אבחון אספרגר בגילאים המבוגרים

kagome10

New member
טוב לראות אותך


אתה הסיבה העיקרית שבאתי לפה בכלל, ואחד האנשים המעטים פה שאני באמת נהנית לקרוא.
 

arana1

New member
אז איך את מסבירה את המצב ?

אם רוב האנשים חושבים שהסדר החברתי הוא מטורף, כחני ומושחת, אז מה בדיוק מקיים אותו ?

אולי העובדה שבניגוד מוחלט לאוטיסטים רוב האנשים אומרים דבר אחד ועושים אחרי זה בדיוק ההפך כי הם פחדנים צבועים ומזוייפים שחושבים רק על הטווח הקצר ביותר ?
 

kagome10

New member
אתה יכול לא להכניס לי מילים לפה?

כי אני לא מתכוונת לנהל דיון שבו הדבר הראשון שאני מתכוונת לומר זה מה *לא* אמרתי.
 

arana1

New member
את יכולה לענות ?

ברור שלא, כי כמו החבר שלך כל פעם שמציבים לך שאלה את מעדיפה לייבב במקום להתמודד איתה.
אז ככה, כתבת בפירוש שרוב האנשים לא מזדהים עם האנשים שלמעלה, כלכלית ופוליטית, אפילו להפך, אז על זה הגבתי ושאלתי שאם כך מה בדיוק משמר את הסדר הכלכלי חברתי ?
אם רוב האנשים חשים שאלה למעלה מעצבים סדר פגום מתוך מה הוא מתקיים ? איך ?

אולי גם בגלל שרובם כמוך וכמו החבר שלך מעדיפים לתקוף מי ששואל שאלות קשות ולהשמיץ אותו במקום לנסות להתמודד איתן בהגינות.

ולא מספיק רגישים בשביל לראות מה שנתי ואוטיסטים אחרים רואים בבירור,
שכל תנועה, מבט, ותגובה של רוב האנשים, כולל אלה שצורחים בהפגנות נגד שחיתות, מבטאת הזדהות מוחלטת וחסרת שאלות עם נרטיב היררכי, כחני,תחרותי ואלים שלגמרי מרעיל את האוויר והמרחב בכל מקום וכל הזמן.

אז יש אנשים שבניגוד לך ולחבר שלך רואים ומרגישים וכואבים את זה כל הזמן, אנשים שזקוקים לאוויר הרבה פחות רעיל בשביל לנשום ולהתפתח ,
וכתוצאה מזה כל מה שהם זוכים לו זה תגובות כמו שלך וכמו של גור,
תגובות המבוססות על העדר רגישות מוחלט לכך שאנשים אומרים דבר אחד אבל עושים בדיוק ההפך,
שהם מקללים את השלטון אבל שפוטים ושופטים לו,
כמוך.

ואוטיסטים, לא במקרה, ובניגוד לכם, כואבים את הפער הזה בכל העצמות שלהם, ודווקא בגלל זה הם יכולים, בהינתן ולו שמץ של תשתית, לעשות לשם שינוי גם טוב
 
ברוכה השבה הרבה שנים לא כתבת כאן

מאז הריב שהיה פה .
&nbsp
לנושא אני דווקא מכיר הרבה אנשים ודברתי עם הרבה אנשים , ואני מודע לכך שיש ביקורת כלפי טעקונים וחברי כנסת אבל עדיין רובב האנשים היו רוצים להייות עשרים או משפעים , פשוט רובם לא בניום לזה אבל יש רצון כזה , למשל הצלחה אקדמית גם גם על ידי דרסת האחר זה לא חייב להייצ בתחום הפולטי או העסקי אלא פשוט בצורת החשיבה , החברה שלנו היא חברה קפטלסטית שמה דגש על הצלחה כלכלית ואחרת לכן יש נגיעות עמוקות ברצון להצליח בצורה אלימה גם בנט הממוצע פסכופט הוא פשוט סופר נורמטיבי זה הכל לכן מצליח גם בשטח זה לפחות דעתי ואכן רוב האנשים אלימים מאוד
 

arana1

New member
מי שאלים והיררכי בעצמו לא ירגיש את זה כמובן

ולכן אין להם בכלל מושג על מה אנחנו מדברים
 

arana1

New member
הכי כואב שזה מבטיח להם מוות במקום חיים

כי מה לעשות ואוטיסטים, מתוקף זהותם, ממש זקוקים לחברה וסביבה הדדית ופתוחה ושקופה, ובחברה כל כך היררכית, אלימה ועימותית, עצם הנסיון לנוע לכיוון הזה מזכה אותך בכל מה שהכי מפלצתי באנושות, וכשאתה אדם פתוח אתה מקבל את כל זה ישר לבטן, והפוץ הזה מספר לי שמשתלם להיות אדם טוב, מדהים
 

kagome10

New member
אה... היה פה ריב?

אני כבר לא זוכרת... הפסקתי לכתוב כשנהיה פחות מעניין, לא בגלל איזשהו ריב. תוכן לא מעניין אפשר לסנן, אבל תוכן מעניין אי אפשר ליצור יש מאין, וכמות התוכן המעניין בתפוז ירדה פלאים.
&nbsp
מה הקשר בין להיות עשירים ומשפיעים לחברי כנסת וטייקונים? גם אני רוצה להיות עשירה (מספיק בשביל שלא אצטרך לדאוג לכסף) ומשפיעה.
&nbsp
אנשים רצו להיות עשירים מאז ומעולם, ואין לזה קשר ישיר לאלימות. אם כבר, להפך. אם אתה מסתכל על המספרים החברה האנושית הפוכת לאלימה פחות. גם בטווח של אלפי שנים וגם בטווח של מאות שנים וגם בטווח של עשרות שנים.
&nbsp
אנחנו חיים בתקופה הכי פחות אלימה והכי בטוחה בהיסטוריה האנושית.
 

גורג42

New member
לצערי, רוב האנשים המעניינים ברחו מכאן.

ואלה שעדיין כאן, לא כותבים מספיק.
 

arana1

New member
הקיום פחות אלים כי הוא דמוקרטי יותר

זאת אומרת שמה שמבער את האלימות מהחברה זה ההתפתחות לשיוויון, לזכויות פרט, לשקיפות, להגינות בין אישית, ודברים כמו אלה ואחרים עדיין מאוד סותרים לכל מה שצריך על מנת לטפס לצמרת הכלכלית ,חברתית פוליטית, אז זה מאוד פשוט.

את משתבחת בשיפור רמת הבטחון האישי תוך התעלמות מהגורמים שמאפשרים קיום לא אלים, לא במקרה זו בדיוק התבנית של הימין האלים, שנהנה ומשתבח בהיותה של ישראל דמוקרטית (ולכן טוב יותר מהשכנים) בזמן שהוא מצדד ומנסה לעשות כל דבר שישחוק את הדמוקרטיה.

אז זה בדיוק זה, רמת הבטחון הקיומי לגמרי קורלטיבית לרמת התפתחות המרכיב ההדדי, ואין שום דרך בעולם לתאר ולאפשר מרדף אחר עמדה כלכלית , פוליטית, חברתית טובה מזו של השאר כמאפיין של התנהלות הדדית.

ואין ספק שלא בעיה לגזור מההתנהגות של אנשים חריגים כמו אוטיסטים למשל שהם חוטפים כל הזמן רק בגלל נטייתם להדדיות בחברה שהיא עדיין מאוד מאוד היררכית וכחנית

יש קשר בין הון לשלטון, בבקשה תאמרי שהקשר הזה לא סמוי לך
 
זה נכון למדיניות מפותחות

בעולם השלישי האלימות עדיין קיימת מאוד ובצורה מאוד אקטיבית ועדיין אם ניקח לדוגמה את ישראל שהיא יחסית מדינה פתוחה , נראה שהיחס לפגועי נפש או אוטסטים ובכלל חלשים מחפיר , ראי מאבק הנכים , כמה חושבים שזה לא מגיע להם בנוגע לעשירות ז נכון שזה שאיפה כללית וקיית מאז ומתמיד אבל אני יכול לומר לך כאיד שבא משפחה מאוד עשירה גם אם לא התא אלא יותר רחב זה לא גורם לי להתלהבות גם לא השפעה אני מאז שאני מכיר את עצמי בורח מזה ויכולתי מאוד להצליח ומגיל צייר ואני גם עוקב אחדע דמיות כאלו של אנשים גאונים בתחומם וכל מה שמנסה לקדם את עצמו ורודף אחרי פרסום מוריד לי לגמרי אז אני אישית לא הייתי רוצה להיות מפורסם או משפיע באופן מקובל כו הייתי רוצה להצליח בתחומי אבל לא אופן רעשני אז גם עניין השפעה הוא מאוד תלוי כולל עושר כסף לא כזה מעניין אותי ולחיות באופן ממוצע בבית עם מלא ספרים ושהיה זמין על הזמן היה מעניין אותי והייתי מסתפק בזה .
 

kagome10

New member
ברור שבמדינות עולם שלישי הרבה יותר גרוע, אבל בסך הכל, אם סופ

ים את כל בני האדם, רואים מגמת השתפרות תמידית, מאז ימי הציידים לקטים, שחצי מהילדים שלהם מתו ממחלות בטרם הגיעו לבגרות, ועוד אחר כך עשירים עד שלישי מהגברים מתו במלחמות.
&nbsp
להיות מפורסם ולהיות משפיע אלו שני דברים שונים. להיות משפיע אומר שאפשר להשפיע על העולם לטובה - מטרה ראויה מאוד מבחינתי ומפורסם? מפורסם זה סתם. מה התועלת בפרסום גרידא?
&nbsp
בכל מקרה, אין לי אפשרות להיות בבית עם ספרים וכל הדברים האחרים שאני רוצה בלי לעבוד. בגלל זה אני רוצה עושר - מספיק עושר בשביל שלא אצטרך יותר למכור את הזמן שלי.
 

arana1

New member
מה שמוכיח בדיוק את התזה שלנו

כי ההבדל הכי משמעותי בין ארצות מתפתחות לארצות מפותחות יותר, בין העבר להווה, נמצא במשקל המרכיב השיוויוני, ההדדי, שהוא גדול יותר בארצות העולם הראשון ובוודאי משמעותי יותר כיום מבעבר.
רק שזה לא אומר שהוא אופטימלי או אפילו קרוב למספיק ולכן אתם נמצאים בצד הלא נכון של הוויכוח, גם לשיטתכם.

מפורסם ומשפיע זה לא בדיוק או תמיד שונה, נכון שגם אנשים מאוד לא ידועים יכולים מאוד להשפיע אלא שגם בגלל מה שנכתב למעלה בכל מקרה בוודאי שיש בעייתיות רבה עם הצורה שבה הדרך להשפעה סותרת ליכולת להשפיע לטובה,
וממש טיפשי אם לא בנאלי בטירוף להתכחש לזה.
מאותה סיבה זה ממש מגוחך להיתמם ולשאול למה זה מועיל בכלל, אנשים, כידוע, אינם רציונלים, לפחות לא כרגע.

עושר ושפע מגיע לכולם, אין מחלוקת על כך, השאלה היא למה זה לא קורה, למה אנשים נאלצים למכור את עצמם, וגם כאן התשובה נמצאת בדיוק בכיוון שנתי ואני מנסים להגדיר
 
אכן יש מגמת שיפור

אבל יש עוד על מה לעבוד והמון בעיני זה היה דיאלוג אין סופי אגב מה את לומדת ? בזמנו אמרת מדעי הנחשב ומתמטיקה איזה תואר את כבר ? שהיה בהצלחה בלימודים אמרתי לך גם בזמנו ושמחת .
 

kagome10

New member
עדיין לא סיימתי את התואר הראשון

ובהתחשב בזמן שאין לי, זה לא יקרה בשנה הקרובה.
&nbsp
ואכן, מתמטיקה ומדעי המחשב. זה לא השתנה מאז.
 

גורג42

New member
"רק" רוצה בית ואת כל הזמן שבעולם לקרוא ספרים? זה עסק יקר


בית זה כבר כמה מיליונים.

ואני מניח שאינך רוצה שיכריחו אותך לעבוד כדי לתחזק את החלום שלך, נכון? כמה לדעתך עולה תחזוקה של בית + אוכל + חשבונות למשך כל חייך? אם תעשה את החישוב, תראה שגם זה מגיע לכמה מיליונים.

אבל העיקר שאתה לא רוצה להיות עשיר, מה?


אל תדאג. הבנתי למה התכוונת: שלא מעניין אותך לרדוף אחרי כסף רק בשביל זה שיהיה כסף. וזה מאוד חכם מצידך. לצערי הרב, זה גם די נדיר. הרבה אנשים דווקא כן רודפים אחרי כסף סתם בשביל לראות את המספרים שמטפסים בחשבון הבנק שלהם, ובסוף הם מסיימים את חייהם עשירים ואומללים.

אבל זה לא משנה את העובדה, שבעולם של ימינו צריך כסף (והרבה מאוד כסף) גם כדי לחיות חיים צנועים. בעתיד הרחוק זה בוודאי ישתנה, אבל בינתיים זה מה יש.
 
אכן הבנת אותי

אני לא רודף אחרי כסף אני רוצה לחיית בכבוד בנוגע לעבודה לא בהכרח ,אם תמצא עבודה טובה שאהי יאהב אין לי בעיה לעבוד בה למשל מהבית זה פתרוו להרבה אוטסטים לכתוב ביקורות על שירה וספרות נראה לי רעיון מתגמל , אני חושב ללמוד תואר בספרות נראה איך זה יתקדם הוראה פחות מעסיקה אוצי בגל שאיני ורבאלי בעל פה וצא בטוח שיקבלו תעובדה הזאצ אז נשאר המחקר בכתב , וכתיבת היצרה שלי זה לצד זה , בנוגע לרדיפה אחר העושר אני מסכים זה טיםשי , סבא שלי מעולם לא רדף אחרי זה והוא חיי בצניעות והוא כרגע רוצה לדואגלי לשארית חיי כי בוא יודע שאני לא עצמאי חכן מה שאתה מצאר כנראה עומד לקרות אני עובר כנראה לכישורית .
 

kagome10

New member
אני בכלל לא בטוחה שיש כל כך הרבה אנשים שרוצים עושר בשביל

העושר. כסף, בימינו, זה פשוט כלי חלפין נוח מאוד שאפשר להשיג באמצעותו המון המון המון דברים. ברוב מוחלט של המקרים של אנשיםש רוצים "רק להיות עשירים" אני בטוחה שהם רוצים דברים אחרים. אולי הם לא יכולים להסביר בדיוק מה לאחרים ולעצמם, אבל בעולם בו כסף כבר לא ייתו הזשמנות להשיג מה שהם באמת רוצים, אחרי זמן כדי להפנים את זה, הם יפסיקו לרצות כסף
&nbsp
כסף נותן ביטחון, סטטוס, השפעה ועוד המון דברים. יש כאלו שרוצים בעזרתו למצוא אהבה.
&nbsp
אני לא יודעת איפה יש את על האנשים האלו שרוצים כסף בשביל הכסף. בכל המקומות שהייתי בהם (לא ממוצעים, אבל בהחלט סטנדרטיים) אנשים רוצים כסף בתור אמצעי, ולא בתור מטרה.
&nbsp
לו אנשים היו רודפים אחרי כסף בשביל הכסף, הכסף היה אכן מטפס בחשבונות הבנק שלהם. בעוד שבימינו מינוס בבנק הוא מראה יותר סטנדרטי.
 
למעלה