יש לי חלום

arana1

New member
נראה לי שזה מה שבלא הכי קורה

ואיכשהו אנשים רבים תורמים כל הזמן ליצירת מקום כזה, קבוצה כזאת, שכמו שכתבתי גם כאן הרבה פעמים כמות ואיכות המכונות שמחליפות אינטראקציה אנושית גדלה כל הזמן, אפילו מאיצה, ובמידה שבה לא מעט אנשים רואים בה איום אבל כמו שגם אתה מבין וגם עולה ממה שאני מכיר וקראתי על אוטיסטים אחרים, מדומיינים ואמיתיים, זה בדיוק מה שאנחנו צריכים (אני עושה הכל ברשת, גם בסופר אני קונה רק בקופה האוטומטית), ומשער שככל שישתחררו כוחות יצירה אוטיסטיים נזכה לחוות עולם שבו פחות ופחות אנשים נכנסים לפחות ופחות אנשים לישבן כל הזמן, וזה מהותי, הכי הכי הכי.
וביחד עם זה גם הסובלנות ועצם ההכרה בזכות לפרטיות ולהתנהלות פחות טקסית, פחות הצהרתית, פחות סטראוטיפית בוודאי שגדלה וזה לא תהליך שהתחיל היום וכנראה גם לא יסתיים מחר.

וגם בגלל זה נדמה לי שלא רק שיש משהו לא נכון בנסיון לעצב קהילה אוטיסטית אלא שיש משהו הכי מנוגד לצרכים ולתפישה שלנו בנסיון הזה,
ולא במקרה מי שמקים כל הזמן קהילות אוטיסטיות זה הנ"ט,
כי יש קשר בין תפישת הקבוצה ותפישת הפרט,
ואצל הנ"ט הקשר הזה עדיין מתבטא כגזענות במיוחד אם לא בלבד.

תחום הפרט, הפרטיות, המרחב האישי והקשר שלו למרחב הציבורי עובר שינויים כל הזמן, ועבר ויעבור כאלה תמיד, והכיוון הוא אוטיסטי במובהק, ותפישת היחוד והפרטיות האוטיסטית כה עמוקה שרק קבוצה אוניברסלית יכולה להכיל אותה וכמותה

אסור להקים קבוצה לאוטיסטים, זה עוד אחת מהפעמים שבהם אימוץ של תפישה נורמטיבית מזיין לנו את הצורה
 

arana1

New member
באמת זה מה שקורה

שהנזילות המגדרית הולכת ומתמיינת לכל כך הרבה סוגים שלהיות הומו זה כבר שמרני מדי, וזה דווקא מאוד יפה בעיני, ובאיזה שהוא מקום גם מתפתח לכיוון אוטיסטי יותר של מגדריות שיכולה לתפוש כל צורה אפשרית תלוי בהקשר
 

xFeral

New member
לחלוטין, אנו צריכים לעזור לזה להתפתח לטובתינו

 

גורג42

New member
בזמנו חשבתי על משהו דומה - מעין "עיר וירטואלית" עצמאית

אחרי הכל, למה ללכת למסעדה ולהזמין דרך טבלט, כשאפשר להזמין דרך הטבלט (או המחשב) אצלך בבית? אפשר לעשות הרבה מאוד דרך האינטרנט, בעניין הזה.

השאלה הבעייתית פה היא, מי יספק את כל השירותים הדרושים ל"עיר" הזאת (בין אם היא וירטואלית ובין אם לא)? לשלם לגורמים חיצוניים שיעשו את זה, זה גם מאוד יקר וגם מחטיא את כל הפואנטה של "לבנות מערכת ידידותית יותר". אחרי הכל, מי יתמודד עם אותם גורמים חיצוניים שעליהם הכל מבוסס, כשתתחיל הביורוקרטיה הרגילה שתמיד מתרחשת בסיטואציות כאלה?

האפשרות הכי מבטיחה, לדעתי, היא לתת לחברי ה"עיר" בעצמם לעשות את העבודות האלה. אבל הפתרון הזה, שוב, מצריך מאמץ והנכונות להשקיע מצד המעורבים. לא בהכרח הרבה מאמץ (מבחינת זמן), אבל אני תוהה כמה אוטיסטים יסכימו - כתנאי להשתתפותם ב"קהילה" כזאת - להקדיש X שעות בשבוע מזמנם עבור חברי קהילה אחרים (שרוב הסיכויים שהם בכלל לא מכירים).
 

xFeral

New member
אני שמח שאתם מסכימים איתי

זה חשוב לי להבין האם הפתרונות המוצאים נשמעים הגיוניים גם לאחרים.

עם הזמן יהיו יותר ויותר אוטיסטים, לנסות להכניס את כולם לתוך ״עיר מקלט״ לא יהיה פתרון טוב, זה ניתן לביצוע, אבל זה ממש מורכב ולא יענה על הצרכים.

במקום זאת צריך לפתח מודעות, להתאגד ולדרוש ״הנגשה״.
היום זה מאוד מקובל שמקומות יהיו מונגשים, לדוגמא, לכיסאות גלגלים והדרישות שלנו הם שהדברים יהיו בעיקר תכנולוגים יותר - מה שכמובן לא מכאיב לאף אחד.

דבר ראשון צריך להבין איזה הנגשות אנו צריכים (במסעדות, חנויות ובכלל) ורק אחרי שנסכים על רשימה נוכל לעשות עצומה כדי לדרוש או כדי לפתוח את המודעות.

לדרוש - מהממשלה
לפתוח מודעות - כדי שרשתות (ואנשים בכלל) יתחילו לעשות דברים תואמים לאוטיסטים

צריך להבין שכרגע ״אין ביקוש״, לא בגלל שבאמת אין, אלא בגלל שאפילו הורים של ילדים אוטיסטים לא מבינים את הצרכים של הילדים שלהם.

ברגע שנפתח את המודעות לזה שאוטיסטים צריכים א,ב,ג ניצור ביקוש וביקוש מביא בתי עסק לענות על הביקוש.

לדוגמא אם בית עסק יודע שאם הוא יפתח חדר שקט - מותאם ל־״צרכים מיוחדים״ וכך הוא יקבל עוד עשרה לקוחות ביום (לדוגמא, כי הוא יחיד באזור שלו וכי מה שהוא עושה זה מיוחד והמדיה כמובן מתעניינת - כך שהוא גם מקבל ״פרסום״) - הוא יעשה זאת, אבל עסק לא ישקע כסף לפני שיש ביקוש, גם ללוקחות זה יהיה פשוט ״הזוי לחלוטין״.
 

גורג42

New member
לעלות את המודעות צריך בלי קשר. זה הדבר הראשון שצריך לעשות.

מה הטעם "לבוא בדרישות" כשאנשים עדיין נמצאים במצב של בורות מוחלטת בנושא?

צריך להעלות את המודעות, לא רק לעובדה שיש לנו צרכים שונים, אלא גם (ובעיקר) לעבודה שאנחנו לא "נכים" או "פגומים" אלא רק שונים. זה אומר, בין היתר, הסברה מאסיבית בנושא של קבלת השונה (אולי משהו בסגנון של מה שגריי-ארט כתב על זה שהחברה זקוקה לסוגים שונים של אנשים).

ובנוסף, צריך לוודא שאנחנו מקיימים את הדברים שלהם אנחנו מטיפים. אני יודע שאני מתחיל לחזור על עצמי, אבל לפני שאנחנו מנסים לשכנע אנשים לקבל אותנו, אנחנו צריכים ללמוד לקבל אחד את השני (נושא שלצערי הרב לא זוכה כאן לדיון מספק) וגם ללמוד לקבל את הנ"טים.

וכן, אני יודע שהרבה פעמים ההתנהגויות שלהם מתסכלות בטירוף. לפעמים הם גם קולטים דברים בסיסיים שברורים לנו מאליהם. אבל זה לא מתוך כוונה רעה. זה פשוט כי הם פגומים בדרך אחרת מאיתנו.

ואם אנחנו רוצים לדרוש מהם לגלות הבנה וסובלנות קטעים ולפגמים שלנו, אז מומלץ שנגלה הבנה וסובלנות לקטעים ולפגמים שלהם. It's only fair.
 
למעלה