לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1592815,928 עוקבים אודות עסקים

פורום אוטיזם, אספרגר ו-PDD

<div>גולשים יקרים שלום, וברוכים הבאים לפורום "אוטיזם ואספרגר". הפורום שלנו מיועד לכל מי שקשור לספקטרום האוטיסטי -הורים, משפחות,אוטיסטים בוגרים ומטפלים. בפורום משתתפים הורים לילדים בספקטרום האוטיסטי בכל רמות התפקוד. מטרת הפורום היא להיות לבית, מקום תמיכה, מרכז מידע ואתר שיחה לכל ההורים והמשפחות, מטפלים ואנשי הספקטרום עצמם. אנחנו מזמינים את כל המעוניינים לחלוק את חוויותיהם, רגשותיהם, שאלותיהם ודעותיהם, בנושאים השונים המעסיקים אותם בתחום זה. נבקש מכולכם לקרוא את תקנון הפורום ולהקפיד לנהוג על פיו, על מנת שהמקום יהיה נעים לכולם. גלישה נעימה מור ושלומית</div>

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אוטיזם, אספרגר ו-PDD

<div>גולשים יקרים שלום, וברוכים הבאים לפורום "אוטיזם ואספרגר". הפורום שלנו מיועד לכל מי שקשור לספקטרום האוטיסטי -הורים, משפחות,אוטיסטים בוגרים ומטפלים. בפורום משתתפים הורים לילדים בספקטרום האוטיסטי בכל רמות התפקוד. מטרת הפורום היא להיות לבית, מקום תמיכה, מרכז מידע ואתר שיחה לכל ההורים והמשפחות, מטפלים ואנשי הספקטרום עצמם. אנחנו מזמינים את כל המעוניינים לחלוק את חוויותיהם, רגשותיהם, שאלותיהם ודעותיהם, בנושאים השונים המעסיקים אותם בתחום זה. נבקש מכולכם לקרוא את תקנון הפורום ולהקפיד לנהוג על פיו, על מנת שהמקום יהיה נעים לכולם. גלישה נעימה מור ושלומית</div>

לצפיה ב-'כיתת תקשורת למתבגר שאובחן לאחרונה'
כיתת תקשורת למתבגר שאובחן לאחרונה
<< ההודעה הנוכחית
05/06/2018 | 14:07
79
253
האם אתם חושבים שמומלץ למתבגר שאובחן ממש לאחרונה כא״ס (בתפקוד גבוה מאד) וחווה קשיים רגשיים, להשתלב בכיתת תקשורת או בכיתת חינוך מיוחד. 
שתי האפשרויות עשויות להתאים. אשמח לשמוע מנסיונכם ומנקודת המבט שלכם כאן. המון תודה 
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'איזה שתי אפשרויות? כתת תקשורת היא (סוג של) כתת חינוך מיוחד'
איזה שתי אפשרויות? כתת תקשורת היא (סוג של) כתת חינוך מיוחד
05/06/2018 | 20:22
1
39
לצפיה ב-'כתת תקשורת או חינוך מיוחד'
כתת תקשורת או חינוך מיוחד
05/06/2018 | 21:57
63
האפשרות האחת היא כיתת תקשורת בתוך בית ספר רגיל, האפשרות השניה היא בית ספר לחינוך מיוחד המיועד לילדים בעלי קשיים רגשיים, שם לומדים עד שמונה בכיתה עם שתי מורות
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'אני אישית ממליץ'
אני אישית ממליץ
05/06/2018 | 20:51
72
91
 
אני מעולם לא אובחנתי בגלל שכמו הרבה אחרים ״אנו נראים רגיל מידי״ וחוויתי חוויות קשות בכיתה הרגילה.
 
בכיתה ״מיוחדת״ מקבלים הרבה יותר יחס ובעיקר ביטחון מפני שאר ילדים שהם באמת רעים...
 
ראיית העולם שלי והנסיון שלי הם שלא ניתן לברוח ממי שאתה ולנסות להיות ״כמו כולם״ זו טעות קשה שתגרום להרבה סבל, דעתי היא שצריך לקבל את עצמך ולא לנסות להיות מישהו אחר וזה יהיה מאוד קשה להיות עצמך בכיתה ה־״רגילה״ - זה פשוט יהיה סבל יומי.
 
אני חושב שהשאלה צריכה להיות מכוונת אליו - מה הוא רוצה?
 
את הכיתה הרגילה הוא כבר מכיר - תנסו לראות את הכיתה ה־״מיוחדת״, אם לא עשיתם זאת עדיין, ותראו איך זה מרגיש.
 
לגבי רמת התפקוד, צריך להבין שהמדיה משדרת שרוב המוחלט של האוטיסטים הם מוגבלים מאוד כשלמעשה המציאות מאוד שונה, אם זה מעניין אותך, כתבתי בדיוק על זה - להבין אוטיזם.
 
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'תודה רבה'
תודה רבה
05/06/2018 | 22:06
20
לצפיה ב-'שתי הכתות הן "מיוחדות"'
שתי הכתות הן "מיוחדות"
06/06/2018 | 09:26
5
61
גם כתת תקשורת היא כתת חינוך מיוחד, עד 8 תלמידים, שתי מורות
+ סייעות + צוות פארא-רפואי (מרב"ע, קת"ש, מטפלת רגשית).
ההבדל הוא בהפרדה/אי-הפרדה מהסביבה הרגילה.
בכתת תקשורת, אם ובמידה שמתאים לילד
(לדעת הוריו ומוריו וכשמדובר בנער- גם לדעתו)
ללמוד מקצוע כלשהו בכתה מקבילה, רגילה, זה אפשרי.
בהפסקות ושאר פעילויות, יש החשפות הדדית
של הילדים ה"רגילים" וילדי כתת התקשורת אלה לאלה.
בבי"ס חנ"מ, ברור שכל זה לא קורה.
לעתים, זה משפיע גם על ההתנהלות ואף על התפיסות החינוכיות
והציפיות של הצוותים מעצמם ומתלמידיהם.
 
מסכימה איתך שחשוב לשאול אותו מה הוא מרגיש נכון לו יותר.
אפשר לבקר בשני בתיה"ס, להפגש עם המחנכות הרלוונטיות,
ואז לחשוב יחד, הורים וילד, מה נכון לו יותר.
אין תשובה אחת שתהיה נכונה תמיד.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'נכון, שתי הכתות הן "מיוחדות"'
נכון, שתי הכתות הן "מיוחדות"
06/06/2018 | 12:10
52
 
התשובה שלי מכוונת לזה שכדי לבחור באחת משתי האפשרויות ולא פשוט לשים את הילד בכיתה הרגילה.
 
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'מעניין.. ראיתי זאת אחרת'
מעניין.. ראיתי זאת אחרת
06/06/2018 | 18:23
3
52
 חשבתי שבביס חנמ דווקא בגלל שאין ילדים ״ רגילים״ אז גם אין תחושת נחיתות אל מול האחרים.
ניסינו לבקש לבקר בכיתת תקשורת אבל מחלקת החינוך שללה על הסף..
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'לפעמים מפאת שמירת הפרטיות של ילדי הכתה, לא מאשרים ביקור בכתה'
לפעמים מפאת שמירת הפרטיות של ילדי הכתה, לא מאשרים ביקור בכתה
06/06/2018 | 20:17
2
49
אבל בד"כ אין בעיה עם ביקור בביה"ס ומפגש עם המחנכת.
 
בכתת תקשורת מוצלחת אין רגשי נחיתות בשום אופן.
יש אמונה של הצוות ביכולותיהם של הילדים,
וציפיה של הצוות מעצמו לעזור לכל ילד להביאן לידי ביטוי.
 
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'נכון. זה מפאת הפרטיות'
נכון. זה מפאת הפרטיות
06/06/2018 | 20:45
1
37
ננסה לפגוש את המחנכת. מעודד ומשמח לשמוע שזו האווירה בכתה!
 
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'כך זה בכתת תקשורת מוצלחת '
כך זה בכתת תקשורת מוצלחת
07/06/2018 | 08:27
34
האם כתה מסויימת מוצלחת, בינונית או גרועה- תלוי בעיקר בצוות
(צוות הכתה, הנהלת ביה"ס וגם צוות ההוראה בשכבה) ומעל לכל במחנכת.
 
לנו היה נסיון חיובי.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'מסכימה אני עברתי בריונות קשה '
מסכימה אני עברתי בריונות קשה
06/06/2018 | 10:20
62
65
בשל אי היכולת שלי להבין הצלקות עדיין איתי
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'אפשר לשאול באיזה גיל זה קרה?'
אפשר לשאול באיזה גיל זה קרה?
06/06/2018 | 16:18
61
57
לי נראה שהבן שלי מסתדר די טוב בכיתה רגילה עם סייעת : הם חבורה מגובשת של 5 ילדים. עם כל השאר (במיוחד עם הבנים) אין לו כל כך קשר.
יחד עם זאת, הוא אמר לי שאמרו לו בבית ספר ש"הוא ילד מוזר".
אבל לא שמעתי משהו מעבר.
תוהה האם יש גיל שבו הסבירות להצקות גדלה.
חשוב לציין שאף אחד לא יודע על האבחון שלו.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'לא ממש משנה אם יודעים או לא'
לא ממש משנה אם יודעים או לא
06/06/2018 | 17:07
7
55
לילדים, כמו שסיפרת, יש "חוש ריח" מצויין.
הם קולטים מיד שיש כאן ילד "מוזר".
לפעמים דוקא ההסתרה משדרת שיש כאן "סוד אפל" ומסבכת עוד יותר את המצב,
לעומת פתיחות והסברה שעוזרת לכולם להבין שזה נהדר שיש כלמיני אנשים בעולם.
 
 
הגיל המועד ביותר לפורענות בהקשר זה, הוא לפי נסיוני
תחילת גיל ההתבגרות, חטיבת-ביניים.
 
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'בגלל שהם חבורה ממש מגובשת, אני די שקטה'
בגלל שהם חבורה ממש מגובשת, אני די שקטה
06/06/2018 | 17:13
46
במיוחד שיש סייעת צמודה רוב הזמן.
אין לנו כאן כיתת תקשורת בכל מקרה, רק בחטיבה. אבל אני ממש רוצה שיילך לבית הספר ששלחתי את הגדול. - בית ספר רגיל, אבל קטן עם כיתות קטנות, דגש על לימודים והרבה ילדים "מוזרים" - כמו הבן שלי, ששללנו אוטיזם אבל יש לו קשיים חברתיים גדולים מאשר לאחיו האוטיסט.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'מה שעוזר לבן שלי, זאת העובדה שהוא ממש חכם'
מה שעוזר לבן שלי, זאת העובדה שהוא ממש חכם
06/06/2018 | 17:16
4
48
כך מסבירים את ההתנהגות שלו.
בכל מקרה, יש עוד שנתיים עד החטיבה, עד אז נחליט.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'לא רוצה להלחיץ חלילה, אבל "ממש חכם" עלול להקשות'
לא רוצה להלחיץ חלילה, אבל "ממש חכם" עלול להקשות
06/06/2018 | 18:15
1
48
כי יש ילדים, במיוחד אלה הנוטים לבריונות, שלא אוהבים "ממש חכמים"...
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'נדיר, שאוטיסט, ובוודאי ממש חכם, לא יהנה מבריונות'
נדיר, שאוטיסט, ובוודאי ממש חכם, לא יהנה מבריונות
06/06/2018 | 19:03
27
לצפיה ב-'אני הייתי מאוד חכמה ודווקא בגלל זה '
אני הייתי מאוד חכמה ודווקא בגלל זה
08/06/2018 | 18:50
1
22
סבלתי מבריונות, הייתי יפה ורציתי חברה ולא הבנתי איך להשיג את זה.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'כמובן, זה תמיד אותו הסיפור'
כמובן, זה תמיד אותו הסיפור
11/06/2018 | 18:28
14
ולא יודע, גם לי הסבירו שכולם מקנאים בי אבל היו איתי בקבוצה לא מעט ילדים מאוד יפים וגם חכמים ואף אחד מהם הוחרג כל כך כמובן מאליו כמוני.
זה משהו אחר, שאני עדיין תוהה עליו.
 
הגם שנכון שחלק מזה זה השנאה העצומה לילדים ואנשים חכמים, ואם הם יפים אז בכלל
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'מסכימה ועוד'
מסכימה ועוד
06/06/2018 | 18:26
53
גם כתה ג מועדת לפורענות כיוון שאז חלה התפתחות רגשית חברתית אצל הילדים, הרבה יותר ביחד ובמשחקים הדדיים, המורות פחות מתווכות והדרישות ההתנהגותיות והלימודיות עולות בבת אחת
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'איך אתם מסבירים לילדים מהכיתה'
איך אתם מסבירים לילדים מהכיתה
08/06/2018 | 00:00
48
57
ולהורים שלהם למה יש לו סעיית?
כי אין מצב שהם לא רואים שהיא שלו.
סעיית של הבן שלי כל הזמן דבוקה אליו.
ואז הילדים רואים.
וגם הורים רואים כשמגיעים להעביר העשרה או פעילות אחרת בכיתה.
ואז שמועות עוברות מהר מאחד לשני....
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'היא לא דבוקה אליו'
היא לא דבוקה אליו
08/06/2018 | 08:06
5
35
היא מוגדרת כסייעת כיתתית, כך שהיא עוזרת גם לילדים אחרים כשאפשר.
ראיתי שהם פונים אליה המון. הם 40 ילדים בכיתה, אז בלי קשר לא פעם מחלקים אותם לקבוצות. אז כולם חושבים שבגלל זה היא שם, שזה הפתרון שמצאו.
כולם בבית ספר טוענים שאף אחד לא חושד. שוב, זה עובד עכשיו, הם עוד לא בני 10. מניחה שעם הזמן יקלטו.
ויש גם חסרונות לזה. כי באמת היא לא תמיד שם, לזהות בעיות. אבל 90 אחוז שהיא כן איתו עדיפים לי כרגע על גילוי.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'למה? מה היתרון בעינייך ב"סוד אפל"?והאם הילד מודע לכל העניין?'
למה? מה היתרון בעינייך ב"סוד אפל"?והאם הילד מודע לכל העניין?
08/06/2018 | 08:47
2
35
או שאולי כתבת "עדיפים לי כרגע" כי בשלב זה את לא מרגישה ערוכה לשתף אותם?
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'למה סוד אפל?'
למה סוד אפל?
08/06/2018 | 09:17
1
47
לא רואה את זה ככה. לא עניינו של אף אחד.
יש לו חברים תקופה ארוכה יחסית. מקווה שלא ינטשו אחרי שיידעו.
ומי שלא חבר שלו, לא יהפוך לכזה רק אם יידע.
אז מה זה משנה?
ואם זה לא תורם לילד, אז למה לחשוף?
זה שאנחנו יודעים, כן עוזר לו. המורה יודעת - כן עוזר לו. כל השאר - לא ממש.
 
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'אילו היתה לו שונות אחרת- נאמר היה גאון מתמטיקה או '
אילו היתה לו שונות אחרת- נאמר היה גאון מתמטיקה או
08/06/2018 | 17:17
265
בעל שמיעה אבסולוטית, או כל שונות אחרת שנתפסת כתכונה חיובית,
היית משקיעה בהסתרה?
אפילו אילו היה מדובר בשונות על רקע תכונה נייטרלית מבחינה ערכית,
שיש בה מידע רפואי עליו, למשל אלרגיה כלשהי
מניחה שלא היה נורא חשוב לך להסתיר.
רק כשמדובר במשהו שנתפס כשלילי, כמאד שלילי,
אנשים נוטים לבחור להסתיר.
 
שהרי לא מדובר פה על בחירה בין לצעוק את זה ברמקול לכל העיר
לבין לעבור על זה לסדר היום,
הבחירה היא בין לשתף אנשים הנמצאים איתו בקשר יומיומי
בשונות שהיא רלוונטית להתנהלותו, למי שהוא, לאיך שהוא מתקשר- כולל איתם,
לבין מעשה אקטיבי של הסתרה.
ואם יש הסתרה מכוונת, יש סוד.
ולמה להשקיע בסוד אלא אם מדובר במשהו נורא?
משהו כל כך נורא שההנחה היא שאפילו חברים יינטשו את הבנאדם
אם יידעו עליו את הדבר הזה
 
 
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'וכשלא מחלקים לקבוצות איפה'
וכשלא מחלקים לקבוצות איפה
08/06/2018 | 13:29
1
30
הסעיית יושבת?
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'היא יושבת די לידו'
היא יושבת די לידו
08/06/2018 | 13:44
22
כי גם אין שם יותר מדי מקום פנוי - כיתה של 40 תלמידים.
אגב, פעם אחת הבן הגדול שאל אותי האם הסייעת היא של אחיו - כששאלתי למה, אמר שכך זה נראה לו לפי המיקום שלה בכיתה.
אבל הוא היה בכיתה ו', וגם להם היה ילד עם סייעת והוא גם ממש פיקח בקטע הזה.
מקווה שילדים בכיתה ד' פחות מבינים מה קורה.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'ולמה צריך להסביר? מתעלמים וזהו'
ולמה צריך להסביר? מתעלמים וזהו
08/06/2018 | 08:08
41
26
הורים ממש פנו אליך לשאול? כי אם פנו למורה, אנע מניחה שאסור לה לענות.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'תראי יש לי ילד שהיה מאובחן בגיל הגן'
תראי יש לי ילד שהיה מאובחן בגיל הגן
08/06/2018 | 13:42
40
32
והיתה לו סעיית סמויה. ולמרות שבגן יותר קל להיות סמויה כי לא יושבים מסודרים בשולחנות וילדים קטנים ולא מבינים, והילד ההוא די עצמאי, בכל זאת אחד האמהות כשהזמינה אותנו, שאלה אותי כדרך אגף ש"נכון שזאת הסעיית של בנך"?.
אז עכשיו אותו  הילד כבר לא מאובחן ובלי סעיית.
אבל אח התאום שלו היום בכיתה א'. הילד שני  שלי יותר תלוייתי וזקוק לעזרה. היא כל הזמן איתו. על כל התמונות שהורים מצלמים בפעילויות היא תמיד איתו. אני אפילו לא חולמת לחשוב שהורים לא יודעים כלום. גם יש הורים בכיתה שלו שילדיהם אחרים  לומדים עם ילדים אחרים שלי. ואני רואה איך הם מסתכלים עלי עכשיו עם רחמים...
למשל לא מזמן היה אירויע קהילתי. ילדים היו צריכים לבצע משימות בתחנות. ואם מצליחים אז מקבלים פרסים. בקושי הכרחתי אותו להשתתף. הוא לא הצליח בפעם הראשונה. אז נתנו להשתתף שוב חינם, הוא שוב פעם נכשל. ועדיין קיבל פרס. היתה שם המפעילה אחד האמהות האלו. זה די ברור שהוא קיבל את  היחס המיוחד בגלל שהיא יודעת.....
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'אבל למה את עוסקת בזה?'
אבל למה את עוסקת בזה?
08/06/2018 | 14:52
39
23
אם כבר יודעים, אז זה המצב.
את לא יכולה לשנות, גם אם תרצי.
זה דווקא מרגיע שלא צריך להסתיר.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'כי לא נעים לי שיידעו.'
כי לא נעים לי שיידעו.
08/06/2018 | 15:31
38
24
באופן עקרוני מענין אותי לדעת מה עושים..
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'למה לא נעים לך שיידעו?'
למה לא נעים לך שיידעו?
08/06/2018 | 17:23
37
43
מה עושים כדי לא להחשף? לא מסתירים מלכתחילה
 
 
"אין דבר כזה רגיל, ואין אף אחד נורמלי
תנו להיות מה שאני תנו להיות מה שבא לי"
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'ב5 שנים שאני בתחום וגם בפורום,כבר הספקתי להכיר את הגישה שלך'
ב5 שנים שאני בתחום וגם בפורום,כבר הספקתי להכיר את הגישה שלך
08/06/2018 | 21:35
36
34
ובאוי נסכים שלא נסכים,
לא אמרתי שלא רוצה להחשף. אמרתי לא רוצה שידעו. ברור ש"לא להסתיר" לא פותר אותי  מהבעיה.
אף אחד בחיים לא ישכנע אותי שנוכחות הסעיית לילד לא מעידה על קשיים של הילד מעבר  ל"נורמה".
ושוב, אם לילד אין ברירה, בלי סעיית הוא לא מסוגל להשתלב, אז אין ברירה.
והנושא הזה בעיקר מעסיק אותי בגלל הילד שהורדנו לו אבחנה.
עדיין יש לו בעיות. יש לו גם איבחון עם אוטיזם וגם איבחון בלי. כנראה זה הילד שיושב די על הגבול....
פשוט עברתי איתו דברים מגעילים ממש כאשר עדיין הייתה לו סעיית בשנה שעברה: ילדים מהגן היו באים אליי לבקש שאני אזמין אותם לבני אבל הורים סירבו. רציתי לרשום אותו לצהרון מתנס, ואז המידע על סעיית נדלף לשם, אז הם ביטלו את הרישום שלו ודרשו סעיית אישית על חשבוננו.
מצד שני ילד מסתדר לבד. מה שמציל אותו זה כדורגל. הוא מאוד אוהב וזה משחק חברתי והוא כך הכיר הרבה ילדים. אז אני שואלת את עצמי כל הזמן-האם צדקתי או לו שהורדתי לו סעיית....נגיד כך, למרות הקשיים שיש לו: הפרעת קשב וריכוז והפראקטיביות מאוד קשה, אימפולסיביות, בעיות התנהגות ואולי בעיות רגשיות, הוא משתלב בבה"ס בלי סעיית (ברוך השם) יותר טוב מאחיו עם סעיית...
לסעיית גם  יש חסרונות:ההיא יכולה גם להגביל את הילד-על תלך לכאן או לשם.
כי דרישת תפקיד הסעייות - 12 שנות לימוד בה"ס. להבין משהו בחינוך ובטח בח"מ הן ממש ממש לא חייבות. ולפעמים יש מהם נזק גם כי הם לא מקצועים ממש...
לבני המאובחן לפעמים יש סעיית מחליפה והוא מתלונן לי, שבהפסקות היא יושבת ומדברת עם סעיות ודורשת ממנו לשבת לידה ולא ללכת לשום מקום!!!! בעיניי זה פשוט התעללות. מה הוא כלב? הסעיית הקבועה נותנת לו להסתובב חופשית לבד...
למה צריכים סעיית כזאת לילד שגם מסוגל להיות עצמאי?
קשה....
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'אז אל תסכימי לזה!'
אז אל תסכימי לזה!
09/06/2018 | 08:24
22
23
אגב, מבחינתי זה אחד היתרונות של לא לספר לילד שהסייעת היא שלו.
אבל גם כשיגלה, לא אסכים שהיא תגביל אותו במשהו.
היא אמורה להשגיח מהצד ולהתערב כשנראה לה לנכון.
המטרה העיקרית של הסייעת היא לדאוג לשילובו החברתי. איך זה יקרה אם היא לא נותנת לו לזוז? או סתם צמודה אליו ברמה מוגזמת?
השנה כבר מסתיימת אבל לקראת השנה הבאה את צריכה לדבר עם כי מי שניתן: מי שאחראית על הסייעות בעירייה מבחינת למצוא מישהי מתאימה, מי שאחראית על הסייעות בבית ספר מבחינת הדרכה נכונה וכד'.
אגב, מה קורה בשעות שהיא לא נמצאת? או שבנתיים השעות מכסות את כל היום?
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'זאת שמגבילה אותו היא מחליפה'
זאת שמגבילה אותו היא מחליפה
09/06/2018 | 09:46
18
היא לא קבועה.
כשהוא התלונן פעם הראשונה לא דיברתי עם אף אחד כי חשבתי שזה חד פעמי.
אבל מאז היו כבר עוד כמה פעמים שהיא החליפה. וכל פעם זה חד פעמי.
אף אחד לא מודיע לי מראש שהקבועה לא מגיעה ובטח לא מעדכן מי המחליפה.
יש להם קבוצת ואטס אפ לסעיות. הן שם מחפשות בעצמן מחליפה....
אבל מחר אני אדבר עם המחנכת על זה...שלפחות היא תשים עין...
בינתיים בכיתה א' 30 שעות מכסות את כל המערכת...
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'גם אני רציתי שהיא ( הקבועה) תהיה סמויה'
גם אני רציתי שהיא ( הקבועה) תהיה סמויה
09/06/2018 | 10:30
20
16
אמרתי לה את זה וגם למחנכת. למרות  ששתיהן אמרו "בסדר",
לסעיית הזאת זה לא הזיז. היא עשתה מה שהיא רצתה - נדבקה אליו. 
ולבני אמרתי שהיא סעיית של הכיתה כי זה מה שסיכמנו. אז היה לו לא ממש ברור למה היא כל הזמן איתו...הוא סיפר לי ש"היא כל הזמן עוקבת אחרי".
הבנתי שבילבלנו אותו. ואז נאלצתי לספר לו שהיא סעיית אישית שלו.
בקיצור, השילוב שלו עובר לא פשוט ולי ההרגשה שאין לי הרבה השפעה על המצב....
הסעיית מצד אחד ממש לא נחמדה אליי. לכן קשה לי להבין האם היא נחמדה לבני (שזה מה שחשוב). ומצד שני המחנכת טוענת שהסעיית מאוד אוהבת את בני ועושה בשבילו הרבה והיא מאוד מרוצה ממנה.
מכוון שאני מקבלת מסר שונה מההתרשמות האישית שלי ומחוות דעת של המחנכת,  החלטתי לא להחליף אותה באמצע שנה. אבל חייבת לחפש מישהי טובה לשנה  הבאה....
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'את מתכוונת שהסייעת הקבועה נדבקה אלחו?'
את מתכוונת שהסייעת הקבועה נדבקה אלחו?
09/06/2018 | 17:05
19
18
מה לגבי צוות השילוב? דיברתי איתם? הם היו אמורים להסביר לה מה זה אומר.
אצלינו ביקשו שאפגש עם הסייעת ואאשר אותה.
דיברת עם הילד עליה? שאלת איך היא עוזרת לו? האם היא נחמדה אליו?
יש לכם פגישות בבית ספר? אצלינו יש כמה מפגשים בשנה עם הצוות המשלב ונציגת במתי"א. ואז זה המקום לדבר על הכל.
הסייעת של בני כנראה לא תמשיך לשנה הבאה. ואז יש סיכוי שהוא יקבל מישהי גרועה. לא יודעת באמת איך דואגים שהיא לא תהרוס את הכל כבר על ההתחלה. במיוחד שכנראה גם תהיה מחנכת חדשה.
 
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'אצלינו גם ביקשו שאאשר.'
אצלינו גם ביקשו שאאשר.
09/06/2018 | 18:52
18
17
פשוט זאת שסגרנו איתה ביולי (בשנה שעברה) הבריזה לנו בלי להודיע. גיליתי  את זה במקרה באוגוסט כשהייתי בחול. הייתי בהלם. אז נאלצתי לחפש ולראיין רק בטלפון... אז מצאתי את זאת.
לא היתה לי אף פעם פגישה עם מת'יא חוץ מועדת שילוב. אף אחד לא הזמין אותי.
למה הסעיית שלכם לא ממשיכה?
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'אין לך מפגשים בבית ספר?'
אין לך מפגשים בבית ספר?
09/06/2018 | 21:48
17
13
לי בתחילת השנה יש מפגש מטרות ואז עוד כמה מפגשי הצקדמות. בכל מפגש נוכחת נציגת מתי"א, מורת האחראית על השילוב, מחנכת וסייעת. אין לך את זה?
ולמה את חיפשת? הערייה אמורה למצוא, לא?
אני לא יודעת למה היא עוזבת. מניחה שנמאס לה או לא מתאים לה. לאחרונה התחילה להבריז בלי סוף. תוהה האם לנסות לשכנע אותה להישאר. אם זה רק כסף, אולי אני יכולה להשלים לה.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'איזה קטע, אני אדרוש כזה דבר בשנה הבאה'
איזה קטע, אני אדרוש כזה דבר בשנה הבאה
09/06/2018 | 22:32
16
12
אני ראיתי נציגת מתיא פעם בשנה בועדת שילוב. מחר יש לי פגישת סיום השנה. הבטיחו שגם היא תהיה. וזהו.
בפגישת תחי היא לא היתה. לא היתה אף פגישת התקדמות. אבל כן פעם בחודש הם קיימו הדרכות עם הנציגה בלי הורים. אולי הייתי צריכה לבקש להצטרף לפגישות האלו?אולי זה מה שהיה לך?
לגבי סעיית שלך לדעתי שווה לך לברר סיבת העזיבה.
לסעיית שלי בתחילת השנה קצת הוספתי מיוזמתי בלי שהיא ביקשה. אבל לא קיבלתי ממנה תמורה ואז הפסקתי להשלים... אני רציתי לקבל ממנה סיכומים כל יום-יומיים וגם שתקבל הדרכה מהפסיכולוגית שלנו. היא לא רצתה...
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'התכוונתי לתחי'
התכוונתי לתחי
10/06/2018 | 06:35
15
12
קראתי לזה התקדמות. ולא היו פגישות חודשיות. אחת בתחילת השנה לקביעת המטרות, עוד אחת מתישהו בפברואר שהייתה למעשה ועדת שילוב ועוד פגישה עכשיו בבוף שנה.
אבל אם הייתה בעייה, פניתי למורה האחראית על שילוב. וגם נפגשתי איתה ביום הורים, רק שתינו.
קודם כל עכשיו אצלך זאת הזדמנות לדבר על הכל. בהצלחה!
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'קראתי את ההודעה שלך רק אחרי שחזרתי '
קראתי את ההודעה שלך רק אחרי שחזרתי
10/06/2018 | 10:52
14
9
מפגישת הסיום. אמרתי להם שחוץ מפגישת תחי וסיום שנה היו עוד כ 3 מפגשי התקדמות אצל מישהי מהפורום. כך הבנתי אותך קודם  וכך נולדות השמועות .
הם אמרו שלא שמעו על דבר כזה אבל ינסו לתת לי עוד מפגש אחד בנוסף לתחי וסוף שנה.
טוב הרוחתי .
 
האמת שאם היתה לי בעיה הייתי פונה או למחנכת או ליועצת של בה"ס. אף פעם לא למורת שילוב. גם לא ממש מבינה מה התפקיד שלה?
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'גם אצלנו באופן עקרוני 3 פגישות, אבל אם הרגשתי צורך '
גם אצלנו באופן עקרוני 3 פגישות, אבל אם הרגשתי צורך
10/06/2018 | 12:07
10
50
בפגישה נוספת, זה היה והינו (היה לי נסיון בעבר ויש גם בהווה) אפשרי.
 
מורת השילוב אחראית על השילוב-
לגדולים שלי היתה שעה שבועית איתה (בחט"ב/תיכון)
והיא גם הנחתה את המורות הרגילות.
הפיצקי (ביסודי) משתתף גם בקבוצה שהיא מעבירה.
מורת השילוב מגיעה מהמתי"א.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'אצלינו היא אחת המורות'
אצלינו היא אחת המורות
10/06/2018 | 13:19
4
10
מלמדת מקצוע רגיל וגם אחראית על כל הילדים המשולבים.
היא זאת שמגדירה למעשה את המטרות, מזהה בעיות, מדריכה לא רק את המורות אלא גם את הסייעת.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'ואת בטוחה שאינה מוצבת בביה"ס מטעם המתי"א?'
ואת בטוחה שאינה מוצבת בביה"ס מטעם המתי"א?
10/06/2018 | 14:07
3
9
כי כל מה שכתבת, מלבד הוראה של מקצוע רגיל, שייך בעצם למתי"א.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'גם אצלינו היא אחת המורות. ומלמדת במספר כיתות'
גם אצלינו היא אחת המורות. ומלמדת במספר כיתות
10/06/2018 | 14:18
10
רק לי לא יצא לפנות אליה
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'לא יודעת. זה משנה?'
לא יודעת. זה משנה?
10/06/2018 | 14:28
1
10
אני יודעת שלפגישות הגדולות מגיעה מישהי אחרת מטעם מתי"א, ומורת השילוב מיצגת את התנהלות בית הספר.
אבל אני לא בטוחה מטעם מי. למה זה משנה?
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'לא יודעת'
לא יודעת
10/06/2018 | 16:16
8
בעקרון, המתי"א הוא הגוף המקצועי לעניין שילוב,
ויש יתרון בכך שמי שמכין את התח"י (יחד עם ההורים)
ואחראי על כל השילוב יהיה מישהו מקצועי
שהמחוייבות שלו היא לשילוב/ לילד ופחות לביה"ס,
למרות שהיא מוצבת בביה"ס וכאילו חלק מהצוות שלו.
 
חוץ מזה, ככה זה אצלנו, אז חשבתי שככה זה
 
לפגישות הגדולות מגיעה כנראה רכזת תחום א"סים או משהו כזה,
היא לא מכירה את הילד מקרוב, ולא עוסקת בעניינו בשוטף, זה לא אותו דבר.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'אצליכם היא העבירה איזה טיפול?'
אצליכם היא העבירה איזה טיפול?
10/06/2018 | 14:22
4
6
לצפיה ב-'אצלינו, בנוסף לסתם מקצוע, היא מלמדת הוראה מתקנת'
אצלינו, בנוסף לסתם מקצוע, היא מלמדת הוראה מתקנת
10/06/2018 | 14:29
9
אולי תלמד את בני בשנה הבאה, השנה עוד לא היה צורך.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'השעה השבועית היתה מוקדשת לשיחה '
השעה השבועית היתה מוקדשת לשיחה
10/06/2018 | 16:22
2
117
על כל מה שעלה בחיי היומיום שלו בביה"ס, כל ההתמודדויות ומה שקשור לזה.
ולפעמים זמן להרפיה וללמידת דרכי הרפיה.
 
חוץ מזה היה גם, לא איתה, מרכז למידה-הוראה מותאמת
(מה שמכונה לפעמים הוראה מתקנת) וטיפול רגשי באמנות/ מוזיקה.
כל זה בחט"ב.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'אני מניחה שזה קשור להשכלה'
אני מניחה שזה קשור להשכלה
10/06/2018 | 17:42
1
10
אצלך בטח הייתה פסיכולוגית.
אצלינו היא לימדה לפני זה מקצוע ראלי בחטיבה, אז אני בספק אם יש לה השכלה טיפולית.
אבל אני מאד התרשמתי ממנה כמורת שילוב
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'היא לא היתה פסיכולוגית. '
היא לא היתה פסיכולוגית.
10/06/2018 | 19:17
8
לא זוכרת מה בדיוק היתה ההכשרה המקצועית שלה,
בכל מקרה ההתמחות שלה היא שילוב א"סים.
זה בצרוף היותה מועסקת ע"י המתי"א , מוצבת בביה"ס מטעמו,
זה מה שאיפשר את המיקוד בילד,
את הכלים המקצועיים החיוניים לשילוב והנאמנות לילד ולא לביה"ס.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'יש חשיבות לפגישת סיום?'
יש חשיבות לפגישת סיום?
10/06/2018 | 13:21
2
12
אני שוקלת להבריז.
הרי בכל מקרה תהיה ישיבה בתחילת השנה לקביעת המטרות.
מורת שילוב אמרה שכדאי שרגיע, אבל זה בסדר אם לא אצליח.
לא מרגישה שזה יתרום במשהו.
או שאולי זה מראה על זלזול?
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'בעיניי זה חשוב'
בעיניי זה חשוב
10/06/2018 | 14:03
12
קודם כל כי הסיכום הוא הבסיס להסקת מסקנות ותכנון לעתיד-
זה לא סתם העלאת זכרונות "מה היה לנו".
ואם הם ממסמסים את זה, חשוב שאנחנו נשמור שזה לא יקרה,
שתהיה הסקת מסקנות ממה שהיה טוב וגם ממה שלא.
ושנית כי טוב להרגיל אותם ששום דבר בעניין בנך לא מתנהל מאחורי גבך.
לפעמים ההורים נתפסים כסוג של מטרד שאין מנוס ממנו
ולכן עבורם זה ממש בסדר שלא תהיי שם
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'לדעתי זה מראה על זילזול.'
לדעתי זה מראה על זילזול.
10/06/2018 | 14:09
15
בנוסף זה חשוב אם את מעונינת להמשיך את השילוב באותו בית הספר. את מציגה את דעתך והם דעתם על כל מיני נושאים שנראים חשובים לך ולהם.
ועכשיו גיליתי שהם לא היו מרוצים מהסעיית וידעו שגם אני לא מרוצה וכבר הודיעו לה שהיא לא ממשיכה איתנו.
ואני אף פעם לא התלוננתי עליה. רק בעדינות הצגתי בעיות והרגשתי שמחנכת מגינה עליה. רק בסוף הסתבר שהיה להם ברור שאני לא רוצה אותה...
רק לי היה לגמרי לא ברור שגם הם לא מרוצים. אחרת הייתי מחליפה באמצע שנה....
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'כמאמר השיר- לא קלה היא, לא קלה דרכנו'
כמאמר השיר- לא קלה היא, לא קלה דרכנו
09/06/2018 | 08:57
12
63
עבודתה של הסייעת מורכבת, היא אינה שמרטפית.
חשוב שתהיה סייעת טובה, שתקבל הנחיה טובה
ושתהיה בקשר שוטף עם ההורים.
נכון, לא תמיד זה קורה.
המאבק שזה יקרה נופל עלינו ההורים.
גם בורותם של אנשים, במיוחד כשהם מחזיקים בתפקידים מסויימים,
ממררת את חיינו.
ושוב, המאבק הזה נופל עלינו ההורים.
אבל הסתרה מזינה את הבורות, היא פועלת נגדנו.
לפי נסיוני ולדעתי, שאותה כמובן אינך חייבת לקבל ובכ"ז מותר לי לבטאה,
אין לנו ברירה אלא להאבק למען ילדינו.
העולם הזה אינו מסביר פנים עבורם, והוא לא יהפוך ליותר מסביר פנים מעצמו,
אין מנוס ממאבק.
והמאבק הזה נתון בידינו ובידי א"סים בוגרים.
 
ולהסתרה יש מחיר נוסף: המסר שהיא מעבירה לילד.
גם אם היא כוללת גם אותו- יום אחד הוא יגלה שהוא א"ס
ואיך ירגיש אז לגבי עצמו וביחס להוריו?
ואם הוא מודע להיותו א"ס, מה זה אומר לו שמסתירים את זה?
איך יוכל להיות שלם עם עצמו?
 
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'בעיניי אוטיזם'
בעיניי אוטיזם
09/06/2018 | 10:08
11
19
זה "חוסר יכולת" ולא ברכה.
לרוב האנשים יש כל מיני מוגבלויות. חלק ניתן להסתרה וחלק לא.
יש הרבה אנשים מרכיבי משקפיים שבשביל להצטלם מורידים אותם (למה??). או מחליפים לעדשות מגע...יש כאילו שבכלל מתביישים להרכיב משקפיים. ויש כאילו שאין להם בעיה וכל הזמן מרכיבים.
אפשר להביא עוד מלא דוגמאות דומות. למה מסתירים? כדי להראות יותר טוב.
אם בעינייך אוטיזם זה ברכה אז הגישה לא להסתיר מובנת.
בעיניי זה לא כך.
אני לא יכולה לשכנע את  כל העולם שאוטיזם זה ברכה אם אני בעצמי לא שם.
לשנה הבאה אני צריכה לחפש סעיית חדשה. זה לגמרי ברור לי שחשוב שהיא תהיה טובה. השאלה איך להבדיל לפני תחילת הלימודים מי טובה ומי לא טובה...
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'לא ברכה ולא קללה'
לא ברכה ולא קללה
09/06/2018 | 11:21
10
18
בעיניי אוטיזם הוא סוג של הוויה אנושית, לא יותר ולא פחות מההוויה הנפוצה, רק שונה.
 
יש דברים שלרוב האנשים קשים ולא"ס קלים,
יש דברים שלרוב האנשים קלים ולא"ס קשים.
כמובן שהאחרונים בולטים יותר למתבונן המצוי-
את הקשיים המקובלים לוקחים כמובן מאליו (ברור שללכת נגד הזרם זה קשה,
ברור שלזכור אלף פרטים זה קשה, ואני יכולה להמשיך ולהמשיך),
וגם מה שקל לאדם המצוי נחשב מובן מאליו, לכן אם מישהו דוקא בזה מתקשה,
ממהרים לתייג זאת כלקות.
 
מסכימה איתך לגמרי, שכדי לעמוד במאבק הזה, ההורה צריך להיות
"חמוש" בשכנוע פנימי, בידיעה שהילד שלו אינו לקוי אלא שונה.
 
מסכימה איתך גם שהנהייה אחר נראות של נורמליות אינה יחודית רק לסוגיית האוטיזם.
בעיניי זו אחת הרעות החולות שמסרסת ומגבילה את הרוח וההתפתחות האנושית
ורומסת אולי כמעט כל אדם, מי פחות מי יותר.
אבל זו אינה גזרת גורל- אפשר לקחת דוגמא למשל ממצעד הגאוה שהיה רק אתמול
ועוד ועוד מצעדי גאוה בערים נוספות ברחבי הארץ.
קבוצות של אנשים "שונים" לא משנה באיזה תחום שונותם,
יכולות להאבק ולהצליח לשנות את התפיסה והיחס כלפיהן.
לשם כך יש להתחיל מיציאה מהארון
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'כן, אפשר להסתכל על העיגול'
כן, אפשר להסתכל על העיגול
09/06/2018 | 15:50
9
17
בזוית מסוימת והיא תראה כאליפסה,
ואז לנסות לשכנע את כל העולם שהזוית הזאת היא יותר נכונה.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-' ואפשר'
ואפשר
09/06/2018 | 16:26
8
142
להסתכל על האליפסה בזוית מסויימת והיא תראה כעיגול
ואז גם אם מישהו מציע להסתכל מזוית אחרת, לסרב לנסות ולהתעקש שזה עיגול.
 
אפשר גם לראות שלאותה צורה יש תכונות עיגוליות ותכונות אליפטיות
וזוית הראיה שלנו, משפיעה מאד בשאלה אילו מהן יתעצמו.
מה שאומר שזו בחירה שלנו.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'לראות את העיגול כאליפסה או את האליפסה כעיגול'
לראות את העיגול כאליפסה או את האליפסה כעיגול
09/06/2018 | 21:33
7
19
לא משנה את הפרינציפ.
וגם זוית הראיה לא משנה את הצורה ואת מהותה.
כלומר העיגול ישאר עיגול למרות שמישהו מצא זוית שבה רואה אותו כאליפסה
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'ופה אנחנו חלוקות'
ופה אנחנו חלוקות
10/06/2018 | 08:05
6
19
דברים, ובודאי יצורים חיים ובודאי בני אדם
אינם משהו מקובע.
החיים זורמים.
החיים נמצאים כל הזמן באינטראקציה עם כל מה שסביבם.
וזה אומר גם שהם משפיעים ומושפעים
כולל מהמבט עליהם.
אם אדם, ובמיוחד ילד, יחווה מבט X עליו, זה יחזק את ההוויה הXית שבו
אם יחווה מבט Y, זה יחזק את ההוויה ה Yית שבו.
זה בדיוק כחו של חינוך, ויש לכך גם עדויות מחקריות.
היה מחקר גדול בבריטניה למשל, ובו אמרו לצוות מורים
שהתלמידים בהקבצה א' הם בהקבצה ג'
ולהיפך.
בסוף המחקר (נדמה לי בסוף שנה"ל) הסתבר שהישגיהם של התלמידים החלשים השתפרו פלאים,
הישגיהם של החזקים התדרדרו וכמה מהם אפילו נשרו מביה"ס.
 
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'המחקר דווקא סותר את עמדתך'
המחקר דווקא סותר את עמדתך
10/06/2018 | 09:22
5
25
הרי לפי הדוגמא, יתייחסו לאוטיסט כאוטיסט, זה יפריע לו בהתקדמות. לכן עדיף לא לחשוף את המידע הזה אם לא חייבים.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'את צודקת, אבל'
את צודקת, אבל
10/06/2018 | 10:32
1
14
שלומית מתכוונת למשהו אחר.
שהתיחסות לאוטיזם צריכה להשתנות בכל העולם ולא להתחבא מאחורי ההסתרה.
שכל האוטיסטים יהנו מהיחס טוב ולא רק אלו שהצליחו להסתיר
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'תפיסת האוטיזם צריכה להשתנות'
תפיסת האוטיזם צריכה להשתנות
10/06/2018 | 12:16
12
פחות עניין של יחס טוב למישהו,
אלא פשוט להבין שלהיות דומה לרוב ולהיות בסדר זה לא אותו דבר.
מותר להיות שונה, זה גם בסדר
שונה אינו יותר או פחות טוב,
אינו מקולקל או גאון
הוא פשוט שונה, זה הכל.
חנוך לנער על פי דרכו: חשוב להבין מי ומה הנער, מה צרכיו ורגישויותיו,
ולהתאים את החינוך וההוראה לנער- לא כי הוא מוגבל וצריך לעזור לו,
אלא כי אם ניתן לו מענה מתאים לו, הוא יוכל לפרוח.
וכמו כמעט כל דבר, זה נכון לכל הילדים, ולגבי א"סים פי אלף.
 
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'לא- אם יתייחסו לילד כלקוי, זה יחליש אותו'
לא- אם יתייחסו לילד כלקוי, זה יחליש אותו
10/06/2018 | 11:51
60
לא משנה מה אבחונו.
אם יתייחסו אליו כשלם גם אם שונה- זה יחזק אותו.
 
לאמא של טמפל גרנדין היה משפט ממצה לעניין:
DIFFERENT- NOT LESS
הנה קטע מהסרט על גרנדין
מספיק הורה אחד ומורה אחד שמבינים את זה,
שמבינים ששונה אינו לקוי,
כדי לשנות לטובה את חייו/ה של ילד/ה אוטיסט/ית
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'יש פה שני עניינים שונים ולא ממש קשורים זה לזה:'
יש פה שני עניינים שונים ולא ממש קשורים זה לזה:
10/06/2018 | 17:30
1
17
האחד - העובדה שאוטיזם זה שונות ולא "חוסר יכולת" או "פגימות" (ובהקשר הזה שלומית הביאה את המחקר שעליו היא דיברה).
 
והשני - זה שכל ילד צריך ללמוד בדרך שמתאימה לו ותוך התחשבות בצרכיו.
 
או באנלוגיה של העיגולים והאליפסות שלכם:
 
1. אין שום דבר רע באליפסות. ממש לא צריך לחפש זוויות משונות כדי להסתכל על האליפסה לדמיין לנו שהיא עיגול.
2. אם תנסו בכוח לדחוף טריז אליפטי לתוך חור עגול, זה יגרום להרבה תסכולים מיותרים (במקרה הטוב) ולהריסת הטריז והחור במקרה רע.
 
על החתום
אליפסה גאה, שגרה בבית אליפטי וחיה חיים אליפטיים בסבבה.
 
 
 
 
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-''
10/06/2018 | 19:25
2
לצפיה ב-'אצלי לא ידעו '
אצלי לא ידעו
08/06/2018 | 14:30
1
24
אבל קרה מקרה שרציתי חברה וניצלו את האי הבנה שלי ואז צחקו וכתבו עלי . זה היה מזעזע אבל זה מאחוריי :-)
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'הייתה לך סעיית?'
הייתה לך סעיית?
08/06/2018 | 15:32
7
לצפיה ב-'אצלי - הציקו והתבריינו עליי בכל הגילאים '
אצלי - הציקו והתבריינו עליי בכל הגילאים
08/06/2018 | 17:31
1
24
לא חושב שיש גילאים שבהם הסבירות להצקות גבוה או נמוכה יותר. בית ספר היה אצלי סיוט אחד גדול. אבל אני מניח שאם יש צוות טוב שיש לו אצבע על הדופק, אפשר להימנע מרוב הבעיות האלה.
 
 
 
 
 
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'אובחנתי בגילאי ה20'
אובחנתי בגילאי ה20
08/06/2018 | 18:49
8
לצפיה ב-'בעד כיתה קטנה ומכילה'
בעד כיתה קטנה ומכילה
08/06/2018 | 08:50
1
109
שלום רב,
מסכימה עם כל מילה שלך . ממש תואם לבן שלי שעבר אבחון מאוחר במעבר לחטיבה.גם הבן שלי בהגדרה הלא מדעית הינו בתפקוד גבוה מאוד ולכן הצליח לעקוף את כל הקשיים עד גיל 13.כשהחלה הבריונות המילולית וההצקות בחטיבה והילד לא היה מסוגל להגיע לבית הספר , אנחנו ההורים יזמנו מעבר לבית-ספר לחינוך מיוחד.שם הכילו אותו והילד לא הרגיש "מוזר".אך גם שם היו קשיים מסוג אחר היו שם תלמידים בהגדרה של הבן שלי:"מזילי ריר" ....הוא לא הצליח לעמוד בזה ושוב ביקש לעבור לבית ספר רגיל כשעלה לכיתה י'. ...ושוב העברנו אותו לחינוך הרגיל לכיתת תגבור שנקראת אומץ.לא כיתת חינוך מיוחד , אך יש מספר קטן יותר של תלמידים בכיתה ....יש סייעות שעובדות עם המורה בכתה. הייתה לו התחלה נפלאה אך לאט לאט התפרצו הקשיים הישנים. בית ספר גדול עם ילדים "רעים מאוד" כפי שהגדרת נכון. הייתי מסיעה אותו לבית-הספר ורואה את הסבל והחרדה שלו ומרגישה את זה "על בשרי" כאמא והייתי מחזירה אותו חזרה הביתה והבעת פניו הייתה משתנה להבעה נינוחה ...כיום מפסח הפסיק לחלוטין ללכת לבית הספר והוא מעיד על עצמו שהוא מאושר יותר גם אנחנו כהורים מרגישים שהוא נינוח ,רגוע ומאושר כשהוא בסביבה תומכת . אנו ניצבים בפרשת-דרכים בנוגע לשנה הבאה אך לחינוך הרגיל לא נחזיר אותו ואנו בוחנים אפשרויות שונות כולל כיתת -תקשורת ...במערכת החינוך הרגילה אפילו עם סייעת שבדרך כלל לא עושה הרבה הילד יהיה במצוקה ,הצוות לא ממש מבין ותומך ולעיתים פוגע כמו התלמידים שנמצאים שם....לעיתים במודע ולעיתים ללא כוונה ....אך הבנה אמפתיה אין שם רק סביבה בריונית ,דורסנית שתגרום לנער סבל יומיומי 
חסכי את זה ממנו.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'אז את בעד כיתת תקשורת?'
אז את בעד כיתת תקשורת?
08/06/2018 | 09:21
22
חשבתם על בית ספר אקסטרני? אם את אומרת שקשה לו בבית ספר גדול - הוא עדיין יפגוש ילדים רעים בבית הספר - בהפסקות וכד'.
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'למה לא לנסות כיתת תקשורת קודם?'
למה לא לנסות כיתת תקשורת קודם?
06/06/2018 | 16:20
1
47
לי הסבירו שאם מעבירים מהחינוך הרגיל, משתדלים קודם לנסות כיתת תקשורת.
ורק אם לא מסתדרים, מעבירים לבית ספר מיוחד.
 
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'משתי סיבות'
משתי סיבות
06/06/2018 | 18:31
54
האחת, כי רק כעת אובחן, למד עד לאחרונה בבתי ספר רגילים, השתתף בתנועת נוער רגילה, כולל טיולים ומחנות עם לינה. לא ידוע באיזו רמת תפקוד יהיו חבריו לכתת התקשורת, איך ירגיש עמם ומה זה יגרום לדימוי העצמי שלו, השברירי ממילא. 
השניה, כי קיימים קשיים רגשיים...
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>
לצפיה ב-'למה לא שילוב בכיתה רגילה?'
למה לא שילוב בכיתה רגילה?
06/06/2018 | 18:36
1
30
לצפיה ב-'כי הוא כבר מתבגר'
כי הוא כבר מתבגר
06/06/2018 | 20:49
52
גם חווה קשיים רגשיים ועלול ללכת לאיבוד בכתה גדולה, וגם העיריה מערימה קשיים בנושא סייעת.. 
אוטיזם, אספרגר ו-PDD >>

הודעות אחרונות

12:49 | 17.08.18 דורית1118
13:00 | 16.08.18 יהודית127
11:34 | 15.08.18 עוד צחי בן עזרא
07:18 | 15.08.18 Hidden4ever
00:22 | 14.08.18 קפיה11
12:23 | 13.08.18 רונה 100
14:30 | 11.08.18 לדרפיין
00:25 | 10.08.18 zubvrcv
21:12 | 07.08.18 קפיה11
01:14 | 06.08.18 An Cat Dubh

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ