חוסר סבלנות

  • פותח הנושא joyy
  • פורסם בתאריך

joyy

New member
חוסר סבלנות

אני מרגיש חוסר סבלנות. לכן גם קשה לי לקרוא ספרים וללמוד נושאים שמעניינים אותי. אני מרגיש שיש יותר מידי מידע ואני לא מסוגל לקרוא ולהבין. לרוב אני קופץ לסוף או קורא פיסקאות ספורות. לא מסוגל לקרוא בסבלנות דברים וללמוד. זה קורה לי גם אם דיבור אני מאבד סבלנות מהר ונכנס לעצבים מאנשים ש"חופרים". ממש מיואש מיזה כי גם ככה קשה לי לצאת להיות בסביבת אנשים. לפחות ללמוד ולהשכיל קצת גם זה אני לא יכול.
 

joyy

New member
היום

אבא שלי כעס עלי שלא חיכיתי בסבלנות שיסיים להתקלח והפרעתי לו. קשה לי לעמוד בתור אני משתגע. נכנס לעצבים ממש בא לי לרצוח מרוב כעס למרות שאני פחדן מידי מלהרים אצבע על זבוב. מיואש מהמצב.
 
אתה ממש לא לבד בזה. יש הרבה אנשים

שתורים / פקקים וכו' מוציאים אותם מהכלים - כל דבר שמגביל אותם. כדאי לך למצוא דברים חלופיים לעשות בזמן שאתה מחכה, שיוכלו להעביר את הזמן - לגלוש בסמארטפון, למשל, זה פתרון שהרבה אנשים נוקטים בו בימינו. וזה גם מתאים לעניין חוסר הריכוז - אפשר לקרוא דברים קצרים, לקפוץ למשהו אחר כשמתחשק, וכו'.
 

joyy

New member
מסכים איתך

לגבי הלחכות בתור אני באמת מחפש משהו להסתכל עליו ושאין אני סתם בטלפון. אבל לגבי הקשב והריכוז זה בעייה יותר קשה ולא נמצאת אצל כולם כמו שכתבת למעשה הרבה אנשים על הספקטרום לומדים הרבה וקוראים הרבה ואפילו עושים תואר באונ'. אני בקושי בגרות עשיתי וגם זה בקושי רב לשבת ולקרוא ולהבין טקסטים. אין לזה פתרון. וזה תוקע בחיים כי בחיים לא אוכל ללמוד משהו ברמה גבוהה אם מתקשה להבין וזה מכניס אותי לחרדות וכעסים להתאמץ להבין. הייתי בקורס qa שזה בדיקות תוכנה וגם זה היה קשה לי מאוד להבין. ולכן גם עבודה בזה לא החזקתי מעמד כי צריך הרבה סבלנות וריכוז לגלות באגים בתוכנה וזה סוחט אותי ברמה שאני בטראומה ממש מלנסות שוב.
 

arana1

New member
זה לא אומר שאין דבר שיכול למשוך את תשומת ליבך

תוארים ולימודים ברמה גבוהה זה ממש לא הדבר הכי חשוב ולמרות שאני כן נמשכתי לעבודה בתוכנה גם עלי היא נמאסה בסופו של דבר וממבט שטחי ניתן לומר שאין לי סבלנות לכלום, כלום כלום כלום, ותורים באמת מטריפים אותי ועם אנשים הפסקתי מזמן לדבר בגלל זה.
אבל,
אני מתחיל להבין שכל זה לא אומר שאין לי סבלנות או שלא תהיה לי כזאת למשהו שהוא באמת מיוחד לי ומייחד אותי,
אפילו להפך,
למשל בעבר פיסלתי באבן שזה שיא הסבלנות,
אז מה שאני אומר שלחוסר סבלנות טוטאלי כמו שלך, ושלי, יש גם צד שני, שהוא הכי הכי הכי סבלני ודווקא למקומות מקוריים ויחודיים ולא מקובלים.

יכול להיות שאתה הכי סבלני לאהבה, לדוגמה, ובינגו, זכית בפייס, אל תיתן למראית עין חיצונית לרמות אותך ולייאש אותך,
מה שאתה מתאר זה סוג של רגישות, שאינו רע בהכרח גם אם אינו מתאים לציפיות הסביבה כרגע.

לי למשל יש המון סבלנות לביתי, וגילית את זה רק במקרה, ועם הזמן, וזה עושה לי שכל כמו שאמרו פעם, לדעתי אתה פשוט רגיש לקשר אנושי ובין אישי,
זה טוב
ומאפיין הרבה מאוד אוטיסטים
 

joyy

New member
אתמול

אבא שלי אמר לי "אנחנו אוהבים למרות כל הריבים וחילוקי הדעות". היית חנוק על סף בכי מרוב אושר. הוא כמעט ולא אמר לי את זה בחיים. זה גרם לי לחשוב שאם היו אומרים לי את זה יותר בילדותי ובנעורים הבטחון עצמי שלי והשקט הנפשי היה הרבה יותר גבוהה. וזה גרם לי לחשוב שלילדים שלי אני ארעיף מחמאות בלי סוף ואגיד להם שאני אוהב אותם כמה שאפשר.
 

arana1

New member
כן, ככה זה, עצוב

גם אצלי בדיוק אותו דבר, אבל זה שלא שמעתי מעולם מילת אהבה וזה שהפעם הראשונה שאבי חיבק אותי היה קצת לפני שהוא נפטר, לא אומר שלא חשתי מהם גם אהבה ואכפתיות שאולי אפילו גדולה מזאת המדוברת והמוצהרת.

זה לא אומר שאני כמו הורי, את ביתי אני מחבק הרבה, וגם אומר לה שהכי אוהב אותה בעולם, ומחמיא לה הרבה מאוד, לא דווקא על הישגים וכזה אבל על מה שיפה בעיני בה
 

joyy

New member
אני לא

מרגיש שאני יכול לסמוך על מישהו אלא רק שאני שומע אותו אומר זאת במפורש ושהוא באמת מתכוון לזה. לא הרגשתי אהבה מההורים ואני לא סומך על אף אחד אלא רק שהוא אומר זאת במפורש ומתכוון לזה.
 

joyy

New member
קרה לי

שלמדתי לבגרות בהיסטוריה. בהתחלה הייתי בחרדות שהתחלתי לקרוא ועצבים והכל. ופתאום אחרי כמה זמן לא יכלתי להפסיק לקרוא מרוב שזה עניין אותי. זאת אומרת שנושאים שמעניינים אותי קצת יותר קל לי להתרכז. הבעייה שאין כמעט נושאים כאלו.
 

arana1

New member
מספיק נושא אחד

זה חלק מהיופי הכי משמעותי באוטיזם למשל, שדרך התמסרות לנושא אחד הם יכולים להתחבר לעולם ומלואו.

הבעייה שמבחינה מקצועית זה נחשב כאובססיה אז במקום לעודד את זה מדכאים את זה
 

joyy

New member
אני רוצה ללמוד

הרבה נושאים. לא רק נושא אחד. אני רוצה להחכים לפתח את היכולות שלי השכליות. אני מרגיש כאילו יש לי סוג של פיגור שכלי בגלל שקשה לי להבין דברים. זה ממש מגבלה וחסרון לא רואה בזה יתרון בכלל.
 
לקחת פעם מורה פרטי? נראה לי, פשוט,

שהדימוי העצמי שלך והרושם שלך לגבי מה אתה כן או לא מסוגל לעשות נמוכים ללא הצדקה, פשוט כי לא קיבלת את העזרה שאתה זקוק לה. אם קשה לך להבין דברים, זה כי לא הסבירו לך אותם כמו שצריך, בדרך שתוכל להבין ושמביאה בחשבון את מה שלמדת עד אותה נקודה, לא כי אתה מפגר.
 

joyy

New member
נכון

הדימוי עצמי שלי נמוך. גם הבטחון עצמי. אבל זה עדיין לא פותר את בעיית הקשב והריכוז שלי. את רומזת שאני מוותר לעצמי ומסוגל הרבה יותר ממה שאני חושב? נשמע לי מוכר. כן כי אמרו לי את זה כל החיים. וזה מתחיל להימאס לשמוע את זה. בערך אותו דבר כמו להגיד לקטוע רגליים אתה מוותר לעצמך שאתה לא רץ. או לעיוור אתה מוותר לעצמך כי אתה לא קורא.
 

גורג42

New member
זה עניין של "לוותר לעצמך" אלא עניין של לקבל את עצמך כמו שאתה

עיוור אולי לא יכול לקרוא בצורה רגילה, אבל הוא יכול ללמוד ברייל או "לקרוא" ספרי אודיו וכך - בעצם - להפוך את חוסר יכולת הקריאה ה"רגילה" שלו לנון-אישיו.

ואותו הדבר עם "הפרעת קשב" (שזה - בתכל'ס - בסך הכל סגנון למידה שונה). אין שום סיבה להתעקש ולעשות דברים "כמו כולם" כשהדרך שמתאימה לך היא אחרת.
 

joyy

New member
צודק

אני צריך כנראה להיות במסגרת שמתאימה לאנשים כמוני. אבל איפה אפשר למצוא ומאיפה מתחילים? אני רוצה ללמוד באוניברסיטה ולעשות תואר במשהו במסגרת שתעזור לי להתמודד עם הקשיים שלי. המחירים ללימודים כאלו יכולים להגיע לכ100000 שקל. ביררתי כבר בעבר על לימודים כאלה. זה רק לעשירים. לכן אני לא חושב שמסגרת כזאת אפשרית לי כלכלית. גם קורסים בפתוחה עולים הון. איפה אפשר למצוא לימודים גבוהים עם עזרה לאנשים כמוני במחיר סביר?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
מה אתה רוצה ללמוד?
אם אתה רוצה ללמוד באוניברסיטה- ברובן יש תמיכות שונות לסטודנטים.
תמיכה כלכלית, תמיכה לבעלי צרכים מיוחדים.
הנה למשל שני קישורים לגבי אוני' ת"א
&nbsp
https://deanstudents.tau.ac.il/Consulting-and-Diagnosis/main-2
&nbsp
https://deanstudents.tau.ac.il/studentsupport
(יתכן שאוטיזם נכלל מבחינתם בהגדרה זו, מהיותו מופיע ב DSM)
&nbsp
&nbsp
אם אתה רוצה ללמוד מקצוע שיעניין אותך,
יש גוף שאמור לעסוק בזה- לא יודעת מה איכות עבודתו, לא מכירה.
את שמו אמנם לא אוהבת, אבל זה לא אומר שלא עושים שם עבודה טובה

שווה בדיקה
http://www.workitout.co.il/html5/sbs.py?_id=12806&did=3965&G=3965
(אגב, נמצא בקישורי הפורום, בסעיף 'ארגוני תמיכה')
 

joyy

New member
תודה רבה על המידע

אני מתרשם לטובה מלימודים באונ תל אביב נשמע טוב לא יודע מה המחיר אבל נשמע טוב. לגבי חלומות שלי. יש לי כל מיני. פעם חלמתי להיות מדריך חדר כושר.פעם להיות מאלף כלבים. וכשחושבים על שכר והכל דווקא תחום ההנדסה והמחשבים מושך אותי אם כי אני חושש שיהיה לי קשה מידי כפי שהיה לי בקורס qa שהייתי. כל חווייית כשלון אני חווה כטראומה קשה מאוד ולוקח קשה זה בעייה.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
לעניות דעתי, עדיף לא לחשוב על "שכר והכל" אלא להתמקד
במה שאתה אוהב, נושא או תחום שמלהיב אותך.
עיסוק בתחום כלשהו רק בגלל שהוא משתלם לכאורה,
סביר להניח שיסתיים במפח-נפש.
זה נכון לפי נסיוני לכל האנשים, ולא"סים על אחת כמה וכמה.
לעומת זאת, עיסוק בתחום שמלהיב אותך,
מעלה את הסבירות להגיע לעומקים וגבהים, ליכולות,
שיתכן שבסופו של דבר גם יתוגמלו ע"י הסביבה.
&nbsp
אז איזה תחום מדליק את הברק בעיניך?
 
למעלה