כיתת תקשורת לתפקוד גבוה

shiva5

New member
כיתת תקשורת לתפקוד גבוה

שלום לכולם, חדשה פה ושמחה לקרוא פוסטים המועלים כי אני לומדת המון. בני בן 14 מוגדר כאספרגר בתפקוד גבוה לומד בבית ספר דמוקרטי עם משלב, הומלץ ע"י נוירולוג והמטפל שלו למצוא כיתת תקשורת אך משרד החינוך לא מצא לנו כיתה כזו. האם יש חיה כזו כיתת תקשורת לתפקוד גבוה בלבד? האם מישהו היה בכיתה כזו או מכיר ילדים בכיתה כזו?
מודה מראש למי שיענה :)
 

schlomitsmile

Member
מנהל
שלום לך

כתבת שהומלץ למצוא כתת תקשורת- האם אתם מקבלים את ההמלצה?
עצם זה שהומלץ, לא אומר אוטומטית שזה מה שיש לעשות

אולי כן ואולי לא, ההחלטה היא שלכם- ההורים והנער,
המלצה כשמה כן היא, איש המקצוע מחווה דעתו
הוא אינו מחליט במקומכם.

איך מרגיש הנער בביה"ס?
הולך לשם בשימחה או לא?
אם לא, מדוע לא?

לגבי כתת תקשורת- מנסיוני, אין שום סיבה לחפש כתה עם "גבוהים" בלבד.
המכונים "גבוהים" ואלה המכונים "בינוניים" (ואפילו "נמוך" אחד היה בכתתנו)
תורמים כולם זה לזה.
חשוב למצוא כתה שעבור הצוות בה, רמת תפקוד אינה חזות הכל,
צוות קשוב ומכבד, שרוצה ללמוד כל ילד ולעזור לו להגשים את שאיפותיו.
 

shiva5

New member
שלום ותודה :)

כן כמובן שזו החלטה שלנו, כרגע בית הספר לא נותן מענה לגירוי אינטלקטואלי או לחיברות, בני מחסיר הרבה ימים ולא הולך בשמחה. ברור לנו שזו לא המסגרת המתאימה לו, גם כי אינם מסוגלים (אולי אין רצון או יכולת או שניהם) לספק לו סביבה מתאימה.

לגבי כיתת תקשורת ברור שהצוות חשוב אך בדרגה הבאה יבוא הגירוי האינטלקטואלי שכרגע חסר ביותר, יש לו רצון ויכולת ללמוד בצורה סדירה ולכן חשובה רמת הלימודים כי כרגע היא לא מספקת, אין רצף, אין התקדמות בקצב שהוא רוצה וכו... אבל אינני מכירה כיתות תקשורת ולכן אין לי מושג איך הן עובדות והאם כל ילד מקבל הדרכה בנפרד לפי יכולתו או ככיתה ולכן אני שואלת.
תודה לך על המענה :)
 

schlomitsmile

Member
מנהל
בבי"ס דמוקרטי, הקצב, הרצף, והגירוי האינטלקטואלי
נתונים לבחירת התלמיד (גם שניים מבניי לומדים בבי"ס דמוקרטי).
אולי היה שווה לברר למה הדברים לא מתנהלים כשורה.
אבל אם הבן וגם אתם החלטתם שהפרק הזה בחייו נסגר
ואתם עם הפנים לכתת תקשורת- אז כן, כל תלמיד בכתת תקשורת טובה
לומד בהתאם לצרכיו ויכלתו.
בכתת התקשורת של בני למשל, רוב התלמידים סיימו בגרות מלאה.
כל אחד יכול להשתלב בכתה מקבילה, רגילה,
במקצועות שנכון לו להשתלב,
וללמוד את שאר המקצועות, בכתת התקשורת.
בנוסף, יש צוות ושעות מיוחדות: מרב"ע, קת"ש, טיפול רגשי (באמנות/במוזיקה וכד')
כאמור- הכל תלוי בנפשות הפועלות וקודם כל בצוות.
יש כתות תקשורת מצויינות, סבירות וגם גרועות.
אין קשר לקיטלוג התלמידים כ"גבוהים" "בינוניים" או "נמוכים".
&nbsp
מחלקת החינוך חייבת למצוא כתה לכל תלמיד
שועדת השמה מצאה אותו בעל זכאות לכתת תקשורת
(שיש לו אבחון על הספקטרום)
והוריו בוחרים לממש את הזכאות הזאת.
יתכן שלשנה"ל הנוכחית כבר מאוחר מדיי,
בכל מקרה, הם הכתובת.
&nbsp
 

grayart

New member
למה הכוונה בנמוך?

יש נמוך ויש נמוך , לא כך?
אני יודע שבדרך כלל מתייחסים לנמוך כלא וורבלי...
אבל כבר ראיתי ילדים לא וורבלים שיש להם תקשורת לא מילולית טובה ויכולת גבוהה להדדיות, שיתוף, ועניין באחרים, שלמרות שלא מדברים מבינים לא מעט ממה שמשברים אליהם ויכולים גם להנות מקריאת ספר, או לקיחת חלק בפעילות משותפת כמו הצגה או שעת סיפור.

מצד שני יש ילדים שזקוקים להשגחה צמודה 24 שעות.
ללא כל דיבור, ההבנה השפתית שלהם על גבול הלא קיימת, בעיקר עסוקים במה שמעניין אותם ולא מפנים את תשומת ליבם לסביבה או לאחרים. שלא ממש לוקחים חלק בשום פעילות קבוצתית משותפת, וקשה לקבל מהם איזה שהוא סוג של שיתוף פעולה, כמו ישיבה, הענות (או אפילו הבנה) לבקשות כמו בוא, קח, שים פה, שב, לאסוף, וכדומה...
ילדים כאלה מסוגלים להשתלב בכיתת תקשורת בבית ספר רגיל בכלל?
המערכת בכלל מסוגלת לתת להם מענה שלא שם אותם בסכנת חיים?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
מסכימה איתך מאד, לכן ההגדרות האלה עקומות לטעמי
משתמשת בהן לפעמים כי ככה אנשים חושבים,
אבל בד"כ עם הסתייגות (המכונים X, קיטלוג או מרכאות).
&nbsp
ילד שנמצא במצב שתארת בסוף הודעתך, לא יגיע לכתת תקשורת.
השאלה היא האם מדובר במה ומי שהוא או במצבו- מצב זה כידוע עניין דינמי.
היתה פעם כתבה שבה הורים סיפרו שבמשך שנים
חשבו שבנם הוא עציץ (מילה שלהם לא שלי)
עד שהסתבר שהוא מסוגל להקליד וכך נודע להם שיש לו מחשבות ורגשות.
&nbsp
בכתה של ה
שלי ביסודי
(שהוא עצמו אגב בתפקוד בינוני או מעורב-
יש תחומים שנמוך, יש שגבוה ויש שאיפשהו באמצע)
היה ילד לא ורבלי, שהרבה פעמים בחר לא להשתתף בפעילויות משותפות.
אגב, יש גם ילדים "גבוהים" שבוחרים כך.
ה
שלי אהב אותו והרגיש טוב איתו מהתחלה,
וברור לי שהילד הזה תרם- אולי במיוחד ל"גבוהים" בשלמות העצמית שלו.
 
למעלה