טיפ יתקבל בברכה, אם לא אז גם בכוח זה בסדר...

XFeralChild

New member
טיפ יתקבל בברכה, אם לא אז גם בכוח זה בסדר...

הפרק הסופי בסיפור מהיום הארוך שהתחיל בפגישה עם ד״ר יורי, המשיך לאיך שלהסביר זה קשה, פשוט לשלם זה הרבה יותר קל ומסתיים בפוסט הבא:

טיפ יתקבל בברכה, אם לא אז גם בכוח זה בסדר...

קריאה נעימה
 

גורג42

New member
בבקשה אל תשליך מהגישה המחורבנת של המסעדה הזאת על הכלל

בחיים שלי לא ראיתי מלצר שדורש טיפ. זה פעם ראשונה שאני שומע על דבר כזה. אז אם יש לך טיפה שכל, כף רגלך לעולם לא תדרוך במקום ההוא שוב.

אני אומר לך את זה בשיא הרצינות. אכלתי בעשרות מקומות, ומעולם אבל מ-ע-ו-ל-ם לא נתקלתי בתופעה כמו שאתה מתאר.

לעומת זאת, אתם אכלתם באותו המקום פעמיים, ונדפקתם פעמיים. אז מה המסקנה? לא ללכת לשם בפעם השלישית. אם אחרי פעמיים שהאכילו אתכם מרורים אתם נכנסים לשם עוד הפעם, אז כבר לא יהיה לכם את מי להאשים מלבד את עצמכם.

ובלי קשר למסעדה המטורללת ההיא:

טיפ זו דרך להודות למלצרים על שירות טוב. זאת לא "חובה", אבל אם השירות היה טוב (מה שלא קרה הפעם, כמובן) אז אני לא רואה שום סיבה לא לתת טיפ. למה לא, בעצם? נכון שזה מנהג מוזר (ועוד יותר מוזר שזה רלוונטי רק במסעדות) אבל אני דווקא חושב שזה מנהג יפה. זו גם דרך נהדרת למחות על שירות גרוע: מי שנותן שירות גרוע (וכבר היו דברים מעולם) לא יקבל ממני אגורה. ומי שנותן שירות שהוא מעל ומעבר, יקבל יותר מהממוצע.

הלוואי והיתה לנו את יכולת ה"הצבעה" הזאת גם בבתי עסק אחרים (למשל - בחנות שבה זבן לא מפסיק להציק לך בשאלות גם אחרי שביקשת ממנו לעזוב אותך בשקט)
 

XFeralChild

New member
אני אתחיל בכך ש...

הלכנו לשם בפעם השנייה בטעות... מן הסתם שאנו לא חוזרים לאותם המקומות שעשו לנו רע.
לא זכרתי שהיינו שם כבר (אני לא זוכר דברים בגלל הלחץ האדיר שאנו נמצאים בו תמידית והטראומה שעברנו בחו״ל - אני אכתוב על זה פוסט בבלוג בבוא העת), ולבן זוגי יש בעיה להגיד מה הוא רוצה אם הוא חושב שזה לא משהו שגם אני רוצה. כך הגענו למסעדה ההיא בשנית.
&nbsp
בקשר ל-״טיפ זה לא חובה״, לנו היה נסיון שונה מאוד בהקשר, זו לא הפעם הראשונה בה דרשו מאיתנו טיפ או התלוננו על טיפ נמוך מדי. נכוונו מהרבה מהמקומות בהם היינו, כי גם השירות היה ברמה ירודה וגם בסוף צעקו עלינו שלא השארנו טיפ או שהטיפ לא היה מספיק גבוהה לטעמם ואף קיבלנו שיחת זיון שכל על כך שטיפ הינו חובה מוסרית ואף נאמר לנו שלא נחזור כיוון ואין להם צורך בלקוחות שלא מבינים חוקי חברה בסיסיים...
 

גורג42

New member
זה לא בסדר. הם עצמם מפרים חוקי חברה בסיסיים עם הדרישה הזו

זה מזכיר לי שיש טיפוסים שיתנפלו עליך אם לא תגיד להם "תודה", בטענה שאתה "לא מנומס" (כי להתנפל זה ממש מנומס...)

בכל מקרה, אין לי הסבר להבדל בין החוויות שלנו. אולי הם מחפשים אתכם מאיזושהי סיבה? כי זה ממש, אבל ממש לא מקובל להתנהג כמו שהם מתנהגים.

אגב, אני לא ממש מבין למה בכלל צריך להתעסק עם המלצרים אחרי ששילמת. אפשר פשוט להניח את הכסף (עם או בלי טיפ) על המגש, וללכת.
 

XFeralChild

New member
אני משלם עם כרטיס אשראי...

כך שזה מוציא את האפשרות פשוט ללכת ואני לא הולך להסתובב עם מטבעות כדי שיהיה לי בדיוק את הסכום לתשלום.
&nbsp
בכל מקרה זה רק כמו לקחת אקמול לכאב ראש, זה לא פותר את הבעיה. הפתרון יהיה לעלות את המודעות כמו שיש מודעות לאנשים עוורים או בעלי בעיה פיסית נראית לעין, שאפילו בשבילם לא היה פשוט לעלות את המודעות למרות שניתן לראות את הקושי באופן ברור.
 

גורג42

New member
מסכים איתך. השאלה היא מה עושים בינתיים.

העולם לא ישתנה ביום אחד וגם לא בעשר שנים.

אז בינתיים צריך למצוא לעצמנו פתרונות שעובדים בטווח המיידי. דברים שעובדים לסיטואציות הקטנות והמעצבנות שאנחנו נתקלים בהם בחיי היום יום. והדברים שסיפרת זה אחת הסיבות שאני תמיד מעדיף לשלם במזומן במסעדות.

אגב, בכל הפעמים שמישהו שאני מכיר שילם בכרטיס אשראי במסעדה, את הטיפ הוא השאיר במזומן. מוזר. זה כמעט כאילו אנחנו חיים במדינות שונות.
 

XFeralChild

New member
״העולם לא ישתנה ביום אחד וגם לא בעשר שנים״

יום אחד אכן לא קורים שינויים גדולים אבל כל יום יוצר שינוי קטן והרבה ימים כאלה יוצרים שבועות, חודשים ושנים. עשר שנים זו תקופה ארוכה מדי בשביל להגיד שהעולם לא ישתנה. אתה באמת לא רואה שום שינוי בין לפני עשר שנים לעכשיו? או עשר שנים לפני-כן לפני עשר שנים? אנחנו חיים במאה אחרת, דברים משתנים בזמנים הרבה יותר קצרים, פעם מאות מליוני שנים דברים לא נעו, לאחר מכן אלפני שנים, מאות, עשרות ועכשיו זה לפעמים אפילו עניין של חודשים ואף רק שבועות, כך שבעשר שנים אני בהחלט רואה שינוי כיוון ולפני עשר שנים אפילו לא ידעו כל-כך מה זה אוטיזם והיום בן זוגי שהולך לראיונות עבודה, לא נאלץ להסביר מה זה אוטיזם ובכמה מהם אפילו לא שהוא לוקה באוטיזם. הייתי אומר שזה הוא שינוי משמעותי...
 

גורג42

New member
בהחלט. אבל עדיין דרך ארוכה מאוד עוד לפנינו.

ואני חושב ששווה, בינתיים, למצוא פתרונות חלקיים ונקודתיים לדברים שעדיין לא נפתרו.
 

arana1

New member
השינוי מאיץ בטירוף, דברים ישתנו הרבה יותר מהר משנדמה

ההזיה הנורמטיבית מבוססת על האחזות בתחושה של קביעות כוזבת, מדומה, כי אנשים באמת חיים את הפוזה היציבה שעדיין נחוצה בשביל שבכלל יספרו אותך,
אבל מתחת לפני השטח הדברים קורים,
והרבה יותר מהר והרבה יותר מערער משנדמה לפוצים
 
אני לא רואה שינוי

אני עדיין מאוים באשפוז כל הזמן הנה לפני כמה ימים באו עלי
משטרה מיוחדת , בלשים ורצו לקחת אותו לברבראנל ואבא הציל אותי . ואמר שאני צריך ללכת להוסטל וויתרו לי ואני במעקב , כי דווחו יש עוד דרך
ארוכה , אבל אני מסכים איתך שיש שינוי אבל חולי נפש כמוני לא ממש רואים הבדל , אני מאושפז כמעת כל שנה , וזה מאוד קשה ..
 
1. נתקלתי בהחלט, לא רק במסעדה הזו

במיוחד בדרישות שהטיפ לא מספיק (גם יותר ל-10%)
&nbsp
2. זה מנהג לא רק למלצרים. בעלי הוא בעל מקצוע מטפל ומקבל טיפ הרבה פעמים (בהחלט, לא מבקש!). לכן הוא גם מאד לארג' בלתת טיפ
&nbsp
3. וזה מרגיז אותי מאד, כי דעתי על טיפ היא בדיוק כמו של XFeralChild
 

גורג42

New member
עד כמה זה נפוץ לדעתך?

אחדד את השאלה:

באיזה אחוז מהמקומות, להערכתך, ממש דורשים טיפ?
(אני לא מחשיב הערות קטנות נוסח "מה, זה הכל?" קרה לי לפעמים, התעלמתי, ובזה נגמר העניין)
 
להפך

רוב רובם של בני האדם הם חרא טהור שמכסים על עצמם ומתחפשים לאנשים טובים , מעט מאוד אנשים ראוים לתואר אדם לפחות לדעתי
 

גורג42

New member
אגב, בלי קשר לדיון שהתפתח פה, אני ממש אוהב את העיצוב בבלוג

נראה ממש מקצועי ומאוד נעים לעין.
 

XFeralChild

New member
תודה רבה


בן זוגי אחראי לכך, הוא תיכנן, עיצב, בנה וקידד הכל.
 
למעלה