כיתת תקשורת למתבגר שאובחן לאחרונה

כיתת תקשורת למתבגר שאובחן לאחרונה

האם אתם חושבים שמומלץ למתבגר שאובחן ממש לאחרונה כא״ס (בתפקוד גבוה מאד) וחווה קשיים רגשיים, להשתלב בכיתת תקשורת או בכיתת חינוך מיוחד.
שתי האפשרויות עשויות להתאים. אשמח לשמוע מנסיונכם ומנקודת המבט שלכם כאן. המון תודה
 

schlomitsmile

Member
מנהל
איזה שתי אפשרויות? כתת תקשורת היא (סוג של) כתת חינוך מיוחד
 
כתת תקשורת או חינוך מיוחד

האפשרות האחת היא כיתת תקשורת בתוך בית ספר רגיל, האפשרות השניה היא בית ספר לחינוך מיוחד המיועד לילדים בעלי קשיים רגשיים, שם לומדים עד שמונה בכיתה עם שתי מורות
 

xFeral

New member
אני אישית ממליץ

אני מעולם לא אובחנתי בגלל שכמו הרבה אחרים ״אנו נראים רגיל מידי״ וחוויתי חוויות קשות בכיתה הרגילה.

בכיתה ״מיוחדת״ מקבלים הרבה יותר יחס ובעיקר ביטחון מפני שאר ילדים שהם באמת רעים...

ראיית העולם שלי והנסיון שלי הם שלא ניתן לברוח ממי שאתה ולנסות להיות ״כמו כולם״ זו טעות קשה שתגרום להרבה סבל, דעתי היא שצריך לקבל את עצמך ולא לנסות להיות מישהו אחר וזה יהיה מאוד קשה להיות עצמך בכיתה ה־״רגילה״ - זה פשוט יהיה סבל יומי.

אני חושב שהשאלה צריכה להיות מכוונת אליו - מה הוא רוצה?

את הכיתה הרגילה הוא כבר מכיר - תנסו לראות את הכיתה ה־״מיוחדת״, אם לא עשיתם זאת עדיין, ותראו איך זה מרגיש.

לגבי רמת התפקוד, צריך להבין שהמדיה משדרת שרוב המוחלט של האוטיסטים הם מוגבלים מאוד כשלמעשה המציאות מאוד שונה, אם זה מעניין אותך, כתבתי בדיוק על זה - להבין אוטיזם.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
שתי הכתות הן "מיוחדות"
גם כתת תקשורת היא כתת חינוך מיוחד, עד 8 תלמידים, שתי מורות
+ סייעות + צוות פארא-רפואי (מרב"ע, קת"ש, מטפלת רגשית).
ההבדל הוא בהפרדה/אי-הפרדה מהסביבה הרגילה.
בכתת תקשורת, אם ובמידה שמתאים לילד
(לדעת הוריו ומוריו וכשמדובר בנער- גם לדעתו)
ללמוד מקצוע כלשהו בכתה מקבילה, רגילה, זה אפשרי.
בהפסקות ושאר פעילויות, יש החשפות הדדית
של הילדים ה"רגילים" וילדי כתת התקשורת אלה לאלה.
בבי"ס חנ"מ, ברור שכל זה לא קורה.
לעתים, זה משפיע גם על ההתנהלות ואף על התפיסות החינוכיות
והציפיות של הצוותים מעצמם ומתלמידיהם.
&nbsp
מסכימה איתך שחשוב לשאול אותו מה הוא מרגיש נכון לו יותר.
אפשר לבקר בשני בתיה"ס, להפגש עם המחנכות הרלוונטיות,
ואז לחשוב יחד, הורים וילד, מה נכון לו יותר.
אין תשובה אחת שתהיה נכונה תמיד.
 

xFeral

New member
נכון, שתי הכתות הן "מיוחדות"

התשובה שלי מכוונת לזה שכדי לבחור באחת משתי האפשרויות ולא פשוט לשים את הילד בכיתה הרגילה.
 
מעניין.. ראיתי זאת אחרת

חשבתי שבביס חנמ דווקא בגלל שאין ילדים ״ רגילים״ אז גם אין תחושת נחיתות אל מול האחרים.
ניסינו לבקש לבקר בכיתת תקשורת אבל מחלקת החינוך שללה על הסף..
 

schlomitsmile

Member
מנהל
לפעמים מפאת שמירת הפרטיות של ילדי הכתה, לא מאשרים ביקור בכתה
אבל בד"כ אין בעיה עם ביקור בביה"ס ומפגש עם המחנכת.
&nbsp
בכתת תקשורת מוצלחת אין רגשי נחיתות בשום אופן.
יש אמונה של הצוות ביכולותיהם של הילדים,
וציפיה של הצוות מעצמו לעזור לכל ילד להביאן לידי ביטוי.
&nbsp
 

schlomitsmile

Member
מנהל
כך זה בכתת תקשורת מוצלחת

האם כתה מסויימת מוצלחת, בינונית או גרועה- תלוי בעיקר בצוות
(צוות הכתה, הנהלת ביה"ס וגם צוות ההוראה בשכבה) ומעל לכל במחנכת.
&nbsp
לנו היה נסיון חיובי.
 

spirt20

New member
מסכימה אני עברתי בריונות קשה

בשל אי היכולת שלי להבין הצלקות עדיין איתי
 
אפשר לשאול באיזה גיל זה קרה?

לי נראה שהבן שלי מסתדר די טוב בכיתה רגילה עם סייעת : הם חבורה מגובשת של 5 ילדים. עם כל השאר (במיוחד עם הבנים) אין לו כל כך קשר.
יחד עם זאת, הוא אמר לי שאמרו לו בבית ספר ש"הוא ילד מוזר".
אבל לא שמעתי משהו מעבר.
תוהה האם יש גיל שבו הסבירות להצקות גדלה.
חשוב לציין שאף אחד לא יודע על האבחון שלו.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
לא ממש משנה אם יודעים או לא
לילדים, כמו שסיפרת, יש "חוש ריח" מצויין.
הם קולטים מיד שיש כאן ילד "מוזר".
לפעמים דוקא ההסתרה משדרת שיש כאן "סוד אפל" ומסבכת עוד יותר את המצב,
לעומת פתיחות והסברה שעוזרת לכולם להבין שזה נהדר שיש כלמיני אנשים בעולם.
&nbsp
https://www.youtube.com/watch?v=2v3L9kYOgvQ
&nbsp
הגיל המועד ביותר לפורענות בהקשר זה, הוא לפי נסיוני
תחילת גיל ההתבגרות, חטיבת-ביניים.
&nbsp
 
בגלל שהם חבורה ממש מגובשת, אני די שקטה

במיוחד שיש סייעת צמודה רוב הזמן.
אין לנו כאן כיתת תקשורת בכל מקרה, רק בחטיבה. אבל אני ממש רוצה שיילך לבית הספר ששלחתי את הגדול. - בית ספר רגיל, אבל קטן עם כיתות קטנות, דגש על לימודים והרבה ילדים "מוזרים" - כמו הבן שלי, ששללנו אוטיזם אבל יש לו קשיים חברתיים גדולים מאשר לאחיו האוטיסט.
 
מה שעוזר לבן שלי, זאת העובדה שהוא ממש חכם

כך מסבירים את ההתנהגות שלו.
בכל מקרה, יש עוד שנתיים עד החטיבה, עד אז נחליט.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
לא רוצה להלחיץ חלילה, אבל "ממש חכם" עלול להקשות
כי יש ילדים, במיוחד אלה הנוטים לבריונות, שלא אוהבים "ממש חכמים"...
 

arana1

New member
נדיר, שאוטיסט, ובוודאי ממש חכם, לא יהנה מבריונות

 

spirt20

New member
אני הייתי מאוד חכמה ודווקא בגלל זה

סבלתי מבריונות, הייתי יפה ורציתי חברה ולא הבנתי איך להשיג את זה.
 

arana1

New member
כמובן, זה תמיד אותו הסיפור

ולא יודע, גם לי הסבירו שכולם מקנאים בי אבל היו איתי בקבוצה לא מעט ילדים מאוד יפים וגם חכמים ואף אחד מהם הוחרג כל כך כמובן מאליו כמוני.
זה משהו אחר, שאני עדיין תוהה עליו.

הגם שנכון שחלק מזה זה השנאה העצומה לילדים ואנשים חכמים, ואם הם יפים אז בכלל
 
למעלה