ABA, סמכות הורית, אותנטיות...

גורג42

New member
מה זה "אפילו"? אלה שיש להם תארים מתקדמים בתחום הם הכי גרועים

ובוודאי שיש בחירה.

אפשר לבחור שלא להתקרב עם מקל של עשרה מטר לכל הבוקים הנפוחים האלה (בדיוק כמו שבחרת אתה).

ואפשר גם לבחור שלא להשליך ממה שקורה בלב ליבה של אמפריית הרשע הפסיכיאטרית למה שקורה עם האדם הממוצע.

ואפשר גם לבחור להשקיע טיפה יותר מאמץ בניסיון להבין למה נ"טים מתנהגים כמו שהם מתנהגים. כן, יש לאדם הממוצע רתיעה מסויימת מהזר והמוזר, אבל נ"טים הם לא יצורים של שחור ולבן. יש להם ניואנסים שזרים לנו לחלוטין, וכשנכנסים לעובי הקורה אז מתחילים לתפוס שלא כל מי שיורה לחלל האוויר איזו אמירה מקוממת הוא רוצח נשמות בפוטנציה. (אגב, מה שהופך את הפסיכיאטרים לכל-כך גרועים זה שאצלם מדובר במשנה סדורה שהם למדו כמצווה מלומדה לאורך שנים, ולכן כל הניואנס הולך לאיבוד. וכנ"ל לגבי האקדמיה בכלל: יש לה את השימושים שלה, אבל הרבה אנושיות לא תמצא שם)

שלא לדבר על זה, שיש בעולם 7 מיליארד נ"טים, ומי שבוחר לקבץ את כ-ו-ל-ם תחת הקטגוריה של "כולם אותו הדרעק" פשוט יורה לעצמו ברגל. חלק מהחוכמה בחיים זה לדעת להבחין בין אלה שהם באמת קקות לאלה שלא (והשאלה אם בן-אדם הוא א"ס או נ"ט היא המדד הכי פחות רלוונטי לברור העניין).

חוץ מזה, הא"סים בעולם יותר טובים בעיניך? אם לשפוט מהתגובות התוקפניות והעוקצניות שלך כאן (ובקומונה ובקבוצת הפייסבוק) - כנראה שלא. אז מומלץ לפחות להיות מודע לעניין שגם הא"ס הממוצע לא עומד בסטנדרטים שלך לאנושיות, ולעדכן את משנתך בהתאם.
 

arana1

New member
אפילו מאובחנים עם תארים מתקדמים

זאת אומרת אנשים כמוה שעברו אשפוז ומאובחנים עם הפרעות נפש לא פשוטות ועדיין כמוך דבקים בגישות נורמטיביות פרימיטיביות הכי נוקשות.

בניגוד למה שנדמה לפשיסטים נורמטיבים אהבה לא זהה לקיטש, אפילו להפך, זאת המהותית, בניגוד לזאת המעושה והמאוסה, מן ההכרח שתהיה כרוכה בהתמודדות עם הפינות הכי חדות ועם הצלילות הכי מפחידות,
אז לפחות לדעתי, למי שבאמת מעוניין להתמודד, מומלץ להתאמץ ולהפסיק לזהות אהבה והגינות ואנושיות רק עם פרו טו טו ולה לה לה והכל יפה ונפלא וכולם מנומסים נורא.
 

arana1

New member
מסכים שהנורמה היא נושא חשוב למחקר

ואני חוקר את הנורמה מאז שאני מכיר את עצמי וכמו הרבה אוטיסטים נתקל כל הזמן באנשים שלא מבינים למה אני צריך כל הזמן להסביר את המובן מאליו (המובן מאליו בשבילם הוא הכי תמוה ולא מובן לי),
והנורמה מעניינת כי לדעתי למרות שהיא משתנה כל הזמן (חלק ממה שכל כך מטומטם בנורמה זה שהיא מבוסס על התחושה של קביעות מדומה וגם לזה יש סיבות מעניינות נורא) זה לא מקרי שדווקא פרשנות כזאת של המציאות נבחרת לתקופה מסויימת ולא אחרת וככל שמבינים טוב יותר למה כך גם אפשר להבין את הבסיס והדחף והמטרה לשיפוט המופעל כלפי מי שחורג מהנורמה.

כולם אותו דרעק, חד משמעית, אבל לדעתי זה הולך ומשתנה ובעתיד לא יהיה דבר כזה נורמה בכלל,
אנלוגיה טובה לעניין זה זה עצ, המין האנושי נמצא בשלב הגזע, ולכן הוא גזעני להחריד, ובדיוק כמו גזע מתגלם דרך הבדלים מאוד קשים וחדים בין הפנים והחוץ, ולכן כל מי שלא זורם עם האינרציה של העדר דינו נגזר להירמס או לשוטט לו בחלל לבדו,
אלא שגזע מתפתח לענפים ואבולוציה מושכת להתמיינות וגיוון, ואפשר לראות במקביל תהליך שגם הוא מאיץ, לסובלנות והבנה ואפילו בקצוות של הקצוות ממש אהבה לשונות וליחוד ( אמיתי, לא כזה שצורח אני מיוחד ואתם לא) , ענפים הם גמישים, גזעים לא פחות, הנורמה, עצם קיומה כקבוצה הכי לא גמישה, היא גזע, גזעני ואלים ומטורף לחלוטין מרוב עוינות לכל מה שזז.

אולי לא כל הנ"ט הם בדיוק אותו דרעק אבל כולם דרעק, הנ"ט בעצמם, לפחות אלה מהם שיש להם קצת חוש הומור ויכולת ביקורת עצמית מינימלית, וקצת נטיה לרפלקסיה או אפילו זיקה מוסרית, יודעים את זה ומודים בזה, הטובים שבהם מתייסרים בזה , אז ברור שיש גוונים אבל אני יכול להבטיח לך שגם אלה הכי סובלנים לא יכולים לשאת או להבין אוטיסטים, אז מבחינתי כמי שבכל זאת עדיין מקווה לשרוד חשוב לדעת את זה ,ולומר את זה.
 

arana1

New member
הניואנסים של הנ"ט ברורים לי

הם ווריאציות סביב נושא אחד, בדומה מאוד למוזיקה קלאסית, ואני ממש לא סובל מוזיקה קלאסית ( חוץ מגלן גולד מנגן באך שזה באמת משהו מעולם אחר)
 

גורג42

New member
את הניואנסים של א"ס שיושב לך כבר 10 שנים מתחת לאף - פיספסת

ברצינות, הצלחת לפרש אותי בצורה כל-כך מעוותת ועקומה ומנותקת מהמציאות, שממש צריך כשרון מיוחד בשביל להגיע למסקנות שאליהן הגעת.

ואני עוד יחסית דומה לך.

הנ"טים, לעומת זאת, הם כמעט כמו תושבים של פלנטה אחרת ביחס אלינו. כל הלך החשיבה שלהם שונה, ואתה ברצינות מאמין שהמניעים הכמוסים שלהם שקופים בפניך?
 

arana1

New member
זה מה שנדמה לך

אין שום ניואנס באדם ששוב ושוב מתנהל כדיקטטור, עובדה שמשלימה בדיוק מושלם עמדות אחרות שלו, ועדיין עיוור לחלוטין להיבט זה בהתנהלותו, זה פשוט מגוחך
 

arana1

New member
מתעב פרודוקטיביות

גם בגלל שכופה על אנשים רדידות מהסוג שאתה מצטיין בה, שפוסלת דברים רק בגלל שהם לא חדשים וסנסציונים ומבטאת יחס אלים ומבטל כלפי כל מה שהכי ערכי ומוסרי
 

גורג42

New member
אלא שאין שום דבר "ערכי" או "מוסרי" במה שכתבת. זו בדיוק הבעיה

זה פשוט מצחיק איך אתה מנסה להציג את הדברים כאילו שאתה איזה קדוש מעונה שמקריב הכל על מזבח האמת והצדק.

מה שאתה באמת עושה, זה מקריב הכל למען שימור הנרטיב המעוות שלך. והדבר המחריד באמת הוא ששום קורבן אינו גדול מדי בשבילך לקיום מטרה ה"נעלה" הזאת.

זה מזעזע.

וזאת הבחירה שלך, שאת פירותיה אתה קוצר. כמובן שזה לא סותר את זה שגם בחברה כללית יש המון רוע ואטימות ודיעות קדומות, אבל זה קלפים שכולנו קיבלנו ועל זה אין לנו שליטה. על הגישה שלנו עצמנו - יש לנו.
 

arana1

New member
כמו כל הקביעות שלך גם זאת לא מנומקת

כנראה שאתה יודע למה אתה לא מנסה לנמק את מה שאתה שופך כאן, גם זה משהו.

בחרתי בגישה שונה משלך, ובהתמודדות שונה משלך עם רוע הסביבה ואטימותה, את גישתי אני מסביר ומנמק בעוד שאתה פשוט משפריץ "תראו אותי אני חי נפלא".
 

גורג42

New member
"בחרתי גישה שונה משלך" - זה, חביבי, ברור מאוד.

וזה ממש לא בעיה שלי.

ולגבי נימוק: אין צורך, כי ההודעות שלך עצמך עושות את העובדה פי אלף יותר מטוב מכל נאום שלי.
 

גורג42

New member
וכן, אין לי שום בעיה להגיד שהחיים שלי סבבה.

אם זה מעצבן אותך - זבש"ך.
 

arana1

New member
אתה פשוט לא קולט כלום

לא מעצבן אותי שהחיים שלך סבבה, או שלדעתך הצלחת, גם רוב הנ"ט מרגישים שהחיים שלהם סבבה, זה חלק מהפריבלגיה של האטומים וחסרי הרגשות, שיהיה לך לבריאות ותמשיך לנופף בזה רק שתדע שאמינות זה לא מוסיף לך.
הבעייה שלי היא עם מה שנגזר מגישותיך שלדעתי עוד מזיקות לעניין האוטיסטי,
עובדה שאתה מפספס כל הזמן בדיוק בגלל שאתה אלים ותחרותי מכדי לפתח דיון ענייני.

עיני לא צרה בהישגיך, אם תשים לב יש מקומות שבהם אני מסכים איתך ומקומות שלא, אלא שכמו כל עריץ ודיקטטור גם אתה דורש הערצה מוחלטת, קבלה מוחלטת של כל העמדות שלך, ואלה נגזרות מהנרטיב שאתה מספר לעצמך.
וכיוון שאני כמו אדם ישר, מה שאתה לא תהיה לעולם, סופר התנהגות והתנהלות ולא רק מילים יפות אז אין לי ספק שהתנהלותך החוסמת, המשתיקה , הנדירה, המפלה... נובעת מהחורים בנרטיב שלך.
ולמה כל זה ענייני, תרתי משמע,כי בניגוד למה ששלומית ואתה חושבים אין לי עניין בהשחרת אנשים, תעוף על עצמך בכיף, לבריאות,אלא שלעמדותיך וגישותיך יש השלכות מזעזעות על אנשים רגישים ויפים וטובים שעדיין נמקים רק בגלל שאינם תואמים לסדר היום החזירי פסיכופתי שלו אתה סוגד.
אז בדיוק כשם שנדמה לך שאני מפריע לך לקדם פתרונות למצוקת האוטיזם לי אין ספק שאתה הוא זה שמונע צדק ורגישות ויחס הוגן לשונות הזאת , ההבדל בינינו שאני מנמק את עמדתי ואתה לא, ומסיבות שגם הן מוכיחות את האיכות העלובה והרעה של גישתך.

אז בפעם המיליון, עיני לא צרה בהצלחתך אלא שלדעתי בגלל שהיא מדומה מדי המידה שבה אתה עף עליה ולכן דורש הכרה בקיומה מזיקה מאוד לי ולכל מי שסובל מאלימות החברה
 

גורג42

New member
לא מעניין אותי לריב, וגם לא מעניין אותי להמשיך ולחטוף ממך

והפתרון היחיד שאני רואה כאן זה לקום וללכת. כי כל הקשקשת הזו מרעילה גם את הפורום וגם את החיים שלי.

נכון שזה מעניין, איך ה"דיקטטור החוסם והמשתיק" הוא זה שנכנע ומושתק לבסוף? איך זה תמיד נגמר ככה, הא? בטח גם לזה תהיה לך תשובת מחץ עוקצנית, אבל תהיה בטוח שאני לא אראה אותה.

אני עף מכאן.
 

arana1

New member
בניגוד לנ"ט אותי שונה לא דוחה ולא מפחיד

וזה אחד ההבדלים הכי מהותיים שבדיוק בגלל זה ברור לי שתחמיץ אותו לחלוטין,
אני נמשך לשונה, מרותק מהשונה, אתה חושב שאני נורמטיבי כמוך ולכן אטום לשונה אבל מבחינתי דווקא העובדה שהנ"ט שונים ממני הופכת אותם לאובייקט מעניין למחקר,
ולא במקרה גם לא מעט אוטיסטים אחרים נוטים לעיסוק אנתרופולוגי-סוציולוגי בתרבות שונה.

חייזרים מאוד שונים מאתנו, אז מה ? זה מונע מהחנונים להתעניין דווקא בהם ? אדם פתוח, באמת, ולא רק כפוזה, לא רואה בשונות מחסום בפני ידיעה אלא דווקא ההפך.
אבל אתה חושב ומגיב כמו נ"ט שמסוגל להבין דברים רק דרך הזדהות עם הדומה והזהה לו לחלוטין, מה שמשלים את הנטיות שלך לעריצות
 

גורג42

New member
שוב אותן השטויות שבהן אתה מזבל את הפורום כבר 10 שנים

לא מעניין, אראנה. כבר היינו בסרט הזה.

נסה שוב.
 

arana1

New member
זה לא שטויות, אלה הדברים הכי מהותיים

אלא שכרגיל אצלך ברגע שאין לך תשובה עניינית אתה מתנשא
 
ייייייססססססססס

"וחלק גדול מהתופעות המזוהות כהפרעות אינן מאפיינים של השונות אלא של המידה שבה הנורמה לא יכולה לשאת ולהכיל ולזהות ולהבין סוגים שונים של זהות."

!
 
סכיזופרניה ומחלות נפש (לטעמי)

בדיוק היום נתקלתי במה שרשם ארי על הזמן , התאבכות וחתונה - המיזוג של שני קווים הופכיים , או קוטביים תלוי בהתבוננות וזה מתחבר לי לטבע הדואלי של דברים.
כמו למשל לסמוך על , סמכות.

לתחושתי הבעיה העיקרית בפסיכיאטריה/פסיכולוגיה שהיא מכילה שורש היררכי.
רוב הדברים בה צוברים נפח ופרשנות על ראי הסמכות במקום הלסמוך על .
העובדה המרכזית ביותר באבולוציה , בחברה , בהיסטוריה זה שגם אם יש חזרה על קווים מסוימים היא תמיד מתבססת על שונות. אבל לא השונות היא העיקר אלא השינוי במגמה , במחשבה , בתפיסה . מכאן ההנחה שאפשר לפצח את מדעי הנפש דרך עיצוב לתפיסת וצורת זמן מרחב אחת בודדה במרחב הוא שגוי ובהכרח לא ישקף את טבע האדם והנפש שהוא אינסופי ובמקביל כמו פרקטל מקיים קווים מסוימים - כאלה שאפשר להכריע בהם רע וטוב אבל לא בצורה הנגזרת מראיה
שכל פרשנותה נסמכת על הזמן ומקום , הבריא והחולה.

סכיזופרניה והפרעות אחרות (אני משתמשת רק בשם בלי הקשר לפרשנות)
הם ניסיון לסדר מסוים , לא פחות מזה ניסיון לשוויון בין פרשנויות דואליות .
אדם רגיש והייתה לי הזכות לדבר עם כמה כאלה , לא רק אוטיסטים אלא גם "חולי נפש" מטלטל בין עצם הפרשנויות העלה כעלה נידף ברוח. כוונתי בעלה נידף לכך שלרוב גם לא נהיר לנו למה אנחנו הולכים אחרי קו מסוים ודווקא אדם שמוכשר, עמוק ויכול מכך להגיע למופשטות וקווים מעניינים ויצירתיים על העולם נמנע מכך.

למעשה מכיוון שהעולם משדר לנו אינסוף את ריבונות ההירככיה , הסמכות ולא היכולת לסמוך אנחנו נשענים עליה כעיוורים ולכל אדם שיש בו שמץ רגישות והדדיות מתעוותים והכי קשה שיש.

מה הן "הפסיכוזות" הנפוצות למשל בסכיזופרניה? תסביך הרדיפה , או תסביך המשיחיות . שניהם עוסקים בנקודה זהה- או אני חשוב מספיק להוביל את העולם - אני יותר מ. או אני מספיק חשוב שירדפו אחרי ויפריזו בערכי הממוצע , האנושי כאחד האדם. במקום שבו הסביבה לא רואה את דרכך ופוסלת כל ניסיון חיפוש והדדיות כלקוי, בזוי , חלש, היסטרי , מוזר ודחוי וכמו שכתב ארי -
השרירותיות מושלת בכיפה והסמכותיות האדם מתרגל ובצורה הכי קיצונית ,
והכי יצירתית לגשר על הפער. על צרכיו.

במקום לראות בכל אחד גאון חד פעמי ואהוב, הוא מתגמש (או מתעפש ומשתגע)
לצורה הנוחה - תהיו חייבים להכיר בי , בערכי, בקיומי.
אין לומר שזה "רצוני" אני מאמינה "שחופש הבחירה" הוא יותר הצהרת כוונות מאשר אמת מוגמרת , להפך. בכל מקרה זה מייצג את כל האימה והכאב במצבו וחוסר ההכרה במקומו לאורך שנים . מה שנקרא אין "אחריות" חברתית היום . היא לוקה באותם סממנים של הרגע. אולי קרוב למקום שענת מדברת עליו של לראות את הטוב בכל דבר ואדם.

וזה הקסם בדבר, במקום שבו דיברנו על דואליות גישה אחת דנה את הסמכותיות כגשר לחברה ואילו השניה מופרעת , אנרכית רק מטעם שהיא רואה בכל ביטוי , בכל אדם , בכל ניסיון לשינוי אמיתי ואוהב כדרך נגישה. מכאן שהיא מכירה בל הדרכים אבל מגיעה לדרך אחת . נפשו של אדם . לכן אין שיטה שבאמת תוכל לנפש האדם זולת האהבה לטעמי ,התבוננות באחר.
ועד כמה שראיתי עד היום במקומות האלה לפחות המפגש עם נוכחות שיותר רואה בכל הדרכים אמת , הכרה, הקשבה, ולא ניסיון לטפח ולקבל רק את הישר המוסכם ישנה צמיחה , פריחה והטבה.

זה מקביל לניסיון של אדם להקשיב לנפשו, אבל באמת.
מכאן שהדואליות מניחה שבאחד יש התאבכות ולכן לפחות זמנית ואולי בהמשכיות כעקביות שיכוך הפרדוקסים ובמקומות אחרים יש חזרה לסמכות שגורמת לאחד לדפוק את ראשו ביאוש כביטוי שקט ומצטבר (אולי-כן לא בטוחה אם הניסוח קולע)
של האמת הנפשית והפנימית שלו כאדם הדדי.

זו התפיסה שלי בכל אופן. היא עוזרת לי בהתבוננות ובהתגמשות לאחר, לא תמיד אבל יש בה די כדי לאפשר פתח למחשבה על כיוון שונה.
 
למעלה