שאלה על תפקיד של סייעת

דודוטל1

New member
שאלה על תפקיד של סייעת

שלום לכולם.
בני בן ה5 בעל אוטיזם בתפקוד גבוה נמצא זכאי לסייעת.
אני נמצא בסוג של דילמה לגבי מה נכון ומה לא נכון
כל הסייעות שמצאנו טוענות שהתפקיד שלהן להיות רק עם הילד, להשגיח מרחוק וכלל לא לבצע את המטלות של הגן ביחד עם הסייעות האחרות .( לעזור להן לעיתים בניקיון וכדומה אך התפקיד שלהן לא מחייב אותן באופן פעיל להשתתף במטלות הגן).
בעוד הגננת טוענת שסייעת צמודה צריכה להיות חלק מצוות הגן הקיים, לסייע בכל דבר, העבודה שלה זהה לעבודה של הסייעות האמיתיות של הגן, היא צריכה לנקות ולסדר באופן קבוע. התפקיד שלה הוא גם לבצע את מטלות הגן וגם להיות עם הילד.
לכן אני שואל, מניסיון קודם שלכם, מה התפקיד של סייעת צמודה לילד עם אוטיזם דורש? מה מקובל ומה לא?
 
הסייעות צודקות

הגננת מנסה לנצל אותה. אל תסכימו.
אצלינו הסייעת סמויה. לכן, בהסכמתינו, ורק אם זה נראה לה, היא עוזרת קצת לילדים אחרים במהלך השיעור. אבל עדיין, גם במצב זה, 90 אחוז מתפקידה קשור לילד.
 

דודוטל1

New member
תשובה

אז אם מדובר בסייעת סמויה, עדיין היא לא אמורה לבצע את התפקידים של הסייעות הרגילות? כמובן אם יש לחץ והילד משחק ולא זקוק באותו רגע לתיווך. אך באופן שוטף היא לא אמורה לבצע את המטלות ביחד עם הסייעות האחרות?
 
לא

במקרה שלנו, הילד בכיתה ד', כך שאין עוד סייעת.
יש מורה שיכולה לבקש ממנה, אבל זכותה של הסייעת לסרב.
ולמורה הובהר חד משמעית במהלך הפגישה הראשונה של כל צוות השילוב עם המורה ועם הסייעת שאסור לה לדרוש עזרה מהסייעת. שהסייעת מתרכזת רק בילד. העליתי את הנושא הזה בכוונה מול כולם וכולם שמעו את התשובה של המפקחת האחראית.
אם אצלכם היא גלויה (כי הילד קטן), אז בכלל זה קל. מי אחראי על השילוב בגיל הזה? תבררו ותדאגו שהם יעבירו את המסר לגננת ולשאר הסייעות.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
תפקיד הסייעת/משלבת להיות שם עבור הילד
אוירה טובה בינה לבין הגננת/מורה משרתת את המטרה הזאת
לכן כשהילד לא זקוק לה, אם היא יכולה לסייע במשהו לצוות החינוכי, זה חיובי.
זה גם מחבר אותה ודרכה את הילד, לכתה/גן.
אבל
חד-משמעית היא לא חייבת לבצע מטלות נקיון וכד' אם אינה מעוניינת
ובודאי שלא להתעסק באיזשהו דבר שיפריע לה להיות קשובה לילד
ולשים-לב האם ומתי הוא זקוק לה.
התקן שלה הוא משלבת של הילד המסויים, לא כח-עזר של הגננת.
 
למעלה