ABA, סמכות הורית, אותנטיות...

arana1

New member
ABA, סמכות הורית, אותנטיות...

אנסה למשוך ולקשור את הקוו ששלומית העלתה לסיבה שלדעתי זהות אוטיסטית לא רק שלא זוכה להכרה וקבלה אלא שהאינטואיציה הנורמטיבית כפויה לזהות אותה כלא טבעית, לא ספונטנית, לא אותנטית ולכן לקויה וזקוקה לשיקום אינטנסיבי מהרגע ש"אובחנה".
האוטיסט שונה מהנורמה כי הוא נוטה להדדי, וגם בגלל זה גישות התנהגותיות הן הכי גרועות בשבילו, כי נטיה זאת , שמתבטאת גם כמרד בסמכות, גוזרת תחושה שונה של יחסי פרט חברה, גוף נפש, פנים חוץ, אני אחר..., לנורמטיבי מה שאני כותב נשמע הכי מטורף, הרי האוטיסט מנותק, לא מגיב, לא מששתף, לא משתף... אלא שהוא לא כי מחמת הדדיותו תצורות השיתוף הנורמטיבית מרגישות לו בדיוק כמו המסחרא התועלתנית שהן, נסיון לצפות אלימות תחרותית וגישה אגוצנטרית בטקסים שמנסים לרכך ולהעלים את מה שברור כשמש לאדם הרגיש.
ילד מחקה את הוריו, תנהגו באוטיסט שרירותית הוא יבין שזה מה שצריך לעשות וכיוון שבניגוד לנורמטיבי האוטיסט לא סופר את ההיררכי אז הוא ינהג שרירותית גם במי שמדמה את עצמו כגבוה ממנו היררכית,
אז תפעילו סמכות תקבלו צרות, גם במקרה שהאוטיסט קדוש מדי בשביל לבזות את זולתו כמו שאתם מבזים אותו ואז הוא פשוט ידפוק את הראש בקיר הוא יחטוף התקף זעם.
זו גם הסיבה לקשיים התפקוד, הנורמטיבי מבדיל בין קטן וגדול כי הוא פוץ היררכי, האוטיסט לא, כל פעולה בשבילו היא משמעותית, אמת שלא זמינה לנורמה ההיררכיה, שאז תתפלא למה הילד מתקשה בהכי פשוט, הכי קטן, רק אנשים הדדיים מבינים את הקשר בין קטן וגדול, אנשים נורמטיביים לא יכולים לחוות את. הקשר הזה.
מאותה סיבה חוויה של בית ספר למשל יכולה לצלק את האוטיסט לנצח, רגשית גופנית ולהותיר בו דימוי. פגום, שקרי, כוזב לעד. הנסיון לכפות ניתוק פנימי בעזרת התניה הוא פשע שמוסיף פצע על החבורה.
אף אחד לא אשם, לנורמטיבי אין גישה לתחושת המרחב זמן של. האוטיסט ולא תהיה לו כזאת לעולם.
אין מה לעשות, רק הזמן יציל את האוטיסטים מאלימות העולם
 

גורג42

New member
הבעיה שלי היא לא עם "סמכות" אלא עם "סמכות שרירותית"

אני חושב שזה מעניין שהמילה "סמכות" באה מאותו שורש כמו הפועל "לסמוך = לתת אמון". ובניגוד לרוב האנשים, אוטיסטים לוקחים את הקשר הזה בין המילים ברצינות.

אני חושב שאוטיסט בהחלט יכול לכבד סמכות הורית, אם ההורים מראים לו שהם ראויים לכבוד הזה. אצל אוטיסטים זה לא בא באופן אוטומטי, ולכן כל ניסיון לנפנף בכוח האבסולוטי שיש לכם כהורים הוא בזבוז זמן מוחלט.

וזו, אגב, עוד סיבה לכך שטיפולים אינטנסיביים עלולים לגרום נזק. ברגע שאנשי המקצוע מתחילים לגרור אתכם לעמדה של מאבקי כוח עם הילד (הילד פגום וצריך לטפל דחוף! להכחיד כל התנהגות מוזרה!), זה ממצב אתכם - בעיניו - כיריבים. זה גורם לו לחשוב שהתחלקתם על השכל (במקרה הטוב) או שהפכתם לאנשים ממש רעים (במקרה הרע). אז איזו סיבה יש לילד להקשיב לכם במקרה הזה?

אני יודע שמה שכתבתי למעלה יישמע לכם מרגיז ואפילו חצוף, אבל להתרגז לא ישנה את המציאות: ילד אוטיסט לא יקבל את הסמכות ההורית שלכם באופן אוטומטי, וכמה שתרדו יותר מהר מהאשליה הזו ככה יהיה יותר טוב לכל המעורבים.
 
אני קורא לזה דיאלוג פורה עם ה

הילד כל ילד צריך גבולות אך לא דיקטטורים אלא דנאמים זה תקף לנט וגם לאסי בטח לאספי יותר .
 

arana1

New member
לא במקרה אוטיזם הוא גם שונות שפתית-תקשורתית

השפה מנציחה המון מבנים והקשרים וחיבורים שסותרים מהותית את שפתו הפנימית של האוטיסט,
בגלל המבט המתנשא על האוטיסט נדמה שכל מה שצריך זה ללמד את האוטיסט לדבר,
אבל זה בולשיט, השפה המסורתית, המקובלת, המוסכמת, משתיקה ומשתקת את האוטיסט מסיבות הכי מובהקות.
לאוטיסטים אין שפה, אולי עם הזמן הם ימצאו וימצאו שפה, בדיוק כשם שעם הזמן מוזרותם לכאורה תתגלה כבעלת משמעות קוהרנטית לא פחות מזאת של הנורמה.

אני כמו הרבה אוטיסטים פשוט לא מדבר כי ברור לי מראש שאי אפשר לדבר בלי לשקר
 
פרשנות יפה

לתחושתי בהקשר הדואלי של המילה סמכות יש שני סוגים שלה-
סמכות הכוח וסמכות המחשבה ,
שלא בטוח שתקפה אלא בקשר של "הבלטה" או "תיעדוף" לסמכות שעוסקת ביחסי כוח.

כשאדם מדבר על יחסי כוח - עליך להקשיב לי כי אני גדול ממך, חזק ממך , חכם ממך, ברור ממך, מתפקד ממך ,יודע יותר ממך . הדבר הזה לא מדבר. אין בזה ממש טיעון ובזה נתקלים הרבה.

במקום שאדם *סומך* על אדם אחר, ולכן סומך את ידיו - הוא יכול לעשות זאת מסיבות מגוונות , למשל התנסות בעצות ובידע שסיפק שבבדיקה הניבו דיוק בחיזוי ובתוצאה (לפעמים אני מדמיינת שאדם מהימן יכול להיות כמו בור סוד או מכשיר מדידה טוב) , ידיעה שאחר רואה בו את הטוב ומעודד אותו בדרכו, ניסיון של אדם ולכן פירוט הדרך וההתמודדות שלו שמדבר ולא פחות מזה ובשונה משיח מהסוג הראשון גם הדדיות. זה מאוד מתחבר לי גם לחוסר ההבחנה בגדול במובן של השיח הראשון.

למשל אפשר לנסות , לתפוס יחס מדיד כלשהו - למשל אוצר הידיעות שלך לעומתי במתמטיקה סביר שגדול משלי ולכן אסמוך עליך בשאלה מתמטית - למשל כמו ששאלתי על פרשנותו של פירוש תוצאות מחקר ואם זאת כאשר אדם אחר גם מכיר בערך מילותיו ויכולתו של כל אדם מהשורה להיסקים שונים ו"הארות" ו"הערות" מועילות הוא גם יהיה פתוח הן לביקורת והן לניצוצות שנובעות מחייו של אחר ונסיונו שלו . כי אתה טוב או מוכשר בדבר מה וגם אני בדברים אחרים לכן בדיון אפשר להעשיר זה את זה ולא פחות מכך הכרתי לא מעט אנשים שכביכול למדו תחום ובכל זאת נהגו בטיפשות גדולה , עד כמה שהבנתי מגעת (ולהפך אני לחלוטין לא מזלזלת בהשכלה).

מכאן שאפשר לומר בהכללה שהסמכות הלא שרירותית שווה למעשה לביטולו של ההיררכי ולדיאלוג פתוח ואם המילה סמכות עוד נכונה ככה היא קשורה לחלק השני והדואלי במשמעות במובן של לסמוך על אדם ומתקשרת לכל הרצינות שאחד מיישם בין לקטן בין לגדול בחייו כעקביות.

*מקווה שזה בסדר שהגבתי בשרשור, ואם אעשה זאת עוד פעמים מספר אנא יידע אותי מאוחר יותר במידה ותגיב אם לא לרוחך ואשתדל להמנע מלהגיב לך לפי בקשתך (בהתחשב בעבר).
 
מה אפשר לעשות

אם אוטיסט שכל הזמן דופק את הראש בקיר ממש אבל מרסק אותו עד שנופל הוא לא בתפקוד גבוהה בכלל אז לא ממש ער לסביבה והוא גורם לעצמו נזק גופני כבד האם הוא לא צריך שיטה או דרך שתווסת אותו ותרגע אותו ומה עם עוד יותר הוא אלים מאוד לסביבה וממש מסכן חיים האם אין לפועל כנגדו ואם לא מה הדרך שאתה מציע כמובן אני מדבר עלי אני לא חל עחי אחריות למצבי הכל באשמת החברה אני שואל ולא קובע אשמח לתשובות .
 

arana1

New member
זה לא עניין של וויסות

'וויסות' זה מונח ממדעי הרוע המוחלט, אין שיטה ואין צורך בה, יש הבנה לנפש, לזהות, ליחסה לעולם, לזולת לחברה,
הבנה כזאת תאפשר להבין למה אוטיסט לי בהלם קיומי מטורף וחסר מוצא.

הבעייה שאין מצב לקידום הבנה כזאת מצד הסמכויות האקדמיות והאחרות, אז זה קשה, אתה לגמרי לבד עם זה, ויותר מזה, כל מהלך הכי קטן לקראת הבנה מזמן לך שנאה אלימה מהסביבה הנורמטיבית, כל זה כמובן מוכחש, איך לא
 
מסכים

לכן אני נמצא בהלם טוטאלי ממד בחרדה איומה וכל השאר לא נבינים על מה ואיך מה שהכי נורא בכלל לא מזיז לי מוזר נורא אני אנחנו
 

arana1

New member
כל זה גם הכי קשור לנושא ה"תפקוד"

שאם תשים לב תראה שלפסיכולוגים ולמאבחנים ולשאר מרעין בישין אין באמת הגדרה אובייקטיבית, מדעית, רפואית... לזהות בריאה, הדי אס אמ אמו מושתת כולו רק על פרמטר אחד, על המידה שבה התנהגות מפריעה לתפקוד תקין בחברה.

הפסיכולוגיה, בניגוד ליומרתה ולכותרת שתחתה היא נושאת את שם המדע והרפואה לשווא לא חוקרת את נפש האדם, זהותו, קיומו, חייו, אין לה עניין בפשר העולם, מקומו של האדם בו, כולה מגוייסת רק למטרה אחת, ריצוי מוחלט של מבנה הכח, הסדר החברתי כפי שהוא מוכתב על ידי ההיררכיה בתקופה מסויימת.

ואין מגזר שלא נדפק מזה יותר קשה מזה האוטיסטי, שכאמור בגלל נטייתו להדדי מוצא את.עצמו נרמס למוות כל הזמן כמובן מאליו גם תפישה לא היררכית, הדדית, מזהה ומרגישה וחווה כל פעולה דרך.כל היבטיה,הצר והרחב, הגדול והקטן, הרחוק והקרוב..., ומכאן מה שאוטומטי , חסר מחשבה, טיקסי, ממש פולחני גם לאדם הכי חילוני, נחווה אצל האדם ההדדי השאלה הכי פתוחה, פותחת, עמוקה ומסתורית.
אתה יכול לקרוא את זה אצל יוצרים ממש מקוריים, כמו פסואה למשל, או קפקא, השיגרה כהזיה,
איך פותרים את זה ?
אין לי מושג.
אני נמנע מכל מה שמריח נורמטיבי ככל האפשר, זה עוזר לא מעט, אין דבר שיותר רצחני לאוטיסט מלהשתלב בחברה
 
אני מסכים אך תיקון קטן

בעיני המכזר הסכזופרני סובל יותר מאוטסטי כי הוא מאובס בכדורים ומאשפז בכפיה כל הזמן לכן נראה לי שראוי לדייק כן אני מפחד שהיה לי ילד סיכזופרן כי הוא הולך לסבל כמו שאני סובל ואוטיסט יכול יותר להסתדר תלוי מאוד מאפיה הוא בא ומי משפחתו מה דעתך על דברי אם כל השאר אני מסכים ופוקן דביר על זה כבר בספרו שגעון בעידן התבונה על הדרה של השונה בגלל מבנה חברתי .
 

arana1

New member
אין שום משמעות לסיווג הזה ל"מחלות"

אין דבר כזה סכיזופרניה וגם לא אוטיזם וגם לא הפרעת קשב, זה סתם חירטוטים של אנשים שלא מבינים שום דבר בכלום.

זה שיחס הסביבה תלוי באיזה שם איזה שרלטן הדביק לך זה חלק מהבעייה אבל לא נראה לי נכון לשתף עם זה פעולה.

פוקו חשף משהו על זה, כן, העניין רחוק מבירור ממצה
 
אם אין אוטיזם או סיכזופרניה אז על מה אנו מדברים

אני יכול לקבל שאלו שנויות ולא מחלות ולא לפי הגדה צרה וגזענית פסיכונאצית אבל לא יכול לבטל שיש תופעות כאלו ויש שיתוף ומכנה משותף בין תופעות אנושיות שונות לכן לא ברור לי מה אתה אומר כאלו ברור לי שהפסכיטרה מעוות הכל ולא מדייקת אבל לא יכול לבטל את עצם התופעה הזו . ואני משאיר את השאלות פתוחות גם בגין אם זו מחלה או לא נראה לי בקטע הזה אלה צודקת שהיא אומרת שהפשע של הפסכיטריה שהוא חד וחלק ולא מתיר ספק ואני גם חושב כמוה לכן אהיה ספקן בקשר להכל ..
 

arana1

New member
איזה תופעות ?

יש אנשים עם קשב ומיקוד ורגישות ומבנה זהות שמכל מיני סיבות שונה מהממוצע הנורמטיבי, ושים לב שיש כאלה יותר ויותר, וחלק גדול מהתופעות המזוהות כהפרעות אינן מאפיינים של השונות אלא של המידה שבה הנורמה לא יכולה לשאת ולהכיל ולזהות ולהבין סוגים שונים של זהות.

כרגע החברה בנויה סביב מערך ציפיות מאוד צפוף ומוגדר, לכל אדם שצריך ויכול אחרת לא רק שאין בחברה מקום אלא שהוא מועד להיתקל כל הזמן, ובכל מקום, ביחס רצחני מהסביבה הנורמטיבית, וכמובן מאליו, אף אחד אפילו לא מרגיש או חש באלימות המתמשכת הזאת, כי הנורמה פשיסטית מדי בשביל להתחיל בכלל לשער שתיתכן שונות או מגוון רחב של זהויות.

מערך התגובות כלפי שונות קשב וזהות הוא גם מאוד קטלני, כך שכאמור מה שמזוהה עם סכיזופרניה ואוטיזם זה בכלל לא מאפיינים של זהות אלא של נסיונה לשרוד סביבה עויינת
 
אני מסכים עם הטענה הזו

אך שאלתי האם אין מאפיינים מסוימים למשל לאוטיזם או לקשב בעיני יש והעיקר לא לראות בהם לקות אבל לשלול את הקיום של תופעות כאלו זו טעות צריך רק לשנות לגישה לשונות הזהות הזאת השם קשב או אוטיזם לא חשוב אלא רק הכרה בזכות שונה וקבלתה .
 

arana1

New member
ברור

היום כתבה לי מישהי שניסתה לשכנע אותי לבוא לדיון באוניבסיטה על חריגות וסטיגמה, אמרתי לה שאין מצב ושחבל על הזמן, והיא כתבה לי אחרי הפגישה שהיא בהלם ממה שקרה שם, שמהרגע הראשון כל האנשים "הרגישים" האחרים, נדרסו לחלוטין בשלל תואנות ומניפולציות וסומנו כמי שלא מאפשרים מיקוד ודיון קוהרנטי,
ואפילו זה שחלק גדול מהמופרעים הם כמותה, בעלי תארים הכי מתקדמים בתחום, לא עזר, היא הייתה פשוט בהלם, אני פשוט צחקתי, כי זה בדיוק מה שאמרתי לה שיקרה, אז גור ושלומית יכולים לומר שהכל זה רק בחירה שלך וזהו, אבל לא כך, זו סתם שחצנות,
לצורך של הנ"ט לסמן שונות כלקות ותסמונת ומחלה יש שורשים קיומיים הכי מובהקים ועמוקים, הם לא יוותרו גם כי עצם מעמדם, הכלכלי והחברתי,תפישתם העצמית, זהותם, תחושת המציאות שלהם, תלויה לחלוטין בסימונך כחולה ומטורף ולקוי,
מבחינתם זה או אתה או הם, והם צודקים, כי קבלה של קשה שונה, וכאמור הוא לא סתם שונה, הוא שונה בצורה מאוד מסויימת, משמעה חיבור שלא רק אינו אפשרי לנורמה אלא שהוא חותר תחת עצם הבסיס לקיומה.

האקדמיה למשל לא תסכים לחבר בין אובייקטיביות למוסר ולרגש, בין מדע ואמנות, בין הלב לשכל, מבחינתה זה חילול קודש, לאדם הרגיש זה כורח, הכרח, סיבת הקיום ובסיס הזהות.

הבעייה, שבעימות ישיר אתה תמיד תפסיד כי בדיוק בגלל החיבור הזה אתה תעצור איפה שהאדם הנורמטיבי פשוט לא יעשה לך חשבון, אתה תתחשב בו כי זאת מהותך והוא מייד יזהה את ההתחשבות הזאת שלך כהזדמנות לרמוס אותך, ויגבה את הפשע הזה בהתחסדות מקיר לקיר וצדקנות והטפה,
אין מזה מוצא,
לפחות לא בכלים הקיימים כיום,
בגלל זה אני חוזר ואומר,
אתה רואה אדם נורמטיבי, לא משנה, הורה , מורה, פסיכולוג, מטפל, נותן שירות, תברח, והכי מהר והכי רחוק שאתה יכול, וזהו.
רק המרחק יאפשר לך להתפתח ולפרוח, קירבה לנ"ט זה מוות
 
כן ברור והכי קטע

שהם כאלו משחקים אותה תמימים וטוענים שזה רק בראש שלנו שהם בסדר כאלו ישר אתה בעמדת המשוגע שממציא כמו בבית המשוגע ים ולא משנה איזה חכם אתהמאו תארים יש לך כלשונך זה שגעון הצביעות שלהם .
 
נתי

"
שהם כאלו משחקים אותה תמימים וטוענים שזה רק בראש שלנו שהם בסדר כאלו ישר אתה בעמדת המשוגע שממציא כמו בבית המשוגע ים ולא משנה איזה חכם אתהמאו תארים יש לך כלשונך זה שגעון הצביעות שלהם ."

הם לא משחקים אותה ,
הם מאמינים בזה.
הם רואים את העולם ככה.
זה לא משחק.
אין פה ממש "אשמים" ויש אבל בעיקר אין. כי אין עם מי לדבר.
 
לא כוונתי לזה

אלא לכך שהם מנסים להציג את עצנם כחא תוקפניים וחבטח את אשר אצה אונר וחא חהודות בעיני בעיני זה משחק או אטימוצ או פרשנוצ שונה אין לי שמץ
 
למעלה