כיתת תקשורת או שילוב

מה שכן, כשמדובר בכיתה א'...

אז מתחילים לשיר את אותו שיר שעוד לא יודעים איפה תיפתח כיתה חדשה...
מאמינה, אותו דבר לגבי כיתה ז' ו-י'
 
אני גרה בעיר גדולה תל אביב ויש רק כיתת תקשורת אחת בחטיבה...

פלוס שני בתי ספר ששם מספר כיתות לכל שכבת גיל...
האם זה ייתכן?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
את אומרת שזה המצב אז כנראה שזה יתכן

ומסתבר שאפילו בעיר ללא הפסקה יש מעט כתות.
סביר להניח שגם בערים אחרות אין בעיה אמיתית לדעת
לאיזו כתה ילד יגיע אם יילך לכתת תקשורת,
ואין בעיה לדבר מראש עם המחנכת.
&nbsp
האם נראה לך שחסרות כתות?
הורים יכולים להתארגן ולבקש פתיחת כתה נוספת.
אם יש לפחות 5 תלמידים, הרשות המקומית אמורה לפתוח עוד כתה.
&nbsp
 
אני מרגישה שאין לי מבחר

אם בית ספר ספציפי זה לא ימצא חן בעיניי, מיידית או אחרי שבני ילמד בו זמן מה, לא אוכל לעשות בנדון כלום...
הדבר צורם במיוחד כשזו שנה ראשונה במסגרת. כששני הבנים שלי היו צריכים להכנס לכיתה א' "מרחו" אותנו שלא יודעים באיזה בית ספר תיפתח הכיתה. אז לא היתה לי אפשרות לדעת. אם בכור לא לקחנו סיכון והלכנו על בטוח - שילוב. עם שני - כן לקחנו סיכון ונפלנו טוב, אבל אי-ודעות מורטת עצבים, ואין לי מיותרים. חוץ מזה - כל שנה והפתעות שלה, וחוסר ברירה פוגע...
 

schlomitsmile

Member
מנהל
נכון, היה טוב אילו היתה יותר בחירה. עדיין, יש כמה אפשרויות
א)כאמור, להתארגן לפתוח כתה נוספת, ואם יש בי"ס מסויים שמוצא-חן בעיניכם,
לנסות לדבר ישירות איתם או עם מחלקת החינוך בתקוה ששם תפתח הכתה.
ב)להתחיל מפגישה עם מחנכת אותה כתה אחת, ולברר איתה את כל השאלות
כולל לגבי ביה"ס, לא רק הכתה עצמה.
אולי תראי כי טוב, ואז הכל בסדר.
ג)לנסות לברר עם הורים שילדיהם לומדים בביה"ס שבו הכתה,
על ההתנהלות והאווירה שם.
אפשר להתרשם קצת גם מאתר ביה"ס.
&nbsp
ועם כל זה, עדיין תמיד בהתחלה, ולא רק כשמדובר בכתת תקשורת,
יש מידה של חוסר ודאות מורטת עצבים...
טוב שיש לנו איפה לפרוק
 
אז בעיר שלנו יש 8 בתי ספר יסודיים רגילים

שיש להם אחת או יותר כיתות תקשורת קטנות.
ב3 מהם נפתחה השנה כיתה א' שעד לאוגוסט אף אחד לא ידע איפה בדיוק היא תפתח ( באיזה בתי ספר יסודיים רגילים מכלל בתי ספר בעיר, על בחירת מחנכת אני כבר לא מדברת...).
כמו כן יש 10 גני תקשורת כולל כל 3 השנתונים...
לא חושבת שזה יעיל לעשות באמצע שנה הנחות וניחושים לאן הילד יתקבל בשנה הבאה...
 
ועוד לגבי גני תקשורת-

כל שנה יש שינוי:
גן אחד הופך לסוג אחר -או רגיל או מיוחד למשל שפתי.
ולהפך גן אחר הופך לגן תקשורת.
כמובן כל המידע הזה לא מפורסם להורים עד אוגוסט..
 
אני כבר לא מדברת על מקרה בו גננת\מחנכת

יכולה להתחלף באותה המסגרת ( relocation של בן זוגה, הריון, שמירת הריון, מעבר דירה, וכו')
 
כן זה באמת נשמע מוזר

אני לא יודעת מה קורה בעיר שלנו לגבי חטיבה כי עדיין לא הגענו לשם.
אבל לגבי יסודי וגני תקשורת רשמתי למטה לשלומית מה המצב אצלינו...ממש הרבה
 
לנו באזור יש כיתת תקשורת אחת בחטיבה

שזה אזור ממש גדול מבחינת האוכלוסיה. אני תוהה איך זה אפשרי.
ואגב, לגבי לפתוח כיתה בבית ספר אחר - הכיתה הקיימת נמצאת בבית ספר קטן יחסית ומומלץ באופן כללי.
חוץ מזה, יש לנו קרית חינוך (חטיבה+תיכון) עמוסה ברמות שהבנתי שיש שם לפעמים כיתת חנ"מ (לא יודעת האם תקשורת או משהו אחר) שלשם לא שלחתי את בני ה"רגיל" בגלל כמות הילדים (ובבית הספר שלו בטוח לא יפתחו כיתה). ועוד בתי ספר באזור לא מומלצים.
 
מה זאת אומרת "בהפסקות מעדיף להיות

בכיתה": את מתכוונת לבד או אם חברים? כי המיקום פחות חשוב...
 

schlomitsmile

Member
מנהל
ואם הוא מעדיף להיות לבד, בכתה או בחוץ, וטוב לו ככה, יש בעיה?
מה מטרת ההפסקה?
חושבת שלנוח כדי לחדש כוחות להמשך היום, לא?
אם בשביל ילד כלשהו לנוח אין משמעו להשתולל עם החבר'ה
אלא להיות לבד, הוא חייב לנוח כמו שרוב הילדים נחים?
ההפסקה היא הזמן שכל ילד יכול לבחור מה לעשות,
זה הזמן שלו.
&nbsp
לא יודעת אם הייתי יכולה לשרוד את ביה"ס ולהתמקד (פחות או יותר
)בשיעורים
אם לא היו מאפשרים לי לחלום (לבד) ברוב הפסקות.
&nbsp
 
אם הוא בכיתה עם חברים אז בכלל אין בעיה

אם הוא לבד, אז זה כבר מאוד רגיש וחשוב להיות עם היד על הדופק- למה הוא לבד?
אם זאת הבחירה שלו אז סבבה. אם זאת התוצאה של הקשיים שלו והוא פשוט לא מסוגל לארגן לעצמו חבר אז זה משהו אחר. במקרה הזה הוא סובל וזקוק לעזרה.
אנה כתבה שלילד אין מפגשים חברתיים בבית.
השאלה מה קורה בבה"ס?
 
מה שהצלחתי להבין ממנו

והוא לא ממש משתף אותי:
1. הוא מעדיף לסיים שיעורים בהפסקה כדי שיהיה לו יותר זמן פנוי למסכים אחר הצהריים - די אסרנו עליו. גם הסייעת מנסה למנוע ממנו לעשות שיעורים ולא תמיד מצליחה.
2. הילדים בורחים החוצה והוא חולם. עד שהוא מתאפס על עצמו, הוא לא מצליח למצוא את החברים.
3. בית הספר רועש לו. אני לא יודעת האם מתכוון להפסקות או ללימודים. אבל בטח גם זה מונע ממנו לצאת.
לתחושתי, לא מפריע לו להיות לבד בהפסקות. אבל אני לא בטוחה כי הוא לא מוכן לשתף אז הכל זה ניחושים.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
הוא אוהב קומיקס?
אוהב להמציא סיפורים עם בובות כגון בובות לגו?
בובות תאטרון?

כי אם את מנסה לדובב אותו לספר על תחושותיו וזה לא הולך
אפשר ללמוד עליהן אם יחבר קומיקסים
(למשל דרך האתר שהעברתי לך קישור אליו לפני זמן-מה)
או ישחק בדמויות, לבד או איתך.

אם הוא חולם, כנראה שהוא זקוק לזמן חלימה.

אם רועש לו- סביר להניח שההפסקה רועשת לו (בשיעור בד"כ פחות רועש מבהפסקה).
אולי אפשר לשאול אותו מה דעתו לתאם מראש עם חבר מסויים (יש לו?)
משחק כלשהו בכתה מחר בהפסקה.

מה דעתך להציע לו שאם הוא רוצה להכין שיעורים בהפסקה כדי שיהיה לו זמן פנוי אחה"צ
זה בסדר כל עוד הוא עושה לפחות פעילות אחת שאינה במסכים?
אפשר להכין יחד מראש רשימה של פעילויות אפשריות לבחירתו.
 
האמת שאם הוא הולך לטיפול פסיכולוגי

אז אפשר לבקש מפסיכולוגית שהיא דרך המשחקים תוכל להוציא ממנו את המידע הזה: מה הוא עושה בהפסקות ולמה? האם טוב לו או לא?
ומה הוא היה רוצה שיקרה בהפסקות?
 
לפי מה שאת מתארת, הוא מאד מתגייס בבית ספר ומרפה בבית

כשבני במצב כזה (או, מתגייס בשיעורים ספציפיים, ששם המורה פחות סובלני ומכיל) אני מודעת שזה עולה לו בהמון כוחות נפש, ההתגייסות הזו...
משתדלת לתת לו הרבה רווחה ומנוחה בבית
(מזכיר לי את סבתא שלי שהיתה גרה איתנו ברוסיה, והיתה משקיעה מאד באבא שלי - בנה. וכשהייתי שואלת למה את מפנקת אותו יותר משאר בני הבית, היתה אומרת שהוא היה בעבודה, התעייף מאד וצריך לעזור לו כמה שיותר כדי שינוח
)
 

schlomitsmile

Member
מנהל
השאיפה צריכה להיות שלילד יהיה טוב, לא שהוא לא מאד יסבול...
מנסיוני, לא חשוב מה רמות התפקוד של הילדים האחרים.
הילד שהבן שלי הכי אהב בכתת התקשורת שלו ביסודי,
היה ילד שלא מדבר. אוטיסטים מתקשרים ולומדים זה מזה לפעמים גם בלי מילים.
חשוב איזה בני אדם הם, אבל את זה לא ניתן לדעת מראש
(והילדים בכתה הנוכחית כולם בני אדם נהדרים?)
חשוב גם איזה בנאדם המחנכת, והצוות החינוכי כולו.
&nbsp
יש כלמיני כתות תקשורת, לא יהיה נכון להשליך ממה שהורה כלשהו מספר
על הכתה שבנך יצטרף אליה אם תבחרי בכתת תקשורת.
את כל השאלות על התנהלות הכתה, התכנים, האוירה, יחסי הגומלין, דרכי העבודה ועוד
אפשר לשאול את מחנכת כתת התקשורת.
ועל הדרך להתרשם ממנה ומאישיותה- שזה בעיניי ומנסיוני המרכיב המשפיע ביותר.
&nbsp
שורה תחתונה: לעניות דעתי, אם לילד טוב
(ואת זה חשוב לברר איתו, ולא לפרש בעצמנו
על סמך דברים כגון "לבד בהפסקות"-יתכן שטוב לו כך, וזה בסדר),
אין סיבה לטלטל אותו למסגרת חדשה.
שום מסגרת לא עושה קסמים,
לא משנה מה ילמד איפה, ישאר אוטיסט וזה בסדר גמור.
חשוב שיהיה לו טוב, שיהיה במקום שמאפשר לו לצמוח.
 
למעלה