התמודדות עם ילד על הספקטרום בן 21

arana1

New member
לא

שתיקה, כמו הסתגרות, אינה מאפיין אוטיסטי אלא תגובה לסביבה נעדרת שפה.

אין מה לפרוץ בכלל, למעשה עצם התפישה שיש מעגל שתיקה שצריך לפרוץ אותו בעייתית נורא.
השפה האוטיסטית מבטאת וצריכה מודעות להקשר, כיוון שזו הנורמטיבית חסרה מודעות כזאת התגובות האוטיסטית נתפשות כנמנעות, כשתקנות, ולא היא
 
איך זה בדיוק סותר ?

זה מאשרר ככל שאתה עמוק יותר באוטיזם כך אתה נאבד בשפה המקובלת לכן שותק איפה אתה סותר אותי ? אם אדם אוטיסט מתקשר כרגיל ואם כולם הוא לא אוטיסט הוא נט לכן אתה לא מדייק נכון שביאידיל זה לא מאפיין ואוטיסט הכי פתוח אבל בשטח כמה שאתה עמוק יותר באוטיזם כך לא תדבר לעולם עם אף אחד
 
אתה באמת לא רואה איך התגובה הראשונה שלך סתרה

את מה שהוא כתב?

אין מאפיין, אין קביעות.
אוטיסט יכול להיות דברן וחברותי כמו שתקן ומסוגר נורא.
כשהשפה תלויה בהקשר ההתנהגות תלויה בהקשר ומייצגת אותו.
מכאן שבכלל אי אפשר לדבר על "אוטיסט שלם" - אין דבר כזה.
שתקנות כמאפיין נובעת מזה שאין הקשבה לשפה של מעבר לקביעות שלא מבוססות הקשר.

לכן גם זה נותן לך אופק יחסי- שהוא טוב ופתוח מזה.
זה לא שאין סיכוי למצוא שפה ואדם שמשוחח -
זה לא שאין באופן יחסי גם אנשים כאלה לפעמים,
שנוגעים בזה או מייצגים משהו מזה ולכן גם במובן הזה -
אוטיזם הוא לא מצב סגור והרמטי.
 

arana1

New member
אם לנסות לדייק את זה עוד

אז עצם ההצבה של הצורך בפריצה, בשבירת השתיקה, דומה ומזכירה שלא בטובתה גם את התפישה שלפיה אוטיסט חייב המון קשרים חברתיים לכאורה.

המון פעמים האוטיסט לא שותק בכלל, מבחינתו אין שתיקה, הוא חי, מתבונן, חווה, כפי עצמו, אלא שיחסית לכמויות האין סופיות של הבלא בלא בלא מסביב, ולציפיות החברתית, הוא נתפש ככלוא בשתיקה, ולא היא
 
להפך אני לא אומר שצריך לפרוץ

אני רוצה להיות דומם להיות אוויר ככה אני הכי חי ,לכן אני די מצטער שאני לא עם הנמוכים , ודווקא שמו אותי עפ הורבליפ , אני מעדי,, שלא מתייחסים עלי ,מעדיף להיות בתוך עצמי כך הכי ער לסביבה ,לכן השתיקה היא דיבור ולהפך לכן אני שותק .
 
עכשיו אני מבין יותר

ארי אף פעם לא באמת ברור לי אבל בעיני זה אכן נכון שאין אוטיסט שלם אבל הנמוכים קקרובים יותר לשלם בעיני , כל עוד הם בתוך עצמם ,ברגע שהם מעבר לזה, ורוצים להיות נט הם פחות אוטסטים כך אני תופס את זה ,דברנו על זה אני זוכר ,ובעיני זה מורכב לא משנה לתפקוד פורמלי ,אלא לעניין של הבלעות בעצמך באחר .
 
את זה אני יודע

ש/הוא לא הרמטי אני רק תוהה מה המובהקות השתיקה או הדברנות , מה יותר מאפיין ואני מבין עכשיו שזה תלוי הקשר ואדם ,וזה תק, גם עלי מאוד מאוד .
 

arana1

New member
המובהקות היא הצורך בקשר עמוק

ובגלל שהצורך הזה הרבה יותר חזק וחיוני מהמקובל, מוסכם, ונורמטיבי, הוא מתבטא גם כסלקטיביות הרבה יותר רגישה להקשר, שלכן גם יכולה להיות הכי אטומה להקשר, וגם כמו שתיקה ודיבור שנראים מוגזמים ומופרזים יחסית למקובל.

המובהקות שצריך הרבה, הרבה, הרבה יותר ממה שיש במציאות החברתית כרגע, אז האוטיסט תמיד גולש מעבר לקצה, יותר מדי שותק יותר מדי מדבר, מגיב חזק מדי לא מגיב בכלל...

המובהקות היא העודפות שמעידה על צורך מאוד ממוקד, מיידי וחזק, בקשר עמוק וחיוני עכשיו ומייד
 
יענו הכל תלוי מבט

כמו שכתבתי בפוסט שלי בזמנו שעשית לייק ? זה הכוונה אם כן אני מסכים ומבין .
 
אני לא חושבת שחייבים להבין את "התמונה השלמה" של אוטיסט

כדי לסייע לו להגיע למקום טוב יותר עם עצמו.
לצורך הדוגמא אפשר בהחלט להבין רק באופן כללי מה מלחיץ ומקשה על אדם,
ולתת לו את המרווח שלו-
או דרך משהו שהוא אוהב להגיע למקומות טובים יותר בעבורו ובעבור מי שמטפל בו.
 

גורג42

New member
זה מרגיש לי כאילו כל ניסיון נוסף להסביר רק מכעיס ומעליב אותה

אז אני לא רואה הרבה טעם לנסות שוב.
 
בוקר טוב ממש לא מכעיס ולא מעליב

נהפוך הוא מעריכה שטרחתם לענות
מנסה לרכז את התשובות ולבנות עבורי איזשהי הבנה..ותובנה
 
הי שאלות ,

אני חושבת שמאוד קשה לפרט איך התהליכים האלה עובדים -
מה שכן אפשר לתת לך התחלה של קצה חוט למה לכל אחד עזר,
יש לאנשים צורות שונות לתאר את זה כמו שששמת לב -
אחד נוקט גישה יותר מופשטת ואחר אומר לך חד וחלק :
רשימות, רשימת נשיאים.

את יכולה לקחת חלק מהדברים שכתבו פה גם אם הם כלליים מה יותר ומה פחות וליישם עם הקרובים אליך . למשל אין לי ספק שאת יכולה כבר היום לתכנן שיחה ורשימה , ולקיחת חלק בחלומות של הבן שלך .
אך אם את רוצה ממש מושג ברור יותר של איך הדברים האלה השפיעו - ומה הם חוללו כדי שתוכלי ללמוד איך זה משפיע *הוליסטית*
(למשל את יכולה להבין איך יוגה , כושר ושלווה בחיים קשור למצב הבריאותי ולחוסן מערכת החיסון - אז ככה הדברים האלה פועלים גם לאנשים רגישים יותר כמו אוטיסטים)
אני מציעה שתדברי בפרטי עם אחד האנשים כאן שיסכים ואולי תוכלי מזה להעתיק לא "שיטה" אלא גישה -
כי מין הסתם שלאו דווקא יתאים לקרוב לך לשנן רשימת נשיאים אבל הקשבה לחלומות שלו, לשחרר לו קצת את הרסן של הדאגה שהוא מרגיש טוב מאוד, נסיון לקחת חלק בתחביבים שלו -
זה משותף למשל לכל דרך וכל שיטה ותמיד תוכלי מדבר כזה ללכת בדרך שמתאימה לו .

מקווה שזה בגדול מכסה את זה.
 

yonitbrk

New member
קצת רעיונות

בוקר טוב.
לדעתי כדאי לך ואף רצוי לקבוע פגישה עם העובדת הסוציאלית המטפלת בכם ברווחה, יחד עם הילד, כדי לשבת ולדבר. פשוט לשים את הדברים על השולחן, על מנת שתבינו כולכם מה הזכויות המגיעות לבחור, ומה האופציות העומדות בפניו. אם שירות לאומי לא הולך במסגרת עמותה מסויימת, לשקול אולי אפשרות לעבור לעמותה אחרת, או לשקול התנדבות במקום מסויים, ואולי אפילו לצבא. בנוסף לחשוב על אפשרות לשלב לימודים אקדמיים ועבודה על עצמאות. ממליצה לקרוא קצת על "תכנית דרור" באוניברסיטת תל אביב, בקרוב יתקיים יום פתוח ותוכלו ללכת ולשמוע על התכנית, וכן תכניות נוספות המתקיימות ברחבי הארץ.
https://www.tau.ac.il/dror
בנוסף מצרפת קישור לאתר של אפ"י הנוגע לתכניות המשך:
http://asperger.org.il/Web/?PageType=0&n=1&ItemID=268730
http://asperger.org.il/Web/?PageType=0&n=1&ItemID=279255
ועוד מידע נרחב מתוך האתר של אלוט:
https://alut.org.il/?page_id=36544
 
למעלה