נתי, זו לא עזרה להורים

arana1

New member
נתי, זו לא עזרה להורים

לתת להורים מה שהם רוצים לשמוע זה לא בהכרח לעזור להם,
לא תמיד האמת זהה רק לדרך הקלה והנעימה לאוזן.

לשונות האוטיסטית כמו גם לעבודה היא מתבטאת כקושי מטורף יש סיבות מאוד עמוקות ומורכבות,
כשאתה אומר להורה "תראה הילד שלך יכול להצליח והוא חכם ויפה ובלא בלא בלא" אתה לא עוזר אלא מפריע.

צריך לשים לב ולחקור מה שאין מצב שמישהו מהמטפלים או המאבחנים או אנשי האקדמיה אי פעם יראה,
את הדברים שרק אתה, אוטיסט, יכול לראות ולהבין.

כי לא, ביתי אינה "חברתית", ממש לא, היא חברתית כמו שאוטיסטים חברתיים, בצורה עמוקה ורגישה ולא רק כפוזה כמו שנהוג בחברה הנורמטיבית,
ואם היא לא נושכת את עצמה וקורעת לעצמה את הצורה כמו הרבה אחרים זה רק בגלל שהיא מקבלת תמיכה מלאה ברגישותה ובעדינותה ובשונותה,
כי צריך להבין שלמשל יחסי הורים ילדים, ובוודאי בהקשר האוטיסטי, זה הדבר הכי מורכב ועמוק בעולם, ולא במקרה השונות האוטיסטית כל כך קשורה לרגישות לקולות וצלילים, ומה שקורה זה כשבוודאי לאוטיסט קולו של ההורה אינו חיצוני אלא פנימי ממש כקולו ( אוטיסטים הם הדדיים אבסולוטית, בוודאי מול הקרובים להם ביותר), וכשהוא נאלץ להכיל מילדותו קול שכמוהו כקולו אבל מדבר בניגוד מוחלט לצרכיו ויכולתו ורגישותו, ברור שהוא יכנס לשיתוק של שנאה עצמית ויפנה אלימות כלפי עצמו.

אנה, כמו הורים אחרים, טוענת שכהורה האוהב את הילד היא לא רוצה שהילד יסבול, וכיוון שהחברה שונאת שונות, בין אם מינית, מגדרית, או ניורולוגית, אז אין ברירה אלא לגמור על הילד, למענו.
אז לא,
גם כאן, רגישות חברתית מהותית במקום רק פוזאית כמו שנהוג אצל הפסאודו נורמלים תדע לקשור בין אהבה ומחוייבות לילד לאהבה ולמחוייבות לחברה כולה, ולא, זה לא הקרבה או שימוש בילד לשם קידום מטרות חברתיות אלא פעולה למענו דרך הבנה של החיבור בין הפרט לחברה,
כך שכל ילד המקבל תמיכה בזהותו כפי שהיא פותח עוד מרחב לעוד אין סוף ילדים שונים אחרים, מה שגם מקדם את סיכוייו לחיות וליצור ולאהוב בחברה שמקבלת אותו כפי יופיו,
והוא יפה, לאללה.

כשהורים הורגים את האוטיזם בילד שלהם הם הורגים גם את ילדתי,
את עתידה, את יופיה חכמתה ורגישותה, הגאונית לגמרי.

כי זה לא שיש לי ולהורים שפויים ברירה, גם אני משלם אלפי שקלים בחודש כדי שמערכת החינוך תהרוס לי את הילדה, כי לדעתי היא חייבת לצאת מהבית, אלא שבדיוק בגלל זה כל כך מדאיג אותי מה שמשתולל בחוץ.
אני רואה אותה חוזרת ממערכת החינוך טעונה בתחרותיות ואלימות אבל מהר מאוד היא חוזרת להיות היצור המקסים שהיא, כי זה טיבה, ודי בזה שהיא מעט מרגישה שמישהו רואה את זה בשביל שתשמח להיות היא במקום מפלצת נורמטיבית כפי שהמימסד הפדגוגי-אקדמי כופה על כולם להיות.
 

arana1

New member
אתה זוכר שהיית פותר אינפי' כמובן מאליו ? מיידית ?

הטיפוס המוצלח והאהוד והמצליח שמתעלל בסביבתו הקרובה והרחוקה לכל תשואות הסביבה כי שאפתנות אטומה והישגיות המתנגשת חזיתית עם אנושיות ורגישות בין אישית היא הכלל לעולם לא יבין איך ולמה ומה זה אומר חוויה מדעית, אמנותית, שלא ממוסגרת לסטאטוס חברתי-מעמדי-כלכלי אלא דווקא אינטגרטיבית ובצורה שאין ספונטנית ממנה למרחב הבין אישי,רגש כשכל, גוף כנפש צריכה בדיוק את הסביבה שהנורמה נשבעת להכחיד.

אז זה לא עוזר שאתה אומר להורה תראה הילד שלך יכול להצליח, הוא חכם ויפה, גאווה חלולה זה לנ"ט, לאוטיסטים זה מוות, וכשאתה מבין את זה אתה מבין למה האוטיסט ידבר על דינוזאורים דווקא במפגש חברתי ובין אישי במקום להשאיר את זה לעיסוקו האקדמי,
מה שמטומטמי המקצוע לכן יזהו כחוסר כלקות חברתית,
האדם הנורמטיבי לא מסוגל להבין למה וכמה ומה זה אומר שילוב של חכמה עמוקה, של ידע, במגע בין אישי, בשבילו הדברים נפרדים,
ידע וחכמה זה בשביל גאוווה ופרנסה ומעמד והבין אישי זה בשביל פוצי מוצי קיטשי יבבני תלותי.
אוטיזם מגלם זהות, מסגרת, ששוברת את החרא הזה, ולכן הוא בלתי נסבל גם לנורמה ובעיקר לאקדמיה ולמערכת החינוך ובוודאי להורים שחווים את כל מה שמחבר את האוטיסט לאחר ולמציאות כניתוק,
וכיוון שמה שמחבר את האוטיסט זה הדדיות מלאה לזולתו הוא מפנים גם את כל מה שהכי נורא בתחושות הסביבה לתוכו,
ואז זה אלימות עצמית ושיתוק,
שזה הכי נורא בדיוק בגלל שכל זה עומד בסמיכות אין סופית לאהבה ממש עמוקה.

אני רואה את זה גם בוויכוחים עם אנשי מדע וטכנולוגיה, סביב האפשרות לפיתוח שפה, שהם לא מסוגלים בכלל לחלוק ולשוחח כי שפה בשבילם זה משהו להתגאות בו, סמל מעמדי, כלי הישרדותי, ובדיוק בגלל זה הם לא יודעים לחבר את כל השפות למשמעות אחת, כמו שאתה נוטה לעשות כשאתה מדבר מדע אמנותית ואמנות מדעית.

אז כאן אנחנו מפסידים, את הכל, ועל זה צריך להתעקש, להצליח כמו נ"ט זה להפסיד את הכל, את כל היופי לסיוט שאין גהנומי ממנו,
להם זה עובד,
את האוטיסט זה יהרוג, במקום, גם אם נדמה לו שלא
 
נכון אתה צודק

הדרך לימוד שלנו שונה אבל אני באופן אישי לא מנסה לומר להורים שהילד יצליח במסלול המוכר אלא שיכול לתקשר עם העולם כמו דאני ואייל שחל עושים , זה נועד לתת תקווה שיש סיכוי שהילד הלא מדבר שלהם כן יתקשר איתם ואני תמיד טוען שזה יקרה רק בתנאי שיקבלו אותו וינסו להבין אותו מה שכמובן לא קורה בעיני זה עצוב אבל ככה זה אני נגד נירמול נגד כדורים נגד שיטות חינוך נוקשות בעד חינוך הדדי ודיאלוגי הדעות שלי ושלך מאוד מסוכרנות כידוע לך אבל יש דברים שאני חולק עליך וזה בעיני טבעי . זהו עם הכל אני מסכים ובעיני אני אבדתי את היכולת לפצור אינפי כי אבדתי תאמון בעולם באנשים וכך גם בעצמי שאתה מדוככ למוות תלא יכול לעשות כלום חוץ מלחשוב על הסוף לא התאבדות דווקא אלא דעיכה לכן גם לא כותב כבר כמעת כל היום יושן ובמיטה .
 

arana1

New member
אין הבנה לחיבור בין שכל ורגש בגלל זה

דווקא המקום והסיבה שיכולה להביא לתוצאות הכי גאוניות, יפות ויצירתיות, החיבור בין השכלי לרגשי, כמובן שיהיה הכי רגיש לכל מה שהכי מעוות בסביבה ובמשפחה, והתוצאה היא טרגדיה.

ולא הבנתי למה לאנשים כל כך חשוב שיקראו להם אבא אמא, נשמע לי כמו עוד ביטוי של אגו נפוח
 
גם לי לא

לא ברור לי אני בדרך כלל אומר אבל זה על אוטומט כי ככה לימדו אותי אבל אין לי לזה ערך ממש , אולי האבא הוא הרצון שהיה חיבור טקסי מילולי רגשי בין הנולד למילד מעין מסטיקה כזו של בורא נברא כמובן שזה גם הררכי ודיקטטורי אפילו וילדים אוכלים אותה כל הזמן בגלל זה לא רק אסים אלא בכלל בעיני זה די שולי אבל יכול להבין את הצורך .
 

arana1

New member
כמובן

לא רק אוטיסט אלא כל אדם שהוא קצת רגיש יתייחס למציאות לא פחות מלמוסכמה, אבל הנ"ט זקוקים למוסכם, לנהוג, למקובל, כאוויר לנשימה.

ילדתי לפעמים קוראת לי בשמי ולפעמים "אבא", לא זוכר שזה אי פעם הפריע לי, אם כבר להפך, זה מראה שהיא רואה אותי קודם כל כאדם ולא כמישהו שמתקיים כפונקציה.
הנ"ט שונאים כל מה שמבטא פתיחות ואהבה, זה הכי מפחיד אותם.

אגב
גם זה קשור לקיום מותנה תפקיד, תפקוד, כי "אבא","אמא", זה תואר בעל משמעות חברתית, משהו שאמור להשרות כבוד, להציג אותך כאדם בעל נפח, משמעות, אדם כמו שצריך, הילד אמור להעניק לך משמעות שאתה בעצמך לא מסוגל להשיג, וזה שם עליו משקל הכי מכביד.
והוא לומד מהר מאוד שלמה שהוא מרגיש אין שום משמעות, מה ששם אותו במקום הכי פגיע, במיוחד אם הוא אוטיסט, אז גם כאן הנסיון להבטיח לו עתיד ללא סבל מבטיח לא עתיד שכולו סבל.
 
לא הבנתי

בגלל מה שאני מנסה לעשות אין חיבור גוף נפש ? אבל אתה בעצמך אמרת שאוטיסט יפה וצריך להאיר למה הוא לא לקוי אז במזה זה שונה ?
 
אני לא חושבת שזה אגו בהכרח

אבא שלי לא אגואיסט במובן המקובל ,
ועדין אפילו כשרשמתי את עבודת השורשים שלי ומתחת לתמונתו רשמתי
י' ב' (השם שלו) ,
הוא שאל בקול פגוע ותמה למה לא רשמתי את שמו? .

לא ממש עזר שהסברתי לו שאף אחד חוץ ממני וממנו שקורא את העבודה לא יודע שהוא אבא שלי , הוא הסתובב מסביב עם פרצוף מודאג, אחר כך המשכנו על העבודה והוא שוב עבר על העבודה והרים אותה ושאל למה רשום י' ב' ולא אבא, ושוב הסברתי לו ושוב זה חזר. בסוף שיניתי את הכיתוב :
"אבא ואני".

אין לי ספק שהוא לא עשה את זה ממקום כוחני או פוזאיסטי-
אני די משוכנעת שהוא תופס את תפקידו כאבא של,
ואותי או את אחותי כילדות קטנות
(מה שמסביר אולי את ההבדל בין הבת שלך לאחותי כבר עכשיו כי היא הרי קוראת לך אריה גם בין היתר).

אני לא בטוחה למה זה ככה- אבל הוא ממש לא עושה את זה מתפיסה של "לכבד" את ההורה,אני פשוט לא חושבת שהוא מבין עוד מצב ביחס לבנות שלו שבו הוא לא הורה- יקום כלשהו כזה.

אבל אולי אני טועה...
בכל מקרה בהתחשב בזה שאבא שלי הכי רחוק מלהבין "סמכות" בצורה המקובלת ולפעמים עיוור לה זה נראה לי ככה. נתקלתי גם באנשים שכואבים מאוד את זה שילדיהם מכנים אותם בשמם הפרטי- ואחת רשמה פעם בכאב :
"לעולם לא לשמוע אותו קורא לי אמא" וגם אמא שלי הגיבה ככה כשהייתי ילדה וסירבתי לקרוא לה אלא בשמה הפרטי.

אני חושבת בכל מקרה שיש פה יותר מאשר אגו.
 

arana1

New member
זה אגו, נטו

הזיהוי של העצמי עם תפקיד, תפישת המשמעות כנשענת על משקל ההזדהות עם תפקיד, מעמד, על כל נגזרותיו, המסורתיות, שמעניקות נפח מסויים.
הבעייה שכל זה טוב ויפה וחברתי ותרבותי נורא עד שמגיעים לבעיה הכי קשה והכי חשובה,
בעייתי הקירבה, הקשר, האנושי, ואז מתברר שבדיוק זה עוצר את התנועה בדיוק במקום ובזמן שהכי צריך לה,
מה שגם הכי מתבטא בשפה כמובן, כמו בדרך שבה אנשים משיייכים מרחב לתפקיד, שזה מה שקובע מי אמור לעצור ואיפה ולמי מותר לזוז, ואיך, ומתי,
בקיצור היררכיה, מכת מוות ליצירתיות וליופי.

והקטע כאן זה לא ביטול התפקיד, ממש לא, הרי דברים הם גם תפקיד, הקטע כאן זה גמישות, לדעת שרגע אחד אתה יכול להיות תפקיד ורגע אחר לא, יחסי תואר-פועל גמישים.

גם ביתי קוראת לי "אבא" המון פעמים, והמון פעמים היא קוראת לי בשמי, זה כל היופי שהמסה שלי, משמעותי לה, זהותי, משתנה לה וביחס איתה בהתאם, שפעם אני סובייקט ופעם אובייקט, תנועה, חיים, והרי כולם עושים את זה בלא הכי, אז ההבדל הוא בכוונה, ששם בתנועה את יכולה לזהות מי עושה את זה בגלל שבעצם לא אכפת לו ממך בכלל ומי עושה את זה כי בעצם הכי אכפת לו ממך,
זו המוזיקה שמבדילה בין אדם טוב ורע,
שכולם עושים אותם דברים בדיוק ההבדל היחיד הוא בתזמון, בבחירה, ומי שתמיד נשען רק על התואר הוא סתם אדם מת לגמרי, אדם שלא שואל, שלא חושב, שלא יוצר אלא רק מציית, שזה אולי אפילו יותר רע מלהיות סתם אדם רע כמו כולם.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אבא/אמא זה לא רק תפקיד
זה גם איפיון של קשר
סוג של חיבור
אינטימיות ואמון
שאין כמותם עם שום אדם אחר.
&nbsp
שמות יש לכולם, וכולם קוראים לבנאדם בשמו
אבא/אמא יש בד"כ רק אחד/אחת
(יש משפחות עם שני/שתי אבות/אמהות, זה עניין אחר)
ורק ילדיו קוראים כך לבנאדם.
 

arana1

New member
תפקיד זה אפיון של קשר, ולהפך

שזו אחת הסיבות שאנשים כל כך דלוקים על תפקידים ויעשו הכל בשביל להאחז בהם (אפרופו השחיתות שמשתוללת במדינה הזאת כמובן מאליו),
וכנראה שלא במקרה לזהות מורכבת יותר, זו החשה וצריכה קשר שמבטא את האדם, את העולם, כשלם, יש לכן בעיות "תפקוד" (בדיוק בגלל זה אלוהי האדם, אנשי הDSM, רואים בתפקוד חזות כל).

ובוודאי, חלק מהעניין זה היוקרה המזוייפת של האגו הנפוח, רק אני, רק לי קוראים אבא, אמא, יחוד שכמו כל דבר כוזב מבוסס על שלילה האחר ולכן גם האינטימיות והאמון במצב זה הם חלולים, כוזבים, ומזוייפים לחלוטין.

משער שאוטיסטים המסוגלים וצריכים לחוות אמון ואמון ואינטימיות מהותית ולכן גם נוטים לקרוא לדברים בשמם וכפי שהם לא משחקים גם במשחק החברתי תרבותי המדכא הזה.

ואגלה לך עוד סוד, זה שאנשים נשואים, והם נקראים ונחשבים ומסומנים כבעל ואשה לא מבטיח שיש ביניהם אינטימיות וחיבור עמוק, זה נשמע משוגע מה ?

דווקא מי שרגיש לאינטימיות ויחוד אמיתי יודע ששם זה רק שם, גם, כמו שגם שייקספיר ניסח כל כך יפה וכמו שגם אפילו ילדה בת חמש כמו ילדתי יודעת לתאר ולהסביר לי כל כך יפה,
ואפתיע אותך שוב, יש בינינו אמון ואינטימיות ויחסים רגישים להפליא ולהחריד למרות וכאמור לדעתי אפילו דווקא בגלל שהיא לא תמיד קוראת לי "אבא".

אז אוטיזם זה שונות שפתית תקשורתית גם בגלל זה, אולי, ולדעתי אפילו כנראה, ואני אוהב את זה, וחלק מהיסורים הנוראים שהסביבה הנורמטיבית משיתה על האוטיסטים, ובצורה שעושה גם להם וגם לאהבה עוול נורא, זה הדבקות שאין שטחית ממנה בתבניות כוזבות וחלולות שמבטאת האחזות אוטומטית, אטומה, חסרת יצירתיות ורגישות מהותית, במוסכמות שפתיות שללא איתגורן המתמיד, חקירתן, בוודאי שאין לא אינטימיות ולא אמון ולא שום ייחוד ובוודאי ובוודאי שגם לא אהבה.
 

arana1

New member
כולם מיוחדים, אגב, גם אלה שאין להם שם בכלל, אולי הכי

 

arana1

New member
זה קושר גם ליחס האופייני לסמכויות

שבעוד שברוב המקרים האדם הנורמטיבי ינקוש בעקביו ויצדיע מול כל ליצן המתהדר בתואר וסמכות האספי ישאל למה, ירצה לברר את הדברים גם מחוץ להקשר ההיררכי שלו ורק לו כל הנ"ט סוגדים, מה שגם מוביל למצב שאין הזוי ממנו שבו כל ההורים סוגדים לאנשים כמו דיצה הקציצה המפליצה משנה המתארת את כל האוטיסטים כגושי בשר חסרי רגש ותפישה ומחכים חודשים ושנים בתור כדי לשלם סכומים הזויים כדי שהיא ובעלי מקצוע אחרים יהרסו להם את הילדים לצמיתות תוך התעלמות טוטאלי מכל מה שהאוטיסטים עצמם מנסים להגיד,
אכן אינטימיות למופת, ממש קשר הורי שחבל על הזמן, חחחחחחחחחחחחח.
ומאותה סיבה את ושכמותך לעולם לא ימחקו מסרים ודעות הכי מזעזעות כי אלה עטופות בשפה הכי יפה בעוד שאת הכעס על היאוש והחרדה הנגרמים מהמידה שבה הדעות האלה מושלות בכיפה את תמחקי מייד כי מה לעשות שאנשים כועסים גם בשפה לא הכי יפה.
אז הכל חיצוני בעולם הנורמטיבי, אין פנימי, הכל ברמת הכותרת, במה שמוצג לראווה, אז למה שהאוטיסט ידבר בכלל, עם מי ?
כמו שנתי כתב אין בכלל עם מי לדבר, לקות תקשורתית אעלק, הסיפורים שהנ"ט מספרים לעצמם, למות, מצחוק, ולא רק ממנו.
דווקא המרחק מהכותרת מאפשר קשר עמוק ועשיר יותר, למשל אנשים כמו נתי וכמו אוטיסטים אחרים וכמוני מחליפים צורות במהירות מסחררת, וזה מתרחש בנו בדיוק בגלל שאנחנו לא נתפשים על תיאור מוסכם של המציאות אלא נעים בה דרך חקירתה, גוף ונפש כאחד,
ולא,
זה לא מפריע לקשר אינטימי ועמוק ויחודי אלא בדיוק להפך,
כי למשל לא במקרה אוטיסטים כל כך צמודים למוזיקלי, למשחקי מילים וקצב, ובכלל,
כי ילדתי אולי לא תקרא לי "אבא" אבל אנחנו כל הזמן כותבים שירים ביחד, על כל דבר, כל דבר בעולם מתחרז לנו, איש מוזר שיושב על הספסל מייד הופך למילים ומנגינה,
וזה מתרחש בדיוק בגלל שבשבילה אני לא רק "אבא" אל כל דבר ושום דבר,
אז אני חוזר ומציע ,גם כאן, יחס, גישה, רגישות, ומחשבה שלא פוסלת על הסף כל דבר רק בגלל שהוא אחר כמקולקל אלא פתוחה אל יופיו דווקא בגלל שהוא כזה,
שהוא נע גם אל מחוץ לשפה, בעדה.

אבל אין מצב, צבא של מטפלות תקשורת יעשו מכה יפה מאוד מלהכות את הילד למוות, כי כולם דואגים לעתידו ולכן אין דבר יותר חשוב מלשלול ממנו את שפתו, את יצירתיותו, את אהבתו.

את יכולה למחוק, ואת תמחקי, אבל האמת תנצח אפילו את הנורמה, לצערך
 
זה נכון וזה כך בכל מקום

רואים רק את המקובל רק את הסד שנקבע בעת הזו ולא חושבים על צורות שונות של חברה או היבט אישי , בעיני אתה צודק אמירת אבא זה בגלל סמכות אבל גם אלה מעלה כאן דבר לא רע שגם אדם כמו אביה שבוא די אספי נוטה לזה ונבהל אז זה גם לא תופס רק אנשים סמכותיים אלא גם הדדים ביסודם , אני אישית לא חושב שזה היה משנה לי אם ילדי היה קורא לי בשני הפרטי או לא קורא לי בכלל אלא סתם מדבר וסבתא אומרת לי אל צקרא לי סבתא פשוט תדבר ככה אל תחזור על המיחה הזו כל הזמן והיא די אספית אבל לא לגמרי גם מאוד נטית בנוגע לשולמית זה ידוע היא מגינה על הורים כי הם בותבים יפה ואותי ואותך חוסמת זה ממש מעצבן ..
 
אני מסכים איתך אבל זה כואב

שבא עלי הורה וכל כך כך רוצה לשמוע ממני שיש סיכוי שבנו יוכל לתקשר איתו לומר לו אבא ואמא זה כל כך אלמנטרי וכל כך הם אבודים שאתה לא מבין אני כואב לי הלב ואני טוען כמוך דזה יקרה ברגע שיקבלו אותו ויתנו לו מקום והוא בודד כי אין בסביבה אגם כמהו והוא חייב חברה שמכילה אותה ודומה לו אבל זה ממש שורף לי לראות ילד שמכה את עצמן שמתקרבים עלין וחחושבים שהוא מפגר משוגע ולא מבינים למה היא אומרת לי אתם כאלו מקסמים אני לא מבינה למה אתם עושים לעצמכם ככה היא באמת ובתמים לא מבינה היא נט האחיות דלו נט אני למזלי יש לי אחיול אספיות אחת סכיזופרנית עם נטיות הין לי קשרים עם חרגים לא אין רק באשפוז השם ישמור חאשפז ילד אןטיסט נבלות האדם מה עשו לו שם איזה פחד אלוהי7 ואין לו פה לדבר כואב החב מבין ? בשכל אני איתך גם ברגש אבל אני זולג כואב לי שהוא סובל גם אני סבלתי ככה זהו
 
למעלה