חוסר סבלנות

  • פותח הנושא joyy
  • פורסם בתאריך
אני אומרת להפך - זה לא אתה, אלה

הכלים שעמדו לרשותך (כולל המורים ושיטות ההוראה), שלא תאמו את הצרכים שלך.
 

joyy

New member
אני לא רוצה להיות שונה

לקחת מורה פרטי שילמד אותי דברים? זה בטח מלא כסף. אני רוצה להיות כמו כולם. המון אוטיסטים לומדים באוניברסיטה ועושים תארים. גאונים בתחומים שונים. אני מרגיש כמו מפגר. להיפך מורה פרטי רק גורם להרגיש שונה ומוריד את הבטחון העצמי.
 
וואו. אתה פשוט לא מודע לכמות האדירה

של אנשים באוניברסיטה שנעזרו במורים הפרטיים בזמן בית הספר, וחלקם (תלוי בתחום) גם בזמן התואר. ולאלה שלא היו מורים פרטיים היו פעמים רבות הורים שתפקדו כמורים פרטיים. הרושם שלך שכולם לומדים לבד פשוט רחוק מלהיות נכון.
 

joyy

New member
צודקת

לגבי השעורים פרטיים. הרבה לוקחים. גם אני לקחתי וגם האמא שלי עזרה לי ללמוד לבגרויות הרבה בזכותה סיימתי. טוב כנראה זה עניין של כסף מבחינתי. אין לי עודפים. משום מה יצא לי לשמוע על כמה מהספקטרום שלומדים באוניברסיטאות תארים שונים וגם מישהו כנראה מקרה מיוחד אבל גאון במחשבים עובד מהבית בתיכנות עם 3 תארים באוניברסיטה. בטח מליונר. חחח . באסה שלא יצאתי גאון כזה או נולדתי למשפחה מסודרת. אבל כמו שאומרים כסף זה לא הכל.
 

arana1

New member
השונות אפישרה לי ללמוד לבד

כמו הרבה אוטיסטיים למדתי הכל לבד, וברמה טובה ומעלה, ומגיל קטן, ואמשיך וממשיך ללמוד כל הזמן, הטרגדיה שאי נוראה ממנה זה שאלימות הסביבה הכניסה אותך למצב שבו אתה שונא את עצמך ואת כל מה שטוב ויפה וגאוני בך, ולזה אין תשובה באמירה כמו אני לא רוצה להיות שונה.
גדלת כמו כולנו בחברה שבה שונות היא פשע הכי נורא, אבל במציאות היא הזדמנות לקיום הרבה יותר עמוק, משמעותי, חכם ,ורגיש מהנורמה.

חבל מאוד שאתה עושה את זה לעצמך
 
אין מחלה קשה מלהיות כמו כולם

היבט פאשיסטי דוחה מעולם לא רציתי להיות כמו כולם לכן נאנסתי מגיל צעיר בכל היבט אפשרי לא רק מנטלי אלא פיזי ואני לא מוכן לוותר על זה ממש לא , לא משנה האונס הנפשי פיזי גם ממי שהכי קרוב אליך .
 

arana1

New member
בגלל זה רוב האוטיסטים ממהרים לרצוח את עצמם

הלקח נלמד מהר מאוד, ומגיל הכי מוקדם, עדיף למות מלהיות שונה, מעטים האוטיסטים שלא מפנימים את זה מייד, כמו זה הכותב כאן, היחס מקרוב ומרחוק, בבית וברחוב, מהמשפחה ומזרים, מבהיר לאוטיסט שאם חפץ חיים הוא עליו לעשות הכל על מנת לדכא את עצמו למוות.

וכל זה רק בגלל שהוא מוכשר ונוטה ללמוד אחרת למשל, עם הנשמה, והלב, ובאמת, ולהתמסר, אין מצב שהנורמה תסלח לו על זה לעולם.
בעיני הנורמה אין ולא היה ולא יהיה פשע יותר נורא מאהבה.
 
בדיוק

הפשע הכי נורא בעיני הנורמה הוא אהבה וכל סימן לשונות מרתיעה אותה ומפחידה אותה למוות עד רמיסה ורצח השונה בטח אני עד כדי אשפוז במקומות מאוד סגורים , מבין לגמרי מה אתה אומר אבל אני אישית לא נוטה לזה כמו הכותב כאן מגיל צעיר אני מורד במוסכמה ושמח על כך .. כמה שקשה וקשה מאוד .
 
אני יש לי עשרות נושאים או היו

אני מתעסק בהרבה נושאים בו זמנית וזה לא מפריע לי עכשיו אני לא עוסק בכלום כי אני בדיכאון קליני , אבל לפני זה התעסקצי בנורולוגיה ובשירה וספרות ובעלי חיים כמו כרשים העסיק אותי ומחלות נפש מעניינות אותי אז וזהו לפחות 4 תחומים .
 
לא התכוונתי להגיד שזה פתרון לבעיות הקשב והריכוז,

אלא להגיד שספציפית לגלוש בסמארטפון בזמן שמחכים בתור זו דרך שמתאימה גם למי שיש לו קשיי קשב וריכוז (בניגוד להצעה לקרוא ספר, אולי).
והבעייה שיש לרבים שדיברתי עליה היא העניין של לחכות בתור, לא של קשב וריכוז.

אבל לגבי קשב וריכוז, מי אמר לך שאין דרכים לשפר את המצב? בהחלט יש. אפילו אסטרטגיות למידה שמתאימות לקשיים הספציפיים שלך יכולות לקדם אותך. אבל לצורך זה צריך לפנות לאנשים שמתמחים בעזרה שכזאת, ולבד באמת יהיה לך קשה לפתח את כל האסטרטגיות שעלו עליהן. קיבלת פעם עזרה מהסוג הזה? או עזרה כלשהי בהקשר של בעיות קשב וריכוז? אם אתה מתקשה לקרוא ולהבין טקסטים יש גם תחומים שלא דורשים לעשות את זה, וזה בנוסף לכך שבתחומים רבים היום אפשר למצוא את מה שרוצים ללמוד בצורות שאינן טקסט לקריאה (כמו הרצאה בוידאו, וכו'). באמת שאין סיבה להתייאש - פשוט צריך למצוא תחום שמעניין אותך ולקבל עזרה ותמיכה לגבי איך ללמוד אותו בצורה.מיטבית עבורך.
 

joyy

New member
לא

קיבלתי עזרה בנושא הקשב והריכוז אף פעם. רק קיבלתי הארכת זמן בלימודים וזהו שום עזרה אחרת. רק הרבה פסיכולוגים שעברתי שאף אחד לא עזר. חרדות בלי סוף שטופלו בכדורים שבקושי עזרו.
 
אז נראה לי שמאוד מאוד כדאי לך

לנסות לקבל עזרה כזאת - ואולי גם עזרה במציאת תחום עיסוק שהכי הולם את תחומי העניין שלך ואת הדרך שבה אתה לומד. אני לא יודעת להפנות אותך למקומות ספציפיים או למטפלים ספציפיים, לצערי - אבל יש פורום ADHD בתפוז ואולי שם יוכלו לעזור (אם כי ממה שראיתי בפעמים הספורות שנכנסתי לשם מדברים שם בעיקר על תרופות - אבל אולי זה היה רושם מוטעה, ובכל מקרה זה עדיין לא פוסל את האפשרות שיש שם ידע גם בנושאים של עזרה בפיתוח אסטרטגיות למידה וכו').
 

joyy

New member
עוד משהו

קראתי איפשהו שהפרעת קשב וריכוז אצל אוטיסטים שונה מזו של הפרעות קשב וריכוז רגילות. זה נמצא במקום אחר במוח ולכן תרופות כמו ריטלין ודומיו לא עוזרות. מישהו שמע על זה?
 

arana1

New member
הארכת זמן זה פתרון שטחי מאוד

כזה שמשקף את מאפייני הקשב של הרוב, שהוא כמותי, ומחמיץ את ההיבט הכי חשוב של השונות, זה האיכותי
 

joyy

New member
הארכת זמן

זה מגוכך ומרגיז נתנו לי רק 10 דקות. זה ממש מגוכך כאילו 10 דקות יעזרו לי במשהו. אני צריך לפחות שעה.
 
מה אתה צריך בגרות ..

לשם מה כנל אונבריסטה אפשר ללמוד הכל לבד מספרים , אין צורך בלימוד במסגרת אוטסטים לרוב הם אוטודידאטים אז חא רטאה צורך בלימדה במסגרת ככה לםחות אני חושב , אני יכולתי לעשות תואר בכיצה יא מזרוז במתמטיקה וחא רציצי גם לי אין בגרות אבל רמת הידע הכללי שלי ככל הנראה רחבה בהרבה מאדם שעשה בגרות מחאה , גי רובם שוכחים אחרי הבגרות , זה ממש לא משנה אם יש לך בגרות או לא ..
 
למעלה