אוטיזם, נורמטיזם, ועצמאות

arana1

New member
אוטיזם, נורמטיזם, ועצמאות

מה שעושה את המצב לבלתי אפשרי, מחריד, מדכא, עצוב, וכל כך חסר סיכוי לאוטיסטים, לפחות בינתיים, זה שהאוטיסט בניגוד די מוחלט לאדם הנורמטיבי מבסס את תחושת העצמאות והאחריות והזהות שלו על תקשורת בין אישית, על הגינות, על רגישות ישרה, הגונה והוגנת.

האוטיסט מסומן מאז ומתמיד בידי שרלטני האקדמיה והנורמה שרק אותה עם מייצגים ורק לטובתה הם פועלים כחסר כישורי חברה ותקשורת בדיוק בגלל שבניגוד מוחלט לאדם הנורמטיבי יש לו כישורי חברה ותקשורת הכי מדהימים והכי עמוקים, אלא שבגלל זה אלה כל הזמן מתנפצים בצורה שוברת גוף עצמות ונפש על המניפולטיביות הזולה, השטחית, הכחנית, חסרת האחריות והנשמה שהנורמה כופה ככישורי חברה ותקשורת על כולם.

למעשה, עצם הכפיה מוכיחה שנורמטיביות מגלמת העדר הבנה מוחלט, אלים ומטורף, כלפי מהות העצמאות, שהרי זאת נבחנת דרך המידה שבה יחסי שליט נשלט, עבד אדון, וכחנות בכלל, שוררים בחברה, ובחברה הנורמטיבית יחסים היררכים מהסוג הזה הם הכלל, שמי שעובר עליו דינו מיתה, ומייד.
 

arana1

New member
התוצאה ?

ילדים בקריזה, נשלחים לאשפוז, מסוממים בכבדות, ובצורה שתדפוק להם את המח והצורה לתמיד, כי את הפגיעה האנושה הזאת בכבודו של האדם, במוסריותו, ברגישותו, בצורך שלו באהבה, משמעות ויופי, אי אפשר לשאת בלי לאבד את זה לגמרי ובכלל.

ואפשר לקשור את זה בלי בעיה לרגישות האוטיסטית המובהקת כל כך לקשר בין קצב וצורה, למוזיקה, או למתמטיקה, לצורך האוטיסטי בשפה שאינה מניפולטיבית (אתם לא מבינים שפה כפולה כי אתם מפגרים אומרים רוצחי הטיפול והמחקר) כי האוטיסט, בניגוד מוחלט לקוף הנורמטיבי לא משתמש בשפה בשביל לסדר את זולתו, להזיז אותו, להשפיע עליו, אלא בשביל, וכאן בה השוס שמוציא את כל בבוני הנורמה מדעתם, לדבר איתו, אליו, וזה כבר יותר מדי.

אין עצמאות מהותית בחברה שבה כולם מזיזים את כולם כל הזמן, כולם מסדרים את כולם כל הזמן, תרתי משמע, מסתדרים, בשורות בזוגות או בקבוצות, "אתה תזוז לכאן ואתה תזוז לכאן ובשעה הזאת והזאת תעמוד כאן ותדבר בקול כזה ותאמר את זה ותביט לי בעיניים אחת ושתיים..."
אנשים מזיזים אחד את השני למשבצות שישרתו אותם, סוחרים במרחב ובזמן, והתקשורת בהתאם אינה תקשורת, אינה מגע, אינה נסיון לדעת אלא רק מניפולציה זולה, כחנית וגסה.
את האוטיסטים זה רוצח כל הזמן, ועל המקום, כי הם מסומנים כלוקים תקשורתית מסיבה אחת ואחת בלבד, והיא, שבניגוד לנ"ט הם תקשורתיים להפליא, להחריד, ובאמת.

בגלל זה הנ"ט מופתעים כל הזמן מיכולות הגבוהות המתקיימות בצד הנמוכות, לכאורה, שהחלוקה ההיררכית הזאת מסתירה את האמת הכי חשובה ומהותית,
אנחנו לא מזיזים אנשים, אנחנו רוצים לדבר אליהם כפי שהם, אל ודרך תנועתם, זמנם, קצבם, כיוונם, כי זו עצמאות מהותית, מתן חופש לאחר לחיות כפי הקצב והכיוון שיאפשר לו לבטא את יחודו בצורה שתאפשר הקשבה עמוקה ורגישה ליחודו של האחר.

יום אחד אפילו הנורמה תבין זאת, עד אז האוטיסטים ימותו בערימות, וביסורים קשים מאוד
 
אמ זה מסתדר עם הכי חשוב "לא להזיז אדם"

ולא לשנות.
אז העניין הוא איך תזוזה ושינוי קורים-
לדעתי עצם העובדה שאף אחד לא ממש יודע היא גם חלק מרכזי בזה.
 

arana1

New member
ככה

אם תשימי למהות התזוזה והשינוי אז תראי התמרה מתמדת של כח, כחנות, שליטה ואלימות לתקשורת ודרכה לשיתוף פעולה,
ההיררכי הופך להדדי כשבמקום להזיז אנשים, לשלוט בהם, להשתמש בהם ככלים, אנחנו מזהים אותם כתכלית הדברים עצמם, לא כאמצעי למטרה אלא כמטרה עצמה,
וככל שאת מזהה את האדם, החיה, הצומח, ואפילו הדומם, כמטרה בפני עצמה ולא רק ככלי להגיע אליה השינוי מאיץ יותר,
ההתפשטות מותמרת מהרחבה מעגלי השליטה, כיבוש, דיכוי, לתקשורת, להכללה רחבה ועמוקה יותר, והבנה מחוללת שינויים הרבה יותר עמוקים ורחבים ומהותיים משליטה,
לצערי בינתיים רק האוטיסטים יודעים את זה
 

arana1

New member
בגלל זה עצם השינוי משתנה

עצם הגדרת השינוי משתנה וראויה וצריכה לשמש כנושא לדיון ולשיחה שתאפשר לשם שינוי פתיחות,
לדוגמה,
כשחוזרים וקובעים שאוטיסטים מתקשים עם שינויים צריך ואפשר לברר למה,
וכשמבררים אז מגלים שדווקא בגלל שאוטיסטים הכי פתוחים לשינויים מהותיים, עמוקים, והכי צריכים כאלה, הם הכי מתקשים עם היישום המזוייף, השטחי, הצבוע והבכאילו כזה לכאורה שהנורמה עושה בשינוי.

האדם המתמסר, שלכן מסומן כאובססיבי על ידי שרלטני המקצוע, זקוק לשינוי מהותי, ולכן הוא תקשורתי יותר, מחפש מגע אמיתי יותר, אוטיסטי יותר, וזה מאיים על מוסכמות החברה ושפתה
 

arana1

New member
"תנועה" זו שאלה פתוחה

הכי פתוחה, זו שאלה שהפיזיקה והמתמטיקה עוסקות בה כבר אלפי שנים והפרדוקסים המרכזיים שעולים מהדרך שבה אנחנו יודעים לתאר תנועה עדיין רחוקים מאוד מפתרון נורא.

וזה קשור מאוד גם לשאלת הכחנות, השליטה, שהנורמה נוטה לקבל על עצמה כמציאות שאין בילתה, מה שרומס מיידית את כל מה ומי שטיפה רגיש וקשוב ופתוח מהממוצע
 

גורג42

New member
עם כל הכבוד, האטימות שעליה אתה מדבר קיימת גם אצל אוטיסטים

איך כתבת?

"בחברה הנורמטיבית יחסים היררכים מהסוג הזה הם הכלל, שמי שעובר עליו דינו מיתה, ומייד"

ואצל אוטיסטים זה לא ככה? בבקשה תסביר לי, אם כן, איך זה שהקאתם אותי מקירבכם? אה כן, כי אני "דיקטטור" ו"רשע" ובלה בלה בלה, ולכן דמי מותר. זה פשוט מצחיק. אני מתנהג בטבעיות בכל מקום, ובחיים שלי לא נתקלתי ביחס כל-כך מכוער כמו ממך.

ואני אגיד לך עוד משהו:

יש מספיק אוטיסטים בעולם כדי לפתור את כל הבעיות שלנו בעצמנו. מה אכפת לי מה חושבים 98% מהאנשים, אילו ה-2% הנותרים היו מתייחסים אליי כאל בן-אדם? 2% מאוכלוסיית העולם זה עדיין הרבה מאוד אנשים.

בקיצור, אילו הבעיה היחידה היתה האטימות של "הנורמה", אז לא היתה בכלל בעיה.

אבל האמת הכואבת היא, שאטימות זו מגיפה כלל-אנושית שאינה מבחינה בין א"ס לנ"ט. ההבדל היחיד זה שהיא מתבטאת באופן אחר. ומכיוון שהגמל לעולם אינו רואה את דבשתו שלו, אז יוצא שהא"ס נחרדים מהאטימות הנ"טית (וגם לפעמים מדברים נ"טיים אחרים שאין בינם לבין אטימות שום קשר), והנ"ט נחרדים מהאטימות הא"סית (וגם לפעמים מדברים א"סיים אחרים שאין בינם לבין אטימות שום קשר).

ואני אגיד לך עוד משהו:

כל עוד אתה מתייחס בזלזול ובשחצנות ואפילו בשנאה כלפי בן-אדם שמנסה לבנות לעצמו (ואולי גם לאחרים - אם ירצו) אלטרנטיבה שפויה וכל רצונו הוא לחיות את החיים שלו בשקט, אין לך שום זכות להתלונן על "אטימות החברה".

כן, אני פותח את העניין הזה, כי זה סופר-רלוונטי.

זה בדיוק בגלל אנשים כמוך, שאנשים כמוני נאלצים בד"כ להקריב את שפיותם כדי להתפרנס (קרי - כדי לא לרעוב למוות). זה בדיוק בגלל אנשים כמוך שאין אלטרנטיבה לשוק העבודה החזירי והקפיטליסטי. אנשים כמוך, שבמקרה הטוב עומדים מנגד ומקטרים, ובמקרה הרע תוקפים באכזריות כל מי שמנסה להוביל שינוי.

אז תפסיק להטיל את האחריות על הנ"טים. זה שהחברה ה"נורמלית" מטורללת זה נכון, אבל זה גם לא רלוונטי. אני לא מצפה החברה ה"נורמלית" להיות מסוגלים ליותר. אני כן מצפה לזה ממך ומכל האנשים האחרים (כולל חלק מהנ"טים, אגב) שכבר קלטו עד כמה שהנורמה דפוקה. שינוי המצב הקיים תלוי אך ורק בנו.

מצטער, אבל ממש ממש עצבנת אותי עם הקיטורים שלך.
 

arana1

New member
בדיוק

כי אתה דיקטטור ואוטיסטים לא יכולים לשאת התנהלות היררכית, זה ממית אותם מיידית וביסורים קשים מאוד
 

arana1

New member
זה לא עניין מספרי

אלא שבדיוק בגלל זה חזיר קפיטליסטח כחני וחומרני לא יכול להבין את חומרת הבעיה וטבעה.

ואיך אני מונע ממך משהו, או מכל אחד אחר ?
 

גורג42

New member
איך הנ"ט מונע ממך משהו? או ממני? או מחרסינה? בו ותספר לנו

החטא הגדול של הנורמה זה האדישות והאטימות שלה. הקטע הזה של "תתנהג כמו שאני רוצה, או שאתה לא בן-אדם בשבילנו". לא פחות ולא יותר. זה נורא. זה מחריד. אבל זה גם בדיוק מה שאתה עושה (ע"ע התגובה הקודמת שלך בשרשור הזה).

הנקודה שלי היא שאף אחד לא מכוון אליך אקדח לראש ואומר לך מה לאכול בבוקר. הנ"ט לא מכריח אותך אקטיבית לעשות שום דבר, וגם לא מונע ממך אקטיבית לעשות שום דבר.
 

arana1

New member
דרך אין סוף דרכים

כמו למשל השלכה מאוד אלימה וללא שום מוצא לפשרה של פרשנות שברוב המקרים לא רק שלא משקפת את המניע שלי אלא כופה על נראותי מניעים הפוכים לגמרי לכוונתי,
במצב כזה לא רק שאין שום אפשרות לתקשורת אלא שהדרך שבה היא פועלת משמשת כל הזמן לרעתי,
ובלי תקשורת אין חיים, אין אפשרות לקיים ולקדם דברים.
דרך הנחות כמו שלך שהכל ראוי ורצוי למסחור, כולל תשוקה ואהבה ויופיומשמעות,
אותי זה רוצח על המקום, מבחינתי אין אקטיבי מזה.

בגלל זה חלק מהותי מהוויכוח והעימות סביב הזכות האוטיסטית לנשום מתנהל ולא במקרה סביב עצם ההגדרה של ההבדל בין פאסיבי לאקטיבי, ישיר ועקיף.

אני לא עושה שום דבר דומה לזה, אני בכלל לא בעמדה להתנות את קיומם של אחרים, מה שאני עושה ואתה ואחרים הדומים לך מפרשים כמו שאמרתי בצורה בדיוק הפוכה ולכן גרועה אפילו מאלימות ישירה זה מנסה לשרוד דרך אי קיום יחסים עם אנשים שאני מזהה כאיום על קיומי,
וגם זה יותר מדי בשבילך, ובשבילם
 

גורג42

New member
המממ....

"כמו למשל השלכה מאוד אלימה וללא שום מוצא לפשרה של פרשנות שברוב המקרים לא רק שלא משקפת את המניע שלי אלא כופה על נראותי מניעים הפוכים לגמרי לכוונתי"

במילים אחרות - בדיוק כמו שאתה עושה לי כשאתה קורא לי "דיקטטור" ו"רשע".

או איך שאתה מסובב כל ניסיון לדבר על יזמות ופרנסה ומטרות למשהו אפל ומרושע.

או - בלי קשר אליי - איך שאתה מעקם כוונות של הורים, גם כשהם לחלוטין בסדר, כי מה לא תעשה בשביל לגונן על מנטרת השנאה של "כל הנטים דרעק".

צודק לגמרי. זה באמת נורא.

"במצב כזה לא רק שאין שום אפשרות לתקשורת אלא שהדרך שבה היא פועלת משמשת כל הזמן לרעתי. ובלי תקשורת אין חיים, אין אפשרות לקיים ולקדם דברים."

נכון מאוד. הנה, אתה רואה? כשמדובר במישהו אחר שעושה את דברים הנוראיים האלה, אין לך שום בעיה להבין כמה זה נורא.

אז למה אתה עושה את זה לאחרים?

וכמובן שהנושא האמיתי כאן זה לא אתה. אני פשוט נותן את זה כדוגמא נגדית לטענה מגוכחת שהנורמה היא המקור לכל הצרות שלנו.

וכל התירוצים וכל ההסברים לא יעזרו לך כאן. גם לאותם נ"טים שדורסים אחרים בשם הנורמה יש תירוצים למכביר. אבל זה לא משנה את העובדה שגם הם וגם אתה פוגעים באנשים וגורמים לאחרים נזק בל יתואר.

"דרך הנחות כמו שלך שהכל ראוי ורצוי למסחור, כולל תשוקה ואהבה ויופי ומשמעות..."

מאיפה הקרצת את זה שאני מניח שהכל "ראוי ורצוי למסחור, כולל תשוקה ואהבה"?

יש דברים שממש מטריפים אותי, כמו למשל אנשים שמשליכים בצורה מאוד אלימה וללא שום מוצא לפשרה של פרשנות שברוב המקרים לא רק שלא משקפת את המניע שלי אלא כופה על נראותי מניעים הפוכים לגמרי לכוונתי. במצב כזה לא רק שאין שום אפשרות לתקשורת אלא שהדרך שבה היא פועלת משמשת כל הזמן לרעתי. ובלי תקשורת אין חיים, אין אפשרות לקיים ולקדם דברים

ואם הפיסקה האחרונה נשמעת לך מוכרת, אז זה כי אני מסכים איתך לחלוטין בנושא הזה. את מה שכתבת בעניין הזה, צריך למסגר ולתלות הקיר.

זה פשוט מדהים איך אתה יכול להפגין כזו תובנה חכמה וחודרת בפיסקה אחת, ומיד אח"כ - באותה הודעה עצמה - להתנהג באופן שהוא הפוך בדיוק למה שכתבת.

"אותי זה רוצח על המקום, מבחינתי אין אקטיבי מזה."

גם אותי.

אבל אפשר להתרחק מאנשים שעושים לנו רע. ולכן, אילו היה מדובר בבעיה שקיימת רק אצל ה"נורמטיבים", אז לא היתה שום בעיה. הבעיה היא בדיוק זה, שאצל אוטיסטים המצב לא טוב יותר.

"אני לא עושה שום דבר דומה לזה, אני בכלל לא בעמדה להתנות את קיומם של אחרים"

גם הנ"ט הממוצע יכול לטעון את אותו הדבר. האם האדם הממוצע ברחוב נמצא בעמדה להתנות את קיומם של אחרים?

לבדו - לא.

אבל הוא, בדיוק כמוך, חלק מהאנושות. לכל אדם יש את הכוח להשפיע על סביבתו המיידית הקרובה.

אז כן, אם 99% מהאנשים מתנהגים בצורה שתיארת, אז החיים הופכים להיות סיוט. ואם גם אתה מתנהג באותה הצורה, אז נחש מה? אוטיסט או לא - אתה חלק מהבעיה. אינך יכול להתחמק מאחריות בטענה של "אני סתם בן-אדם קטן וחלש ואין לי השפעה".

למעשה, המשפט האחרון הזה, הוא המקור לרוב הצרות של האנושות. אילו אנשים היו לוקחים טיפה יותר אחריות על מעשיהם, ולו רק כדי לדאוג לאינטרס האישי שלהם, אז המצב היה הרבה יותר טוב.

"מה שאני עושה ואתה ואחרים הדומים לך מפרשים כמו שאמרתי בצורה בדיוק הפוכה ולכן גרועה אפילו מאלימות ישירה זה מנסה לשרוד דרך אי קיום יחסים עם אנשים שאני מזהה כאיום על קיומי"

מי שמזהה חפים מפשע כ"איום על קיומו" - יש לו בעיה. פשעי המלחמה הכי גדולים נעשו בשם התירוץ הזה של "אנחנו מגינים על עצמנו מפני איום קיומי". זה גם בדרך-כלל התירוץ לאפליית חריגים: "הכושים/יהודים/דתיים/חילונים/מזרחים/אשכנזים משתלטים לנו על השכונה".

כמובן שלפעמים באמת יש איום קיומי. אבל ב-99% מהמקרים האמירה הזאת היא סתם תירוץ להתעלל בכל מי שמסתכל עליך לא נכון.

"וגם זה יותר מדי בשבילך"

נכון מאוד.

מי שמחליט באופן שרירותי שאני מהווה "איום קיומי" עבורו (ועושה זאת על סמך סילוף שיטתי ועקבי ומכוון של כל מה שאני אומר), יש לו בעיה.

אגב, אני לא חושב שאתה מהווה איום קיומי עבורי. כולה בן-אדם שכותב בפורום באינטרנט, אז קצת פרופורציות. אני כן חושב שההתנהלות האדישה והאטומה שלך תורמת את חלקה לבעיה הכללית שעליה אנחנו מדברים, שזה כמובן דבר אחר בתכלית.

ואגב II:

אם אי-פעם תהיה לך בעיה פרקטית חמורה שזקוקה נואשות לפתרון, אני אשמח לנסות ולעזור לך. וכנ"ל לגבי כל חבר פורום אחר. זה שההתנהלות שלך אטומה וסתומה לא הופכת אותך לפחות אנושי בעיניי ופחות ראוי לזכויות אדם.

ובניגוד לך, אני לא סתם אומר את זה ברמה הפילוסופית. אני לא מזבל לאנשים בשכל על "אהבת הבריות" ובו בזמן מקמץ את הלב שלי כשמגיע רגע אמת. ואתה מוזמן, מתי שתרצה, לבחון את האמירה הזאת שלי במבחן המציאות.
 

arana1

New member
לא

כי כמו שעלה ובעבר ועולה גם כרגע ובכלל מהתנהגותך אתה באמת דיקטטור רשע,
הדברים כתובים בפירוש, על ידך,
דרך למשל שורת ההתניות שהצבת ואתה עדיין מציב

ויזמות ופרנסה כשהם סותרים למה שכתבתי, תפישה אנושית שלמה ועגולה יותר של החיים והזהות והקיום הם באמת האוייב, ולא רק שלי,
והדברים מנומקים.

לא סומך על השיפוט שלך, תראה לי מתי נכנסתי בהורה שהוא באמת בסדר, להפך, תמכתי במפורש ובשמחה בחלק מההורים כאן בזמן שהתנגדתי לך,
אז חולקה קבוצתית של נ"ט וא"ס כמניע לא ענייני מדברת אליך ואותך ולא אותי
 

arana1

New member
אני לא עושה את זה לאחרים

אתה טוען שאני עושה את זה לאחרים רק שאתה לא מבדיל בין הטענות שלך למציאות,
זה שאתה טוען משהו לא הופך את זה לממשי,
בעוד שאני יכול להראות ולהוכיח את כל המקרים שבהם הנורמה לגמרי מעקמת לא רק את פרשנותי אלא גם את זאת של אוטיסטים אחרים, כמו שאני משתדל ועושה כל הזמן, גם כאן וגם במקומות אחרים
 

arana1

New member
הנ"ט לא יכול לטעון את זה

הוא זה שמעצב את סביבת העבודה וההשכלה והרחוב והאקדמיה וכל סביבה אחרת,
איכשהו חמק ממך שאנחנו חריגים ?
מוזר.
אני לא אתנה השתתפות בלימודים ועבודה בהתנהלות מסוג מאוד מסויים,
הנ"ט עושים זאת כל הזמן,
כנראה שאינך יודע את זה כי לא למדת ולא עבדת מעולם
 

arana1

New member
לא

נוח לתאר את הא"ס כמי שחווים כל הזמן התקפי זעם משתקים רק בגלל שמשהו לקוי בהם אלא שזה קורה בדיוק בגלל שאני אומר, ש"המשחק" מוטה בצורה שאין נבזית ממנה נגדם, וכשאתה נתקל בזה שוב ושוב אין לך מוצא מלבד התפוצצות, שיתוק, ניתוק, או טירוף מהסוג שכולנו מכירים.

לא לכל אדם יש את הכח להשפיע, די כבר עם הקיטש הזה, לפחות בינתיים החברה בנויה על מנת לאפשר רק לפסיכופאטים השפעה, עדיין, אני משפיע בדרכי ולטובה ובתנאים בלתי אפשריים ולמרות אנשים כמוך
אם כי, גם כאן אנחנו נוגעים, כמו בכל הדבר הנוגע לאוטיזם, בצורך לשאול ולהעריך מחדש מהי השפעה, ולמה לאנשים הדדיים וקשובים יותר השפעה לא נתפשת רק דרך הכלים הגסים והכחניים הזמינים לך ולשכמותך

אני מממש את אחריות בדרכי, וחלק מהסכסוך האין סופי שלי מהסביבה נובע גם מזה שאני מזהה ומיישם אחריות בצורה שונה מהמקובלת, הרי אני שונה גם בגלל זה, ושאלת האחריות היא הכי כבדה, והתשובה לה לא זהה לתשובה הנורמטיבית בכלל, וגם לא לתשובתך

אתה קובע מי חף מפשע ? מי שמך ? מה שנתפש לך ולנ"ט כסביר והולם ורצוי לא נתפש לי ככזה בכלל, לי המקובל והמוסכם נתפש ומרגיש כאיום נורא על קיומי, אז גם כאן בגלל אנשים כמוך אני צריך להתמודד כל הזמן עם תוקפנות מחרידה כלפי עצם נסיוני לשרוד ולהישאר בחיים

איזה פשע מלחמה ? שמעת או קראת אותי מחריג אי פעם אנשים על רקע נטיה מיני או צבע או גזע או לאום ? למה נדמה לך שאם תשמיץ ותלכלך זה יעבוד עלי או על אנשים הגונים ?

מבחינתך זה שרירותי, אני את עמדתי כלפי עמדתך נימקתי ומנמק כל הזמן
ואתה אישית ברור שלא מאיים עלי אבל כאן אנחנו נכנסים לכח ולצורך בהפשטה, כי עמדות של פרטים שונים מייצגים במידה כזאת או אחרת מציאות מאוד מסויימת שהשפעתה על הפרט יכולה להיות קשה מאוד,
אז גם כאן צריך ללמוד את הקשר בין העקיף והישיר ולדעת להפריד את הדברים על מנת לחבר אותם בצורה שמשקפת את מה שאפקטיבי באמת,
אתה לא מאיים על קיומי בכלל, עמדתך, כפי שנהוגה ומוסכמת ומקובלת, כן

מאותה סיבה גם למדתי לא לסמוך על ההצהרות לעזרה פרקטית, גם ובמקרה הנדיר שהם ממומשות הן באות עם תג מחיר שגורמות לי להצטער שנולדתי בכלל

ואין לך בכלל מושג למי עזרתי ואיך וכמה, גם כספית וחומרית ורגשית ואחרת, כרגיל אצלך אתה סתם משמיץ ומדבר על דברים שאדם הגון יודע לא לדבר עליהם.

מבחינתי התנהלותך היא שאטומה וסתומה ומזיקה, עדיין לא אשלול את זכותך לעזרה ותמיכה, ואני כל הזמן עוזר גם לאנשים שמזיינים לי את החיים
 
למעלה