי גם לזכור שמבחינה כלכלית, כסף שאתה מוציא היום שווה יותר מכסף שתוציא בעוד 20 שנה. את אותם ה-100,000$ הייתם יכולים לשים בבנק ולקבל עליהם ריבית, או אולי אפילו להשקיע אותם במשהו.

כך שבסיכומו של דבר, כדי שההבדל ישתלם, תצטרך להיות שם לפחות עשר שנים. ועשר שנים זה המון זמן. מה יקרה אם בעוד חצי שנה תחליט שנמאס לך?

חוץ מזה, כפי ששנינו כבר אמרנו: החישוב הכלכלי הקר לא משנה, בעצם. אין שום הגיון להתפשר על בית שאתה מקווה שהוא יהיה לכל החיים (או לפחות לתקופה מאוד ממושכת), רק בגלל המחיר.

אגב, אולי זאת ציניות לא מבוססת מצידי, אבל אני מתקשה להאמין ש"בית לחיים" כזה יכול באמת לספק פתרון הולם.
 
אתה מאוד צודק

אבל לפי מה שאני יודע תמיד אפשר להפר את החוזה ולצאת משם ככה לפחות טענו רק שיש הבטלה שאם רוצים אפשר להשארר לכל החיים זו לא חובה ואכן אני ממש לא רוצה או מתכנן להשאר שם כל חיי אלא עד שאתרגן יותר מתכנן להיות יותר עצמאי בנוגע לפתרון הולם ברור שזההלא אבל יש אנשים שאין להם ממש בריריה והורים ממש מפחדים כמו הורים שלי מה היה עם הילד אחרי המוות שלנו לכן רוצים להכעיס לבית לחיים לפחות אלו שיקולי אבי וסבי כי אין להם כוחות כבר לטפל בי והם צודקים זה מעייף אבי כבר לא צעיר וזה נורא קשה ...
 

schlomitsmile

Member
מנהל
מניחה (לא יודעת, שווה לברר) שאם רוצים לעזוב
אפשר למכור את הבית, לא?
אם זה רכושך (או רכושו של סבא, מי שקנה)
הרי שאדם רשאי למכור את רכושו.
 

גורג42

New member
בהנחה שתמצא קונה

מה שיהיה כמעט בלתי-אפשרי, במקרה של עזיבה בגלל התדרדרות המקום.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אף אחד לא יודע את העתיד, נכון
אבל למה להניח שהמקום יתדרדר?
נכון להיום יש יותר מתעניינים ממקומות פנויים, המקום פורח ומשגשג.
לפי מה שידוע כיום, נראה לי סביר להניח שניתן יהיה למצוא קונה.
 

גורג42

New member
לא צריך "להניח" שום דבר. צריך להיזהר ולהיות מוכנים לאפשרות

וזה יותר סביר ממה שנדמה לך. אני יודע מניסיון שהאווירה של מקום יכולה להשתנות מהקצה לקצה ובמהירות הבזק, רק בגלל שההנהלה השתנתה (אחד המקומות שבהם הייתי זכה להמלצות ושבחים, וכשהגעתי לשם התברר שהמצב איום ונורא. בדיעבד, התברר לי שההנהלה שם התחלפה שנתיים לפני שהגעתי, ושההתדרדרות התחילה בדיוק אז)
 

schlomitsmile

Member
מנהל
כל פעולה, וגם אי-פעולה היא פעולה, מתבססת על הנחת מוצא
אין מנוס מלהניח משהו

נכון שכדאי להיות זהירים, לזכור שמדובר בהנחה לא בידיעה
ולהיות כל הזמן עם אצבע על הדופק.
 
זה נכון מאוד

אני חשבתי יותר פשוט להיכנס לשם וזה ממש מסובך אין מקומות והמונים מחכים בתור וסבא שלי דיבר עם אנשים שיזרזו את זה וזה מאוד קשה אמרו לנו מינומם שנה לחכות אפילו יותר ...
 
זה נכון מאוד הנחה שלך

והמקום הזה סופר מבוקש שבקלות נמצא קונה המונים מחכים בתור להיכנס לכן זו לא בעיה
 

גורג42

New member
מה פירוש "להפר חוזה"? מה יעזור לעזוב כשהכסף נשאר אצלם?

עדיין שילמת 100 אלף דולר שלעולם לא תקבל בחזרה.

ואם יצאת משם, תצטרך ללכת למקום אחר, נכון? זה לא בדיוק יהיה בחינם, נכון? אז שוב חזרנו לנקודת המוצא, רק עם חור של 100 אלף דולר בכיס (ואופציה אחת פחות).
 
אפשר תמיד למכור זה נכס שלי

ואם אני עוזב אני יכול למכור אותו לאדם אחר שרוצה להיכנס וכושרית היא מקום סופר מבוקש שבקלות יקנו את הבית זה אחד הבעיות להיכנס לשם שאין מקום ויש אין סוף מחכים בתור לכן סבא מנסה להפעיל קשרים וגם זה עדיין קשה אז תחשוב כמה מבוקש המקום .... שגם שאתה מוכן לשלם הכל אונרים לך שאין כרגע מקום ...
 
ואכן צריך להיות עם האצבע

על הדופק ולבדוק על עניין הנכס אם אפשר למכור זה כבר הרבה ייצר טוב וסבא יותר יסכים
 
למעלה