בקשה להמלצה על רופא מאבחן לצורך הסרת אבחון

משתלבת1

New member
בקשה להמלצה על רופא מאבחן לצורך הסרת אבחון

שלום לכולם
בגיל שלוש בני אובחן על הקשת האוטיסטית על ידי ד"ר דיצה צחור.
עברו שנים וכיום הוא בן 16וחצי. נער מדהים. לומד בכיתת מופ"ת ללא כל סיוע. רגיש לסביבתו. יש לו חברים עימם יוצא לבלות מפעם לפעם. לאחרונה קיבלנו מכתב מצה"ל שפוטר אותו משירות ונאלצנו לספר לו שהוא מאובחן, דבר שדחינו עד לרגע זה שאי אפשר היה עוד להסתיר מפניו.
בני רוצה להתגייס בגיוס רגיל. והוא מסוגל לכך ללא ספק. הייתי שמחה לשמוע המלצות על רופא שיכול לאבחן אותו אבחון חוזר
תודה
 

schlomitsmile

Member
מנהל
כי אין מאבחנים להסרת אבחון

אין מאבחנים שמאבחנים על הספקטרום וכאלה שמסירים אבחון.
יש מאבחנים מיומנים יותר ופחות.
ככל שהמאבחן מיומן יותר, עולה הסבירות שמסקנת האבחון שייתן תהיה מדויקת יותר, לאו-דוקא שתהיה תואמת לציפיות ההורים.
&nbsp
אפשר להמליץ לך על מאבחנים, לא לצורך תשובה מסויימת.
&nbsp
בתור התחלה, בקישורי הפורום (שבתוך 'כלים ומידע' בראש העמוד)
יש סעיף 'רשימות אנשי מקצוע' ובו גם המלצות על מאבחנים.
 
שמחה בשבילכם...

אני לא מבינה למה לכם שלחו פטור מראש מצה"ל והבן שלי קיבל צו ראשון לגיוס רגיל לחלוטין. כאשר הבן שלי לא מתאים לגיוס רגיל. והבן שלך אובחן רק בגיל 3 ומאז מתפקד כרגיל.

אבל לעניין.

אני מניחה שאם הכל טוב. אפשר לקבל חוות דעת מבית הספר. ללכת עם חוות הדעת לפסיכיאטר והבן בטח לא יעמוד בקריטריונים של הספקטרום ויבטלו את ההבחנה. אם הכל בסדר, בוודאי כל הפסיכיאטרים לא יעשו בעיה בנושא.

רק דבר אחד, תהיו לגמרי בטוחים בהחלטתכם. הסיבה שהצבא בודק את הדברים כל כך לעומק היא שהילדים הללו נחשבים ב"סיכון", היו יותר מידי התאבדויות בצבא לפני האבחונים הללו.

בהצלחה רבה לכם!
 

משתלבת1

New member
ברור לי שאין רופאים מיוחדים להסרת אבחון. ביקשתי המלצה והסברת

ברור לי שאין רופאים מיוחדים להסרת אבחון. ביקשתי המלצה והסברתי מהו הצורך שלנו.
&nbsp
בכל מקרה תודה לשתיכן.
&nbsp
אני מקווה שמי שקרא מה שכתבתי ישאב עידוד מהמקרה שלנו.
&nbsp
אגב שלומית, יש מאבחנים שמחמירים באבחון ויש שפחות ולא תמיד זה קשור לציפיות של ההורים.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
אפשר לדעת בבקשה...

1. איזה טיפולים עשיתם מאז האבחון? באיזה גיל?
2. האם הבן למד במסגרות מיוחדות? - אם כן, באיזה גיליים?
3. באיזה גיל הרגשתם שהמצב הרבה יותר טוב והבן לא אמור להיות מאובחן בספקטרום?
4. למה מהתחלה אובחן בספקטרום? מה היו הקשיים?

אני מאמינה שבחלק מהמקרים, אם מטפלים בגיל צעיר, כשהמוח עוד גמיש, מטפלים באינטרסיביות יש סיכוי ל"הוציא" את הילד מהספקטרום. כלומר שלא יתאים כבר להגדרות הרפואיות. אבל אם מפספסים את הגיל הצעיר, הדבר הרבה יותר בעייתי.

לכן אני משערת שהאבחון הראשוני שלכם "הציל" את הילד, אחרת בטח לא הייתם מטפלים בו, כי לא הייתם מבינים את הצורך.

אני מעדיפה שבמאבחנים יאבחנו בגיל צעיר גם במקרים "מבלבלים" ויבהירו להורים כמה חשוב לטפל ויתנו להם כלים לכך. ואם יש צורך "יוציאו" את הילדים הללו מהספקטרום אחר כך. ולא להיפך, כמו שעשו לנו בהתפתחות הילד עם הבכור, שנתנו בגיל 3 רשימה ארוכה של קשיים בלי הסברים ובלי כלים לטפל במצב - השאירו אותנו במצב של חוסר ידע, אז הילד כמעט לא טופל ורק בגיל 9 אובחן שהוא בספקטרום והמצב יותר בולט עם הגיל, בגלל הפער לעומת בני גילו ובגלל תופעות נלוות, כמו חרדה שנוספה לדעתי בעקבות התמודדות עם מצבים קשים בחברת הילדים ללא טיפול.
בגיל 9 הסיכוי לטפל ולשנות דברים משמעותיים הוא אפסי לדעתי.

חבל! בגלל אבחון לא החלטי ולא מקצועי - עם שיקולים שלא שייכים (לא לתייג, לחסוך כסף למדינה) של התפתחות הילד, בזבזנו זמן מאוד יקר והבן שלי יחיה עם הקשיים הללו כל החיים.
 

משתלבת1

New member
מה עשינו

קודם כל מה לא עשינו. לא לקחנו אותו לטיפולים יקרים. לקחנו לקלינאית תקשורת/רכיבה על סוסים/ ריפוי בעיסוק/ריפוי באומנות. מה שקופ"ח נתנה. את רוב העבודה אני עשיתי בבית. כל הזמן הסברתי מה אני עושה (אפילו כשקיפלתי כביסה) לא עזבתי אותו לרגע. קראתי לו ספרים כל יום והגעתי אתו לשיחות על על מצבים שונים ומחשבות וכו'.
במכון להתפתחות הילד הייתה פסיכולוגית שאמרה לי שאשים אותו בחנ"מ . אבל לא הסכמתי. האמנתי בו אפילו שהיא (הפסיכולוגית) אמרה לי שאני חושבת שהוא נמצא במקום מסוים (ברמה גבוהה) אבל הוא לא. חשבתי שאם יהיה בחנ"מ לא יהיו לו מודלים רגילים לחיקוי. הוא תמיד היה בחינוך רגיל.
&nbsp
&nbsp
 
מסכימה. הטיפולים ה"פשוטים" הם...

הטיפולים ה"פשוטים" - קלינאית תקשורת, מרפאה בעיסוק וטיפולים רגשיים למניהם, בניהם רכיבה והידרותרפיה הם הטיפולים הכי טובים וחשובים. הם עוזרים בהרבה מקרים אם עושים אותם בגיל קטן, כמו גם המון השקעה של ההורים בילד.

באמת חנ"מ לא מתאים לכל ילד. אבל אם לא יכולים להשקיע כל כך הרבה בילד בבית אז עדיף חנ"מ בגיל צעיר שנותן הרבה טיפולים במסגרת.

אם אפשר, גם לדעתי, עדיפה מסגרת של חינוך רגיל. בתנאי שהילד לא נפגע רגשית וזה לא בא על חשבון טיפולים חשובים.

שמחה שהצלחתם. כל טוב ובהצלחה!
 

dina321

New member
האם בחינוך רגיל הוא קיבל הקלות כגון תוספת זמן במבחנים וכו'

או שבגלל שלא גיליתם לו אז גם לא שיתפתם אחרים?
אנו בערך באותו המצב רק בכיתה ו'. כאשר ילד לומד בחינוך רגיל ללא הקלות ומסתדר פחות או יותר. קצת מפוזר, לפעמים לא יודע לארגן זמן במבחנים וכו' אך באופן כללי תלמיד טוב ואפילו מחונן. (יום שליפה, לימודי בר אילן משנה הבאה).
מדאיג אותי נושא של צבא.
אשמח אם תשתפי אותנו גם לגבי אבחון חוזר וגם לגבי גיוס לצבא.
מתכוונת לעשות לבני אבחון חוזר לקראת התיכון או סוף התיכון.
 

dina321

New member
עוד שאלה

את חושבת שאבחון בגיל 3 היה לא נכון או שהוא היה במצב הגבולי של קשת אוטיסטי ונכון לעכשיו לא בקשת אוטיסטי? אולי כתוצאה מהשקעתכם בגלל שהמצב היה גבולי?
 

אמא881

New member
קשה להתעלם

שלום לך
חייבת להתייחס לכל מה שכתבת ,,
אם הבן אובחן כאוטיסט (לא משנה באיזו רמת תפקוד) הוא לעולם אוטיסט..
לא יוצאים מאבחון (כמובן אם האבחון אינו טעות)
וכשאני מציינת זאת אני מתכוונת שתמיד יהיו בעיות פעם מהבט כזה ופעם מהבט אחר כי בהבנת האחר (מהות האוטיזם)הלוקה גוררת השלכות כאלה ואחרות..,
 

dina321

New member
אבחון

אז איך את מסבירה מצב שעושים אבחון בגיל צעיר (גן) ונמצא הילד על ספקטרום אוטיסטי כמובן תפקוד גבוהה. עושה אבחון נוסף (בתיכון) ונמצא שלא בספקטרום? או שהייתה טעות? או שהוא היה גבולי באבחון הראשון וכאשר עשה השני הוא כבר לא הוגדר על ספקטרום? יש מצב?
 

dina321

New member
אם אף אחת בסביבה לא שם לב לשוני שלו בחינוך הרגיל ולא החברים

כלומר, 15 שנה הסתירו שהוא אובחן על ספקטרום. יש מצב כזה?
 

grayart

New member
היום יש עליה גבוה באבחון "שגוי"

וכשאני אומר שגוי זה כמובן שטות, כי האבחון לא שוגה או במילים אחרות תמיד שוגה.
עצם האבחנה היא המצאה של רופאים, שקבעו קריטריונים מסויימים, והיום היא כוללת ספקטרום מאוד מאוד מאוד רחב.

לא חסרים ילדים שהתפתחו לאט זה לא אומר כלום.
בני אדם בכלל מתפתחים לאט, בהשוואה לאנטילופות בסאפרי שתוך 5 דקות עומדות על הרגליים ומתחילות לרוץ , וישר מודעות לסביבה ולסובבים אותם, בהשוואה לכל מני בהמות אחרות , בני אדם כולם מתפתחים מאוד לאט.

אמר לי הפסיכיאטר של הילד , שככל שהמוח יותר מורכב כך ההבשלה שלו יותר איטית וזה נכון גם לגבי בני אדם.
הוא אמר לי על הילד שברוב המקומות שאלך אליהם הוא יאובחן בספקטרום, אבל שלא אדאג, הוא ייגדל ידביק את הפער וקרוב לוודאי שיעקוף את כל חבריו.
וכך היה !!!
האיבחון בודק את הקריטריונים בגיל מסויים ויכול להיות ילד שעונה על הקריטריונים של האיבחון , אבל בגיל מאוחר הוא כבר לא עונה על הקריטריונים.
האבחון צודק כי הוא מודד את הרמה ההתפתחותית פלוס תופעות שאופיניות לספקטרום , אבל לא רק.

אף אחד לא באמת בדק ויודע מה הוא השינוי הניורולוגי ברמת הניורונים במוח.
יודעים רק שיש שונות, וזו יכולה יום אחד להפוך אפילו לייתרון.
כולנו שונים ודומים.

כדי לתת עזרה מקסימלית גם לילד וגם למערכת , הנטיה היום היא להחמיר באבחון ולתת קוטרת אבחנתית בקלות.
וכל איש מקצוע(אולי 10) שפגשתי ודיברתי איתו על כך הודה בזה.
רק ההורים מכחישים את הדבר שאולי האבחון לא באמת עונה לכותרת.

לפני 50 שנה, עזבו את הילדים בשקט, היום מוציאים אותם בעלי הפרעה.
אני לא מדבר כמובן על התיפקודים הנמוכים שם באמת מה שהיה חוסר התפתותי לא מתגלה יום אחד כייתרון. את התפקודים הנמוכים לא תמצאו כניראה בגיל מאוחר יותר לומדים בכיתות מופ"ת.
 
בנוגע לתפקוד נמוך

בעיני עניין התפקודים הוא מאוד נזיל ילד אחד יכול להיות גאון במתמטיקה אבל בקושי מדבר או מצליח להסתדר ביום יום , אני יכול להעיד
גם על עצמי שמבחינת תיפקוד יום יומי אני נחשב נמוך ומבחינת שכלית החשבו אותי בגדר סוואנט ,

ולמדתי טוב מאוד והייתי במסלול לתואר ראשון במתמטיקה במקביל לתיכון ובקושי להתלבש אני יודע אבל לפתור אינפי בעל פה ידעתי מה שהמרצים הכי טובים שלי לא ידעו ,

לכן זה מאוד תלוי ודווקא מגלים שאלו בתפקוד נמוך מאוד חכמים ויש להם עולם עשיר היו על זה כתבות , מופת או כיתת מצטיינים לא מעידה על כלום בעיני , לכן בעיני אין צורך להגדיר כנמוך או גבוה זה לא חשוב זה דעתי.
 

גורג42

New member
אני זוכר ששנאת מתמטיקה והעברת בלי בעיות "דחאקות" על חנונים

אז די לספר סיפורי בדים על עצמך.

ההורים כאן צריכים לשמוע סיפורים אמיתיים וללמוד מהניסיון שלנו, ולא סיפורי סבתא שעלולים להטעות אותם.
 
מתי העברתי דאחקות על

חנונים אתה חיי בסרט נכון ? ומי קבע מה הוא סיפור אמיתי ומה לא .כולם פה דמיות ורטאליות ולאף איד אין תוקף יותר מהשני , אתה לא מכיר אותי ולא יודע מה למדתי א5 אז עדיף לשתוק אני גם אוטיסט ואני מספר מנסיוני ולא צריך אותי כדאי לראות סיפורים כמו של איל שחל ואחרים שהם בתפקוד נמוך ומאוד מבריקים , אתה נזזיין את המוח ועושה הפרדות מכוערות אין לי עוד מה להוסיף רק שתלא מכער אותי .
 
אני ספרתי שאני

שונא מתמטיקה ? חחח אתה ממש בהזיה הרגת אותי מאיפה אתה מקריץ את השטיות האלו
 
גור אתה ממש לא בסדר הא

אני כתבתי בקומנה שחל שאני דופק את הראש בקיר עד זוב דם כי אני לא מצליח לפתור אינפי כמו פעם
&nbsp
מה הבעיות שלך אתה יודע שאני אוהב מתמטיקה אני ספרתי את זה אחף פעם , לא יודע מה אתה רוצה ממני אבל מתמטיקה הייתה הדבר שהכי אהבתי פעם אז תפסיק לזיין במוח ולהשמיץ .
&nbsp
אני חא בודה כולם ולא מבין מה תרוצה ממני כנראה יש לך משקעים מן העבר והם צפים אבל הקוע הזה מגעיל .
 
למעלה