איך מסבירים לאוטסט מה זה שחיטה?

bajura

New member
איך מסבירים לאוטסט מה זה שחיטה?

היי

מדובר בילד שלי בן 9 אוטיסט בתפקוד גבוה. עכשיו התחיל חופש של פסח ויצא שהוא התחבר לשכן שלנו. השכן קטן ממנו בשנה וקצת, ילד נורמטיבי ונחמד. ובכול זאות כמו שאר הילדים ישר מזהה את החולשות של הבן שלי. הוא בא אלינו הביתה ומשחק עם הבן שלי שעות מה שלדעתי מאוד טוב. אבללללל אני רואה שכאשר הבן שלי מסרב לו במשהו השכן ישר מנסה לשחוט אותו. לדוגמא. "אם לא תתן לי את השלט אני הולך הביתה" אם לא תסכים לי להיות ראשון אני הולך הביתה" וככה לא מעט פעמים. "אם לא.....אני הולך הביתה" והבן לי ישר ניקרע ומוותר ואפילו מתחנן שלא ילך. היום ניסיתי להסביר לו שמה שהילד עושה לו נקרה
שחיטה ושעליו להגיד לו שהוא יכול ללכת אם הוא רוצה אבל חבל שיפספס את כול הכיף. טיפטפתי לו את זה כמה פעמים כי נורא הפריעה לי. באיזה שהוא שלב יצאתי החוצה עם הכלבה והישארתי אותם עם אמא שלי וכאשר חזרתי מצאתי את הבן שלי בוכה וצרח עלי " תראי מה עשית אמרתי את המשפט שאמרת לי והוא הלך באמת, אני רוצה את החבר שלי חזרה" .
היה לי כול כך עצוב בשבילו. אחרי כשעה וחצי השכן חזר כאילו כלום לא קרה והמשיכו לשחק.
מה אתם אומרים זה סתם שטויות שלי ? יש דרך נכונה יותר ללמד את זה ? אולי עלי להתעלם וזהו. עד שיש לו חבר אולי עדיף לא להיתערב. מה אתם אומרים ?
 
זה לא נראה לי כמו קשר בריא בלשון מעטה

אני לא חושב שכדי להמשיך בו כלומר באותו הקו קשר ואהבה לא צריכים להיות מתנים בכוח או כפייה ואם לא תקשיב " אני לא אהיה חבר שלך " זה ממש לא חבורות בעיני ממש להפך ופתח כזה יוביל למצב עוד יותר חריף של ניצול ממש נבזי לאחר מכאן, אתה צריך ללמד את ילדך שיש גבולות הוא צריך לעמוד על שלו, ואם השני לא רוצה אז בסדר לא צריך, או לנהל דיאלוג למה כן או לא, כאן זה נראה אקט סופר אלים לפחות בעיני, ובגלל שהילד שלך באמת אוהב וצמא לקשר הוא מוכן לוותר, וזה מאפיין מאוד אוטסטי, גם אני הייתי ככה הרבה שנים, אבל זה לא טוב זו לא הדרך ,בעיני עדיף או להפרד או שהילד השני יבין את המסר שלא הכל הולך איך שבא לי, וגם לצד השני יש זכיות, ומראה שהוא מנצל את בנך באופן ממש מגעיל ונורא כאב לי לקרוא מה שבנך עובר, לא לשתוק על זה ממש לא, זה דעתי .
 
בנוגע לשיטה אין לי מושג

זה ממש רק שלכם והכל דרך תנועה ודיאלוג עם הילד לראות איך הוא מגיב למה שאומרים והסבר על מקרה מסיום וכו, אין ממש שביל זהב שיובל לזה, אין תשובה או דרך ,זה עניין מאוד אישי בעיני ,אבל התשתית היא לדעת שמותר לומר " לא " חולא להרגיש רע על כך, זה חשוב מאוד, כי זה יכול להדרדר ממש למש לעד פגעיה מינית וזה די אופיני נראה לי שהפוגע מנצל את הפחד הזה מאי אהבה או התתניה כדי להשיג את זממו, לא אומר שזה מה שקורה כאן ,ברור שלא מדובר בילדים, אלא אני מדבר על טווח רחב של תופעות קשורות שכדי לברר ולבדוק איך להמנע ולדעת לומר לא גם אם הצד השני יפגע או יאיים בללכת או להפרד ,,זה דעתי .
 

schlomitsmile

Member
מנהל
לא חושבת שזה שטויות שלך. זה שיעור חשוב שכדאי שילמד בגיל צעיר
אחרת הוא עלול לפול לסחטנות כזאת וחמורה ממנה בהמשך.
&nbsp
הצורך שלו בחבר הוא טבעי, ומבינה לגמרי את כאב הלב שלך.
הייתי מחפשת רגע רגוע, ופותחת איתו שיחה על מה זה חבר.
אולי מתחילה מצפיה משותפת באיזשהו סרט שמדגים את הסוגיה
(אפשר לחפש משהו נחמד ומעניין) שישמש כפתיח לשיחה.
אחרי שמבהירים מה זה חבר, קל יותר להבין ולהמליל מה אינו חבר.
&nbsp
במקביל, הייתי מחפשת לו סביבה חברתית שבה יוכל למצוא חבר
ואז לא ירגיש תלוי כ"כ בחסדי השכן או סחטנים אחרים
(אגב, הילד הזה אינו בהכרח טיפוס שלילי,
הוא פשוט מקבל תגובה שמעודדת אותו להמשיך).
איך בנך מרגיש בכתה?
האם הוא משתתף בחוג כלשהו?
 
הוא סוג של טיפוס שלילי

ברור שהוא מושפע ומעודד אבל עדיין זה תלוי בו אי אפשר לפטור אותו מזה,אם הוא היה בן אדם יותר הוגן הוא היה מנסה להתגבר על היצר הנצלני הזה שלו, אבל ממה שמסופר פה הוא רק מנסה לחזק אותו ולהשתמש במנופלוציות , מה שמאוד משפיע על אוטסטים כאמור שהם מאוד תמימים . אז בעיני הוא כן טיפוס שליל גם אם לא בכוונה שלמה של רוע, אני מסכים שזה כנראה לא ממש מרוע, אבל עדיין בעיני הוא כן טיפוס שלילי באופן מסוים . .
 

schlomitsmile

Member
מנהל
גם אנשים טובים בסה"כ, מסגלים לעיתים דפוסי התנהגות שליליים
בודאי כשמדובר בילדים צעירים שמנסים ובודקים
 
כן אני יודע

לכן אמרתי שזה לא בהכרח מרוע אבל עדיין זה לא אומר שהוא לא טיפוס שלילי לפחות לא בעני, כלל חשוב ביהדות מי הווא הגיבור זהו המתגבר על יצרו אז נכון שהוא קטן זה הרבה יותר נסלח ,אבל אם לא ילמד אותו מגיל צעיר שלא הכל מותר הוא יהפוך גם למבוגר כזה לא ככה ? ככה אני חושב, זה לא כדי לעשת לו נו נו איזה ילד רע, אלא כדי ללמד אותו, כמו שאני רוצה ללמד את הילד האוטיסט לומר לא אני רוצה ללמד את הילד הזה לאפשר לומר לא, זה לטובתו סך הכל אני חושב ...
 
(לשלומית)

פרקטי ויעיל .
 

arana1

New member
חשוב שידע כי הוא מועד להיקלע לתבנית הזאת כל חייו

בשלב כזה או אחר כמעט כל אדם יזהה כמה שהאוטיסט צמא ופתוח לאהבה,
מעטים האנשים שיעמדו בפיתוי ולא ינצלו זאת לרעה,
ביחוד בעולם כל כך קר ומנוכר,
ורוב הילדים לומדים את הדפוסים המגונים האלה בבית,
וממשיכים לקיימם גם כמבוגרים,
אם כי לא בצורה כל כך ישירה.
 
כן ממש ככה ארי

כמה ניצלו אותי כמה מפגר יצאתי ברמה הכי מטורפת שיש, ניצלו אוותי ועשקו אותי כל כך עד שיצא לי המיץ מהלב ממש ככה . לכן אני אומר לאבא הזה שיודע לבן שלו שזה לא בסדר ושלא ישתוק, לא בטוח שזה ישפר את המצב כנראה שלא, אבל לפחות שהיה לו ידעה למה מתעללים בו כל הזמן ...
 

arana1

New member
יש לבעייה הזאת רק פתרון אחד

והוא קשר עם אדם שחווה וצריך ומכבד יחסים בין אנושיים כמוך,
וזה משהו שקשה מאוד למצוא בעולם הנ"ט
 
כן בעיני זה בלתי אפשרי למצוא את זה

עם נ"ט לכן אני בעד קשר בין אוטיסטים, אני חושב שאני אמצא את האחת אני לא אצטרך אף אחד לידי, הלוואי שאני אכיר אספית כמוני זה החלום שלי, זה מה שיוצא אותי מהגהנום הזה, וזה ממש לא קיטש בעיני שהאחת היא משלימה את הנשמה שלך ,ממש לא לכן אני מאוד אוהב את המוטיב הזה ביהדות ולוקח אותו למקום שלי .
 

arana1

New member
דווקא לא הבדל משמעותי

בוודאי לא לילד רגיש שכמה לקשר משמעותי ובמקום זה מקבל ניצול הכי מבזה וכחני
 
נכון ולא סתם יש לזה צליל דומה וקרבה

זה היופי בעברית ובשביל ילד רגיש סחיטה זה שחיט. ברור שכן
 

dina199

New member
לדעתי עשית נכון.

עובדה שהשכן גם הלך וגם חזר. אני מקווה שעכשיו הוא ילמד לא לאיים.
 
למעלה