אבחון אספרגר בגילאים המבוגרים

arana1

New member
זה מה יש

כי אם נדמה לך שאפשר לשנות את המסורת האקדמית, הפדגוגית, שבסך הכל מבטאת את המוסכמה שנוחה ומתאימה לרוב האנשים, לפחות בינתיים ועד עתה, דרך שכנוע אז באמת שאין לך מושג וכנראה שגם לא באמת ניסית.
נ"ט באמת לא מבינים למה אנשים ש"לא משתפים פעולה" עם פעילות קבוצתית פועלים ממניעים חיוניים ולגיטימיים, זה בדיוק כמו שאתה תמיד קובע נחרצות שכל מי שחושב שונה ממך או מרגיש אחרת כנראה פועל ממניעים גחמתיים וללא שיקול דעת, אנשים באמת לא מבינים שרגישות חושית אינה לקות אלא להפך, שלבחירות שמנסות לבטא את מה שנכון לאוטיסטים יש משמעות, טעם, ואפילו עתיד. ואני מספיק רגיש בשביל לחוש איך מבטלים ומנפנפים אותי גם כשאני מנסה להסביר, זה פילוסופי מדי, מופשט מדי, לא פרגמטי, צריך להכין ילדים לעתיד ולדעת משרד החינוך העתיד זהה לגמרי לעבר, ככה זה כחניות, חוץ מעוד מכה על הראש לא תרוויח מהנסיון לשוחח איתה דבר.
אז בוודאי, אדם שפוי, שיודע לקרוא את השטח, לומד ללכת על הקווים , להסתתר, אחרת הוא יסיים בבית משוגעים, מסומם, הרוס ללא תקנה, הרי לאכזריות הנורמטיבית אין גבול ולא ניתן לעצור אותה, מטומטם לנסות בכלל
 

גורג42

New member
בתור מישהו שסולד מהנורמה, מדהים כמה כוח אתה נותן לה

האם המסורת האקדמית קובעת מה אפשרי ומה לא? האם משרד חינוך קובע מה אפשרי ומה לא? האם המוסדות האלה קובעים את טבע האדם (לטוב ולרע)?

יש הרבה אנשים שהיו רוצים שנאמין במה שכתבת הרגע. שהדרך המקובלת זו הדרך היחידה לשגשג בעולם של ימינו, ושנגזר על ה"חריגים" לחיות לנצח בשוליים.

אני לא מקבל את זה. ויש לי גם 15 שנות ניסיון אישי שמוכיחות שזה לא נכון.

כמובן, מה שכן נכון, זה שאדם שפוי יחפש לעצמו - בזהירות - את הדרך שמתאימה לו. ונכון שזה אומר, לפעמים, לעשות דברים לא "מקובלים". לפעמים זה אומר להסתתר. לפעמים זה אומר "ללכת על הקווים". האתגר של מציאת שביל הזהב האישי של כל אחד הוא לא פשוט בכלל.

אבל מכאן ועד לכפות על עצמנו ניתוק מוחלט משאר האנושות, רחוקה הדרך. אני יודע שזה נורא מפתה לומר לעצמנו "לעזאזל עם כולם. זה לא שווה את המאמץ". אבל המחיר של הגישה הזאת הוא מאוד מאוד יקר.
 

arana1

New member
נו באמת

אתה זה שטוען שחייבים תקשורת ומשא ומתן עם המורמה בעוד שאני גם טוען וגם חי מצויין בדיוק בגלל שאיני מנסה בכלל לדבר עם אנשים שברור לי שאין מצב שיבינו מה אני אומר.
אתה זה שמזהה "ניתוק" וחיים בשוליים עם מי שלא סופר את הנורמה בזמן שמבחינתי כל החלוקה לשולי ומרכזי זה בדיוק מה שהכי מצחין בקיום המורמטיבי.
אז מי שפוט ונותן כח לנורמה? אתה או אני.
אני קובע שלא צריך את הנורמה בשביל לחיות, להפך, היא מוות.

אבל מצד שני אתה נופל להזיות מגלומניות ומשלה אנשים כאילו שאין שום משמעות לסדר היום החברתי, שאין למוסכמה שום חלק והשפעה על הקצאת משאבים, תשומת לב, שמבנה התשתיות לא משקף ולא קשור לעמדת המימסדים, זה כל כך מופרך, מנותק, ולא אחראי שבאמת אין לי מה לומר יותר.
 

גורג42

New member
אין לך מושג מה אני טוען, כי מעולם לא הקשבת.

אפשר לכתוב עשרה ספרים על כל הדקויות של דיעה האישית שלי, וזה יהיה רק קצה הקרחון. חלק מזה גם כתבתי בפורום במרוצת השנים, ואילו היית משקיע טיפה מחשבה בזמן קריאת ההודעות שלי, אז לא היית נופל בפח הזה.

אבל אם אתה באמת "חי מצויין", אז סבבה. תמשיך כך, ושיהיה לך בכיף.
 

arana1

New member
יש לי ולכן אני מגיב עניינית לטיעונים שלך

מצויין זה יחסי, לדעתי אני יכול וצריך לחיות הרבה יותר טוב, וגם בגלל זה בניגוד לך אני לא ממהר להציב את עצמי כמודל ודוגמה אלא חוזר ואומר שהבעיה האוטיסטית היא מאוד סבוכה וגם כואב את זה שהיא לעולם אפילו לא נחקרה.

בוא נבדוק את גישתך השחצנית, הכחנית, שלפיה האקדמיה ומשרד החינוך לא קובעים דבר וכל אחד חופשי לחיות כדרכו אם רק ירצה בכך,
אז לא, לא לא לא, ודווקא לאוטיסטים שבניגוד לנ"ט לא מסוגלים לחיות בבועה ולכן מתפוצצים לחתיכות גם ודווקא מול הדברים הכי שוליים לכאורה הכי מרגיש ומובן שבניגוד מוחלט למה שנדמה לאנשים כחנים והיררכים זה לא עניין של מי קובע ומי מחליט בראש ההיררכיה אלא שכולם שופטים ושפוטים בדיוק באותה מידה וגם בגלל זה אוטיסטים הכי רגישים למרקם, ולחיים כמרקם, שבכזה גם האקדמיה ומשרד החינוך אמנם לא קובעים דבר אבל הם מבטאים בדרכם את האמיתות והמוסכמות שהכי מוחצות למוות את מי שנולד עם זהות שחורגת מהמוסכם.

אז זה לא שמישהו קובע לכולם אלא שהכל קובע להכל, עובדה שרק אוטיסטים יודעים להרגיש, ויש בה מצד אחד הזדמנות ליופי עצום אבל מצד שני גם פגיעות אינסופית, וגם קשיי תפקוד כי כל פעולה היא כל הפעולות בעולם, למשל ( זה "ההדהוד" שענת תמיד מזכירה ושנמצא הרחק מעבר להגיון הנורמטיבי ולהגיונך)
 

גורג42

New member
לא. אתה מגיב לגירסה פשטנית וקיטשית של הטיעון שלי.

אתה ברצינות חושב שאפשר לסכם את מה שלמדתי ב-15 שנות חיים בכמה משפטים קיטשיים דביקים?

נכון, הבעיה היא מסובכת מאין כמוה. מסכים איתך. ובדיוק בגלל זה, ההתעקשות הזו שלך שאין לך מה ללמוד מאנשים שרואים את הדברים אחרת, מדהימה אותי.
 

arana1

New member
מה שאתה מציג אינו "אחר"

להפך, הוא הכי זהה ודומה למקובל ולמוסכם
 

arana1

New member
המוסדות לא קובעים את טבע האדם

הם קובעים מי ומה יזכה לגישה למשאבי הכלל, לתמיכה, להבנה, ואיך, ובגלל שהלקות הנורמטיבית מתבטאת כזיהוי של המציאות עם המוסכמה החברתית אז מי, שכמו האוטיסטים, חווה את טבע האדם, המציאות, כהוויתה ולא רק המוסכמה, מסומן מילדות לחטוף רק בעיטות.

וגישות כמו שלך, אומניפוטנטיות, שמניחות לכן ששום דבר לא משנה כי האדם הוא גיבור, סופרמן שיכול לעשות הכל, מטילות אשמה ועומס נוסף דווקא על מי שבלא הכי קורסים תחת נטל בלתי אפשרי.די ,די, בחייאת
 

גורג42

New member
זה גם לא נכון. אנחנו עדיין חיים בדמוקרטיה, אתה יודע...

ואני לא "מניח" שום דבר. אני מדבר על סמך ניסיון אישי.
 

גורג42

New member
כן. דמוקרטיה = שלטון הרוב. שזה לא שוס כזה גדול, אבל...

...זה לפחות אומר שמי שקובע איך תראה החברה זה האנשים עצמם, ולא איזושהו מוסד שקובע דברים מלמעלה.
 

arana1

New member
אין מצב שתבין מה שאני כותב

אבל אני אכתוב כי אולי מישהו אחר יבין.

לאנשים עם תפישה כחנית והיררכית נדמה שכל הבעיה מתחילה ומסתיימת במה שנקבע מלמעלה,
אלא שלא במקרה לאוטיסטים אין למעלה ולמטה, וגם לא רחוק וקרוב, וגם לא סיבה ותוצאה, נורמטיבים, כי כמו שכתבתי, לאדם הפתוח באמת ברור לגמרי, וגם ברמה הכי חושית וגופנית, מה שאתה לעולם לא תבין, שמה שמעצב את המציאות זה לא איזה קונסיפרציה או שליט עליון אלא מרקם מאוד מאוד מאוד מורכב של יחסים בין הפרטים, שניכר לכן בכל תנועה ומבט וצליל, ובגלל זה לאנשים רגישים באמת מאוד קשה לתפקד בתוך המוסכמה שמרגישה לרוב כשיקוף סביר של המציאות אבל בשבילם זה אין סוף סכינים ישר בלב.
 

גורג42

New member
זה בדיוק מה שכתבתי. אני לא זה שהתייחס לאקדמיה כחזות הכל.

איך כתבת?
"מה שמעצב את המציאות זה לא איזה קונסיפרציה או שליט עליון אלא מרקם מאוד מאוד מאוד מורכב של יחסים בין הפרטים, שניכר לכן בכל תנועה ומבט וצליל."

נכון מאוד. אז איך הגעת מזה ל"כולם דרעק ואין עם מי לדבר"?

אותו מרקם שעליו דיברת יש הרבה מאוד גוונים שונים. ולא בכל מקום, ה"דרכים הנורמטיביות" הן הגוון השולט. גם לא בכל מקום שבו מעורבים נ"טים, זה כך.

אז החוכמה היא למצוא את אותם חוטים על המרקם, שבהם ניתן להגיע להבנות משותפות. אפילו כשמדובר באינטרקציה עם אותם אנשים, יש מקומות טובים יותר ומקומות טובים פחות לנהל דיאלוג.
 

arana1

New member
בדיוק מזה

אם המציאות אינה רק היררכית אלא גם ובעיקר "מרקמית" אז ההיבט הכחני, המוחצני, העריץ והאלים לא מתבטא רק אצל אלה שחיים בראש ערימת החרא אלא אצל כולם, ואוטיסטים, כאנשים ששונותם מבטאת בעיקר נטיה מאוד מובהקת להדדי, רגישים לכך במיוחד.

נכון, אנשים שרגישים לכך יכולים לשזור איתך חוט משותף, וגם די קל לזהות אותם, כי הם חושבים בצורה שונה ממך
 
המוסד

מורכב מאנשים ומאנשים כחנים ונורמטיבים מאוד ראה ביבי למשל או שאר חברי כנסת לפחות רובם לכן איני מבין על מה אתה בכלל מדבר ,
 

arana1

New member
על רמת הסיסמא והסיסמא בלבד

קוראים לזה דמוקרטיה סימן שזה דמוקרטיה, זה שהכל אלים והיררכי ועימותי וספוג הסתה ושנאה וכל התקציבים הולכים למלחמה זה סתם, בקטנה
 
ועוד דבר ארנה

מי שבאמת שולט בעולם זה הטיקיונים ומי הם ? לרוב סופר נורמטיבים פסכופטים מושחתים שיעשו הכל לטובתם וירמסו את כולם על הדרך לכן הפולטקאים הם גם בובות שכמובן נהנות מזה לכן כל עוד החברה היא קפטלסיטית החריג יסבול וזה מוכח הודו היא דוגמה או הכי עשרים או הכי ענים מבין ? וזה כך משחר היסטוריה
 

arana1

New member
הם לא, אף אחד לא שולט בעולם

הפסיכופאטים מככבים במעלה ההיררכיה כי הערצת הכח והשנאה וחוסר האכפתיות כלפי הזולת היא המובן מאליו של החברה, וכל עוד זה כך אז ככל שאתה חזיר גדול יותר ככה תטפס למעלה יותר, בעצם הם אנשים הכי עלובים שנשלטים ממש כשם שהם שולטים, ואטומים לגמרי לכל מה שיפה ויצירתי ואוהב בחיים
 

arana1

New member
גם אלוהים וחוקי הטבע לא שולטים בעולם

אבל אין מצב שאדם כחני יבין את זה.

ואולי זה בדיוק מה שמבדיל אוטיסטים מהנורמה, שהם נוטים ויודעים גם לחשוב ולחוש לא כחני, לפעמים,
 
למעלה