חדשה כאן ואובדת עצות

חדשה כאן ואובדת עצות

שלום לכולם
חדשה בכל הנושא, אם לבן ארבע וחצי עם תסמונת נדירה ולפני כשבועיים אובחן גם על הרצף האוטיסטי
רמה קוגניטיבית נמוכה משל ילדים בגילו אבל מאוד חכם סקרן ומקסים
עברנו איבחון באלוט ובסיומו הומלץ לנו על גן תקשורת.
בועדת השמה נאמר לנו שלא משנה מי המליץ מה ההחלטה שלהם לא לשבץ אותו בגן תקשורת אלא לשלוח לגן פיגור שכלי!
מטרטרים אותנו ממש ופשוט מתעלמים מהאיפיון החדש כי לטענתם כולם מתקדמים יותר ממנו ושהוא יהיה אומלל בגן תקשורת
אני לא מתכוונת לשלוח לגן עם פיגור שכלי כי הדוח לא מראה מה דאני יודעת על הבן שלי, הוא ממש לא מפגר בדיוק ההיפך.
איך מקבלים מה שהומלץ, איך מוצאים כוחות להלחם מול אנדים דאמורים לדאוג לו לחינוך?
שנה שלמה הוא בבית כי שנה שעברה לא מצאו לו מסגרת מתאימה ועכשיו עושים הכל כדי לא לשבץ אותו!
האם באמת כל הילדים בגן תקשורת, עצמאים, מדברים, גמולים?
יכול להיות שרק אני לא מבינה כלום?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אפשר להגיש ערר על החלטת ועדת השמה
ראי נא בקישור המצורף
http://cms.education.gov.il/Educati...lotVeTshuvot/ChinuchMeyuchad/VaadotHasama.htm
(אגב, מופיע בקישורי הפורום שלנו- כמו שפע מידע נוסף- מומלץ להציץ בקישורים
)

מה הוא עשה בשנה שהיה בבית?
לפעמים- במיוחד כשמדובר בילדים שלמערכת קשה לקטלג אותם, אבל לא רק-
חינוך ביתי הוא תשובה מצויינת (מנסיון
).

לא בכל גן תקשורת כל הילדים גמולים ומדברים.
בכל מקרה, לכל ילד אמורה להיות תכנית אישית,
כך שזה לא ממש רלוונטי.
אגב, יש לו תחום עניין כלשהו?
או משהו שהוא מאד אוהב לעשות?
מניחה שבתחום זה (או תחומים אלה) הוא מתקדם מרוב הילדים-
לכל אחד יש מה לתת לסביבתו.
ההסתכלות המשימתית הצרה הפושה במקומתינו
מזיקה לדעתי לכולנו.
כשה
שלי היה ביסודי, היה בכתת התקשורת שלו
ילד לא ורבלי.
הוא היה האהוב על ה
מכל ילדי הכתה.

ברוכה הבאה לפורום
 
תודה על המענה המהיר

שנה לא פשוטה עברה עליו ועליי, לא ממש מצא את עצמו, עשינו טיפולים דרך קופת החולים, הוא מאוד אוהב שירים ובמיוחד מוזיקה, למרות שהוא לא מדבר הוא מזמזם כל שיר שהוא שומע גם אחרי פעם אחת בלבד, יש לו זיכרון מצוין
הוא זוכר איפה החביא משחקים אפילו מספר ימים לפני, הוא כובש ומחייך כל הזמן
אוהב משחקים עם אורות וצלילים, אוהבבבב לצפות במרוצי אופנועים( הרעש ממכר בשבילו)
אני באמת חושבת שלפי ההמלצה גן תקשורת יכול לעזור לו גם אם תפקודו נמוך משל השאר, הרי לא כולם אותו הדבר אבל יש לאן לשאוף

תודה על קבלת הפנים (-:
 

schlomitsmile

Member
מנהל
לא כולם אותו דבר, וטוב שכך

תפקודו ברובריקות שאחיות טיפת-חלב אוהבות למלא, נמוך יחסית לבני גילו,
אבל בנאדם שמרבה לחייך- אין לו מה לתת לסביבתו? ועוד איך!

בנאדם שמתחבר למוזיקה, שחי אותה,
בנאדם עם זכרון מעולה
אין לו מה לתרום? ודאי שכן!
&nbsp
אז אל תתני לאף אחד לספר לך שעושים לכם טובה

מי שיקבל אותו לגן שלו, רק ירוויח.
&nbsp
אגב, אני לא נביאה ולא מכירה את בנך
אבל לא אתפלא אם מתישהו, לפני שידבר, יתחיל לשיר,
לא אתפלא אם המוזיקה תוציא לאור את המילים.
 
הוא חי ונושם מוזיקה

מזמזם כל שיר אחרי פעם או פעמיים ויש לו זיכרון מדהים
קשה לי שעושים לנו דווקא ומתנערים מאיפיון אוטיזם ועוד אומרים שההחלטה היא שלהם בלבד ואין לנו יד בדבר ולא משנה מי המליץ מה
אני חושבת שדוקטור סטולר יודעת דבר אחד או שניים ולא הייתה כותבת סתם דברים כך שרע לי לשמוע שמתעלמים לחלוטין מההחלטות והמלצות שלה
 
אי אפשר כי לא נקבע שיבוץ

ולא נותנים לנו איזה אישור על אי שיבוץ
החליטו לתת לנו לחכות עד 20/8 למידה ונשנה את דעתנו( ברור שלא) הם פשוט עושים הכל כדי לייאש ולהתיש
פנינו לאלוט והם אמרו שיעזרו לטפל בעניין כי הם לא יכולים לסרב למרות ההמלצות
נמתין לתחילת שבוע
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אז זה בסדר, מעצבן אבל בסדר
כתבת שהם החליטו לא לשבץ אותו בגן תקשורת, לכן חשבתי שנתנו שיבוץ.
אם הם פשוט מנסים להתיש אתכם,
אבל מקבלים שאם תשארו בעמדתכם,
הם יקבלו את ההמלצה של סטולר,
אז יהיה בסדר

נכון, זה עולה לנו בריאות כל ההתמודדויות האלה
עם המערכות שקיימות כדי לתת שרות ולמעשה מוציאות את הנשמה...
 

arana1

New member
יש נטיה לזהות באוטיסטים מפגרים

שכנראה מבוססת על זה שהם לא נוטים להחצין דברים כמו אנשים נורמטיבים,
זו טעות שיכולה להעלות ביוקר
 
נשואה בעלי ואני באותה הדיעה הוא לא מפגר

ההיפך הנכון הוא מאוד חכם רק שהם בוחרים לקטלג אותו כאחד כזה למרות שלא ראו אותו בבית במקום הטבעי, ראו שהוא לא מאכל בובה בכפית ולא משחק עם מכונית או קורא ספר והיעדר דפה אז כל זה גורם להם לשלוח אותו לאקים
אנחנו כמובן לא ניתן את האופציה אבל הם מסרבים לשבץ ואנחנו כבר תיכף בספטמבר וזה מתיש להלחם איתם כי הם לא מכירים אותו, אני כן והוא חכם רק לא מדבר
 
תודה שהבהרת את הנושא

הודיבו אותי עם חמישה אנשים שטענו שזה לא יתאים לו משום שהוא הכי פחות מתקדם ולא תהיה לו עזרה בגן ובגלל שהמתקנים בחצר מותאמים לגילאים גדולים הוא לא יוכל לשחק, הוא לא ימצא את עצמו וכו..( הוא לא מטפס ומתגלש ועל נדנדה צריך להרים אותו).
דיברו כלכך על למה לא במקום לתת נקודת אור ללמה כן
ממש מנסים להתנער משיבוץ שלו ואפילו מסרבים בתוקף
 

schlomitsmile

Member
מנהל
יתכן שהגן המיועד מלא, או שיש בו ילדים המוגדרים בתפקוד גבוה
וגננות שלא רוצות להתאמץ...
בכל מקרה, לא יכולה לדעת בודאות כמובן,
אבל זה מריח כמו מערכת ששמה את צרכיה מעל לצרכי הילד.

אם אתם משוכנעים שייטב לו בגן תקשורת,
אין מנוס לצערי מלהאבק על זה.
נקודה אחת שכדאי, מנסיוני, להזהר בה:
אין כמעט דבר גרוע לילד (בהקשר לשיבוצים)
מלהיות בגן/כתה שהצוות החינוכי שבו
לא רוצה בו
אז נראה לי שאם אתם בטוחים שגן תקשורת הוא סוג הגן שנכון לו,
כדאי לוודא שהצוות בגן שמח לקבלו.
 
יש מספיק גנים כאן

אני חושבת שבאמת מעדיפים להכניס ילדים בתפקוד גבוה למרות ששוחחתי עם לא מעט אמהות וילדיהם בתפקוד נמוך לא גמולים ולא מדברים והם מעל גיל חמש
איך הם יכולים לסנן ולסרב לבן שלי?
זו פשוט אפלייה ועוד לקטלג אותו ולחפף לגן שלא יתאים לו? זה הכי מכעיס אותי
אני אישה הכל בשבילו ואלחם עבורו החינוך שלו וזה יהיה הגן תקשורת כי אני בטוחה מאוד שזה הכי טוב עבורו
 

schlomitsmile

Member
מנהל
חבל על האנרגיות שלך
הילד קטן- יהיו לך עוד הרבה שנים להתמודד עם מערכות אטומות...
מבינה את התחושות שלך,
פשוט מנסיון- רצוי לא לתת להם לפגוע בך ככה.

כדאי להתמקד בעיקר- הילד יקבל את הגן הנכון לו,
גם אם לפני זה המערכת מתעקשת לטרטר אתכם
ופקידיה לא מוותרים על ההזדמנות להרגיש חשובים.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אי שימוש רגיל בחפצים וצעצועיםדוקא מתאים לא"סים(אנשי ספקטרום)
 
הוא לא מפגר ואין דבר כזה מפגר

כולם חכמים וטיפשים בו זמנית ודווקא הילדים האלו בתפקוד יותר נמוך נוגעים בחכמה ואהבה האמיתית אני אישית לא מדבר כמעת ונראה מאוד בתוך עצמי אני אוטיסט בתפקוד לא גבוה בכלל אפילו נמוך מבחינת תפקוד יום יומי אבל אם נכנסים עמוק לתוכי מגלים עולם עשיר מאוד , כמו שאת מעידה על בנך אז בעיני את צודקת והוא לא מפגר וזה רק נקודת מבט צרה שלהם ..
 
אצלינו בעיר הגנים מחולקים לפי תפקודים

הילדים שלי היו בגנים של תפקוד גבוה ןשם באמת כולם גמולים מדברים ועצמאיים.
אבל יש גם גנים של תפקוד בינוני ונמוך.
והתפקוד הנמוך זה ילדים שגם אם בתוכם יש הבנה הם מתפקדים בלי או עם מעט מאוד שפה ולא מצליחים להראות חלק מהיכולות הקוגניטיביות שלהם ובחלקם לא גמולים.אז אני לא מבינה מה הבעיה להכניס אותו לגן תפקוד נמוך.
כמו כן בגן תקשורת שיש בו סל בריאות מקדם יש כל כך הרבה צוות שאני לא מבינה למה טוענים שלא יהיה מי שיעזור לו במתקנים.
 
למעלה