אוטיזם וגמילה מטיטולים

יוקנת2

New member
אוטיזם וגמילה מטיטולים

נכדי בן 2.5 אינו מדבר, ואינו מבין הוראות פשוטות. כיצד יהיה אפשר לגמול אותו מטיטולים אם הוא לא מתבטא ולא מבין?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
זה שאינו מדבר לא בהכרח אומר שאינו מבין
גם זה שאינו משתף פעולה עם הוראות לא בהכרח אומר שאינו מבין דבר.
&nbsp
בכל מקרה, גם אצל ילדים על הספקטרום שמדברים,
הגמילה עשויה להיות מורכבת וממושכת.
יש צורך בסבלנות רבה, קשב לילד ויצירתיות

&nbsp
האם הוא הולך לפעוטון?
&nbsp
לפורום
 

יוקנת2

New member
גמילה מטיטולים

הוא הולך לגן שיקומי. אבל איך בכלל אפשר לחשוב לגמול ילד כזה. אפילו הוראה פשוטה כמו תן או בוא אינו מבין
 

schlomitsmile

Member
מנהל
מה שהוא מבין ומה שהוא לא מבין, והפער בין זה לבין מה שחושבים
שהוא מבין ולא מבין-
זו סוגיה חשובה ביותר, שמומלץ מאד לדעתי להתעכב עליה.
&nbsp
ראי נא למשל מה שכתב בחור, אוטיסט, שהתחיל לדבר בגיל 12:
"להיות אוטיסט אין פירושו חוסר יכולת ללמוד.
אבל זה אומר שיש הבדלים באופן שבו הלמידה מתרחשת.
ציוד הקלט-פלט עשוי לפעול בדרכים לא סטנדרטיות.
קשרים בין ערוצי קליטה חושיים שונים או בין פריטים שונים של מידע שמור
עשויים להיות לא-טיפוסיים ,
עיבוד עשוי להיות ממוקד במידה צרה או רחבה יותר ממה שנחשב לנורמאלי.
אבל מה שלדעתי עוד יותר בסיסי, ומתעלמים ממנו עוד יותר,
הוא שאוטיזם קשור בהבדלים במה שידוע ללא למידה"
&nbsp
וגם (וזה כבר נראה כאילו קרא הודעתך והוא מגיב לך
) :
&nbsp
"מפני שלא השתמשתי בדיבר לתקשורת עד גיל שתים עשרה,
היה ספק רציני האם אוכל אי פעם ללמוד לתפקד באופן עצמאי.
אף אחד לא ניחש עד כמה הבנתי, מפני שלא יכולתי לומר את מה שידעתי.
ואף אחד לא ניחש את החשוב מכל - שלא ידעתי,
הקשר החסר האחד שכה הרבה תלוי בו: לא תקשרתי בדיבור,
לא מפני שלא הייתי מסוגל ללמוד להשתמש בשפה,
אלא מפני שפשוט לא ידעתי שזו הייתה מטרת הדיבור.
הלמידה איך לדבר היא פועל יוצא של הידיעה לשם מה לדבר -
ועד שלמדתי שלמילים יש משמעות, לא הייתה כל סיבה
להתאמץ ללמוד לבטא אותן כצלילים.
ריפוי בדיבור היה סתם הרבה אימונים חסרי משמעות
של חזרה על צלילים חסרי משמעות מסיבות חסרות הגיון.
לא היה לי כל מושג שזו יכלה להיות דרך להחליף משמעויות עם עוד תודעות. "
&nbsp
ממליצה מאד, גם לך וגם להורי הילד, לקרוא את הטקסט במלואו,
אפילו לקרוא אותו יותר מפעם אחת, כי יש בו לא מעט דברים שצריך לעבד
&nbsp
גישור על הפערים: מבט מבפנים על אוטיזם/ג'ים סינקלייר
http://www.solashelly.org/gaps.html
&nbsp
 
שולמית זה נכון ויפה

שתקרא גם על אייל שחל גם אותו דבר הוא אדם מעניין מאוד הוא חבר שלי בפייסבוק והוא מדבר על אוטיזם יפה
 
אני לא דברתי עד גיל הרבה יותר מבוגר

והבנתי הכל בעיני את צודקת והוא מבין הכל
 

grayart

New member
צריך קודם לבדוק אם הוא בשל בכלל.

עוד לפני התחלת הגמילה להתחיל לקחת אותו לאסלה להוריד מכנסיים לעודד שיעשה פיפי ולראות אם הוא בעניין או נורא מתנגד, אבא אגב יכול לעשות הדגמות ויש חיכוי זה גם עוזר.

בהתחלה הגמילה עושים מעקב פיפי, בודקים תיתול כל 20 דקות כדי לראות אם רטוב או לא במשך כמה ימים. המנתחת התנהגות תעבור על החומר ותכין תוכנית שכוללת סיפור בתמונות וכרטיסים לתקשורת.
תגיד לכם כל כמה זמן לקחת אותו אל האסלה באופן יזום, זה יכול להתחיל בכל חצי שעה ועם הזמן מגדילים את המרווח.
כל הצלחה חוגגים, כל פיספוס אומרים פיפי עושים בשרותים ולוקחים לשרותים, אם סיים באסלה זו חגיגה.
קקי בא אחר כך.
לאט לאט יבין.
חשוב להתכונן לתקופה ארוכה, תהליך של לפחות שנה או שנתיים.
 
למעלה