נער בתפקוד גבוה עם קשיים רגשיים ולימודים נלווים

תותה8

New member
נער בתפקוד גבוה עם קשיים רגשיים ולימודים נלווים

ערב טוב, כותבת ומקווה שבעזרת השיתוף מישהו אולי נתקל/מכיר/או בעל רעיון איך להמשיך מכאן ??? אני אמא לילד קסם בתפקוד גבוה הלומד בכתה קטנה כרגע בכתה י' , לאור קשיים רגשיים ולימודים נלווים אינו מסוגל לעשות בגרויות , מתעניין בנושאים ספציפיים בלבד יותר בתחום האלקטרוניקה/רובוטיקה (חלש מאד בתחום העיוני) אשר בהם מוכן להשקיע וללמוד. כיוון שרוב הכתה שנה הבאה נגשת לבגרויות הוא משועמם ומתוסכל ומאבד עניין ומוטיבציה , אשמח לשמוע רעיונות או פתרונות מהורים אשר חוו מצב דומה, המון תודה
 

schlomitsmile

Member
מנהל
"מאבד עניין ומוטיבציה" -האם הכוונה שאינו רוצה ללכת לביה"ס?
התסכול שלו מובן לגמרי.
גם ה"השתבללות" לתוך עצמו, איבוד העניין.
&nbsp
ה
שלי לומד בכתת תקשורת, מסיים עכשיו י'ב.
בי'א למד לפי תכנית אישית שהוא והמחנכת המקסימה שלו בנו יחד-
שלושה ימי לימודים בשבוע.
הוא בחר איזה מקצועות ילמד, בשאר השעות או שנשאר בבית
או שקיבל שעה פרטנית באחד מאותם מקצועות שבחר.
&nbsp
לגבי בגרויות: א)תעודת בגרות זה אמנם משהו שכדאי שיהיה,
אבל ממש לא סוף העולם אם אין.
הרבה יותר חשוב שיהיה לבנאדם המרחב לעסוק בסוגיות שמרכזיות לשקט הנפשי שלו.
ב)זכאות לחנ"מ היא עד גיל 21.
אם ירצה, שמורה לו הזכות להמשיך בי'ג, כך שיש לו מספיק זמן
להשלים בגרות במסגרת המוכרת והמכילה של כתת התקשורת שלו
(מקוה שהיא אכן כזו- האם היא כזו?).
ג)גם אח"כ ניתן כידוע להשלים אקסטרנית, אם רוצים.
&nbsp
האם בביה"ס שלו קיים מקצוע הרובוטיקה?
&nbsp
 
בכלל לא חשוב שהיה

לימוד במסגרת נוקשה כזו לא מתאימה לרוב לאדם הדדי כמו אוטיסט לכן איני ממליץ לאוטסטים ללמוד באונברסיטה , הוא יכול להיות כמו רבים וטובים מאתנו אוטודידקט ונראה שהוא כן אם לא לא היה לומד לבד רובטיקה שזה תחום מדעי מרתק ולא פשוט בכלל כנל אלקרוניקה שבה עסקתי רבות בתחום המסכים , ונחשבתי למומחה לא קטן בתחום וזה נתן לי סיפוק רב הכל לבד מהרשת ומפורמים ,והמלצתי בפרטי לעשרות אם לא מאות אנשים , הוא גם יכול לעשות ככה , לכן בעיני בגרויות הן ממש לא חובה זה יותר פוזה בעיני , זו דעתי .
 
אין צורך ללמוד מה שלא רוצים

לימדה ללא תשוקה מקלקלת את הזיכרון ושום דבר שנלמד אינו משתמר ככה אמר לאונרדו דה וינצי כנראה האיש החכם. ביותר בהיסטוריה ואוטודידקט כמו רבים מאוטסטים וכמו בנך , אין צורך שילמד מה שהוא לא אוהב שילמד מה שהוא כן אוהב וטוב בו ובגרויות לא מעידות על כלום אני יכולתי לעשות תואר במקביל לתיכון. במתמטיקה ולא רציתי ואין לי בקושי 12 שנות לימוד ויש לי ככל הנראה ידע כללי רחב יותר מרוב רובם של כאלו שסימו בגרות גם בהצטינות , אני מציע שילמד בדרכו שלו ולהניח לו זו הצעה שלי .
 
למעלה