שאלה קטנה

1smile11

New member
שאלה קטנה


אני שואלת פה בשביל חברה טובה ,היא שאלה אותי ולי לא הייתה ממש תשובה טובה לזה כי אני עוד לא הגעתי לשם, בינתיים לשלב הזה בשביל ככה להבין,אז הנחתי שאפנה את השאלה אליכם ולכם תהיה תשובה טובה יותר מלי.

אם אדם מאובחן באופן כללי על הרצף בתפקוד גבוה,ואומרים לו שהוא לא יכול להשתלב בשוק העבודה החופשי(בכלל) אז בעצם מה עושים איתו?מה האפשרויות שיש לו?מה יכולים לעשות איתו?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
קודם כל, אף אחד לא "עושה איתו" הוא עושה עם עצמו

מי אומר לו שאינו יכול להשתלב בשוק העבודה?
למה?
&nbsp
&nbsp
 
עבודה זה לעבדים

לא סתם יש קשר מילולי בין עבודה לעבדות וזה כל כך יפה בעברית, עברית שפה מדהימה בעיני כי הכל קשור בהכל ...
 

schlomitsmile

Member
מנהל
עבודה זה לאנשים שרוצים לצור משהו וגם למי
שלא רוצים להיות תלויים בחסדי איש ואין להם ירושה שמנה או זכיה בפיס.
&nbsp
אין לי בעיה עם מישהו שרוצה לגור במערה ולהתקיים מחרובים,
או לשכב על חוף הים ולאכול מן שיורד מהשמיים (מקצבת נכות לא באמת ניתן להתקיים).
בחירה לגיטימית לגמרי.
אבל זה לא נותן לו את הזכות המוסרית ללכלך על כל מי שרוצה דברים אחרים.
זו גישה מתנשאת- כל מי שרוצה ורואה את החיים אחרת ממני, הוא עבד נרצע.
&nbsp
אגב, עבודה ופרנסה אינן היינו-הך.
יש אנשים (כמוני למשל) שבהחלט עובדים, אך לא תמורת תשלום.
יש גם אנשים שיש להם מקור הכנסה קבוע, והם אינם עובדים.
 
רואה בזה חרא זה הכל

אני אגב לא רוצה לחיות במערה או באיזה אי כמו שנדמה לך הכי להפך אני רוצה ליצור או לשואף לחברה טובה יותר ,שיוונית יותר , וכזו שלא שמה דגש על כסף כערך, כמי שיש לו הוא מלך מי שאין לו הוא עבד, בעיני היה טוב יותר ללא כסף, כמובן שזה קשה ונוגד לטבע האנושי המקובל אבל זה לא אומר שהטבע לא ישתנה בעיני הטבע הוא גימש ודניאמי והאדם של היום הוא לא היה כמו האדם של עוד אלף שנה ,אז אפשר לברר ולנסות לשואף לשם גם אם זה לא יקרה בדור שלי אלא עוד מליון שנה ...

ואין דבר כזו זכות מוסרית ,העולם לא וורד, ולכל אחד יש ביקורת או דעה שונה, ואני מבטא אותה, זה הכל, לא מכריח אף אחד להקשיב לי רק אומר את שעל לבי, אני לא מנסה להיות " מוסרי " בטח לא מבחינה הזו של לסרס את דעותי

מה לעשות בעיני זה הורס כל מי שיפה, ואני מבטא את דעתי בנחרצות , זה לא עניין של אני הכי צודק, ואני הכי מבין, אלא אומר מה שהכי מתאים לי ,ובעיני עבודה היא לרב עבודות ,מקבל שיש אפשריות אחרות לא אומר שלא . מדבר באופן כללי על השקפה שלי ,

ואגב אני לא זה שמתנשא, אלא כולם רואים בי עצלן, טפריזט שלא תורם לקפטליזים בחיזרי, ואדם שווה תפוקה והרווח ומעמד וכל זה ,אז הכי להפך ,אותי ואוטסטים אחרים מדרים מהחברה ומזלזלים, כי אנו לא מתאמים לקו הזה, אז למה עלי לשתוק ? הם מתנשאים עלי, וכופים וכו, ואני נגדזה וומבטא בחריפות זה הכל ...

בנוגע לביטוח לאומי אני מסכים לכן בעיני צריך לעלות את התקציב , וככה אנשים יכלו לחיות טוב יותר ולא להיות תלים בחסדי החברה ..... זה דעתי
 
גם אני רוצה ליצור וזה לא מצריך ממני לעבוד

אני רוצה לכתוב או לצייר אני לא חייב להיות כפוף לאיזה בוס שימרר את חיי, אני גם לא רוצה לקבל תגמול כספי על היצירות שלי מספיק לי הערכה וקבלה ואהבה למה שאני יוצר, ורוב העבודות הן לא כאלו אני לא יודע כמה מרוצה או נהנה פועל בנין או קופאית ,,,,,
יש מקצעות שנותנות הנאה וריגוש וכו ,אבל הרוב ממש לא לפחות לא לאורך זמן ,גם אלו הכי נחשבים ,אני מעדיף לבוהה, ליצור מתוך חלום ופאסיביות, וזה מה שהורס את
&nbsp
הסביבה ,איך אדם כה חכם ומוכשר לא רוצה להצליח, יודעת כמה אמרו לי את זה ? סבתא שלי בוכה בלילה בגלל זה, אז אצלי זה מרצון, לא ימכור את נשמתי לשטן בשביל כסף ,או תהילה ,וכו, אני בנוי אחרת, כל אחד יעשה מה טוב לו לא מכריח כאמור אומר רק דעה .
 
הרבה יצירו דברים נפלאים ללא עבודה באופן המקובל

למשל אנשטיין לא היה חלק מאקדמיה שפיתח את תאוריה היחסות להפך הוא אמר שהבטלה גרמה לו לחשוב ולהתעמק ולברר כנל ניוטון שבאותה שנה שפיתח לא היה באקדמיה וחשב בעצמו על הרעיון של תורת הכבידה ומכניקה ניוטינית ועוד ועוד, ויש אין סוף מקרים כאלו של גאונים שדווקא המרד במסוכמה ובעבודה ובמה שנחשב פיתח את הרעיונות והגדולה שלהם, אז תאמרי אלו מקרים יוצאי דופן וגאונים, ואני

יאמר לך אין דבר כזה " גאון " ,גאון לא נולד יש מהין הוא תוצרת של הסביבה ושל האישיות שלו היכולת המולדת, החברה משפיע בעיני לא פחות מהשכל שאיתו הוא נולד, לכן בעיני זה לא עניין של " יחידי סגולה " אין אצלי קטן ונמוך כולם גאונים ומפגרים בו זמנית, יש כאלו רק שאצלם זה יור מהודק והצליחו לגעת הצד

הגאוני ,והחתרני שלהם , והמחקר מראה שיש קשר לפי ידעתי לבטלה או התעמקות נטלת מסוכמה ליצרתיות או ליצירה ,לכן עבודה באופן המקבל הוא הפך מיצירה, בטח לא באופן מרשים או יוצא דופן ,לפחות בעיני וממה שאני מכיר ,לא מדבר על עבודת מחקר אקדמית שבה באמת רוב המדענים כיום מפתחים את התאוריות דרך המסלול האקדמי, אלא מדבר על עבודה רגילה ופשוטה, כמו שנראה לי רוצים שהוא יעבוד, ובעיני זה לא ממש יצירה וככה רוב העבודות, בכל עבודה יש עבדות

גם באקדמיה אבל שם זה יותר אפקטיבי ומוביל ליצירה משמעותית, אגב נראה לי שזה היה פוקו שאמר שהאדם חייב להיות עבד ולרצות את מי שמעליו שזה חלק מהטבע שלו, אך תמיד יש יחסי דחיה משיכה, ומי שנדחה מידי ישר נחשב לקוי או חריג ואז נענש נראה לי הוא אמר את זה " בשיגעון בעידן התבונה " שעסק בשיגעון וחולי נפש והיסטוריה של החריגות, עונשים

וכו, לכן מבחינה פילסופית זה מאוד מעניין העניין של הרצון להיות עבד זה אופייני יותר לנ"ט מאשר לא"ס לכן הא"ס נחשב לקוי תקשורת כי הוא פחות סוגד לסמכות ,וזה הדבר הכי קשה לנורמה, כי זה מערר אותה ויכולת השליטה שלה כנל חולי נפש ,אך פחות, זהו זה דעתי .
 

schlomitsmile

Member
מנהל
מי דיבר על ה"אופן המקובל"? מדובר כאן על מתן הזדמנות גם לא"ס
אם א"ס/ית רוצה להיות צייר או פיזיקאי או עיתונאית או שף או חקלאית או נגר
או לעסוק בכל תחום אחר,
אם א"ס רוצה למצוא דרך להתפרנס,
ומישהו מנסה לשים לו רגל, לטעון שמפאת היותו א"ס אין לו סיכוי, מה לעשות-
זו היתה השאלה בפתיחת השרשור.
לא כל עבודה זה-
https://www.youtube.com/watch?v=r1VqRBDfJxw
&nbsp
אם רוצים להשתמש בכל סוגיה שהיא
כדי לפרוק את הזעם והשינאה שהצטברו כלפי נ"טים,
זה עניין אחר, לא שייך לשאלה בפתיחת השרשור.
&nbsp
&nbsp
 
הכל הוא סוגיה והכל קשור כדי להאיר מה הסיבה

את מתעניינת בפתרון יבש אני מנסה להאיר על הפסיכלוגיה של הנ"ט כדי להבין איפה אני ואיך לברוח שצריך ועל מה כן כדי לעמוד למה זה לא נראה לך קשור ? כל דבר ודבר הכל קשור בהכל לכן מה שנראה כ " לעניין " כלומר נוגע ישרות במה שרצה פותח האשכול לומר מעניין אבל אותי פחות, אני דרך הפרט עוסק בכלל ככה אני , ואני לא ממש שונא נ"ט אני מנסה להסביר למה הדרך שלהם לא נכונה זה לא עניין של פריקת זעם או דבר כזה
יש אלמנט כזה אך זה לא העיקר, מה לעשות אני לא כמוך יכול לענות טכני, אין לי שורה תחתונה כמו הרבה אספים אחרים, הכל אצלי מחובר לפילוספיה , ואת הטכני אני משאיר
&nbsp
לך, כי אני לא מבין או עוסק בזה .... ואת זה אני משאיר לך ולאחרים, כמו שאמר הר"איה באורות הקודש יש מקום גם לטכני להלכה אבל ללא הרצון להגיע לקבלה כלומר לסוד, לסיבה ולרז אין ממש טעם ומהפרט לא תגיע לכלל, סתם דוגמה מעולם היהדות שאני כה אוהב . זהו זה מה יש לי לומר .
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אל תגיד לי במה אני מתעניינת. בכלל כדאי לדבר על מה שאתה יודע-
עצמך, עולמך, חווויותיך, תפיסותיך
ולהזהר מלתת לזולת ציונים.
&nbsp
וזה נכון לכולם, לא רק לך.
&nbsp
&nbsp
לא מדובר כאן על עניין טכני, אלא על חויה של א"ס
שמישהו לא מאמין בו, ואף מנסה להדיר אותו.
אגב, לא עניתי לה עדיין כלום, שאלתי.
לא יוצאת מהנחה שאני יודעת לא רק הכל אלא גם יותר טוב
כמו כמה אנשים
מתחילה מלשאול, מלהקשיב.
 
אני מגיב אך ורק לפי מה שאני רואה

אני לא אלוהים איני יודע מה הנך חושבת בלב אני רואה מה שמול עיני וזכור את היסטוריה ודרך התנהלות שלך ושל אחרים, ולרוב את עוזרת במה שנראה לי טכני כלומר או מביא ליניקים או עצות כלליות טכניות את לא ממש מנסה לדון על נושאים כמו הבעיתיות של היחסים של נ"ט או א"ס את זה אני וארי עושים כל הזמן ועל זה חוטפים אז לא אני מדבר על סמך מה שאני רואה כמו כל בן אדם אני לא קורא כליות ולב ...
&nbsp
בנוגע לתת ציונים לאחר בעיני זה לא עניין של לתת ציונים לפחות לא בדרך המקובלת, אני מבקר ואת כולם גם את עצמי הכי הרבה, אני לא מפחד מביקורת או חלקות ציונים, להפך אני רוצה ללמוד כל הזמן ולחזור בי, וכל עוד אין לך טענה טובה ומשמעותית חוץ מזה שאני יודע הכל, או מדבר לא על עצמי, אז אין לי מה ללמוד ולחזור בי .
&nbsp
בנוגע לשאלות זו דווקא תכונה יפה בך, את זה אני אוהב פחות או יתר ,אפילו שאני נראה לך איש של תשובות נחרצות אני הכי לא אני בעיקר של שאלות .אבל ברור למה הנ"ט יראה בי ובארי ככה זה קשור לישר ועקיף .... לכן ברור שאני לא יודע הכל ,אני גם לא מתיימר לזה כמו שנדמה לך ולאחרים ,אני מדבר תמיד על תופעה כללית ולא על הפרט או המקרה הספיציפיי, לכן אני נראה לא קשור, אבל בעיני זה הכי הכי קשור ..
 
ואגב ממש לא אמרתי לך במה את מתעניינת

ואני באמת לא יודע לא מכיר אותך מספיק אלא מדבר על מה אני רואה בפורום ומה שאני רואה זה תגובות טכניות והסברתי למעלה למה ,לא יודע מה את חושבת או במה את מתעניינת מחוץ למה שנכתב על גבי הפורום, וזה לא מעסיק אותי כל כך, אני עוסק במה שאני רואה שכותבים ולא במה שאין , ולפי מה שאני רואה על גבי הפורום את טכנית לפחות בעיני, ואת זה אני אומר

ואגב הפעם לא חלקתי לך ציונים , אפילו להפך אמרתי שלך יש יכולת שלי אין, ואמרתי מה אני יכול לעשות ,וכל אחד והתרומה שלו לשיח, איפה את רואה בזה חילוק ציונים ? .ממש ממש לא לפחות לא בעניין הטכני, יש לי ביקורת רבה אליך ועל הורים אחרים ועל כל אחד בעצם והכי הרבה על עצמי . אבל הפעם זה ממש לא היה ביקורת או חילוק ציונים ממש להפך .
 
בטח קשור מי גורם לזה ?

שהוא לא יעבוד בשוק העבודה החופשי ? חייזרים ? את שומעת על מה את שחה ? במה מדובר אם לא במגנון נ"טי שרואה בא"ס בעל מוגבלות שלא יכול לעבוד כמו כולם ? זו שאלה אתית זן שאלה פילוסופית ופסיכלוגית אז מה הבעיה לדבר על זה ? למה הכל צריך להיות מוגדר כסוגיה או דיון כזה ? דרך תנועה כזו של הכי טרוולי לכוארה יכול להתפתח

דיון סופר עמוק שנוגע ביחסים בין א"ס לנ"ט הבדלים בגישה לעבודה ועוד ועוד, מה הבעיה ? אצלי הפילוסופיה היא תשוקה היא ביום יום הכל אצלי ראוי לחקירה ממש הכל זה כמו אוכל עבורי, לכן השאלה בכלל לא נראת לי טכנית בטח לא בעיקר ...
 
בכל עבודה יש שיגרה אפעלו משיממה

אין חיים ללא שיגרה יש תנודות יש פרץ יש כאלו שיש להם חיים סוערים יותר אבל בסופו של דבר השיגרה היא דבר חיובי ,ובטח לאוטיסט שמפחד משינוים אותי למשל זה מאוד מאוד מלחיץ עד לרמה של פגעיה עצמית, אז כן זה חשוב אבל אני מדבר על עניין אחר, על ניוון, על שעמום שקורה מה לעשות לרוב בעבודה אולי לא באופן מוחלט אבל בטח באופן משמעותי שאה עובד חמישים שנה באותו דבר, לכן אני מעדיף ללא לפחות לא באופן המקוובל, כלומר שיש בוס מעלי, חוקים נוקשים וכו, לא מכיר עבודות אחרות אבל אולי זה נוובע מחוסר ידע, אך אני מטיל בזה ספק .
 

1smile11

New member
הפסיכיאטר

אין לי יותר מדי מידע מלבד זה רק זה מה שאני יודעת אז זאת הייתה השאלה שלי כללית ממש
 

dina199

New member
אי אפשר לענות בצורה כללית ☺.

הכל תלוי באדם ספציפי. יש כאלה שיוכלו לעבוד למרות 'נבואות' הפסיכיאטר.
ויש כאלה שירגישו מצויין להיות כל הזמן בבית.
ויש כאלה שאולי לא יעבדו אבל ישמחו להעסיק את עצמם כמו חוגים והתנדבות.
 

arana1

New member
יש חיים מרתקים ויפים להפליא מחוץ לשוק

למעשה החיים כשוק לא מתאימים לבני אדם בכלל אז מי שלא מתאים לחיים כאלה זוכה לסיכוי לקיום משמעותי מאוד לשם שינוי.
וחלק ממה שמשמעותי בקיום הזה זה החיפוש המתמיד אחר מה לעשות, ומה זה מעשה, ויש מספיק זמן להתבונן ולחשוב וללמוד ולחקור את החיים ואת הזהות ואת קיומם של האנשים האחרים.

עבודה זה חרא, זה רק לעבדים, בני אדם צריכים דברים אחרים
 
למעלה