אפליה ממבט ראשון

joyy

New member
תסלחי לי

למה להגיד שאתה אוטיסט? זה ממש טמטום...תגידי אספרגר ותציינו רק את היתרונות שלכם. בראיון עבודה אף פעם לא אומרים חסרונות ועוד באים בדרישות. גם ששואלים חסרונות אומרים חסרונות שהם חיוביות ומראות חוזק. לא לימדו אותכם להתמודד עם ראיון עבודה? ולגבי העבודה למה הוא לא מסוגל לעבוד בנחת ולגלוש או לשחק קצת במחשב? למה הוא חייב לסיים מהר ולקום מהעמדה כאילו הוא סטודנט חופשי. אין מה לעשות שרואים שהוא נעדר מהעמדה שכולם יושבים ועובדים זה נראה כבטלה. אז כל הכבוד שהוא יעיל ומסיים בזמן פרוייקטים הוא צריך ללמוד לעגל פינות ולהתגמש. מה הבעייה להכין לך איזה קפה או שתייה ולשבת בעמדה במחשב לגלוש באינטרנט לקרוא ללמוד.
 

XFeralChild

New member
תשובה מורחבת עם הסבר מפורט כולל


סליחה שאני עונה רק עכשיו, הייתי עסוק.

מהשאלה שלך אני מבין שיש לך חוסר הבנה של המציאות, אני מתאר לעצמי שקראת את הפוסט עד הסוף, אני אנסה להסביר:

למה להגיד שאתה אוטיסט?
כפי שהוסבר כבר בפוסט, אחרי 5 שנים שלא סיפרנו לעבודה על היותינו אוטיסטים החלטנו לנסות את האפשרות. אנו מודעים היטב לאפשרות של ׳לא לספר׳ ואני מבטיח לך שאף אחד לא יכול למצוא עבודה מהר יותר מבן זוג שלי (השיא הוא יום אחד).

הפעם ניסינו משהו חדש, באמירת ׳אני אוטיסט׳ בן זוגי מציין את השוני שלו ומבקש לקבל אותו עם השוני שלו מבלי הצורך להציג שהוא רגיל.

כפי שהוסבר בפוסט, כרגיל המראיינים (שלא באמת יודעים שהוא ׳שונה׳ כלומר אוטיסט) מאוד אוהבים את הקישורים הטכניים שלו, אבל לאחר מכן הם לא אוהבים שהוא לא חבר של כולם והוא לא מתנהג כמו כולם.

זהו פרדוקס, כי הם קיבלו אותו בגלל השוני שלו אבל אז הם לא מרוצים ממנו בגלל שהם ציפו שהוא יהיה ׳שונה, אבל אותו הדבר׳.
מדובר באפליה, בדיוק כמו גזענות או כמו שלא היו מקבלים הומואים לעבודה עד לא מזמן.

תגיד אספרגר
לגבי להגיד שהוא ׳אספרגר׳ - הוא אמר לעבודה אחת שהוא ׳אספרגר׳ ולא ׳אוטיסט׳ והם אפילו לא ידעו מה זה, מי שכן יודע - יודע שזה אותו הדבר.
אתה טועה בכך שאתה חושב שהם יראו את זה בתור יתרון - זה שוני והם שונאים שוני, הומואים לדוגמא זה כבר לא שוני - זה מקובל ורגיל, יום אחד גם אוטיזם יהיה משהו מקובל ורגיל.

׳בראיון עבודה אף פעם לא אומרים חסרונות׳
שוב אם קראת את הפוסט אתה יודע שאנו מומחים בלמצוא עבודה, עבדנו ב-3 מדינות שונות, יש לנו חברה באנגליה ועבדנו בחברות הכי מוכרות בשוק, כגון גוגל, סוני, אינטל.

אני לא רוצה לפגוע, אבל הרבה יותר חשוב לי להגיד את מה שאני חושב.
אני לא חושב שלחשוב משהו, אבל לא להגיד אותו - הופך את זה ל׳טוב יותר׳ (כפי שכולם עושים).

אתה מזכיר לי כ״כ הרבה אנשים בעלי אינטלגנציה נמוכה (רוב המוחלט של האוכלסיה) שלא מסוגלים להבין שאם בנאדם שכבר עובד 5 שנים בשוק עם החברות הכי טובות בחר לספר פעם אחת שהוא אוטיסט - הוא בטח לא צריך עצה כגון ׳בראיון עבודה אף פעם לא אומרים חסרונות׳ כיוון והוא יודע לפרטי פרטים איך לעבור ראיונות עבודה, כפי שמוסבר בפוסט - רק בחברה אחת בן זוגי עבר חמישה ראיונות.

בהנחה שאתה גם על הסקטרום - התגובה שלך לא מראה (לדעתי) על אינטלגנציה נמוכה אלה על חוסר הבנה של ה״מציאות הנ״טית״.

למה הוא לא מסוגל לעבוד בנחת ולגלוש או לשחק קצת במחשב?
אי אפשר ״לשחק קצת במחשב״, זה מקום עבודה!
לגבי לגלוש - הוא אוהב לעבוד, הוא לא בא לעבודה כדי לגלוש במחשב, הוא לא בבית, זה לא נעים לו, כבר ניסינו את זה (כמובן) והוא השתעמם, אנו מדברים על בנאדם בעל אינטלגנציה גבוהה מאוד - מה הוא יעשה יקרא וויקיפדיה כל היום? - הוא ניסה ואחרי כמה שעות מתחיל לכאוב הראש, אני לא בטוח שאתה מבין את הבעיה לעומק - בהמון מקומות עבודה בארץ ובחו״ל היה לו חודש ללא עבודה! או שהייתה לו עבודה ל-10 דקות ביום בלבד (כאשר לאחרים זה לוקח שבוע).

בנוסף זה מלחיץ כשאין אין מה לעשות והוא לא יכול לדעת או לשאול האם זה ׳בסדר׳ או ׳לא בסדר׳. הם משלמים המון כסף - והוא לא עושה כלום - כי אין לו מה לעשות, זה בסדר? הם לא נותנים שום מידע ואסור לו לשאול - הוא לא יכול לבוא למנהל שלו לשאול ״תגיד, אני כבר חודש ללא עבודה, ביקשתי שוב ושוב, אבל לא קיבלתי מה לעשות, זה בסדר? אתם עומדים לפטר אותי כי אני לא עושה כלום או שזה רגיל כאן?״
איך הוא יכול להבין שאחרי חודש שהוא לא עושה כלום הם לא יפטרו אותו פתאום?

לפעמים הוא עובד על פרויקט משלו, אז הם באים ושואלים - מה זה? אז הוא מסביר והם עונים שזה לא בסדר - הוא צריך לעבוד על העבודה (שׁאין לו) אופס! פרדוקס!
הם מצפים שהוא יעשה מה שכולם עושים - שזה לעשות את מה שהוא עושה ב-10 דקות - בשבוע!

למה הוא חייב לסיים מהר ולקום מהעמדה כאילו הוא סטודנט חופשי.
הוא לא ׳חייב׳ לסיים מהר, הוא פשוט לא יכול למתוח עבודה של 10 דקות לשבוע שלם.
ולגבי ״לקום מהעמדה כאילו הוא סטודנט חופשי״, הוא לא - זה אני עשיתי את זה ושוב, כפי שכתוב בפוסט - זה בגלל שראש הצוות אמר לי ׳תצא לסיבוב׳ והבנתי את זה מילולית, בנוסף הוסבר בפוסט שזה היה מקום העבודה הראשון שלי, זה (כמובן) לא חזר על עצמו.
בן זוגי לא קם מעמדה ונמנע אפילו מלצאת להפסקות כדי להמנע מפטורים.

מה הבעייה להכין לך איזה קפה או שתייה ולשבת בעמדה במחשב לגלוש באינטרנט לקרוא ללמוד.
הוא לא שותה קפה, אני לאומת זאת הייתי שותה כ-7 כאלה ביום, אני חושב שאתה לא מבין, זמן הוא רלטיבי למסתכל, ביום שלנו אנו יכולים להספיק בין פי 3 לפי 1000 מהאדם הרגיל.
יום שלנו הוא ארוך בהרבה מזה של אנשים אחרים (אני מאריך שהוא כ-10 ימים, גם ההספק שלנו כזה), לדוגמא פרסמתי בבלוג כמה פוסטים אבל כתבתי פי 3 פוסטים שלא פרסמתי ועשיתי מיליון דברים אחרים באותם ימים ומאוד קשה לי לכתוב.

אני עובר על כל פוסט פעמיים, בן זוגי עובר איתי על כל מה שאני כותב לפחות עוד פעמיים. אני בקושי כתבתי בחיים, יש לי דיסלקסיה ועד לפני שנתיים מעולם לא קראתי ספר, אני יודע זה עצוב. זה הרבה בגלל החיים הדתיים הקיצונים שהורי בחרו לחיות בשטחים (כתבתי על זה כמה פוסטים ואני אפרסם אותם כשאני ארגיש לנכון).

לא סתם קראתי לעצמי XFeralChild (ילד פרא לשעבר), אני לא מתגאה בזה, אני שונא את זה!

לכן הבלוג שלי הוא הצלחה אדירה בשבילי.

דוגמא ממקום עבודה אחד:
ב-3 חודשי עבודה בן זוגי בנה לחברת סלולר בריטית (כמו פלאפון בישראל רק חברה בינלאומית) 6 אתרים שונים - בגודל של פלאפון כל אחד ל-6 מדינות שונות (יש להם אתר שונה לחלוטין לכל מדינה), באותה חברה הוא עבד סה״כ שישה חודשים, בחודש הראשון הוא לא קיבל מחשב! במשך אותו חודש הוא קרא בפלאפון שלו על כל מיני טכנולוגיות והוא ממש רצה לעזוב, אבל ראש הצוות שלו היה מאוד תומך, מבין ולא שופט! ובסופו של דבר הוא הפך למגשר בינו לבין המנהלים.

במשך עוד חודשיים המחשב שקיבל היה תקול והוא בילה את רוב הזמן במעבדה ב-IT, בסוף הוא קיבל מחשב חדש (גם לא הכי טוב) והחברה שינתה את העיצוב של כל האתרים לחלוטין - הוא מחק את כל מה שבנה בחודשיים הללו והתחיל מחדש.
בשלושה חודשים העוקבים הוא בנה להם את ששת האתרים.

לאחר חצי שנה העיפו אותו מהעבודה כי הוא חסר 7 ימים מתחילת העבודה (לפי הרישומים שלהם, בפועל הוא חסר יותר, כי הוא היה ״חולה״ - זה פשוט היה בלתי נסבל להגיע לעבודה), באגליה להיות חסר בעבודה, גם אם בגלל חולי, יותר מיום אחד בשנה זה מאוד חמור! בנוסף המנהל הגבוהה לא אהב אותו כי הוא היה ׳מוזר׳ מבחינתו והוא דאג להעיף אותו.

אני מקווה שהסברתי ולא פתחתי אינסוף שאלות חדשות, אני כותב את הבלוג כדי להסביר, כי זה מורכב וארוך.

גם אני לא הייתי מוכן לראות את המציאות כפי שהיא, אבל אי אפשר להתעלם ממנה.
 

arana1

New member
הפרדוקס הזה לא מתחיל ומסתיים בשוק העבודה

אנשים לא תופשים שבדיוק מה שהם הכי אוהבים באוטיסטים הכי קשור בדיוק למה שהם הכי שונאים בהם,
שזו חבילה אחת,
ולא בקטע של צריך לקבל את "הטוב עם הרע" אלא שאלה בדיוק הדברים שלא מוצאים חן בעיני הנ"ט שמאפשרים את הדברים שמוצאים חן בעיניהם.
אז שמעתי כבר אין סוף פעמים "אם רק הייתי יכול לתת לנו את כל הדברים היפים והנפלאים באוטיזם בלי הצדדים הרעים והמוזרים והמנותקים שלא"
אז לא,
אני לא יכול ולא צריך.

כי למשל בעבודה, היכולת הטכנית היוצאת מהכלל בוודאי גם הכי קשורה לסלידה מהפוליטיקה המשרדית, מתבניות החיברות שמתזזות את כל מה שהכי אינטימי ואישי למסחרא הכי מגעילה,
ומה לעשות שמה שיכולת יצירתית גבוהה, ומסיבות הכי ברורות (לכולם מלבד לנ"ט) מאוד קשורה ואפילו תלויה בשמירה על גבולות אישיים שמאפשרים אינטגרציה בין השכל לרגש, בין הגוף לנפש.
ולא, התן וקח הרגשי שכל כך מדבר אל ואת הנ"ט מוציא את האוטיסט מדעתו.

וכאמור, כל זה הופך לדכאון פוסט טראומתי בגלל שהחרא הזה נמרח הרבה מחוץ לגבולות העבודה, במשפחה ובחברה בכלל.
 
אני מוזר עד כדי פיגור בעיני הסביבה

כי למשל עבדתי בדברים נורא פשוטים כמו מפעל לספרים ולא הבנתי ולא החזקתי דקה וניסו להסביר לי המון , אבל לפתור אינפי בעל פה או לזכור ספר או מוזיקה קלאסית מורכבת אני בקלות מצליח , או כתיבה שירית פיוטית שמאוד מרשימה את הסביבה ,אז מרחוק אני נראה אדיוט אבל שמכרים אותי ישר

אומרים ואו אתה גאון לא ידענו עליך למה אתה לא מדבר , מבין ארי , אשמח לדעת איך זה אצלך , ואני עבדתי בעבדות מאוד פיזיות בהובלות ועבדנו בסידור כבלים באיזה איזור מסוכן מהבוקר עד אחרי הצהרים בחום 45 מעלות כמעת ובתנאים קשים מאוד שלא כל אחד יכול לשרוד אלא מעטים מאוד והצלחתי ואמרו שאני אריה וזה שימח אותי וכמובן לא דברתי עם איש ..
 

arana1

New member
לא יודע אם זאת הבעייה

גם עבדתי בעבודות הכי פיזיות, פועל בניין, חקלאות, גינון, החזקתי מעמד יותר מחצי שנה בתור פועל במה.... דווקא אהבתי את זה, לא נורא מתרגש ממה אנשים חושבים עלי ואיך הם רואים אותי בדרך כלל אבל לעיתים קרובות מדי כל זה מגיע לכשלי תקשורת שפשוט כמו שגם מתואר כאן לא מאפשרים לשרוד.

ממש לא אכפת לי אם לא כל העולם ידע שאני גאון, אני גם לא גאון, אסתפק שיתייחסו אלי כמו לבן אדם למרות שאני שונה מהממוצע
 
כן בדיוק

על זה אני נאבק שיראו אותי כבן אדם ולא כאיזה דמות מרתקת או גאונה וזה מעין גאון מטורף , דברנו על זה המון בקמונה כמה זה מקשה עלי וכמה אני נשבר תבטח זוכר , בהחלט העיקר יראו בי בן אדם בהחלט נכון ..
 

arana1

New member
זה גם נורא משעמם לא לעבוד

הקטע שאוטיזם כולל כמובן מאליו גם נטיה ואפילו צורך להתמסר, ועד הסוף, ובמקום לכבד את זה אנשים מזלזלים בזה ומנצלים את זה לרעה, זה גם פוגע רגשית ואפילו בריאותית שלא לדבר על זה שכלכלית זה הדבר הכי מטומטם בעולם (כמו כל דבר נ"ט).

לי יצא בעבר לזכות במכרז ממש לא פשוט ביחד עם שותף והתמודדנו מול חברות ענק שיש להם מחלקות שלמות והמון משאבים להתמודד עם האפיון שהוצג.
ובעבודה הכי טכנית שאפשר (real time), אפיינתי ועיצבתי ובניתי לבד את הכל, כולל ממשקי משתמש ובסיסי נתונים, וכמובן את החלק הכי מורכב של עיבוד אותות ובזמן אמיתי, שחלק מזה זה אלגוריתמים ממש מורכבים.
ועמדנו בזמנים יפה יפה, והשותף שלי בכלל לא תיכנת כי הוא בוגר הנדסת חשמל והיה אחראי רק על החומרה.
לדעתי, וזה נאמר לי גם בפירוש, צריך להיות אוטיסט בשביל לעשות את זה.

אז כן, לא דיברתי עם אף אחד, לא יצרתי קשר עם אף אחד אבל אי אפשר היה להעיף אותי כי עבדתי בשביל עצמי כקבלן משנה, בסופו של דבר הם עשו מיליונים מהחרא הזה, אפילו עשרות מיליונים, וזרקו לי כמה גרושים מזה.
אין מצב שאפילו הנ"ט לא יבינו מתישהו שהשנאה לאוטיסטים עברה כבר מזמן את גבולות הטעם הטוב וההגיון
 

גורג42

New member
רעיון אחר: למצוא דבר ספציפי ומועיל לעשות בזמנים ה"מתים" האלה

לקרוא ספר על מחשבים, למשל.

אני יודע (מניסיון שהיה לי לפני המון שנים) כמה זה מתסכל לבוא לעבודה ולבהות בקיר או סתם לשרוף זמן, אבל אולי יהיה לו משהו מוגדר מראש לעשות בזמנים האלה אז זה יהיה יותר קל?

מזכיר לי איך אלברט אינשטיין (גם אחד משלנו), כשהוא עבד במשרד הפטנטים השווצרי, הוא תמיד סיים את העבודה הרבה לפני הזמן. אז את שאר הזמן במשרד הוא הקדיש לפרוייקטים אישיים שמעניינים אותו, כמו תורת היחסות...
 
כן הא

אנשטיין היה גדול קראתי עליו רציתי לקנות ביוגרפיה עליו הכי טובה כיום , אני מאוד אוהב אותו כי הוא לא היה איזה חנון כזה הוא היה רודף נשים והיה מאהב טוב הוא הפך מנטיון , עוד אוטיסט .. כן אנשטיין אחד המוחות בפיסיקה בעיני הגדול מכולם בתחום זה .
 

arana1

New member
איינשטיין הבריז כל הזמן

יש עכשיו ביוגרפיה ממש טובה שלא בנשיונאל גאוגרפיק ואמורה להיות מדוייקת למדי ולפי המתואר שם איינשטיין פשוט לא מילא את המטלות שנתנו לו וכדי שלא יפטרו אותו גייס את אחד החברים שלו כדי שיחלוק איתו את עומס העבודה.

גם בבית הספר ובאוניברסיטה הטיפוס הזה די עשה פחות או יותר מה שהוא רצה ולא שם על אף אחד שזו הסיבה שהוא נאלץ לעבוד במשרד הפטנטים כי אף מקום אחר לא קיבל אותו בגלל זה ( אף פרופסור לא היה מוכן להמליץ עליו למשרה באקדמיה)

אוטיסט או לא זו רק דוגמה אחת לחוסר יכולתה של המערכת לשאת אנשים חושבים ועצמאים וזה לא משנה אם אתה גאון כמו איינשטיין או אדם שפשוט זקוק כמוהו לחיות כפי עצמו ותשוקתו.

וזו בעייה, חברתית ואחרת, קשה מאוד, שכיום "פותרים" אותה בעזרת סימום מסיבי של כל מי שלא צועד בדיוק בקצב של העדר ולכן נזרק לשוליים של השוליים מהר מאוד, כלכלית ואחרת.

הפתרונות המוצעים לא נוגעים בלב הבעייה ואני בעד לגעת בלב הבעיות, בכל מקרה.
 
אחד הדברים שאני הכי שונא בבני אדם

נט או אוטסטים זו התנשאות והררכיה זה אנטי אוטיזם , הקטע שלך לשחק על החכמה שלך או של חבר שלך וביטול האנטלגנציה של האיש מולך מחליאה אותי , אני מעולם לא קראתי לאדם שמולי טיפש אלא במקרים מאוד קיצונים שהוא באמת מדבר שטיות או מפנה עלי את אותה טענה ללא ביסוס , והאמן לי מנת המשכל שלי לא נמוכה משל החבר המבריק שלך וכנראה יותר. אבל אני לא מנדד על זה ומראה כמה אני חכם והשני טיפש, והתגובה שלך

המזלזלת שלך ממש מקוממת אותי , אני שונא מתנשאים לא משנה לי שבאמת רוב האנשים לכאורה. הם לא שיא האנטלגציה לא משנה אם זה מדיוק , לא צריך לעליב ככה בן אדם , שסך הכל לא הבין , זהו הייתי חייב לומר את זה .
 
למעלה