"שמח מאושר וחברתי" ?

arana1

New member
"שמח מאושר וחברתי" ?

לא בדיוק לגמרי מסכים עם האמא של כינור שחושבת שדי למצוא דרכי ביטוי חליפיות, שאם מישהו מתקשה לדבר אז שישיר, חושב שאיפשהו זה גם מנציח סטיגמה ועיוות ,וזה למרות שגישתה בוודאי עדיפה על זו הנהוגה כפסילת עצם קיומו, מהותו, וזהותו של האוטיסט.

הורים אומרים הנה הילד משתלב והוא מאושר ובטוח יותר אבל יש במציאות הרבה יותר ממה שפוגש את העין (פסיכולוגים אמורים לדעת את זה אבל פסיכולוגים לא יודעים כלום).

לאוטיסט, אגב לא רק כילד אלא גם כמבוגר אין ממש בחירה כרגע אלא להיקרע לגזרים,
כי אם יחיה כמהותו, כקצבו, ככיוונו, כפי שנכון לחוויה החושית,גופנית שלו ולשם חיבורה לזו הנפשית,
מפרספקטיבה נורמטיבית, שמטבע נוטה לכחניות שאפילו אינה מודעת לעצמה ככזאת, הוא יתפש כמנותק, כבוהה, כחסר כיוון,סיבה ומטרה ולעומתי מדי, "המומחים", הרופאים והחוקרים והאקדמיה בכלל מוסיפים על החבורה הזאת פצע כשהם קובעים נחרצות שלא רק שהוא כזה אלא שהוא לוקה אנושות בעצם המרכיבים הכי בסיסיים של הזהות, שאינו אדם כלל, ולכן צריך להתערב ככל המוקדם על מנת ללמד אותו פרט אחר פרט דרך גישות שאפילו לא הולמות לחיות.

ברור שהילד קרוע, כי כשהוא מנסה לחיות כפי טבעו וטבע הכיוון הנכון להתפתחותו ולאינטגרציה הפנימית שלו הוא נתקל במבטה המבוהל, הסולד, הכועס, האטום והמדיר והחוסם של סביבתו, כולל זו הקרובה ביותר, זו של משפחתו, במצב כזה אין אדם שלא ימכור את נשמתו לשטן, ובוודאי לא ילד קטן.

כשמציבים בפני ילד קטן מצב שבו או שתהיה לא עצמך או שלא תקבל אהבה הוא חווה תהום שאפילו האדם הכי חזק ומבוגר לא מסוגל להתמודד עם שכמותה,
גרוע מזה, הוא לומד לקבל קיום שבו אין בחירה טובה אלא רק בחירות רעות יותר או פחות,
הוא לומד להבין שאסור לו להרגיש ולהיות והפצע שההתערבות המוקדמת והאינטנסיבית פותח בו לא יסגר לעולם.

אני "חברתי", מאז ילדותי, אני חברתי בצורה שונה מהמקובל, ובינינו, זה לא שהצורה המקובלת היא מופתית או משהו שקרוב לזה בכלל,
גם כבוגר אני נשפט כמנותק, כאנטי סוציאלי, כאדם רע, כאדם שבגלל שהוא מקולקל אין לו גם זכות לאהבה, או אפילו לפרנסה, או לזכויות אנוש הכי בסיסיות.

לאוטיסט, גם כמבוגר, יש פחות זכויות אנוש מלפלשתיני, אני יודע שלרוב האנשים בארץ לא אכפת שלפלשתינים אין זכויות אנוש אבל מציע לכם לנסות לדמיין מה זה אומר שלילד שלכם, לאדם הכי אהוב עליכם, יש פחות זכויות אנוש מלאוייב הכי מושבע של מדינתכם,
ועם הסיוט הזה הוא יצטרך לחיות עד סוף ימיו,
וכל זה על מה ולמה ?
כי הוא קצת עדין ורגיש מהממוצע,
אכן,
סיבה לתייג אותו כתת אדם.
ושוב, תודה לאקדמיה,
 

arana1

New member
ואגב

מקווה שלא יובן שאני חושב שההורים הם מפלצות, לדעתי הם לכודים כמעט כמו הילדים, בעצמם לא מבינים מה בדיוק קורה וחיים כפי שאפשר להם, וזה לא באמת שאפשר הרבה,
כי אין מסגרות ואין זמן ואין מקום והכל לוחץ ולחוץ,
ביחוד בישראל
 
גם בעיני

זה ממש סיפור הדבר הזה כי סך הכל הורים רוצים בטובת הילד, הם נמצאים במצב איום ונורא, יש כל כך הרבה לחץ כלפיהם , אני לא מאשים ,זה מה שלא מבינים, אני סך הכל מנסה להראות דרך אחרת, טובה יותר, מכילה יותר, לכן אני כל כך עצוב כי זה לא כרק הטרגדיה של הילד אלא גם של הורה, ושל החברה בכלל ...
 
נכון זה מה שכל כך עצוב


שהורה לא מבין אפילו איזה נזק הוא גורם לילד שלו בכך שהוא רואה בו " לקוי "הוא לא צריך לומר לו מפורשת , עצם הלקיחה לטיפול אומרת כבר הכל ,שפתי, קשר עין זה מראה לו מגיל אפס שהוא לא אדם אלא אם אתה " כמוני " זה כל כך נורא לילד קטן לכל אדם הכי חזק אפילו, נכון לגמרי , וזהו שיש מתן זכיות להמון מיעוטים אבל אנחנו אפילו לא נחשבים כי אצלנו זה " מחלה " כי עלק הממסד רוצה לעזור לנו, כן ממש , את הומניות שלהם שידחפו למקום אחר, אז ברור שהילדה לא משחקת, ברור שהיא לא שמחה, כי אין אף אחד איתה אז מה היא תעשה ? ילדה בת שלוש ? תלחם ? היא לא יכולה להלחם מול כל הנורמה אז היא פשוט " תשנה את עורה "כדי לקבל קצת הבנה וחום, כמה נורא, כמה איום, כמה רוע, לא מכון תמיד, אבל עדיין רוע , אין לי הרבה מה לומר ,ארי אתה מבטא את מה שאני מרגיש מעולה , ממש כך .
 

arana1

New member
גרוע מזה

נסיונו של הילד ללבוש את ההתנהלות הנכונה קורע את מיתריו הפנימיים, עם הזמן ה הוא לומד לחיות ללא חיבור לגופו, לנפשו, וכבר לא מזהה ולא מאמי שאפשר ומותר לא להתפתח לבן אדם ממש כמו כולם.

הילד נקרע מבפנים גם פיזית, בדיוק בגלל זה צריך לסמם אותו בחומרים שיכולים לחסל פילים
 
כן אני ממש מסכים

זה איבוד זהות לגמרי ולשם מה ? לשם הנורמה הקדושה ? זה כל כך מחרבן ארי, שבא לי לבכות ,אבל אני מאמין, וזה יקרה שהיה שינוי, לאט לאט זה יחלחל ,אני מאמין בכך אחרת הייתי שם קץ לחיי מזמן .
 
זה קושי בלתי נגמר

כי זה מדבר על "היהפוך כושי עורו, ונמר חברבורותיו"
זה מצריך מהפנים לחוץ ביחס הפוך וניסון לתחום את זה לקו גבול הוא מדוקדק וקשה מאין כמותו אבל פורה ואינסופי ביצירתו .

לכן לא - זה לא יתבסס כשמדובר על הדרך המוכרת שבא תהילת האחר- אישרורו דרך נראותו היא הפתרון. בכל אופן לא נראות כזו.

אבל גם זו התחלה כי מביא משהו שונה אבל גם מעלה ומקיים את הבעיה דרך אישור המוסכמה היחידה שמוכרת אני ואני ואני שנראה מול אחרים בחיצוניות שלו , בביטוי התוקפני , הלוקח את תשומת הלב, המודיע על עצמו

במקום פשוט בהיותו הוא בהדדיות של של צרכיו וצרכי האחר.
אז לא אני לא פוסלת גם פתיחה ושבירה התחלתית דרך המוזיקאלי, השירי כי זה מעלה את המשקל והדגש לזה שמדלג על "המוסכמה" על הדיבור שנחנק בגרון למול כל כך הרבה דברים שחוסמים את הנחווה לנגלה , הגלוי למוסתר, השקט לקולני , הבלתי מתפרש לידוע...
 

arana1

New member
מסכים

זה לא מקרי שאוטיסטים כל כך מחוברים למוזיקה,
השירי, המוזיקלי, מבטא יחס לא לעומתי, לא מדיר וחוסם ומשתיק, כלפי מגוון הקצב והטון,
כבר מזמן אני חושב שהניסוח הכי מדוייק של חוקי החברה אמור להיות מוזיקלי
 
במחקר שסיוון הביאה

נמצא שאצל אספים "בתפקוד גבוה" (לא מאמינה בתפקוד אבל לצורך ההדגמה)-
שליש מהם מגלים יכולת שמיעה מוזיקאלית אבסולוטית בשונה מזו היחסית באוכלוסיה

כזו נוגעת לזיהוי כל צליל וצליל לפי טון ויחודיותו והרכבתו אחר כך כך ליחסים המשתמעים. הזיהוי שמגיע עם רגישות לצליל וקול כמו חושים אחרים לדעתי קשור בקשר אמיץ לתובנה מסוימת (שנוגעת בצורך לשחזר תיאורית מיינד של אחר ובחוסר הבנה מיידי לכל "המוסכם" האנושי- בעיקר הקשבה למה שמרכיב אותו והרכבה טובה יותר של היחסים בניגוד ליחסים הנאמרים מיידית ופרדוקסלים).

בעיני זה רומז מאוד על יחסי גופנפש שונים ועל יחס שונה להם שלכן מתעלם מזה המקובל ומקשיב לזה המזולזל - השקט.
 
יפה מאד מה שכתבת אל

במיוחד המוזיקה מתחבר לי להעלות שירה וכל טקסט ראוי בטח שמדובר בחברה
 
ואולי זה לא במקרה שכל אדם

הוא "שיר"
כמו שאמרתי לך שאפשר לעצור ולהתבונן ולחזור מזוויות שונות-
אולי לא במקרה כמו שאתה מרגיש וחש כלפי השירה , שזה אומר שהיא מכילה הכל -
בגלל המקצב, המילים , השילוב בין השפה "היבשה" למוזיקאלי
ככה כל אדם ואדם הוא שיר כזה וכל העולם גם - לרמוז שדרך האנושי - מובע המכלול
של היקום כולו
 
אל ממש הזכרת לי את הסגנון של ארי

ממש ככה גם אני נורא מושפע ממנו דודה אמרה שלפעמים נשמע לה שאני זה הוא אחרי שידע שאני לא אותו אדם ככה הרגשתי עכשיו שקראתי אותך במיוחד את השורה האחרונה .
 
אני משתמשת בו לבנות תיאוריה

שמתיישבת לגבי הפרעות נפש - כזו חלופית
שאפשר ליישב את חקירת העולם והשאלות הקיומיות בדרך אחרת
ושיכולה לעלות כפרשנות שלא סותרת אלא מוסיפה ומכלילה

עד כה בניתי לרוב המחלות שאני מכירה יחסים מורכבים וזמניים שמתאימים לפרשנות - אני אוהבת את זה כי זה עונה לי ומרתק בעיני לחבר את הדברים ונותן לי תיאוריה חלופית שעושה שימוש בנתונים של זו "הפסיכולוגית" . אפשר להשתמש בה גם בפרויד ובאחרים כל עוד מבינים שזו פרשנות לעצמי שהיא לא מקובעת ונידונה לעסוק בצרכי הנפש ובשאלות ואני מנסה להתאים את המחשבה האוטיסטית כדי שיהיה לי מענה קוהרנטי יותר להפרעות נפשיות בעבור עצמי.

לא זוכרת כל אחד ואחד אבל יש לי כבר לסכיזופרניה, OCD (זה ממש תחום מלא שאלות ומרתק- הכי), אישיות גבולית, מאניה דיפרסיה בחלקה , אנורקסיה, התמכרויות ועוד.

לא רוצה לפרוט פה אבל מאוד אוהבת את מה שרושם - זה נותן לי בסיס ומספק לי מקום משלי להתרחק משם.
 
ומנסה לאחד את הזהות האוטיסטית

על כל גווניה עם זו האנושית כדי להרכיב תצרף על רגישות ורגישות בכל אדם ואדם -
אני מתלהבת כשהבסיס אוטיסטי כי לדעתי הוא הצבע שמכיל את הצבעים כולם כרגע והכי יעיל לבחינה של כל השונות האנושית באשר היא .

בכלל נוטה לחשוב שיש "שפה אוניברסלית" שאיננה שפה במובן השגור כלל אבל זו חידה מדהימה
 
פמעניין מאוד

לא ידעתי שיש לך רעיוןון כזתתה זה ממש טוב אחרי שהיה לך בסיס מוצק אשמח לקורא ושתפרסמי זה חשוב אם את צריכה עזרה בקדר למאניה או סיכופרניה אני כאן אני מאבחן בהם ומכיר מקרוב מזה להיות פסכוטע שההיה בהצלחה זה חשוב
 
בעיקרון אני לא רוצה לפרסם , זה יותר בשבילי 1

אבל אני נוטה לפתח תפיסה שהכל קשור לשיוויון או היררכיה ביחס למוסכמה ולקבוע או משתנה והשיוויון הזה נוגע בדימיון בין אחד לשני . האישיו המרכזי הוא הבנת החשיבות של מבט ואני חושבת שזה דבר שמתפתח בי כל הזמן .

לגבי פסיכוזה כמו שקראתי במאמר האחרון ובכלל לגבי מחלות נפש אולי אפרט לגביו ולגבי OCD שהכי מרתק אותי.

נתחיל בחלוקה כללית אוטיזם משוייך יותר לבעיות התנהגות ושפה ומחלות נפש לתפקוד או הבנה זמנית "לקויה" של המציאות.

לדעתי הן נוגעות שתיהן לרגישות לא מצויה למוסכם והגילוי שהם פרדוקסלים - במקומות האלה כבר רשמתי שאני חושבת שבמידה מסוימת זו פרספקטיבה וגם אדם אוטיסט יכול להכנע למוסכמה ולנסות לפרש את העולם בדרכה- לאדם אוטיסט אפשר לומר שיש "יתרון" מסוים בכך שהוא הרבה יותר פתוח וחש את הדיאלוג הפנימי של הדברים ושואל שאלות בעל כורחו שרוב האנשים לא חשופים להם .

זה נוגע גם הרבה לאספקט החושי - כי יש שילוב של גוף ונפש - אוטיסטים בגדול חווים חושים חזק יותר ונמנעים דווקא מקשר עין או ממעטים בו - ויש התאמה ככל שהקלט החושי - בעיקר הראיה- פוחת ככה גם גם הסיכוי לאוטיזם עולה או מאפיינים אוטיסטים (במחקרים נמצא למשל שעיוורים מלידה "בסיכון" המרכאות בכוונה לפתח יותר סממנים אוטיסטים או להיות מאובחנים אבל מוגנים מסכיזופרניה למשל ולעומת זאת לחרשים עיוורים יש סיכוי מוגבר) - אבל זה קשור גם לעובדה שחושים מחודדים מאפשרים לך קלט טוב יותר של תחושת המציאות ולכן בידודה לגורמים והרכבתם בסדר הנכון.

יש סתירה מתמדת בין מה שאתה חווה למה שאתה שומע - למשל אתה חווה שאדם מדוכא ורואה מסכה של אושר ואוטיסטים דווקא כי חושבים שהם פחות "רגישים" למבט או להבעות פנים יותר נוטים לפרש את מה שעולה באמת ואפשר לומר שנאלצים בעל כורחם גם לבנות "תיאורית מיינד" מפותחת שמתעלמת מהמוסכם ויותר נוטה למה שהם חווים על פני השטח ונאלצים לפתח שיטות ודרכים לחיזוי גם כדי לשרוד- כי הסביבה מנדה את השונה .

לעומת זאת הספקטרום האחר של מה שמכנים "בעיות נפשיות" חווה הרבה יותר רגישות והתנגשות כזו בין המבט שהם חווים למוסכם אבל מכיוון שאין להם "הגנה" שאוטיסטים נולדים , מפתחים , חווים למבט ולמה שמקובל כ"מובן מאליו" הסתירה מחריפה ומביאה הרבה יותר בניסיון להתיישר לנירמול כקריסה .

זה כמובן קשור לגופנפש אבל אפשר להשוות את זה לשמיעה מוזיקלית אבסולוטית ששליש מהאוטיסטים "בתפקוד גבוה" (שוב המרכאות בכוונה) מגלים לעומת השמיעה המוזיקאלית שהיא יחסית אצל האדם הממוצע. בטיפול גם נמצא שעידוד ופיתוח הבחנה דקיקה בצלילים אצל סכיזופרנים משפר את התפקוד הקוגנטיבי ולא בכדי.

לדעתי קודם כל מה שמאפיין אוטיסטים שהם חווים פרץ מידע והם כמו אנשים שרואים צבעים טוב יותר או שומעים טוב יותר- ואילו דווקא אנשים שמגלים רגישות כזו מלכתחילה ולכן נתקעים על סממנים קטנים שהם מקצינים לפראנויה או קונספירציה פגיעים לזה כי חסרי אותה "הגנה" .

מה זה למעשה שמיעה מוזיקאלית? זה בעצם היכולת לבודד צליל בודד בלי ליחס אותו להרכב השלם , לסימפוניה כולה - שזה מקביל ליכולת לבנות תיאורית מיינד מפותחת ולהתאימה ולהסבירה גם על המקובל והמוסכם מבלי להכנס ל"יחס" או לסימפוניה המנגנת .

לטעמי במקום הזה מחלות הנפש שהם חלק מהרגישות למבט ולכפיפה למבט נוטה מהר יותר בגלל שחסרה את "ההגנה" הזו להכנע למבט המוסכם שלא יכול לפשר בין הנסתר- הנחווה לנגלה ואילו אוטיסטים בדרך כלל יותר רגישים להבט הזה ולכן בסה"כ אפשר לומר שמלכתחילה מפתחים את זה בצורה שונה ורק בהדרגה .

זה חלק מהבלבול שבגללו בסופו אוטיסטים מאובחנים יותר עם "מחלות נפשיות" .
מחלה נפשית היא למעשה תוצר של קשר גופנפש שונה - וככזה כשמנסים להכפיף את מה שנחווה מתחת למוסכמה כ"זרם תחתי" וכשאלות שעולות ההתנגשות הן של אנשים רגישים שנחווית כפסיכוזה, אישיות גבולית , OCD או טורט היא הקצנה של המבט הנורמטיבי לעומת אוטיסטים שכשמגיעים לשם מלכתחילה מכיוון שבונים את התיאוריה המפותחת של המיינד וגם חסרים אותה מתוייגים כשונות שפתית או התנהגותית וחברתית ואילו אנשים רגישים אחרים קורסים ומנסים ומצליחים לקיים איזושהי מסכה של מבט מוסכם ומתפקד לפרקים.

לכן כמו שאמרתי בסופו של דבר כי מדובר פה בכפיפה או בשיוויון כשמתכופפים על אחת כמה וכמה שאוטיסט שרואה את הצבעים נקרע לגמרי ומוצג בתפישות המקובלות כאטום בעולמו (ניתוק הכרחי) או תמים ומוזר שמקיים במקביל גאון ומבין אבל גם מלאך תמים שלא מבין דבר.

כמו שאמרתי על שמיעה מוזיקאלית - ההבדל הוא ביכולת לבנות מרכיבים - צלילים בעולם לעומת היחסים המוכתבים מראש והקבועים מראש כנורמה - שזו הסימפוניה וההבדל בין שמיעה מוזיקאלית אבסולוטית שמתייחסת למרכיב הבודד והפירוק לגורמים או מתוך הגורמים או ההקשר ביחס לזו שמתמקדת כיחסית רק ביחס לינארי וביחס למה ששומעים - יחסים אחרים מוזיקאליים - שמאפשרים לזהות צליל יחיד.

סכיזופרניה זה יותר קל להגדרה כי ה"עיוותים" נוטים להקצין מבט נורמטיבי לגמרי- הם נוטים להיות מחולקים לשניים -
חשש או פרנואידיות - למשל חשש שעוקבים אחריך , או חשש שאנשים רוצים להרע לך או להרעיל את המזון

לעומת תסביך "המשיח" - שבו אתה דמות של מלאך , או מדבר עם אלוהים או יש בך דבר שמיוחד ואלוהי.

שניהם מציגים כמובן אמת - בכך שיש בך יחוד ומהפסיכוזה שלי יודעת שיש גם דברים שאתה רואה אמת אבל הניסיון הוא להתאים למבט הנורמטיבי - זה מייצג צד של "יותר" - הכרה , גאווה , חשיבות ביחס לשאר , חוכמה עילאית, רוח הקודש כל דבר בייסקלי שיוצר "בליטה" .

לכל מחלת נפש למעשה יש הבט מרתק שנוגע בנורמה מזווית אחרת ורגיש במיוחד למבט שלה ומציג כזה - אוטיסטים על כורחם הם יותר אינרציה של הסיפור מסביב- הרגישות למבט. הסיבה שיש חסינות אצל עיוורים למשל למקום הזה של סכיזופרניה היא שבדומה לאוטיסטים קשר העין מועט ולכן המבט גם כשלעצמו - מבט הנורמה וציפיותיה וממילא ההנחה שאתה שונה הרבה יותר קלה ומאפשרת לך מקום כזה לאוטיסטים ככאלה שחיים במרחב חלקי להפך הכל זועק וצווח שדווקא שם הם חייבים ואפילו זה הדבר החשוב ביותר שיתגמשו לנורמה (לא תועד מקרה אחד של עיוור מלידה שלקה בסכיזופרניה בספרות המחקרית).

עכשיו נחזור לסכיזופרניה- כאמור הם רגישים ומבחינים בצורה טובה יותר בזוויות שונות וברב נרטיבי אבל יש סתירה בין הנחווה לנשמע והם רגישים במיוחד למבט מכיוון שגם רגישים ותלויים לגמרי באישרור וקבלה לשרוד אבל גם חסרי הגנה חלקית שיש לאוטיסטים ממבט או בכלל ביכולת להפריד את הדברים שכן הקושי שלהם מזמין תיאוריית מיינד.

אז בדומה להיררכיה הם מתעדפים אני מעל הכל ונותנים לחוסר ההבנה לעולם לצמוח עוד ועוד (לא מבחירה או מודעות להפך כזו עתידה דווקא בבחינה ולמידה מהתקפים או מרגישות שונה לאפשר מצב שהדברים אולי מוקלים או חריפותם פוחתת)-

מה זה למעשה תסביך משיח או תסביך למשל מעקב , פראנואידיות?
שניהם משמשים אינדקטור אמיתי להבחנה בין המציאו שחווים למציאות שרואים שמוצגת במוסכמה. שניהם מייצגים כניעה לנורמטיבי- אגו - אני- כמבט שהוא "יותר מהאחר"

ושים לב לדרכי הביטוי - מה זה משיח אם לא יותר חכם , אלוהי , מואר מדברים ?
מה זה הפחד ממעקב או הרעלת מזון אם לא הגדלה לא פרופורציונלית של העצמי ויחודו עד כדי ניסיון לפגוע בו ?

שניהם אגב מייצגים זוויות אמיתיות שכן הם רגישים יותר והסביבה אכן מתעללת בהם בשל שונותם, רגישותם , יצירתיותם והבנתם - לא בכדי יותר אמנים סובלים ממחלות נפש כמו מאניה דיפרסיה , סכיזופרניה, דיכאון ועוד

יש להם זווית יחודית על המציאות והנפש שלהם מעלה קונפליקט כלפי השטח כדרכם כדרך התמודדות והבנה טובה יותר של הפסיכוזה למשל מאפשרת הבנה יותר טובה של מצבם בעולם , שאלות קיומיות והאיום של הנורמה שקיים על קיומם וצרכיהם שלא יכולים להלום זאת לכן פתיחה של אותו קשר גופנפש רגיש מאפשר זאת .

זה בא גם בפן מאוד אישי בו למשל והרבה אצל אוטיסטים דווקא שרגישים מאוד לסיפור מה שמתארים כמחלה הוא התמודדות עם הקושי הנורמטיבי- ולמעשה מתרגם דברים מחייהם למסכת ואפשרות שמגיעה לשיוויון בו מבטם הוא העליון והיחיד- ולכן ההיררכי - אבל בכל זאת בשיוויון
 
2

עם המבט שלהם שהוא הרגיש ומזהה דברים - אבל רק הוא קיים ולכן הם מקיימים גם שיוויון - שזה הניסיון להגיע לשיוויון עם מבט הנורמה - וגם היררכיה בו זמנית - שזה הניסיון להגיע למבט שלהם וצריכהם ומכיוון שמהמבט הנורמטיבי הוא קקופוניה מוחלטת גם זה נשמע כתזמורת צורמת .

הם צורחים את הצורך ואי ההכלה של הסביבה- תראו אני המשיח, עוקבים אחרי, מחטטים לי במזון אבל אל תבין לא נכון -

כל בעיה כזו היא אקט אמיתי ומייצגת גם התמודדות אישית וגבולות אישיים ומיוחדים לכל אדם - כל אדם הוא תעלומה ורק דרך הבנתו את המעט שאפשרי דרך אחר ודרך עצמו אפשרי להבין ולתקשר עם הקולות האלה. כנ"ל לגבי קולות ששומעים .

אגב שים לב שבעיקר בסכיזופרניה יש הבט מאוד ממשי למבט שנפגע- ההזיות - הם של ראיה ושמיעה מה שמציג את הקונפליקט בין הנחווה לנשמע , בין שנפגעים ראשונים ובתורם משפיעים על הסביבה.

למשל למה לעיוורים חרשים דווקא יש סיכוי גבוה יותר לסכיזופרניה ? כי אין מה שיאזן - הם כלואים במה שהם קולטים מעצמם - ונגישה להם בעיקר ההיררכיה של דברים לעומת עיוורים שיכולים להקשיב למה שקורה ויש להם גם עליה ופיצוי בחושים אחרים במקביל שמחדדת להם הבחנה לגורמים של העולם ותיעדוף המבט הפנימי הכנה לא זה - של המצופה- המוסכמה ויש להם גישה לקונפליקט הזה מתוך עצמם .

לכן לא במפתיע שיפור חל ביחס החושי - כשתרגול מוזיקלי - יכול להקל על ההבט הקוגנטיבי אבל זו תיאוריה שמגששת ורחוקה משלמות . לדעתי הפתרון האוטיסטי נכון לרוב ההפרעות כי מאפשר לשקלל שוני שפתי, נפשי, פיזי , חברתי וחושי שמכיל את כל הגוונים . זה לא שיש מישהו "פחות או יותר" אלא שהפרספקטיבה שמכילה את כל המבטים כשווים - כל ההבטים - מאפשרת בגלל מוחלטותה לשקף את האנושי - השפה האוניברסלית שבה כל הדעות שוות טוב יותר. אצל עיוורים יש כאמור פיצוי חושי לשאר החושים וזה מאפשר הבט שלם יותר של המצב.

כאמור לכל חוש יש גם הבט פנימי למשל לראיה - יש את המבט הפנימי שחווה אותו והמבט החיצוני והמבט השלישי שהוא יכול להיות תיעדוף הפנימי או תיעדוף הנורמה מה שמצופה שנפרש, נראה, נחווה כמבט - ולכן המבט השלישי הוא העיקרי והמכריע ואוטיסטים במהלך השנים כאנשים שרגישים במיוחד לו לא לחינם נוטים להכנע לו ולנסות להתנרמל בלא הצלחה במה שיוצר את הקקופוניה של המוסכמה - אלא שזה מתבטא אצלם שונה . לא לחינם יותר "בעיות נפש" מקושרות לאוטיזם ולהבנה השונה ולא לחינם גם נמצא "קשר" בין אחים סכיזופרנים לסיכוי לאוטיזם במשפחה מצד אחים אחרים . הכל קשור.

סכיזופרניה עוסקת בצד יותר - בולט - לחברה .

OCD למשל הוא יותר לכיוון השפתי, המחשבתי - של המיינד עצמו - הטקסים לדוגמא מקיימים קשר פנימי שמאפשר איזושהי תיעדוף פנימי מאותו סוג- כניעה למבט הנורמטיבי ולכן לאני שלא מתייחס לקלט הסביבתי - כלומר מתייחס אבל מעצים אותו במבט נגדי- שבעצם משמר את המבט הנורמטיבי שגובר על צרכי האדם הרגיש - לסביבה.

חשוב שתדע שני עקרונות : 1. הדברים הפוכים - מה שמוקצן הוא מה שנחבא. מה שנשמע הוא ההפך , מה שנראה מייצג בדיוק את המחסור בו . 2. המבט הוא הכל והכל נובע מהתמסרות למבט - כלומר - למשל סכיזופרן מבטא את המבט שמושת עליו או מצופה ממנו אבל הופך גם למבט .

זה נוגע בדיוק בשאלת ההיררכיה בה המבט השלישי הופך להיות הכל- אבל לא המרכז אלא דרך - בגדול אפשר לומר שאפשר להגיע מכל כיוון של המבט אבל חשוב לבדוק את היחסים. היחסים מרכיבים את האינסוף , או את התפלגות המבטים ליחסים שונים . לכן גם כאן האהבה היא היות השיוויון אבל הנטיה להגיע לשיוויון היא מתעקמת כשנכפפת לנורמה. לכן אדם שכל חייו רואה למשל את המבט המוסכם של "הבלט החברתי" הופך להיות המבט ומתאחד איתו אבל גם מוצא שיוויון באישרורו דרך העצמי שלו שנכפף אליו ומקצין או מנכיח דברים קיימים כהרבה יותר. כל הדברים שנמנעים ומחריגים אותו קופצים- "אני משיח" , "עוקבים אחרי" - ערכי מיוחד ושווה לעולם כי אני פה ואני קיים ואני יותר והאגו- העצמי שאתם מצפים ממני להיות קופץ. שוב לא מבחירה סביר להניח ולא מודע- אבל לאלמנט של המודעות - מביע את האלמנט האפשרי המצומצם לפחות של בחירה לכן זה גם וגם.

כאמור תרופות ופסיכולוגיה פסיכיאטריה בדרך כלל נותנים גישה מהמוסכם או דוחקים התמודדות ולכן דווקא מה שהוא פתרון ברפלקסיה כי לכל אחד טיב מיוחד ותעלומה משלו לכיוונים וצמיחה נגדע באיבו ביחס למבט הזה

הכל כל הזמן שאלה של שיוויון והדרך לשם

עכשיו OCD למשל נוגע הרבה יותר לתהליכי החשיבה עצמם - של היחיד - הצורך בקבלה מתורגם למשל לטקסים - או נקח לדוגמא את ההיפוכונדריה שבאה בצמידות - זה למעשה הרבה עניין של גבולות אישיים .

החשש מהעולם וחוסר הקבלה מתורגמים למרחבים שמרגישים בטוחים יותר ואצל אוטיסטים מתבטאים בשגרה- או ברפטטיביות כך מגדירים אותה או פיקסציה- זה לא שלם - אבל בעיקרון הניסיון למשל לשמר גבול נקי , או טקסים יכול לשמר את אותו יחס של ספירה או התנהגויות קבועות שמשככות את החרדה והצורך הנורמטיבי למבט אחיד.

הפחד מזיהום הוא זיהום בפועל, החשש מאוכל או אי ניקיון הוא לכלוך ואי היכולת להביע את הפנימי והצרכים היחודיים והפגיעות האפשרית -
גם מחשבות שווא כביכול יש להן סיבה- יש מקום וצורך שהן עולות ולמעשה הן מייצגות שאלה יחודית לכל אדם ורגישות להבטים שונים שלה בדומה למה שאוטיסטים חווים מול השאלה הפשוטה "מה נשמע" או "קבעונות" .

אבל זה הבט מחשבתי ועשיר מאוד של ביטוי שנדחק ומובלע ומוכר כבעיה.
אדם עם OCD מגשש זוויות ובעיות מיחסים שונים והטקסים , המחשבות והמקומות שעולים הם דרך לפתרון והחרפתם כהבט גופני או מחשבתי בלתי פוסק מייצגים פוטנציאל לעומק ובחינת הגבול בין האישי לחברתי המוסכם ללא מוכר ולא ידוע.

שוב זה בין החלקים המעניינים ביותר שרק נגעתי בריפרוף גם דיסוציאציה היא חלק ממש מרתק של התפרקות האני שקורס מול "המוסכמה" כלומר מול תפישת האני המקובלת שנחווית כסתירה למה למוסכמה.

הדגש הקונפליקט מביא הבנות שונות . התמכרות למשל היא התמסרות ושימוש בתיעדוף אדם או חומר או הרגל ככזה שיהיה פתרון שנותן עקיף למקום בו יש שיכוך הפחד או הבעה עצמית.

אבל בעיקר החלקים של הדיסוציאציה שכל התקף בה הוא יחודי משלו ונוגע להבט אחר של הקיום ו-OCD שמציג גמישות מופלאה (ולכן קיבעון כביכול) לבעיות שפתיות , רגשיות וממש לבסיס התודעה זה פתח מדהים לעושר שלא יסולא בפז.

אצלי למשל החשש מזיהום והכאב מוקל דווקא כאשר יש יחס אליו כאמיתי- לבחינה של מרקם היחסים באותו רגע. הצורך שלי להטהר מדברים וניקיון מוגזם הוא בזמן חדירה לפרטיות ותחושה שהמוסכמה בפרמטרים שונים מכניעה אותי ולכן אני מזוהמת וחוששת לחיי -דווקא כשהבטים שונים בחיים למשל יחס לבן זוגי מוקל ואפילו התייחסות מדויקת לפחדים שלי לא ביטול שלהם-

למשל יש לי פחד ממש לא רציונלי מכינים , תולעים או מחלות מקבל יחס ואהבה ודווקא מהכי קרובים לי ההבטים פתאום מוקלים והוא פוחת הוא חוזר בכל פעם שחשה מחסור ביחס אמפתי, נסיון להתיישר למקובל , אי התייחסות לעצמי ולהבטי ורפלקסיה ובעיקר יחס אמיתי ואהבה- כלומר התייחסות לעולם כאמיתי וכמייצג קונפליקט אמיתי מקלים - במובן הזה אין תרופה אחרת חוץ משיוויון ואהבה. קבלה. ראיה שזה חלק מהמציאות ונסיון לדיאלוג כזה.
 
זה ממש מרשים אל התבונה שלך והסקרנות

אני רואה שכמו כל חוקר טוב חקרת היטב את החומר הקיים אמי חושב שזה ראוי להערכה זה ממש יפה אשמח שתפרטי על או סי די כי דווקא המחלה הזו לא ממש העסיקה אותי אפילו שבירור יש לי אוסדי מחשבתי ולא רק אבל לא מאבחן נהנתי לקרוא בעימי אוטיזם מקשר לכל הפריות יחדיו יש בו נגעיה כללית אונברסאלית ככה אני מרגיש נראה שאנו די מסכמים לגבי זה בנוגע לפרסם אני חושב אלה שחשוב מאוד שתפרסמי יש לך תבנות יפות ותוכלי לעזור לתפישה של מחלות נפש כלקות ממליץ גם לדבר עם חולי מפש בכל מחלה והרבה אני ם התאשפזתי בגלל זה כדי להבין את השגעון זה גם טוב אם בא לך לבחון בשטח מה זה זגעון וחא על פי מחקר אלא בשטח אני מוכן שנתאשפז יחד ונבדוק ככה אני עשיתי אין כמו מראה עינים קיצוני , זהו אלה נהנתתי לקרוא עבור לחלק ב
 
למעלה