אבחון אספרגר בגילאים המבוגרים

גורג42

New member
הדבר שאני שופט כאן היא התנהגות מחפירה כלפי אנשים אחרים

כמו שפעם אמרתי לנתנאל: אם אתה (כלומר הוא) כל הזמן משקר ומחפש לזעזע ומאיים על אנשים באונס וברצח, אז אין לך מה לבוא בטענות כשמתייחסים אליך בהתאם.

אז גם לך אני אומר דבר דומה: המהירות שבה אתה שופט אחרים, הכמויות האדירות של זבל שאתה שופך על כל מי שחושב טיפה אחרת ממך, והקלות הבלתי-נסבלת שבה אתה תוקף כל מה שזז - זהו הדבר שבו אני מאשים (וכאן המילה "להאשים" מדוייקת) אותך.

והעובדה שבן-אדם שמתנהג בצורה כזו הוא מריר ובודד ודכאוני, היא לא אשמתו של אף אחד מלבד האדם עצמו. כמאמר הפתגם המפורסם: what goes around, comes around.

ונכון, להרבה אוטיסטים יש נטייה לחשוב בדרך שהיא לא יותר מדי רחוקה מהדרך שאתה מציג כאן. אז מה? רובם לא נוהג ככה בפועל, ולא בגלל שהם "מבוהלים" אלא פשוט בגלל שהם מבינים שלהיכנע באופן חסר-רסן לנטייה הזאת זה לא דבר טוב.

ושיהיה ברור: זה לא אומר להיכנע לנורמה. החוכמה היא למצוא את הדרך לבטא את דרך החשיבה הייחודית שלך, מבלי להרוס כל דבר שאתה נוגע בו. ונכון, זה לא פשוט בכלל. אבל זו האחריות שמוטלת על כל אדם ואדם, בין אם הוא אוטיסט ובין אם לאו.
 

arana1

New member
הבעיה שאין לך בכלל כושר שיפוט או חוש לצדק

ולכן פסקי הדין שאתה מוציא שווים אתה יודע למה.
גם הנ"ט כל הזמן שופטים אותי, ואת האוטיסטים האחרים, והבעיה הכי קשה בקיום של האדם החריג שמה לעשות שהפרשנות שלהם מעותתת, ואפילו הפוכה, וגם על זה כתבתי המון, ולא רק אני.

מה זה מתייחסים אלי בהתאם ? אתה נוקם בי ? מחזיר לי ? הסברתי דבר עקרוני, שמי שקובע כמוך שכל מי שרע לו זה רק בגלל שהוא לא בסדר וזה מגיע לו שרע לו והכל אשמתו הוא האדם הכי רע בעולם, וגם בוודאי שלא רשאי להתהדר בכותרת של אדם מבין ועוזר ורגיש והגון, ובוודאי שזה מזעזע במיוחד כשכל זה מתרחש בהקשר של פורום שעוסק בכאבי החיים הקשים מאוד של אנשים המנודים מהחברה רק בגלל חריגותם.

אני לא שופט אנשים על זה שהם מרגישים בודדים ומדוכאים ורע להם והם רוצים להתאבד, אתה כן, זוועה, פשוט זוועה.

אני לא שופך זבל או מתנהג לא יפה לכל מי שחושב אחרת ממני, זה מה שאתה והנ"ט עושים, אני בכלל בכלל בכלל לעולם לא מתערב או מגיב על התנהלות של אחרים, לא מעיר ולא מתנה ולא בא בדרישות לאף אחד, וכל חיי אני נותן בנדיבות ומעולם לא ביקשתי דבר,
יש לי מחלוקת עקרונית ומהותית עם גישות שלדעתי מגלמות חוסר סובלנות וסבלנות לשונות, אז דווקא את המחלוקת הזאת אתה מסמן כתוקפנות כלפי אחרות.
הפכת את העולם, את הטוב לרע ואת הרע לטוב, תתעורר בן אדם, בסופו של דבר אתה תשלם ומשלם את המחיר על זה

אני יודע שרוב האוטיסטים לא חיים כמו שהם חושבים ומרגישים כי הסביבה תרצח אותם, ובדיוק על זה אני מדבר, אני משתדל בכל זאת ולמרות זאת להיות עצמי גם בסביבה שהכי עויינת אנשים כמוני וזה למרות שמעולם מעולם מעולם לא עשיתי לשום אדם רע ואפילו להפך, וגם ברור לי מאיפה העוינות הזאת באה כפי שגם ברור לי שיש טעם לנסות לברר את השורשים של השנאה והפחד מפני הזר והמוזר ומכל בחינה אפשרית וזו עזרה אמיתית בניגוד לפייק שאתה ואחרים מציעים

נכון, החוכמה היא למצוא את הדרך ותאר לעצמך שלא כולם מוצאים ומצאו בדיוק את הדרך שלך, דרכי שונה משלך, ולא הרסתי דבר, להפך, אני אדם שתרם הרבה וגם בתנאים המאוד קשים שבהם אני חי אני אחראי ונדיב ונותן ועוזר ככל יכולתי ומעבר לזה ?
את מי ומה הרסתי ? זה שאני לא יוצר קשר עם אנשים ? שתקן ? מופנם ו"לא חברתי" נחשב כהרסני אבל האמת שכל החברתיות הזו היא לא יותר מקשקוש מזוייף וצבוע וחסר עומק וחסר אחריות, לתחושתי, ואת תחושתי אני חי, במחיר קשה מאוד לצערי, שאתה בוחר להצמיד אותו לגנותי, כמו שכולם עושים, ואני חוזר ואומר לך שאתה יכול לקפוץ לי כי מבחינתי אתה עוד אחד מאין סוף האנשים שמדכאים שונות
 
אני אגב כבר לא עושה את זה

אלא אם אני מתחיל להשתגע והמוח שלי נע מהר יש יכינו את זה גלישה פסכוטית אבל בעיני זה סתם תירוץ בעיני זה ערבוב של מציאות ודימיון יותר אבל לא מנותק מהבנה ואחריות אהל זה לא ממש סדיסטי אלא פשוט חוסר אחדות מצאותית שאני חווה .
 

גורג42

New member
אני יודע.


ואילו היית משתמש בי למטרה שאשכרה מועילה למישהו או מקדמת את ההבנה שלמישהו, אז הייתי בשמחה משתף איתך פעולה.

אבל כרגע, למיטב השיפוט שלי (וחוששני שזה שיפוט היחיד שעליו אני יכול להסתמך) הכיוון שאליו אתה מנסה לגרור את ה"דיון" הזה הוא מיותר ואף מטופש.

זכותך כמובן לחשוב אחרת. אבל זכותי להחליט שלא לשתף איתך פעולה.
 

arana1

New member
לדעתי היא מאוד מועילה

ואני לא זקוק לשיתוף הפעולה שלך
 
אנחנו אכן מסכמים על הרבה דברים

אבל הוא תקף אותי במילים חריפות לא פחות מאשר אותך לט חושב שארי חש בצורה כזו של חלש מול חזק , אני גם מנמק תמיד את טענותי ומנהלים ויכוח גם כזה שעולה לטונים צורמים או קשים , לא יודע כל כך על מה אתה מדבר בעיני הוא פשוט מתחבר עלי כי אנחנו בעלי מכנה משותף ואני מזכיר לו אותו שהיה צעיר לא סתם מעיין חשבה שאנו אותו אדם וממש השתגעה מזה ... יש בנינו דימיון אך אנו גם הפכים .
 

arana1

New member
אתה לא מזכיר לי אותי כשהייתי צעיר

חוץ מההיבט אחד שגם אני בזמנו הייתי כלוא במשחק של הגאון המטורף והליצן המשוגע, חוץ מזה היינו מאוד מאוד שונים גם כילדים
 
למה שונים ?

גם אני הייתי שתקן ומתכנס בתוך עצמי , דווקא פעם הסכמת עם דודה שישנו נוגעים באותם שאלות ומחפשים אותן תשובות אולי לא הבנתי אותך נכון וזה הדעה של דודה חוץ מזה אמרת שגם אתה אנרת שהיית צעיר הייתה מתעקם כמוני אז יש עוד דימיון .
 
עד היום אני שתקן

ובקושי שומעים אותי אני גם לא הייתי עונה שמדברים איתי חשבו אני אילם שלא מבין אתה לא כך ?
 

arana1

New member
יש קווי דמיון ויש שונות, גדולה

גם הדודה הבינה וחשה את זה בסופו של דבר, ובעצם זה מה שמעניין, שעל אותם קווי דמיון מתפתחים אנשים שונים מאוד
 

גורג42

New member
נו, אז על מה הויכוח פה בעצם? גם אתה מודה שנוח לו יותר איתך.

אז מה הדוגמא שלך, בעצם, מוכיחה?

ואני לא חושב שהוא באמת *חושב* בצורה של חזק מול חלש. אחרי הכל, מכיוון שהוא הצליח לשכנע את עצמו שאני מזוייף ומדבר שטויות, אז אין לו שום סיבה מודעת/מכוונת לפחד ממני או מהדיעות שלי.

אני פשוט אומר שהרבה יותר קל לו, מהמקום שבו הוא נמצא, להחליט מראש שאני קשקשן מזויף, מאשר לשקול ברצינות את מה שיש לי לומר. זה הכל.
 
אני חושב שהוא לא עושה חשבון לאף אחד

אבל זה לא אישי אלא נקודתי עקרוני הוא מדבר פילוסופי כל הזמן ועברו זה תחושתי אצלו , בנוגע אליך אני חושב שהוא פשוט לא מסכים איתך הוא מבין הכל פשוט לא מאשרר את זה ומנסה לנמק למה לא חושב שיש כאן אישיו אישי לכן זה הכל רק דיון עבורו שהוא הכי אישי
 

גורג42

New member
איפה ראית שאני טוען שזה אישי? בדיוק להפך:

הטענה שלי היא בדיוק זה, שמדובר בפסילה מראש של תפיסה רעיונית מסויימת.

בזה מתחיל ובזה נגמר העניין. כל השאר, כולל הקטעים ה"אישיים" לכאורה, נובעים מזה. בעיניו המצב שאני מתאר לגבי עצמי פשוט לא ייתכן.

זה כאילו שמישהו היה בא לפורום ומספר שהוא יודע לעוף. אתה תאמין לו? לא. כי אתה יודע שאנשים לא מסוגלים לעוף בכוחות עצמם. אז מה, זה אומר שיש לך איזשהו קטע אישי עם מי שטוען את זה? בוודאי שלא. סך הכל מדובר בניתוח הגיוני על סמך מה שאתה יודע על העולם.

אז זה מה שקורה כאן.

מנקודת המבט של אראנה, המצב שאני מתאר הוא מופרך לחלוטין. לכן אין לו ברירה אלא להניח שאני מזויף או שקרן או מה-שלא-יהיה. אין פה שום דבר אישי, אלא פשוט ניתוח הגיוני שהוא דווקא נכון... כל עוד יוצאים מהנחות היסוד שהוא יוצא מהן.

וכמובן שמאיפה שאני עומד, הדברים נראים אחרת לגמרי. בחיים שלי לא טענתי שהחיים שלי הם אידיאליים והכל בהם טוב, או משהו כזה. מקסימום אמרתי שאני הולך דרך האישית שלי וחותר להגשמת החלומות שלי. אבל כמובן שזה לא אומר שאין לי בעיות, או שהכל הולך חלק, או שאני אף פעם לא סובל מדיעות קדומות כאלה ואחרות.

אבל עבור מי שהרגיל את עצמו, במשך עשרות שנים, להאמין באקסיומה שכל האנשים דרעק ואין אהבה בעולם, זה נראה כמו מדע בדיוני.
 
אני מבין את זה

וגם בעיני אין עדיין אהבה בעולם כי אין שיח דיאלוגי לגמרי זה גם שבר בתורת ההכרה הבעיה הפסכיזופית שדיבר עליה ליבוביץ אם אתה מכיר מבחינה פילסופית אהבה לא תתכן במקום בו יש אנטרס ולכולם יש אנטרס לכן יש אגו לכן אין שלמות וצלבת מבט מבין ? על זה הוא מדבר .
 
הבנתי עכשיו למה כוונת

גם בעיני זה פתיר ובעתיד תהיא אהבה שלמה אבל זה תמיד היה עניין של דיאלוג מתמיד
 
למעלה