אבחון אספרגר בגילאים המבוגרים

spirt20

New member
אבחון אספרגר בגילאים המבוגרים

בת 31, מגיל אפס המילה אספרגר נזרקה לאוויר בשל אובססיביות סביב נקיון, חוסר אינטראקציה עם בני גילי ולא עונה שקוראים לי:) גילוי נאות תמיד שמעתי פשוט לא התחשק לי לענות כי הייתי עסוקה במשהו. תמיד היו תירוצים ההורים התגרשו, תאונת דרכים וכו בתיכון סבלתי מבריונות כי לא הצלחתי להבין מה הנורמה החברתית עד שלאט לאט הבנתי מה מצופה והתנהגתי כפי שצריך, בבית הרשתי לעצמי להיות אני וכל שינוי/ אי סדר/ מגע של משהו גרם לי להתפרצות עד כדי שבירת חפצים. בצבא היתה תקופת דכאון כתוצאה מבדידות והצלחתי לאט לאט לסגל לעצמי טקסים כדי להתמודד עם החרדות.. לכן אובחנתי עם OCD . עשיתי תואר ראשון ושני, הייתי פופולארית והתחתנתי אך אף פעם לא הצלחתי להשתלב והרגשתי עצב כי לא הצלחתי להבין בדיחות סיטואציות ותמיד נפגעתי וחשבתי שאנשים הם רעים.. בשנים האחרונות הOCD ממש תפס חלק ניכר עד שלא רציתי לצאת מהבית, זה קרה אחרי הלידה. ניגשתי לפסיכולוג ( אני אשת מקצוע בעצמי) והוא אבחן אספרגר שלמעשה מלווה בOCD. הדכאון כאמור בא מהתסכול שלא מצאתי את עצמי, פיטרו אותי ממקומות העבודה והרגשתי חריגה. אחותי הקטנה בת 23 הראתה התנהגות זהה לשלי ואף חמורה יותר, אם אני שטפתי ידיים 20 פעם ביום אז היא כפול, שלא נדבר על לבהות בתקרה ולספור פרחים על המנורה שמדברים איתי.. לצערי אחותי לא יצאה מהבית שלוש שנים עד כדי כך שהדכאון גרם לה לבלוע כדורים .. היא גם אובחנה לאחר המקרה עם אספרגר וOCD. נחשפתי בפניה שאני גם מהספקטרום ושתדע שזה אפשרי לנהל קריירה , משפחה ולהשתלב בחברה עם עבודה נכונה וזה בסדר להיות שונה ומיוחד. אני עובדת קהילה והמיזם האחרון שלי הוא יצירת קהילה תומכת להורים לילדים על הספקטרום :) אבל מודה שהגילוי על אחותי הכה בי , כי אני תמיד ידעתי שיש לי הפרעה נוירולוגית וגם אם זה לא אובחן עצם זה שידעתי זה הקל עליי והיא חיה חיים שלמים בבדידות ובבועה של עצמה וחשבה שהיא משוגעת בגלל הטקסים שהיא היתה עושה והחרדה החברתית שלה וזה שובר לי את הלב. כרגע היא מטופלת תרופתית להעלאת רמת הסרטונין כדי להוריד את רמת החרדה ובתכנון טיפול cbt שלי עזר המון. דבר נוסף זה שהמטפלול במעון עשו איתי שילה לגבי הבת שלי שמסתבר שהיא לטענתן לא יוצרת אינטראקציה חברתית עם ילדים בגילה ונוטה להתנקות.., מצד אחד אני בגישה של שונה מיוחד ומצד שני שמדובר בבת שלי קשה לי להכיל שאולי היא גם תחווה את מה שחוויתי ואני חווה.. אני מנסה להגיד לעצמי שאני בן אדם לכם מהנורמה , יפה, משכיל ועם אחלה קריירה אז מה כזה רע בזה שאני חושבת שונה.. ומצד שמי יכאב לי שהיא תרגיש בדידות חברתית. סתם רציתי לפרוק פה
 

arana1

New member
לדעתי הגישה שלך בעייתית

כי כמו שגם את מרגישה יש פער שלא נעשה מאמץ להתייחס אליו בצורה כנה מספיק בין לומר מה שכולם למדו שצריך שזה בסדר להיות שונה ומיוחד לחוסר ההבנה, התמיכה, והרגישות למי שבשבילו ממש לא רק שלא אפשרי אלא גם הכי מזיק, מדכא, ומסוכן לנהל קריירה, משפחה ולהשתלב בחברה כפי המקובל והמוסכם.

לדעתי גם כל הקטע עם הסרוטונין זה קשקוש, גם כי כמו כל הפסאודו תרופות הפסיכיאטריות וכמו כל הטיפולים ההתנהגותים עצם הגישה מבוססת על הנחה והכרעה חד ערכית וחד כיוונית שלכן היא נוקשה מדי בשביל לגלם תשובה בשביל אנשים רגישים שמטיבים צריכים לגישה הרבה יותר מערכתית.

ומה אם המחסור בסרוטנין יחסית לרמה הרגילה הוא לא הגורם אלא התוצאה ?
אז מה עשינו, כלום, גרוע מזה, עשינו רע.

בעיית הבדידות והקיום שנחשב בטעות לבועתי היא הכי קשה גם כי מעולם לא זכתה להתייחסות רצינית מאף אחד, בוודאי לא מגורמים שנחשבים ומחשיבים את עצמם כמקצועיים.

אנחנו שונים, אף אחד לא מבין את השונות שלנו ואף אחד בכלל לא מנסה, אז בוודאי שבודדים, מאוד, ונגע לליבי מה שכתבת על אחותך כי זה אחד הכאבים הכי מדכאים גם בשבילי לראות איך ביתי הקטנה שהיא בן אדם מדהים לכל דעה נאלצת כמובן שוב לעבור מסלול שהוא לא הרבה יותר טוב מהחרא שאני אכלתי כילד.

לבדידות החברתית יש סיבה, שאף אחד מעולם אפילו לא ניסה להתחיל לחקור אותה ולהתייחס אליה ברצינות הראויה,
כי לא, סתם לזרוק אתה לקוי, נכה, חולה, זה לא תשובה, זה גם הכי לא נכון.

אינטראקציה עם אנשים שלא מבינים ולא מרגישים ולא רואים אותך לא רק שלא תורמת כלום אלא רק מגבירה את הכאב והבדידות והזרות,
אז למה שאנשים יעשו אותה ?
 

arana1

New member
להמשיך לחקור, אבל באמת

ודרך החקירה הזאת לתאר וליישם אם לא מסגרות אז לפחות מגע ומבט שלפחות יבטיח לשונה ולרגיש ולחריג שיש ולו אדם אחד שרואה אותו,
אוטיסטים בניגוד מוחלט לנ"ט לא ממש זקוקים נורא להיות פופלרים,
אדם אחד שמבין אותך ולו במקצת עושה את כל ההבדל
 

גורג42

New member
עכשיו אתה מתחיל להבין, למה הגישה שאתה מציע היא גרועה?

כתבת:
"אחד הכאבים הכי מדכאים גם בשבילי לראות איך ביתי הקטנה שהיא בן אדם מדהים לכל דעה נאלצת כמובן שוב לעבור מסלול שהוא לא הרבה יותר טוב מהחרא שאני אכלתי כילד"

וזה באמת מדכא נורא. אבל למה נדמה לך שזו גזירה משמיים? אולי, רק אולי, שווה לבחון מחדש את הגישה של "כולם אותו הדרעק, ואף אחד לא יכול להבין אותנו, ולא שווה בכלל להתאמץ ולברר יותר לעומק איך ניתן לבנות גשרים עם אנשים אחרים"?

נכון שזה לא אתגר פשוט. על זה מעולם לא היתה לנו מחלוקת. הנקודה שאני תמיד ניסיתי להבהיר כאן, היא שזה שווה את המאמץ.
 

arana1

New member
לא מצליח להבין את ה"הגיון" שלך

לדעתך אם אני אקרא לאנשים רעים אנשים טובים הכל יסתדר ?
כמה שטחי ורדוד אדם יכול להיות.

אני נתקל שוב ושוב בתגובות והתניות שמראות שבמשך עשרות השנים שעברו מאז שהייתי ילד שום דבר לא זז במערכת החינוך, וגם ברור לי למה, כי זה לא מערכת החינוך אלא משהו מובנה באופי הזהות והתפישה של הבבון הממוצע,
ואין מה לעשות, כי למה אתה חושב שאני לא מנסה להסביר ולהראות, אני מנסה, אפילו כאן, אלא שזה מאמץ מיותר, כל הנ"ט חלולים לחלוטין ואין להם ובהם שום יכולת או רצון להבין את הצורך בשינוי ואת הסיבות לא,
אז עובדה שלמרות שעברו עשרות שנים מאז שהייתי ילד כולם נשארו בדיוק אותו דרעק שהם היו,
ואתה חושב שזה באשמתי, שזה אני שלא שיניתי את העולם כי לא התאמצתי מספיק,
טוב.

המאמץ לא שווה, את כל המאמץ יש להשקיע בבריחה, בהתנתקות, בהפניית גב לנורמה, אין טעם לדבר עם בריונים, זה רק מחזק אותם על חשבונך, וכל הנ"ט בריונים
 

גורג42

New member
תהפוך בדיוק את המשפט הראשון שכתבת, ותקבל את התשובה

לדעתי, אם תפסיק לקרוא לאנשים טובים "אנשים רעים", אז הכל יסתדר. או לפחות - המצב ישתפר לאין שיעור.

וממש לא צריך "לתקן את העולם" בשביל שזה יקרה. רק לשנות את הפרספקטיבה שלך. בדיוק כמו שאנחנו אומרים לאותם הורים שחושבים ש"אוטיזם זה אסון", שאם הם רק ישנו את הגישה שלהם אז 90% מהבעיות יפתרו. ברגע שנותנים צ'אנס לילד, פתאום הכל נראה אחרת.

תשמע, אני רואה את הדברים שאתה כותב כאן כבר הרבה מאוד שנים. ברור לי שאתה מפספס משהו ענק, וסובל בגלל זה.

וזה ממש אבל ממש חבל.
 

arana1

New member
מקנא בך נורא

אם רק הייתי יכול כמוך להפוך את כל בעיות הקיום האנושי לקיטש דביק, לסכם את מורכבות הזהות למשפטים שמאמינים ושרלטנים אחרים מרמים דרכם את הטיפשים אין ספק שהיה לי טוב.
מצטער , הסימטריה השטחית שאתה עושה בין מי שנדחים כי הם מחוננים בפרספקטיבה שונה מהממוצע למי שמרגישים בבית בפרספקטיבה הנורמטיבית כנראה מדברת אליך ואותך אבל אותי היא פשוט מוציאה מהדעת, עוד הוכחה שאין טעם בתקשורת עם מי שלא מכירים ולא שותפים לחוויית זהותך.

אם אני אקרא לרע טוב הוא יהיה טוב, נפלא, איזה טיפשים היהודים בשואה,, למה הם לא חשבו על זה, סתם מתו לשווא, ובאשמתם
 

גורג42

New member
אם אתה בוחר לפרש את דבריי כ"קיטש דביק" - זה באחריותך

אם אתה בוחר לפרש כל ביקורת או ניסיון להאיר זווית אחרת כ"הנורמה מדברת אליך" - זה באחריותך.

אם אתה בוחר, בשיטתיות ובעקביות, להגחיך כל עמדה ששונה משלך על-ידי הצבת אנשי קש - זה באחריותך.

ובבקשה, אל תאשים אותי או "את החברה" בחוסר הנכונות שלך להקשיב ברצינות.

תשמע... כבר הרבה מאוד שנים שאתה תקוע כאן עם אותה הגישה. מעולם לא ראיתי אותך מנסה, אפילו קצת, לברר שמא פיספסת משהו. ומכיוון שהגישה שלך לא עובדת בשבילך, אז אני ממש לא מבין את העקשנות הזאת שלך.

אתה אומר שאין ברירה והמצב מזופת וזה מה יש? אז הרשה לי לשאול אותך: מניין אתה כל-כך בטוח, כשאתה מסרב בכל תוקף להקשיב ברצינות לגישות אלטרנטיביות?

אני יודע שגם לזה יש לך תשובה סטנדרטית: "בעבר ניסיתי וזה לא הלך".

אבל מה בדיוק ניסית בעבר? ניסית את הגישות מקובלות, ששנינו מסכימים שהן גרועות. האם דיברת על הנושא עם "חריגים" אחרים, לפני שהחלטת להתקבע על גישתך הנוכחית? האם שאלת לדעתם של אנשים שבעצמם סולדים מהנורמה, והקשבתם להם ברצינות?
 

arana1

New member
לא כל ביקורת, רק את זו שלך

שכבר הערתי לך המון פעמים כמה נורא זה שאתה ושכמותך כופים סימטריה בדיוק במקום שבו סבל עצום נגרם לאנשים הכי טובים בדיוק בגלל שאין כזאת בכלל.
זה זוועה.

הגישה הזאת עובדת בשבילי טוב יותר מכל גישה אחרת ואין לי ספק שרק בזכותה אני עצמאי וגם זכיתי לתרום ולעבוד במקומות טובים ומעניינים ואני ממשיך לחיות במקומות שבהם רוב האוטיסטים מסוממים למוות או תלוים לחלוטין באנשים .
שמבלי דעת הורסים להם לגמרי את החיים.

אני לגמרי אומר שיש ברירה, למרות שבינתיים יש לה מחירים לא פשוטים, והיא לבטא את הסלידה מהנורמה, שאינה מקרית ואינה גחמה, גם בדרך החיים, ותוך תשומת לב לפרטים.

דיברתי ואני מדבר על הנושא הזה שנים עם המון סוגים של אנשים והמון גישות (בכתב כמובן כי כמו הרבה אוטיסטים אני לא מדבר) ודרך הדיבור הזה אני לומד הרבה, בעיקר מה לא לקבל, לצערי, הלוואי שהייתי פוגש ולו פעם אחת אדם שפוי
 

גורג42

New member
כן כל ביקורת. כל דבר שמאיים על התפיסה המקובעת שלך - אתה תוקף

ואני יודע שאתה מדבר על הנושא הזה כבר שנים, אבל זה לא מה ששאלתי.

מה ששאלתי, זה האם אי-פעם הקשבת ברצינות לאנשים שאיתם אתה מדבר. כי אם אינך מקשיב ברצינות, אז מה הטעם בכל הדיבורים?

וממה שאני ראיתי, לפחות, התשובה היא לא. בכל פעם שמישהו מתקרב לעצם העניין, אתה ישר אוטם אוזניים. כל מי שלא חושב בדיוק כמוך, אתה ישר מתייג כ"לא שפוי".

וזאת בעיה. כי גם אם הייתי פוגש מישהו שחושב בדיוק כמוך, מה היית יכול ללמוד ממנו? מי שהדיעות שלו זהות שלך, לא יכול ללמד אותך שום דבר חדש.
 

arana1

New member
סיסמאות עוזרות לך,תהיה בריא

ואין שום דבר מקובע בתפישה שלי, להפך, אתה ואחרים אינם מבינים אותה בדיוק בגלל שבניגוד לזו שלך היא אינה מקובעת בכלל, ולכן מנסה להתייחס גם למה שאתה ודומיך בכלל לא מתייחסים, כמו למה אין לאוטיסטים שפה, למה הם מחפשים מחסה בדממה, מסתגרים, סתם כי בא להם ? כי הם לקויים ? לא , אני בניגוד לך ולאקדמיה לפחות מנסה לחקור, לספק הסברים שאינם רק משפילים ומדכאים.

אם הייתי פוגש מישהו שחושב כמוני הייתי יכול להמשיך לפתח את המחשבות של שנינו ביחד, עד לאופק ומעבר לו.
ושוב, יש מציאות שממנה אתה מתעלם לגמרי, וזה גם לא הגון וגם מסוכן, כי לא אני שדוחף אנשים שונים מעבר לקצה, מעבר לשוליים, זה האנשים שאתה מעריץ שעושים את זה, אני לא מתנה את קיומו של אף אחד בזה שהוא יהיה בדיוק כמוני, רק אומר שאני זקוק ולו לקצה של בסיס של כמעט משהו משותף, והנ"ט לא רק שאין להם כזה איתי אלא שמסיבות שאני יכול להסביר הם מפרשים אותי בדיוק הפוך, בדיוק כמו שאתה עושה, וזה הכי אלים לדעתי
 

גורג42

New member
אילו היית פוגש מישהו שחושב כמוך, זה היה כמו לדבר עם עצמך.

את זה אתה יכול לעשות כבר עכשיו. ואני, אגב, לא מזלזל בכלל באפשרות הזו של דיאלוג עצמי.

אבל לדסקס דברים עם מישהו שחושב אחרת ממך, זה הרבה יותר יעיל.

אגב, אני שם לב שאתה ממשיך לייחס לי דיעות ומחשבות פשטניות שאין בינן לבין הדיעות האמיתיות שלי שום קשר. כל הכבוד. תעשה כך לכולם, וזה יבטיח שלעולם לא תלמד שום דבר.
 

arana1

New member
ממש לא

במישהו שחשוב כמוני אני מתכוון למישהו שמרגיש וחש את מה שאני חש כלפי מרכיבי היסוד של המציאות, כמו היחס לשונות ולשינוי, לתנועה, לאור, למרחב, למבט, לזמן, ולדרך שבה כל הדברים האלה ארוגים יחדיו, ומנסיוני, ברגע שאני פוגש אנשים שחשים את הדברים כך, או אפילו מעט קרוב לכך, קורה משהו טוב, ואני לומד ומתפתח וגם הם, בגלל זה מצער אותי כל כך שרוב האוטיסטים כמוך חטפו כל כך הרבה מכות מכל הכיוונים שהם כבר מזמן אפילו לא מנסים
 

arana1

New member
מקשיב לך ברצינות ועונה לך ברצינות

רק שאתה, כמו הנ"ט, מניח שאם מישהו לא מסכים איתך, החכם באדם, זה בטוח בגלל שהוא לא הקשיב לך מספיק טוב
 

גורג42

New member
כל משפט שני שלך, הוא הוכחה לחוסר הבנה בסיסי שלך את הגישה שלי

אז לא, אתה לא מקשיב ברצינות.

מזכיר לי את כל הויכוחים על דת ואבולוציה. איך כל צד מנסה להגחיך בצורה הכי קיצונית את הצד השני.

אבל באמת, אפשר להגחיך כל דבר. אין שום קשר בין זה לבין השאלה אם העמדה המושאת ללעג היא נכונה או לא.
 
לא נכון בכלל

אני וארנה מתווכחים כל הזמן והוא יודע לחזור בו ארנה חש ןרגיש בצורה יוצאת דופן לצליל לטון דיבור גם אני אגב אבל אחרת לכן הוא יכול להתפש על דברים שנראים לך הכי שולים ותמיד מתארים אותו כלא לנארי כמטורף כנע לכל כיוון וברגע שיש תנועה שהיא חוסמת שהיא לנארית הוא מתחרפן היא נראת לו הררכית מבין ? לכן איתי הוא מצליח לדבר המון פעמים שנים כבר וגם יש ריבים גדולים ומחלוקות הוא עדיין אף פעם לא טען שאני לא בר שיח למה זה כך חשבת ? או שהכי קל להאשים אותו כאעזה אגו מניאק שמתעניין רק בעצמו ? בעיני את טועה לגיביו מאוד
 

גורג42

New member
הסיבה לכך פשוטה מאוד: אינך מאיים ברצינות על תפיסת העולם שלו

אתה קולט שעצם קיומי מאיים בטירוף על תפיסת העולם שלו?

אני מציג כאן דיעה שהיא במובנים רבים הפוכה לגמרי משלו, וגם יש לי את החוצפה לטעון שהדרך שלי עובדת בשבילי. חצי מהדברים שאני מספר מניסיון, הם דברים שעל-פי משנתו של אראנה אמורים להיות לחלוטין בלתי-אפשריים.

לכן הוא נאלץ לשכנע את עצמו שאני מזוייף, או לכל הפחות - שאני מרמה את עצמי.

אותך, לעומת זאת, אין לו שום בעיה לקבל. הוא מרגיש פי מיליון חזק יותר ממך, אז למה שירגיש מאויים?

אגב, מה שכתבתי עכשיו, לא נוגע רק אליי. זו התגובה הרגילה שלו, בכל פעם שהוא נתקל במישהו שהוא גם בעל דיעה נחרצת השונה משלו. זה פשוט שכל האנשים האחרים מהסוג הזה שפעם כתבו כאן, כבר לא כותבים גם יותר (ונחש למה). אם תסתכל בארכיון הפורום (ותצטרך להסתכל הרבה שנים אחורה) אז תראה בדיוק את אותו דפוס התנהגות מול אנשים אחרים.

ואין שום קשר בין מה שכתבתי עכשיו לבין "אגו-מניאק". הנטייה להתגונן במקרים כאלה היא סופר-טבעית וסופר-אנושית. במקרים רבים היא אפילו מועילה. אבל במקרים אחרים, היא גובה מחיר מאוד יקר.
 

arana1

New member
וואו, מישהו כאן עף על עצמו שחבל על הזמן

עצם קיומך לא מאיים עלי בכלל, תפישתך לעומת זאת, שזהה בצורה חשודה לתפישות הכי שגורות ונורמטיביות, נדמית לי כמנציחה את הנזק הנורא שנגרם לאוטיסטים.

זה שהדברים עובדים בשבילך לא אומר שום דבר, גם לנ"ט הנורמה עובדת מעולה, או מספיק טוב, זה לא מוכיח שהתפישה הנורמטיבית היא טובה,ממש לא.

אתה מתרגם את הכל ליחסי כח, חזק וחלש, ובדיוק בגלל שזה בדיוק גם מה שהנ"ט עושים אין שום סיכוי שהם יצליחו להבין וליצור תקשורת בעלת ערך עם אוטיסטים

בכל מקרה, בעיני אוטיסטים שנכנעים לנורמה אין חזקים אלא חלשים מאוד, אבל אני לא מאשים אותם בחולשתם, זה באמת ממש בלתי אפשרי לשרוד את הנ"ט, ובגלל זה אני בכל זאת מנסה לומר משהו, אולי מתישהו בעתיד, מישהו יתעורר, קצת

רוצה לדעת למה אין בעיה לזהות שאתה דמגוג, כי הרי זה לא שאתה מסכים איתי, אז בדיוק מה שאתה קובע לגבי אני יכול לומר עליך, שאתה אף פעם לא מקשיב למישהו שחושב שונה, שאתה אפילו לא מנסה, אלא שבניגוד לך אני לא עד כדי כך מנוול, עניין של הגינות בסיסית ביותר,שאין לך בכלל

למה ? אתה לא מתגונן מהדעות שלי, אתה לא מתווכח איתן ? למה שלא תנסה לחשוב קצת לפעמים, לשם שינוי
 

גורג42

New member
אתה יכול להגיד מה שאתה רוצה, אבל זה לא יהפוך את זה לנכון


זה מה שאתה תמיד מפספס בכל בדיונים שלנו.

את המציאות בשטח, לא מעניין מי הדמגוג המוכשר ביותר. וביננו? גם אותי לא. אותי מעניין מה אמיתי ומה לא. בעיקר כשמדובר בנושא מורכב כמו זה שאנחנו מדברים עליו כאן.
 
למעלה