מציאת מסגרת לבני

IMASHEL8

New member
מציאת מסגרת לבני

שלום לכולם
אני כותבת אליכם נואשת ובוכה ממש מקווה לעזרה
הבן שלי PDD בתפקוד בינוני. הוא בן 7 וחצי - החל השנה כיתה א בכיתת תקשורת.
לצערי ,בגלל שהוא "לא נרתם" כהגדרת בית הספר, הוא עולה לוועדת השמה לעבור לבית ספר לחינוך מיוחד.
בגלל שהיה בעבר 3 שנים בגן תקשורת , ראיתי שעל אף ההתקדמות האיטית שלו בבית הספר --- המצב טוב בהרבה משל מצבו בגן
התחננתי בפגישה שיתנו לו צאנס אבל הם לא מוכנים - הלכתי לראות בית ספר מסוים ולא הייתי מרוצה בלשון המעטה
***ברצוני להדגיש שהילדים מקסימים ולא משנה כלל באיזה תפקוד הם אבל הבן שלי לא ימצא את מקומו בין ילדים שהם מאוד נמוכים***
אני מחפשת בתי ספר לתפקוד בינוני וגבוה ולא מוצאת. אלו שהם בתפקוד גבוה לא מקבלים את הבן ואלו שהם בינוני נמוך- מסתבר שהילדים נמוכים..
התייעצתי עם אלוט והם לא יודעים איך לעזור- אמרו שהילדים שהם בתפקוד בינוני לרוב לא מוצאים את עצמם לא בנמוך ולא בגבוה.
הקלינאית שלי הפרטית שעובדת עם הילד אמרה שלדעתה הילד ילך אחורה אם יהיה עם ילדים נמוכים
אני ממש אובדת עצות אם מישהו מכיר בית ספר לא משנה איפה (אני מוכנה לעבור דירה) שיגיד לי (כרגע גרה באזור השפלה)

תודה מראש
אפרת
 
למה שלא אסתדר

אני גם פי די די תפקוד נמוך בנוני ואני מכיר אוטסטים קלאסים והסתדרתי איתם מעולה טוב יותר מכל תפקוד אחר , אני חושב שכדי לנסות אין ממש משמעות לתפקוד אני למשל מוגדר כאוטיסט קלאסי בתפקוד יום יומי ממש דברים הכי בסיסים לא יודע אבל הקונגציה נחשבת מאוד גבוהה ויש לי מנת משכל של מעל 160 ומצטיין במתמטיקה וזיכרון שנחשב צילומי ואני כמו ילד בן שמונה בהתנהגות נחשב אפילו שאני לא מאמין בזה , הרבה אוטסטים קלאסים ככה מהיכרות שלי הכרתי כמה גאונים כאלו , ובעיני חשוב ללמד את הילד על הגוון וקבלתו, ובעיני זה נכון , לא יודע ככה אני מרגיש לפחות ..
 

schlomitsmile

Member
מנהל
האם יש באזורך כתות תקשורת נוספות?
"הילד לא נתרם" זה תרוץ נפוץ של מורים שמגלגלים את קוצר ידם על הילד

במקום להודות "לא מצאנו עדיין את הדרך אליו"
מה שיחייב אותם להתאמץ יותר,
הם מטילים זאת עליו, כאילו הוא לא מתאים.
"זה לא אנחנו- זה הוא" .
&nbsp
אין זאת אומרת שכתת תקשורת לא מתאימה לו,
בתנאי שהצוות החינוכי בה יהיה קשוב ומחוייב לילדים.
 

IMASHEL8

New member
יש כיתות תקשורת באזור כמובן אבל

אני לא יודעת אם אני לא עושה עוול לילד אם אתאמץ לשלב בכיתת תקשורת אחרת.. תחושתי שהמורות טובות אבל יש פער בינו לבין הילדים האחרים בכיתה, לגבי שילוב יחידני , לילד יש בעיות התנהגות לא פשוטות (שכמובן נגזרות מהמצב הנפשי) ומה שהכי בולט בבעיות התנהגות כשזה נוגע לבית ספר, הוא שהוא בורח מהכיתה כשהשיעור נמאס לו ואם מחזיקים אותו בניגוד לרצונו (ניסו כבר את כלכלת האסימונים וזה לא עזר) - הוא משתולל ומרביץ למורות שיפתחו את הדלת ויתנו לו ללכת.


בכל מקרה המון תודות על העצות ובמיוחד לנתנאל
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אמא יקרה
גם ה
שלי בתפקוד בינוני.
מבינה בדיוק את המצב הזה של נופל בין הכסאות,
המערכת האטומה והמקטלגת לא יודעת "איך לאכול אותו"
רואים שיש יכולות, אבל יש גם ים של קשיים.
&nbsp
בד"כ אני נזהרת מאמירת דברים נחרצים,
בודאי כשאינני מכירה את הנפשות הפועלות,
אבל חייבת לומר לך:
מורות שמטילות את האחריות על קוצר ידן על ילד בן 7 אינן מורות טובות. פשוט לא.
החדשות הטובות הן שלא כל המורות כאלה

אמנם צריך לפעמים לכתת רגליים עד שמוצאים מחנכת ראויה לתואר מחנכת,
אבל יש כאלה, מנסיון.
ה
שלי (כיום בן 17 וחצי) הגיע לאחת כזאת בכתה ג'.
אישיות מאירה, אשת חינוך קשובה חכמה ורגישה,
מחנכת כתת תקשורת.
גם לבן שלך מגיעה מחנכת כזאת!
להעביר אותו לבי"ס אחר, אם יש שם אחת כזאת
(לא צריך יותר מבנאדם אחד שיאמין בילד ויקשיב לו באמת)
לא רק שלא יעשה לו עוול, זה עשוי להציל אותו, כן- עד כדי כך.
כי אם ימשיך לפול בידיים של "אנשי חינוך" שלא מאמינים בו ולא מקשיבים לו,
זה עלול להיות לא רק סבל קשה, אלא גם לגרום לנזק אמיתי.
בעיות התנהגות ומצב נפשי לא טוב הם ביטוי לזה.
זה בד"כ לא משהו שמובנה בילד, לא חלק ממנו, לא גזרת גורל.
זו לרוב תוצאה של יחס הסביבה אליו.
ומה שכתבת כאן מעיד על כך.
הוא משתולל שיפתחו לו, כי רע לו עם האנשים האלה.
הם לא מבינים אותו ולא מנסים להבין אותו.
סביבה חינוכית לא מקטלגת (תפקוד כזה או אחר) וקשובה,
תאפשר לו לצמוח ולפרוח, למצוא איזון פנימי, רוגע ושימחה.
&nbsp
 
למעלה