יש לי חלום

יש לי חלום

להקים בתים לחיים בכל מיני אזורים בארץ אבל בית כזה שהיה הדידיות שצא היה הררכיה ובכלל עוד שאיפה שלי שאוטסטים מתפקדים הם מי שהיו בהנהלה או מדרכים ונקיים לנו קיבוץ לאוטסטים ונחיה שם מה דעתכם על זה ? ימי שהוא יכול לגרום לזה לקרות ? כמה כסף צריך אני הייתי מבקש מדוד שלי שיעזור בזה יש לו המון כסף וגם סבא יעזור בלהשיג איושרים וכו מה דעתכם יש כאן מישהוא שיכול להרים פריוקט כזה וטם לא בתין אז נתחיל מבית אחד ונמשך הלאה יש את כושרית אבל המנהלים הם נטים לכן חשבתי שהרעיון שלי עדיף בהרבה ז ו אשמח לשמוע חוות דעת .
 

גורג42

New member
דעתי? קודם נוכיח שאפשר לקיים קהילה אוטיסטית בפורום.

קודם נוכיח שאנחנו יכולים להסתדר זה עם זה ולהיות סובלניים זה כלפי זה, בסביבה היחסית רגועה של פורום אינטרנטי. נוכיח שאנחנו לא ניתן לרגישויות האישיות של כל אחד ואחד מאיתנו להפוך אותנו לסיוט עבור האוטיסטים שסובבים אותנו. נוכיח שאוטיסטים יכולים לעבוד יחד למען פרוייקטים טיפה פחות מורכבים מהדבר שאתה מציע. נוכיח שאוטיסטים יכולים להדריך אוטיסטים אחרים, בלי שהאחרונים ינטרו טינה ובלי שהראשונים יתחרפנו מנטירת הטינה של האחרונים.

את כל הדברים האלה כדאי לעשות לפני שאנחנו מרהיבים עוז לשים קבוצה של אוטיסטים תחת קורת-גג פיזית אחת ונותנים לאוטיסטים לנהל את כל העניין.

ושיהיה ברור:

אני דווקא חושב שהרעיון שלך הוא רעיון מצויין בעקרון. אני פשוט אומר שכרגע הוא לחלוטין לא יישים. אנחנו האוטיסטים נצטרך לעשות עבודה עצמית רצינית ומשותפת, כדי שלדבר שאתה מציע יהיה איזשהו סיכוי להצליח.

בכל מקרה, אם וכאשר נגיע לנקודה הזאת, אז אני אשמח להיות מעורב גם בצד הלוגיסטי וגם בצד של ההשקעה הכספית.
 
כן זה כמו שחשבתי לא מתאים

עדיין אני מסכים איתך שזה מורכב אבל החלום שלי הוא להקים קהילות לאוטסטים ללא תלות במערכת אלא שהיו עם עצמם אני לא בטוח שקיים דבר כזה בעולם אבל כשאיפה זה דבר מצוין בנוגע להשקעה מצוין אני גם מוכן לחפש תורמים אולי גם מהשפחה קיצור זה עוד בוסרי מאוד אבל אם בעתיד תחשוב שאפשר לפתח את זה פנה עלי ונסה אני ממש בעניין
 

arana1

New member
לא נראה לי

כי לפחות לדעתי אחד המאפיינים הכי אוטיסטים זה יחודיות טוטאלית ולכן התפישה של קהילה יכולה מאוד להתאים לנ"ט אבל הכי בעייתית לאוטיסטים.

זו גם הבעיה עם הוסטל וכפרי שיקום מסוג כישורית.

מן הסתם הקהילה היחידה שיכולה להכיל אוטיסט היא הקהילה האוניברסלית ולכן פרדוקסלית ברגע שאתה מנסה לעצב קהילה לצרכי האוטיסטים אתה פוגע בהם ומשית עליהם מבט מטעה ואפילו מעוות.

אוטיסט הוא אוטיסט, וגם נקרא ונקרע כך, גם כי התפישה המקובלת של קהילה לגמרי לא תקפה לגביו

קהילה אוטיסטית זה רעיון רע, הכי רע
 
בעיני כי

הם זקוקים לסלקטיבות ולאחד על אחד כלומר ליצור קהילה רק בין שמי אנשים בני אהוב לאהובה זה יכול לעבוד אבל באופן מסוים רעיון להקהילה אוטסטית עדיף על שליטה של נטים בקהילה כמו שקורה בכשורית למשל לכן בא לי הרעיון ..
 

arana1

New member
קהילה רק בין 2 אנשים נשמע לי קרוב יותר למציאות

וזה גם תואם למה שאנחנו מכירים כנטיות שהרבה אנשים, כולל גם הורים, מבטאים כאן, ולדעתי זה לא שולל את הצורך בהיבט ציבורי וכללי של קהילה, רק שסביר שגם זה אמור לבטא את הצורך של האוטיסט בפרטיות וקיום יחודי יותר, ולכן החלום על קהילה אוניברסלית פתוחה לחלוטין נראה לי מתאים יותר
 

arana1

New member
כי מהלך של התאמה דורש אינטימיות

התמסרות עמוקה, בוודאי וביחוד לאנשים בעלי מבנה נפשי הדדי, כמו אוטיסטים למשל, שללא מעורבות עמוקה, מחוייבות על בסיס של שגרה מתמשכת, לא יכולים בכלל להתחיל להסתנכרן אחד עם השני.

הרי לא במקרה זה מה שאנחנו רואים כל הזמן על רוב האוטיסטים, נטיה שאין מובהקת ממנה לאחד על אחד, הרי גם משום כך שרלטני המקצוע ובריוני מערכת החינוך מדירים אותנו כלקויים מדי.

מצד שני, מהלך כזה ממש לא שולל מודעות ורגישות קהילתית וציבורית אלא דווקא מעמיק אותו אם כי כמובן שלא דרך הצורה השגורה והמקובלת של מימוש מיידי של יחסים עם כל מה שזז במקרה לידך, כמו שהנ"ט נוהגים לממש
 

גורג42

New member
מסכים אתך לגבי הטוטאליות. אבל למה שלא יהיה אפשרי ב-3 (למשל)?

כמו שאני רואה את זה, ההעדפה של אוטיסטים רבים ל"אחד על אחד" לא נובעת ספציפית ממספר הקסם 2. האופי של האינטרקציה זה הדבר החשוב.
 

arana1

New member
האופי של האינטראקציה נובע מ ותלוי לגמרי במספר הקסם

העדפה אינה סתמית ואינה מקרית ואינה מצביעה על לקות או פסיכופאתולוגיה סוציאלית כמו שנדמה לכל המתחזים לאנשי מקצוע
 

arana1

New member
ונדמה לי שגם כאן מתמצה הבדל בין אגו גדול לאגו קטן

שהאגו הגדול משלה את עצמו שלדברים יש אופי מוצק ושהכל יכול לקרות בכל מקרה וללא תלות בהקשר בעוד שלאדם עם אגו מעט קטן יותר התלות בהקשר מובנת מאליה,
אדם כזה יותר שתנועתו במרחב היא שקובעת מי הוא יהיה ולא איזה מאפיינים הקבועים בו בכל מקרה
 

גורג42

New member
נדמה לי, שהרמיזות שלך על אגו גדול מנוגדות לחוקי הפורום

מקווה שלהבא לא תנסה יותר להגניב עקיצות אישיות ככה בקטנה. כי באמת, התקדמנו כאן כל-כך יפה...
 

arana1

New member
לא, ממש לא,, הן הכי ענייניות

וכל אדם יכול להחליט לבד אם הן נוגעות לו או לא, ובאמת שלא התכוונתי לאף אחד אלא שלדעתי אגו גדול הוא תוצאה של חוסר תנועה ספונטנית פנימית, של התקבעות במקום שבו אמור להיות דיאלוג.

לחווויתי, המידה שבה אנשים לוקים בהבנת יחסי הגומלין שלהם עם המרחב ולכן מניחים מאפיינים קבועים ומקובעים במקום להבין שהכל נגזר מאינטראקציה היא שמבדילה בין מי שמתנפח למי ששומר על התנהלות שפויה

החיפוש המתמיד שלך אחר חוקים וסמכויות שיגבילו את השיח הוא לא משהו כל כך, אולי מוטב שתדע את זה.
 

גורג42

New member
דוגרי? אני חושב שנ"ט אנושי ומתחשב יעשה עבודה טובה יותר

וכן, אני יודע שלמצוא אנשים (נ"טים או א"סים) שהם אנושיים ומתחשבים זה לא קל.

אבל אם כבר מצאת מנהלים כאלה, אז עדיף שהם יהיו אנשים שמסוגלים להכיל כמות מסויימת של אנטגוניזם מבני המקום. כי אצל אוטיסטים, כל "ניהול" באשר הוא, יגרום למידה מסויימת של אנטגוניזם.

ואני בספק אם תמצא אוטיסט שיהיה מסוגל להתמודד עם זה.
 

גורג42

New member
זה בדיוק מה שאני אומר: זו בעיה בלתי-פתירה.

זה אפילו לא משנה אם "ניהול זה רע" זה נכון אובייקטיבית או לא.

הנקודה היא שיש הרבה אוטיסטים שחושבים ככה, מה שקובר את החלום של נתנאל עוד לפני שהוא נולד. לפחות אם המטרה היא למצוא מקום שמתאים ל-כ-ו-ל-ם.
 

arana1

New member
אולי היא פתירה, לדעתי היא פתירה

למרות שאיני יודע לשרטט את הפתרון אני יודע להצביע על הדרך שבה הוא מתפתח ועל הסיבות להתפתחות דווקא לכיוון הזה ולא אחר, ושלא במקרה דווקא אצל אנשים הנוטים להדדיות ולכן לתפישות לא היררכיות יש קשיים רבים יותר עם תפישה של ניהול.

זה לא קובר את החלום של נתי כי דווקא ורק חברה לא מנוהלת יכול להתאים לכולם.
 

גורג42

New member
אבל זה לא עובד. ראינו בקומונה שלכם - זה לא עובד.

תן לכולם את החופש לעשות מה שהם רוצים, והתוצאה היא שמי שצועק הכי חזק משתלט על הכל.

וגרוע מכך: האנשים הרגישים יותר, שהמצב הקיים פשוט מוחץ את קיומם, לא יכולים לעשות שום דבר בעניין.

לפחות כשמדובר בפורום אינטרנטי, אפשר לקום וללכת. מה תעשה כשהגיהנום הזה מתרחש בבית שלך 24/7?
 
למעלה