תוצאות אבחון לבן 3.5 (קצת ארוך)
שלום
שמי שמרית,
עמית הבן שלי בן 3.6, אובחן לפני שבועיים בלקות תקשורתית קלה.
אני אספר עליו קצת:
הוא ילד מאוד שמח, שובה לב לפי מה שכולם אומרים, רגיש, אוהב לתת אהבה ולחבק ולנשק.
הוא חכם מאוד - בגיל שנתיים וחצי למד את כל הABC, כי אלה השירים היחידים שהיה בהם עניין, זה מה שהייתי שרה לו כשהיה הולך לישון, או TWINKLE TWINKLE, הוא תמיד היה סביב האנגלית, אפשר לומר שיותר מהעברית.
הוא יודע לספור עד 20 באנגלית, עד 12 בעברית.
יודע את כלללל הצבעים והצורות והחיות (כן כן) בעברית ובאנגלית
לפני חודש בערך לימדתי אותו את הא'-ב' בפחות משבוע, מאז הוא לא מפסיק "לחפור" ולשיר את האותיות..
יודע שירים באנגלית, עברית, אפילו קצת ספרדית...
עמית היה עם רפלוקס מגיל חודש עד גיל שנה בערך...
בגיל 3 חודשים קרה מצב שהוא הכחיל לנו בבית כי האוכל עלה אבל הכל היה בסדר, למדנו החייאה ותפקדנו כמו שצריך באותו רגע, עם התפיחות על הגב והכל.. לקחנו למיון בשביל לשלול בעיות והכל היה תקין מאז.
הוא התחיל טעימות בגיל 7 חודשים (אולי בגלל הטראומה שנשארה), אוכל מוצק אכל רק לקראת גיל שנה וחודשיים, אבל גם לא הכל כי הייתה לו בעיית מרקמים, הוא העדיף סוג אחד של אוכל בארוחה ולא גיוון...
עכשיו כבר בגיל 3.5 הוא אוכל הכל. מבחינת אוכל אין בעיה בכלל.
לגבי שפה:
הוא היה מברבר המוןןןןן ובלי סוף! בגיל 7 חודשים בערך הוא אמר את המילה הראשונה שלו אור, היו לו ג'סטות של כן ולא כשרצה משהו.
המילה השניה הברורה שלו הייתה קאיה (הכלבה שלנו) ורק לקראת גיל שנה הוא אמר מאמא ובאבא
ואז זה היה לתקופה ארוכה מאוד, עד גיל שנתיים אפשר לומר שהיו לו גם כן, לא, רוצה זה, חלב, צצי, עמעם (אוכל) וזהו בערך..
הוא דילג על מדרגות ההתפתחות: הוא לא זחל, ישר ישב, ואז עמד בעזרת הלול והתחיל לקפוץ.
רק בגיל שנתיים הוא היה אומר מיקי, YES, NO, WANT
ואחר כך לקראת גיל שנתיים וחצי פתאום היה לו קפיצה והיו לו יותר מילים... היום בגיל 3.6 יש לו הברקות, לרוב הוא אומר 2 מילים במשפט כשהוא בחברה זרה, כשזה בבית הוא אומר יותר כמו "אמא רוצה תה של סבתא" או "אמא בואי לחשק" "אבא בוא בועות סבון"
לרוב אני מתקנת אותו כשזה מגיע לאתה, אני, היא, את, כי הוא עדיין לא הכי סגור על עצמו בזכר ונקבה.
היום הוא כבר שר שירים באנגלית מסרטונים ביוטוב, כמעט כל הזמן... וכל הזמן מעשיר את הידע שלו מהאינטרנט..
הוא כבר כותב את האותיות ב2 השפות, ובעיקר כותב מספרים, הוא ממש ממש אוהב את המספרים...הוא זוכר גם רצפים של מספרים..
לעמית יש בעיה שהיא נראית לעין - הוא לא בקשר עין בכלל, אלא אם אני קוראת לו שיסתכל עליי או כשאני באה לחבק ולנשק אותו רק אז הוא מסתכל עליי,
הוא לא אוהב לקבל הוראות, אוהב לעשות דברים בדרך שלו בלבד.
אבל נגיד אם אני יגיד לו בוא נשחק בזה והוא ירצה לשחק במשהו אחר, אני יגיד לו - בוא נשחק במשחק שלך ואחר כך בשלי - הוא יסכים. - וזה גם משהו שהפריע לפסיכולוגית שדיברתי עליה בהמשך.
שנה שעברה מנהלת הגן הביאה קלינאית שתצפה על הילדים בגן ותבדוק אם יש ילדים עם בעיות התפתחות (לא באישורינו, פשוט זה איזה פרוייקט של ויצו) והיא שמה עין על עמית, ואמרה שהילד לא כל כך פתוח למשחק עם ילדים אחרים, ואוהב לשחק לבד. וזה הדליק לה נורה אדומה.
עם הזמן בשנה הנוכחית זה השתפר פלאים! וכל פעם הילדים מדברים ואומרים להורים שלהם שעמית משחק איתם וכיף להם וכו'.
אפילו הגננת אמרה שהילד לא צריך אבחון, והוא התפתח יפה קצת מאחר מאחור אבל הוא מתפתח, זה לא שהוא נשאר במקום דרוך.
המנהלת של הגן כל הזמן הציקה לנו ואמרה קחו אותו לאבחון (היא היא הייתה עדיין סגורה על האבחון שעשתה הקלינאית לפני שנה), אבל ראינו שהילד כל יום מחדש את הידע שלו ומתפתח, והעדפנו לתת לזה עוד קצת זמן..
השנה כבר היא עלתה לנו עד המצח, לקחנו אותו לטיפולים של קלינאית, שאמרה באמת שהשפה שלו דלה וצריך לתת לו יותר שיעורים.
יום אחד קיבלתי טלפון מעובדת סוציאלית של מכון להתפתחות הילד, אמרה לי אולי עמית יצטרך להיכנס לחינוך מיוחד, נשארתי בשוק, איך יתכן שהילד שלי צריך אבחון וחינוך מיוחד.?? הרי הוא כל כך חכם! אמרתי לה לדבר עם הגננת שלו ולבדוק מה היא אומרת.
הגננת אמרה שלא צריך לעשות לו אבחון והוא יכול לעלות לגן רגיל.
בקיצור אמרתי אני אזרום,
לקחתי אותו לאבחון במכון להתפתחות הילד בעפולה- בוצע ע"י פסיכולוגית ילדים ורופאת התפתחות. פה התחלתי לפקפק במערכת, לדעתי הילד לא נתן את כל כולו באבחונים לדעתי.
ואמרה זאת הפסיכולוגית ואפילו רשמה את זה בדוח!!!,
אני אומרת לעזאזל, איך את יכולה לקבוע שהילד לא מפותח חברתית ויש לו לקות תקשורתית כשלא ראית אותו בכלל עם ילדים בני גילו בגן?
רק בגלל מפגש אחד עם הפסיכולוגית היא קבעה שהוא סגור מדיי, אני חושבת בגלל שהיא הייתה זרה לו.
ילד שזורקים אותו באמצע העולם עם מישהי שרוצה שהוא ישחק איתה במשך שעה ואפילו יותר, מאבד סבלנות בשלב מסויים ולא נותן מעצמו. במיוחד כשהיא נותת לו הוראות והוא אחד כזה שלא אוהב למלא הוראות.
התוצאות שהיא רשמה בדוח -
1. התפקוד המנטלי של עמית כפי שהשתקף בהערכה על פי סולמות מולן MULLEN ללמידה מוקדמת והערכה מנטלית בגיל הרך, הינו בתחום רמת תפקוד נמוכה מאוד ביחד לבני גילו (ELC=64+-9 ברמת ביטחון של 90%, אחוזון 1) בולט פער מובהק בין תפקודו בתחום התפיסה החזותית, אשר נמצא בתחום הממוצע (אחוזון 76, תואם גיל 46 חודשים), לבין תפקודו בשאר תתי המבחנים, (מוטוריקה עדינה, הבעת שפה והבנת שפה), אשר נמצאו ברמת תפקוד נמוכה מאוד ביחס לבני גילו. ניכר כי עמית חש בטוח יותר ומסתמך טוב יותר על ערוץ עיבוד חזותי ביחד ליכולתו להסתמך על שפה בעת פתרון בעיות.
2. הציון המשוכלל של עמית בהערכת ה-ADOS 2 מודול 2, לילדים המדברים משפטים קצרים, היה מעל הסף הנדרש לאבחנת הפרעה על ספקטרום האוטיסטי. רמת הסימפטומים המאפיינים את הספקטרום האוטיסטי שהפגין במהלך האבחון הייתה נמוכה עד בינונית. ציון זה עולה בקנה אחד עם אבחנת HF ASD ותואם את התרשמותנו הקלינית.
עכשיו אני בהתלבטות לאיזה מסגרת להכניסו שנה הבאה,
העדיפות היא למסגרת רגילה בשילוב סייעת.
אשמח לעצתכם.
וסליחה על החפירה הארוכהההההה!!!
שלום
שמי שמרית,
עמית הבן שלי בן 3.6, אובחן לפני שבועיים בלקות תקשורתית קלה.
אני אספר עליו קצת:
הוא ילד מאוד שמח, שובה לב לפי מה שכולם אומרים, רגיש, אוהב לתת אהבה ולחבק ולנשק.
הוא חכם מאוד - בגיל שנתיים וחצי למד את כל הABC, כי אלה השירים היחידים שהיה בהם עניין, זה מה שהייתי שרה לו כשהיה הולך לישון, או TWINKLE TWINKLE, הוא תמיד היה סביב האנגלית, אפשר לומר שיותר מהעברית.
הוא יודע לספור עד 20 באנגלית, עד 12 בעברית.
יודע את כלללל הצבעים והצורות והחיות (כן כן) בעברית ובאנגלית
לפני חודש בערך לימדתי אותו את הא'-ב' בפחות משבוע, מאז הוא לא מפסיק "לחפור" ולשיר את האותיות..
יודע שירים באנגלית, עברית, אפילו קצת ספרדית...
עמית היה עם רפלוקס מגיל חודש עד גיל שנה בערך...
בגיל 3 חודשים קרה מצב שהוא הכחיל לנו בבית כי האוכל עלה אבל הכל היה בסדר, למדנו החייאה ותפקדנו כמו שצריך באותו רגע, עם התפיחות על הגב והכל.. לקחנו למיון בשביל לשלול בעיות והכל היה תקין מאז.
הוא התחיל טעימות בגיל 7 חודשים (אולי בגלל הטראומה שנשארה), אוכל מוצק אכל רק לקראת גיל שנה וחודשיים, אבל גם לא הכל כי הייתה לו בעיית מרקמים, הוא העדיף סוג אחד של אוכל בארוחה ולא גיוון...
עכשיו כבר בגיל 3.5 הוא אוכל הכל. מבחינת אוכל אין בעיה בכלל.
לגבי שפה:
הוא היה מברבר המוןןןןן ובלי סוף! בגיל 7 חודשים בערך הוא אמר את המילה הראשונה שלו אור, היו לו ג'סטות של כן ולא כשרצה משהו.
המילה השניה הברורה שלו הייתה קאיה (הכלבה שלנו) ורק לקראת גיל שנה הוא אמר מאמא ובאבא
ואז זה היה לתקופה ארוכה מאוד, עד גיל שנתיים אפשר לומר שהיו לו גם כן, לא, רוצה זה, חלב, צצי, עמעם (אוכל) וזהו בערך..
הוא דילג על מדרגות ההתפתחות: הוא לא זחל, ישר ישב, ואז עמד בעזרת הלול והתחיל לקפוץ.
רק בגיל שנתיים הוא היה אומר מיקי, YES, NO, WANT
ואחר כך לקראת גיל שנתיים וחצי פתאום היה לו קפיצה והיו לו יותר מילים... היום בגיל 3.6 יש לו הברקות, לרוב הוא אומר 2 מילים במשפט כשהוא בחברה זרה, כשזה בבית הוא אומר יותר כמו "אמא רוצה תה של סבתא" או "אמא בואי לחשק" "אבא בוא בועות סבון"
לרוב אני מתקנת אותו כשזה מגיע לאתה, אני, היא, את, כי הוא עדיין לא הכי סגור על עצמו בזכר ונקבה.
היום הוא כבר שר שירים באנגלית מסרטונים ביוטוב, כמעט כל הזמן... וכל הזמן מעשיר את הידע שלו מהאינטרנט..
הוא כבר כותב את האותיות ב2 השפות, ובעיקר כותב מספרים, הוא ממש ממש אוהב את המספרים...הוא זוכר גם רצפים של מספרים..
לעמית יש בעיה שהיא נראית לעין - הוא לא בקשר עין בכלל, אלא אם אני קוראת לו שיסתכל עליי או כשאני באה לחבק ולנשק אותו רק אז הוא מסתכל עליי,
הוא לא אוהב לקבל הוראות, אוהב לעשות דברים בדרך שלו בלבד.
אבל נגיד אם אני יגיד לו בוא נשחק בזה והוא ירצה לשחק במשהו אחר, אני יגיד לו - בוא נשחק במשחק שלך ואחר כך בשלי - הוא יסכים. - וזה גם משהו שהפריע לפסיכולוגית שדיברתי עליה בהמשך.
שנה שעברה מנהלת הגן הביאה קלינאית שתצפה על הילדים בגן ותבדוק אם יש ילדים עם בעיות התפתחות (לא באישורינו, פשוט זה איזה פרוייקט של ויצו) והיא שמה עין על עמית, ואמרה שהילד לא כל כך פתוח למשחק עם ילדים אחרים, ואוהב לשחק לבד. וזה הדליק לה נורה אדומה.
עם הזמן בשנה הנוכחית זה השתפר פלאים! וכל פעם הילדים מדברים ואומרים להורים שלהם שעמית משחק איתם וכיף להם וכו'.
אפילו הגננת אמרה שהילד לא צריך אבחון, והוא התפתח יפה קצת מאחר מאחור אבל הוא מתפתח, זה לא שהוא נשאר במקום דרוך.
המנהלת של הגן כל הזמן הציקה לנו ואמרה קחו אותו לאבחון (היא היא הייתה עדיין סגורה על האבחון שעשתה הקלינאית לפני שנה), אבל ראינו שהילד כל יום מחדש את הידע שלו ומתפתח, והעדפנו לתת לזה עוד קצת זמן..
השנה כבר היא עלתה לנו עד המצח, לקחנו אותו לטיפולים של קלינאית, שאמרה באמת שהשפה שלו דלה וצריך לתת לו יותר שיעורים.
יום אחד קיבלתי טלפון מעובדת סוציאלית של מכון להתפתחות הילד, אמרה לי אולי עמית יצטרך להיכנס לחינוך מיוחד, נשארתי בשוק, איך יתכן שהילד שלי צריך אבחון וחינוך מיוחד.?? הרי הוא כל כך חכם! אמרתי לה לדבר עם הגננת שלו ולבדוק מה היא אומרת.
הגננת אמרה שלא צריך לעשות לו אבחון והוא יכול לעלות לגן רגיל.
בקיצור אמרתי אני אזרום,
לקחתי אותו לאבחון במכון להתפתחות הילד בעפולה- בוצע ע"י פסיכולוגית ילדים ורופאת התפתחות. פה התחלתי לפקפק במערכת, לדעתי הילד לא נתן את כל כולו באבחונים לדעתי.
ואמרה זאת הפסיכולוגית ואפילו רשמה את זה בדוח!!!,
אני אומרת לעזאזל, איך את יכולה לקבוע שהילד לא מפותח חברתית ויש לו לקות תקשורתית כשלא ראית אותו בכלל עם ילדים בני גילו בגן?
רק בגלל מפגש אחד עם הפסיכולוגית היא קבעה שהוא סגור מדיי, אני חושבת בגלל שהיא הייתה זרה לו.
ילד שזורקים אותו באמצע העולם עם מישהי שרוצה שהוא ישחק איתה במשך שעה ואפילו יותר, מאבד סבלנות בשלב מסויים ולא נותן מעצמו. במיוחד כשהיא נותת לו הוראות והוא אחד כזה שלא אוהב למלא הוראות.
התוצאות שהיא רשמה בדוח -
1. התפקוד המנטלי של עמית כפי שהשתקף בהערכה על פי סולמות מולן MULLEN ללמידה מוקדמת והערכה מנטלית בגיל הרך, הינו בתחום רמת תפקוד נמוכה מאוד ביחד לבני גילו (ELC=64+-9 ברמת ביטחון של 90%, אחוזון 1) בולט פער מובהק בין תפקודו בתחום התפיסה החזותית, אשר נמצא בתחום הממוצע (אחוזון 76, תואם גיל 46 חודשים), לבין תפקודו בשאר תתי המבחנים, (מוטוריקה עדינה, הבעת שפה והבנת שפה), אשר נמצאו ברמת תפקוד נמוכה מאוד ביחס לבני גילו. ניכר כי עמית חש בטוח יותר ומסתמך טוב יותר על ערוץ עיבוד חזותי ביחד ליכולתו להסתמך על שפה בעת פתרון בעיות.
2. הציון המשוכלל של עמית בהערכת ה-ADOS 2 מודול 2, לילדים המדברים משפטים קצרים, היה מעל הסף הנדרש לאבחנת הפרעה על ספקטרום האוטיסטי. רמת הסימפטומים המאפיינים את הספקטרום האוטיסטי שהפגין במהלך האבחון הייתה נמוכה עד בינונית. ציון זה עולה בקנה אחד עם אבחנת HF ASD ותואם את התרשמותנו הקלינית.
עכשיו אני בהתלבטות לאיזה מסגרת להכניסו שנה הבאה,
העדיפות היא למסגרת רגילה בשילוב סייעת.
אשמח לעצתכם.
וסליחה על החפירה הארוכהההההה!!!