יש לי חלום

schlomitsmile

Member
מנהל
יהודים שטוענים שכל הגרמנים לעולם ועד הם נאצים - הם גזענים
 

schlomitsmile

Member
מנהל
וגם זה בעיניי משהו שאפשר להכיל.
מה שלא זה אם הם משתלחים ביהודים שחושבים אחרת
ומציגים את ראייתם האחרת כהוכחה לנפסדותם.
 

arana1

New member
אבל מעולם לא טענתי כך, אפילו טענתי אחרת

שמה שאני כותב כאן כל הזמן, ומסיבה זאת גם לא ממהר לפתח קהילה וקבוצה, שהנורמה עצמה משתנה כל הזמן ולכיוון שללא ספק ייטיב עם האוטיסטים( ברור שאף אחד כאן מעולם לא קרא ולו מילה אחת ממה שאני כותב, גם זה נתון שלמדתי לקחת בחשבון).
אלא שתפישות נורמטיביות, ולטעמי נורמטיביות מובהקת מספיק כדי להצטרך להגדירה, לא רק שלא יאפשרו פרשנות מקדמת לאוטיסטים אלא בדיוק ההפך.

ולא במקרה אני הכי רואה את זה מפרשנות כמו של גור ודומיו, שבאמת לגמרי לא מבדילים בין רמת ההצהרה לרמת המעשה, בעוד שזה בדיוק הפער שמוחץ את האוטיסטים למוות, ועליו הם משלמים כל הזמן את המחיר האולטימטיבי.

אז יש לנו 2 ברירות, או לקבל את התפישה, הנורמטיבית יש להזכירכם, שוב ושוב כי הזכרון שלכם לא משהו בכלל, שהבעיות הכל כך קשות שלנו נובעות מזה שאנחנו לקויים, או לחפש הסברים וסיבות למה שהורג אותנו, כי אנשי המקצוע מעולם לא חיפשו סיבות כאלה ולעולם לא יחפשו, בדיוק מהטעמים שאני מציג כאן
 

גורג42

New member
שוב אתה מנסה לערפל את הנקודה המרכזית: הצהרות גזעניות זה רע.

ואם מישהו מצהיר כל הזמן הצהרות גזעניות בפורום, אז הוא גזען. נקודה.

זה שאותו אדם גם אומר דברים אחרים, לא מבטל את אותן הצהרות. הרי לא היית מקבל תירוצים כאלה מאנשים שמצהירים הצהרות גזעניות נגד אוטיסטים, נכון? ובצדק.

מצטער, אבל לאמירות כמו "הנטים הם בבונים" אין שום הצדקה. בעיקר כשהתירוצים וההסברים שלך לא פחות גרועים מהאמירה המקורית. למעשה, ה"הסברים" שלך הם בדיוק ההצדקות הקלאסיות שאנשים גזענים תמיד משתמשים בהן.

זה הכי בולט בשימוש שלך במילה "נורמה". כאילו שכל הנ"טים חושבים בדיוק אותו הדבר, ושכל חולי של החברה בהכרח (לשיטתך) מיתרגם לבבוניות של כ-ו-ל-ם. אין שום הבדל בין זה לבין אדם שחור מכריז שכל הלבנים גזענים, רק בגלל שקיימת גזענות נגד שחורים. שום הבדל.

ושיהיה ברור: אכן קיימת אפליה קשה נגד אוטיסטים. הגזענות נגד החריגים למינהם חיה ונושמת, ומדובר בבעיה קשה מאוד שלא הולכת להיעלם בעתיד הנראה לעין.

אבל לא כל נ"ט הוא גזען כזה. ולצערנו הרב, ההודעות שלך עצמך מוכיחות שלא כל גזען הוא נ"ט. שנאת האחר זו מגפה שאף קבוצה לא חסינה בפניה, ובוודאי שהיא אינה מאפיין נ"טי.
 

arana1

New member
גזען זה מי שטוען שנ"ט זה גזע

כמוך למשל. או מי שמסמן אנשים השונים מהממוצע כקבוצה שנועדה להחרגה, כמו הנ"ט יקירך.

הנ"ט הם בבונים כי זה מה שבבונים עושים, מתלהקים סביב אלימות כלפי קבוצות אחרות

אני לא מתרץ אלא עושה את מה שאתה לעולם לא עושה, מנמק

"נורמה" כשמה כן היא, אמונה גזענית, כמוך, שיש רק דרך אחת נכונה לחיות, נורמלית, שמה ששונה ממנה ושנוא על ידה, הוא הלא נורמלי


כל נ"ט הוא גזען
 

גורג42

New member
אלא שזו הכללה פרועה. הרבה נ"טים לא חושבים ככה.

ותודה שאתה מוכיח, שוב, עד כמה הינך מונע על-ידי דיעה קדומה.

אגב, אני מסכים לחלוטין שלקרוא לנ"טים 'גזע' זה טיפשי. אבל אני לא זה שטוען ש"כל הנ"טים בבונים שסוגדים לנורמה". התפיסה כאילו הנ"טים הם גזע נפרד היא פועל יוצא של הגישה שלך, ולכן אני משתמש במילה "גזענות".
 

arana1

New member
זה לא עניין של מחשבה

שוב, בדיוק כמו הנ"ט אתה לא מבדיל בין רמת ההצהרה לרמת המעשה, ומה לעשות שכולם כמוך מאוד דואגים להצטייר יפה אבל להתחייב לכך מעשית זה כבר משהו מאוד מאוד שונה, הרי אחרת החברה לא הייתה נראית כמו פח זבל

הנ"ט נוטים וצריכים ללהקתיות מסוג מאוד מסויים, ומסיבה מאוד מובהקת, בדיוק כמו הבבונים ולכן אין מצב שהם יראו וירגישו אוטיסטים, נקודה
 

גורג42

New member
ברמת המעשה, אתה תוקף באכזריות כל מי שלא נראה לך.

ברמת המעשה, אתה הופך כל ביקורת עניינית כלפיך למסע של התקפות אישיות.

אני מבין יפה מאוד את ההבדל בין הצהרות למעשים. רק שאצלך אין שום הבדל. הדרך שבה אתה מנהל דיונים בפועל היא אלימה לא פחות מההצהרות הקיצוניות שלך.

זאת, אגב, גם הסיבה שאנחנו תמיד נגררים לויכוחים האלה. כי אני לא יכול לעבור בשתיקה על הדרך האלימה שבה אתה "מנהל דיון" כאן בפורום.
 

גורג42

New member
אגב, מכיר את הפתגם "sticks and stones will break my bones"?

המיתוס הזה, שמילים לא יכולות להרוס ולא יכולות להדיר ולא יכולות לפגוע?

אז זה בולשיט. לא סתם חכמינו אמרו "החיים והמוות ביד הלשון". ואם זה לא מספיק לך, אז תפתח עיתון ותקרא על אותם בני-נוער שהתאבדו בגלל שיימינג ו/או בריונות באינטרנט.

למילים יש כוח, גם לבנות וגם להרוס. ולמעשה, גם הרוב מהכריע של הנזק שנגרם לאוטיסטים הוא ע"י מילים. לא צריך ABA או אשפוז בכפייה כדי להרוס ילד. רק תגיד לו מספיק פעמים שהוא דפוק ונכה, ותראה איך הוא נמק לך מול העיניים. הגישה האיומה הזו שיש להורים מסויימים, גורמת פי אלף נזק מכל טיפול.
 

arana1

New member
מסכים

בדיוק בגלל זה אני חוזר ומזהיר, חוזר ומזכיר, שחוסר יכולתה של הנורמה, ושלך, לחבר בין מילים למעשים הוא כל כך מסוכן ורצחני וחוסר היכולת הזאת הוא בדיוק הרקע והסיבה שעליה ורק עליה מתרחשת אפליה ודיכוי וביזוי ברמה כל כך מטורפת, משתקת, מכוערת, שאין מילים.

אז זה לא ברמה שלא מה שאומרים, זה שטחי, רדוד, בולשיט, זה ברמה של אנשים, כמוך למשל, מצהירים דבר אחד ופועלים אחרת, מה שמייצר סביבה כחנית שבה האמת מתה עוד לפני שהיא נולדת
 

גורג42

New member
איזה סיבוב נהדר של 180 מעלות עשית..

לפני רגע טענת שאני לא יודע "להבדיל בין הצהרות למעשים". ועכשיו אתה טוען שאני לא יודע לקשר בינהם.

מה אמרנו על דמגוגיה? על לשנות גישה ב-180 מעלות ולקוות שאף אחד לא ישים לב?

ואני מזמין אותך להביא דוגמא אחת לזה שאני "מצהיר דבר אחד ופועל אחרת". סתם לזרוק סיסמה בלי לגבות אותה זאת לא חוכמה.
 

arana1

New member
להבדיל זה לקשור

ואתה לא יודע להבדיל בין הצהרות למעשים בדיוק בגלל שבדיוק כמו הנ"ט אתה לא יודע לקשור בין הדברים,
וזה כל העניין, שלאדם הנורמטיבי הדברים או מופרדים או מחוברים בעוד שבמימד האוטיסטי יותר כל דבר הוא גם מחובר וגם נפרד, וזה מהותי, הכי, להבנת היכולת לקשור בין מחשבה למעשה

מכל הדעות שלך נגזר הבדל מצמית בין מחשבה למעשה
 

גורג42

New member
אני יודע מה הפירוש הצהרות כמו "נט = בבון" ו"כל נט הוא גזען"

כל השאר לא רלוונטי.

אני חוזר ואומר: שום נימוק אינטלקטואלי לא יהפוך, באורח פלא, את הגזענות שלך לפחות גזענית.
 

גורג42

New member
אגב, עדיין לא נתת אפילו דוגמה אחת לטענה שלך כלפיי.

"מכל הדעות שלך נגזר הבדל מצמית בין מחשבה למעשה" - תן דוגמא אחת.

ולמען הסר ספק, זו אינה הזמנה או מתן אישור להתנפל עליי עם התקפות חסרות שחר. תן דוגמא עניינית אחת.
 

arana1

New member
וזו בדיוק הנקודה, גם

וזה גם מה שגורם לאוטיסטים להיתפש כלא קוהרנטים, כאסוציאטיבים מדי, ככאלה שמתפזרים לכל הכיוונים לנ"ט כמוך, שאין מצב שאדם נורמטיבי יבין זהות המבוססת על היכולת והצורך לנוע בכיוונים רבים ושונים במקביל, זו המהות, שלא במקרה נורמטיבים כמוך מפספסים אותה, ומהפספוס הזה צומח דיכוי ואפליה וכיעור שאין אלים ממנו דווקא כלפי אנשים שבדיוק בגלל זה הם הכי פתוחים ורגישים,
נתי למשל מבין מעולה על מה אני מדבר בדיוק בגלל זה
 

גורג42

New member
"לנט כמוך..." - אז עכשיו אתה משתמש במילה "נט" כקללה?

מה השלב הבא? תקרא לי בבון? או אולי יהודון?
 

arana1

New member
לא, זו רק אלימותך שמפרשת את הדברים כך

וזו אחת הבעיות הכי קשות לאוטיסטים שסביבתם האלימה מפרשת את שפתם והתנהלות כאלימה בזמן שהיא הכי לא כזאת ודי בזה בשביל לרצות לדפוק את הראש בקיר בלי הפסקה.

אני משתמש במונח נ"ט על מנת לתאר תפישות כמו שלך
 

arana1

New member
חווייתי ונסיוני

מורים לי שאחרי כל מפגש עם נ"ט, כולל כאלה ממשפחתי, אני מרגיש כמו חתול שעבר עליו אוטובוס, מה אתה מציע ? שאתעלם מכך ? למה ?
אז לא, מה שאני כותב אינו סיסמא חלולה אלא ביטוי של מציאות הכי מוחשית, פיזית, רדשית.
מה שאתה כותב זה סיסמא חלולה, בואו נאהב כולם את כולם, יאללה, חגיגה, אולי מצטייר חיובית לאנשים מסויימים, לי זה מצלצל הכי צבוע ומזוייף בעולם
 

גורג42

New member
בוודאי שה"השערה" הזאת היא קשקוש. אראנה בעצמו הודה לא פעם ש-:

1. בעולם ה"אמיתי" הוא הרבה פחות עימותי.
2. הוא אכן לא רואה את הבן-אדם שעומד מולו בפורום (זו לא פרשנות שלי, אלא אמירה מפורשת שלו שנאמרה בכמה וכמה דרכים: "אני עושה מאנשים דוגמא", "אני לא מדבר איתך אלא עליך" וכו' וכו'.

ובכל זאת, אני טוען שמפגש של פנים-אל-פנים לא יעזור בגרוש, אלא אם מדובר באנשים שספציפית רוצים ליצור קשר זה עם זה. בסתם "בית לחיים" המצב, לדעתי, לא יהיה שונה בהרבה מאשר בפורום. ההבדל היחיד זה שיהיו פחות עימותים ישירים, ויותר שמירת מטענים בבטן - כי אוטיסטים הרי מפחדים פחד מוות מעימותים. אבל אם נדמה לך שהפחד הזה יגרום להם לקבל זה את זה או לכבד זה את זה, אז את משלה את עצמך. אז מה עשינו פה?
 

arana1

New member
לעולם האמיתי יש הרבה היבטים

אחד ההיבטים שלו הוא פורום לדיון מופשט ופתוח בבעיות שלא ניתן לדון בהם פנים אל פנים כי אז זה באמת יהיה עימותי,
זה בדיוק מה שיפה בהתפתחות המדיה הציבורית דרך מצע טכנולוגי טוב יותר,
שאפשר להעלות נושאים בוערים בצורה לא עימותית

בוודאי, אני לא רואה כאן את האדם שעומד מולי, אני גם לא צריך לראות אותו, זה כל היופי במרחב ציבורי שהוא נטול יחסי אחד על אחד, ולכן הוא משוחרר לדון בדברים שלא ניתן לדון בהם במצבים כאלה, וכיוון שכך הוא משלים ועוזר גם לאלה

המטפיזי משלים את הפיזי, המתמטי את הפיזיקלי, זה כל מה שנפלא

גם בגלל זה או לפחות על רקע זה מפגש פנים אל פנים, בשבילי, הוא מעשה אינטימי, הרי בדיוק בגלל זה אני לא מדבר עם אנשים, ולא כמו שנדמה לשרלטנים בגלל שיש לי לקות.

אז אוטיסטים לא מפחדים מעימותים אלא הם פשוט אנשיעם לא עימותיים, ועובדה זו היא גם הבסיס לשונות וגם הסיבה שאין מצב שתבין בכלל מה שאני כותב ולמה אני מתכוון, הפרשנות שלך פשוט נורמטיבית מדי
 
למעלה