השתתפות במחקר

Ester1992

New member
השתתפות במחקר


שלום לכולם,
קודם כל אני רוצה להגיד כמה מרתק וחשוב הפורום הזה בעיניי.
שנית, אבקש להציע לבני נוער והוריהם להשתתף במחקר שאני עורכת במסגרת עבודת הדוקטורט שלי. אודה לכם אם תקדישו דקה לקריאת הפרטים ולשקילת השתתפותכם


במסגרת מחקר הנערך במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בר אילן, במעבדתו של פרופ' עופר גולן, אנו מעוניינים ללמוד על התנהגותם החברתית של מתבגרים המאובחנים עם תסמונת הספקטרום האוטיסטי. מטרותינו הן להבין טוב יותר את התקשורת החברתית הייחודית ולאפשר שיפור של תכניות טיפול והתערבות.

דרושים משתתפים, בני 12 עד 18, המאובחנים עם תסמונת הספקטרום האוטיסטי ברמת תפקוד גבוהה, אשר אינם מרכיבים משקפיים, שיגיעו יחד עם הוריהם לאוניברסיטת בר אילן, לניסוי שיכלול פגישה אחת וייערך כחצי שעה. במהלכו הנער ישתתף בשיחה בת חמש דקות עם סטודנטית מצוות המחקר. כמו כן, הנער ירכיב על עיניו משקפיים המתעדות את כיווני המבט שלו ויענוד על ידו צמיד המתעד מדדים פיזיולוגיים (כגון דופק). לבסוף, נבקש מהנער וכן מההורה למלא מספר שאלונים העוסקים בהתנהגות חברתית. כל הנתונים ייאספו באמצעות כלים בטיחותיים ולא פולשניים, וישמרו בסודיות מוחלטת ובשמירה קפדנית על אנונימיות המשתתפים. תמורת ההשתתפות בניסוי נשלם למשפחה 100 ₪.

אשמח לשמוע מכם!
להשתתפות ולפרטים נוספים,
אסתר 052-2592577
 
אני חושב שכל עניין התפקודים מתעתע

וחבל שאתם עדיין תקועים בחשיבה שיש כאן נמוך וגבוה, אני מודע לכך שעדיין רבים " מהנמוכים " לא מתקשרים בדרך חלופית ,אבל עצם זה שיש אנשים כמוני וכמו הרבה אחרים בארץ ובעולם שמתקשרים בעיקר בכתב , ונחשבים בתפקוד יום יומי נמוך אז למה לא לתת להם גם להשתף ? בעיני פעולת ההדרה מהשתתפות בנסוים כאלו זה לא נכון ולא מקצועי,כי גם לפי ידעתי ואני עוקב אחרי זה יש עוד ועוד הבנה גם אקדמית שמנת המשכל בקרב המאובחנים על הרצף האוטיסטי נעה על אנטלגנציה תקינה פחות או יותר, לכן הייתי משנה את עניין הדרישה לתפקוד גבוה לעניין של יכולת תקשורת במילים ,גם חלופית ,למשל התכתבות ,זה לפחות הצעה שלי, כי בנינו כך החלוקה לתפקודים מעליבה , והרבה קלאסים שתקשרו בסוף מעדים על כך ,לכן כדאי לשקול מילים וידוע שכל העניין באוטיזם הוא הלסים דגש על השולי , על הלא נחשב נורמטיבית , לכן זה גם חשוב כדאי לתת תקווה גם להורים ומתבגרים " נמוכים " כי הם מבינים הכל אני מבטיח לך ..
 

Ester1992

New member
תודה על התגובה, מסכימה מאוד עם הדברים, אבל..

הדברים שכתבת חשובים ביותר בעיניי, אני מסכימה ומקווה שאף אחד לא נפגע מהניסוח.
אין ספק שהמונח תפקוד גבוה הוא בעייתי. הכוונה הייתה לבני נוער אשר יכולתם השפתית תקינה, כי לצערי מערך המחקר מוגבל ואינו ערוך (לפחות בשלב זה) למצבים אחרים. בחרתי להשתמש במונח בכל זאת מפני שהוא שגור בשפה, גם בקרב משפחות עם ASD, אבל אתה בהחלט גורם לי לחשוב ולשקול איך נכון להציג את הדברים להבא.
 
אני חושב שצדיך

לראות שפה באופן פתוח יותר השפה היא לא רק פליטת צללים או טקסט באופן רגיל בעל פה , והיום שיש יותר אפשרות בזכות הטכנלוגיה לתקשר באופן עקיף זה זה היה מאוד עוזר לי לפחות כי הבעל פה שלי מוגבל מאוד לעומת הכתב וכך גם של רבים מאוטסטים ובכל תפקוד שהוא הרבה אוטסטים נצבטאים טוב יותר בעזרת הקלדה לכן זה ראוי לחשיבה תודה על התיחסות מקווה שישמו את זה בהמשך כי האקדמיה מפספסת המון אוטסטים שישארו חסרי קול ונורא חבל בעיני כי אני מאלו שישיכים לא ורבבלים בעל פה אני אוטיסט לא מתפקד ורבאלי לכן בי זה כן פוגע כי מדיר אותי מהשיח .
 
למעלה