אני חונכת של ילד בעל תסמונת אספרגר - וישנה בעיה
אז ככה,אני חונכת ומתנדבת אצל משפחה שבה יש נער בעל תסמונת אספרגר , אני באה אליהם פעמיים בשבוע גם לצורך עזרה בלימודים וגם כמובן להוות לו חברה.
התחלתי שהייתי בכיתה יב', כרגע אני באמצע שירות לאומי כשהוא כרגע בן 17 לומד בכיתה יא' , המשכתי להיות איתו כי אני באמת נקשרתי אליו והוא ילד מדהים ואני רוצה לעזור לו
כבר כמה זמן שאני מרגישה שהוא מתנהג איתי שונה,שהוא נמשך אליי, כל הזמן רוצה שאני אתקרב אליו ואחבק אותו,אני לא ייחסתי לזה חשיבות יותר מדי
אתמול פשוט קרה המקרה שאני יכולה להגיד עליו שזה הטרדה מינית
הוא התחיל ממש לחבק אותי בלי לעזוב,התחיל להרים לי את החולצה ולגעת לי בבטן ובפופיק,הוא חיבק אותי ממש באגרסיביות וממש צבט אותי והפיל אותי על המיטה שלו,בהתחלה הייתי בשוק אבל מהר מאוד התעשתתי וקמתי.לא יכולתי לצעוק עליו אבל הוא התחיל ממש לבכות ואמר שהוא מצטער ושהוא מאוהב בי ושהוא רוצה אותי.
לא ממש ידעתי מה להגיד לו,אני באמת לא רוצה לפגוע בו כי אני יודע שהוא עושה את זה מתמימות וגם ככה יש לו בעיה ליצור קשרים.
זה לא היה מקרה קל בשבילי אבל חיבקתי אותו ואמרתי לו שנדבר על זה פעם אחרת והלכתי
ישר התקשרתי לחונכת שלו,שהיא גם כביכול אחראית עליי מטעם העמותה
היא אמרה לי שזה קורה המון ושזה שכיח ושמקרה כזה הוא כמו המקרים שילד קטן מתאהב באמא שלו , ושהוא רואה אותי כדמות חשובה.היא אמרה לי שהם כבר משנים תפיסה בעמותה בעקבות מקרים כאלו ושהם רוצים להתאים חונכים/ות לפי אותו זהות המין של שניהם.
היא אמרה לי לדבר איתו על זה ופשוט להסביר לו שזה לא מתאים,והיא אומרת לי שאם הוא עושה את זה עוד פעם ממש להרים עליו את הקול , היא גם הציעה לי אולי לוותר על החונכות
אני לא ממש יודעת מה לעשות.
אני לא יודעת איך לדבר איתו על זה בלי לפגוע בו,כי הוא מתחיל לשאול שאלות ואני פשוט לא יודעת איך לענות עליהם, ומצד שני אני גם לא רוצה לוותר על החונכות שלי.
אני באמת חושבת שזה יהיה מוטב לו ולכל הילדים בעלי הסתמונת שיארגנו להם מפגשים יותר תכופים ביחד,אך לצערי זה קורה בעיקר לגילאים היותר בוגרים
לא עירבתי את ההורים שלו עדיין,אני לא חושבת שזה הכרחי,אני אמורה לפגוש אותו ביום שני,איך אני אמורה להתנהג איתו?
אז ככה,אני חונכת ומתנדבת אצל משפחה שבה יש נער בעל תסמונת אספרגר , אני באה אליהם פעמיים בשבוע גם לצורך עזרה בלימודים וגם כמובן להוות לו חברה.
התחלתי שהייתי בכיתה יב', כרגע אני באמצע שירות לאומי כשהוא כרגע בן 17 לומד בכיתה יא' , המשכתי להיות איתו כי אני באמת נקשרתי אליו והוא ילד מדהים ואני רוצה לעזור לו
כבר כמה זמן שאני מרגישה שהוא מתנהג איתי שונה,שהוא נמשך אליי, כל הזמן רוצה שאני אתקרב אליו ואחבק אותו,אני לא ייחסתי לזה חשיבות יותר מדי
אתמול פשוט קרה המקרה שאני יכולה להגיד עליו שזה הטרדה מינית
הוא התחיל ממש לחבק אותי בלי לעזוב,התחיל להרים לי את החולצה ולגעת לי בבטן ובפופיק,הוא חיבק אותי ממש באגרסיביות וממש צבט אותי והפיל אותי על המיטה שלו,בהתחלה הייתי בשוק אבל מהר מאוד התעשתתי וקמתי.לא יכולתי לצעוק עליו אבל הוא התחיל ממש לבכות ואמר שהוא מצטער ושהוא מאוהב בי ושהוא רוצה אותי.
לא ממש ידעתי מה להגיד לו,אני באמת לא רוצה לפגוע בו כי אני יודע שהוא עושה את זה מתמימות וגם ככה יש לו בעיה ליצור קשרים.
זה לא היה מקרה קל בשבילי אבל חיבקתי אותו ואמרתי לו שנדבר על זה פעם אחרת והלכתי
ישר התקשרתי לחונכת שלו,שהיא גם כביכול אחראית עליי מטעם העמותה
היא אמרה לי שזה קורה המון ושזה שכיח ושמקרה כזה הוא כמו המקרים שילד קטן מתאהב באמא שלו , ושהוא רואה אותי כדמות חשובה.היא אמרה לי שהם כבר משנים תפיסה בעמותה בעקבות מקרים כאלו ושהם רוצים להתאים חונכים/ות לפי אותו זהות המין של שניהם.
היא אמרה לי לדבר איתו על זה ופשוט להסביר לו שזה לא מתאים,והיא אומרת לי שאם הוא עושה את זה עוד פעם ממש להרים עליו את הקול , היא גם הציעה לי אולי לוותר על החונכות
אני לא ממש יודעת מה לעשות.
אני לא יודעת איך לדבר איתו על זה בלי לפגוע בו,כי הוא מתחיל לשאול שאלות ואני פשוט לא יודעת איך לענות עליהם, ומצד שני אני גם לא רוצה לוותר על החונכות שלי.
אני באמת חושבת שזה יהיה מוטב לו ולכל הילדים בעלי הסתמונת שיארגנו להם מפגשים יותר תכופים ביחד,אך לצערי זה קורה בעיקר לגילאים היותר בוגרים
לא עירבתי את ההורים שלו עדיין,אני לא חושבת שזה הכרחי,אני אמורה לפגוש אותו ביום שני,איך אני אמורה להתנהג איתו?