הורים מחפשים מישהו במצבם לדבר איתו

ariar2

New member
הורים מחפשים מישהו במצבם לדבר איתו

שלום,
אני תרפיסט שעובד עם זוג הורים לילד שאיבחונו אינו חד משמעי. אינו אוטיסט "קלאסי", אם בכלל יש דבר כזה בכלל. ההורים עוברים מדורי גהנום מול אי הוודאות, מול שאלות רבות בדבר הפרוגנוזה, מול נסיונות להכיר את ילדם, להבין את נפשו, והקושי הרב כשאין תשובות.
אני רוצה לשאול אם יש כאן הורים שמתמודדים כיום או שהתמודדו במצב דומה: ה"מומחים" הרבים שאליהם הם הלכו נתנו תשובות סותרות, האיבחונים לא הראו שום תוצאה חד משמעית, וההורים נותרו לבד עם שאלותיהם.
אני חושב שזוג ההורים יוכל להפיק תועלת משיחה עם מישהו שהיה או שעדיין במצבם. שירגישו פחות לבד. מישהו מכם יוכל לתת כיוון , או שאולי אפנה אותם לפורום זה, כל קצה חוט יכול לעזור. הם גרים בפתח תקווה ואם יש קבוצה טיפולית או חברתית שעוסקת בנושא, זה בטח יכול להתאים להם. בתודה רבה מראש.
 

1smile11

New member
היי

היום לאחר ששינו את ההגדרות ואת ה DSM זה הספקטרום האוטיסטי באופן כללי ומחולק לדרגות 1,2,3.
בעיקרון אפשר לפנות לבית לורן של אלוט יש להם קבוצות להורים של ילדים שמאוחבנים על הרצף וגם לאחיות אחים וסבים וסבתות
יש להם כמה סניפים ופשוט לצלצל לזה שהכי קרוב אליהם
זה ההסבר על בית לורן http://alut.org.il/?page_id=1474

זה הפרטים של בית לורן וטלפונים http://alut.org.il/?page_id=202
צלצל אליהם הם יידעו להפנות אותך רק חשוב להגיד שתנסה מ10 בבוקר כי לפני 10 הם לא עונים ומיום ראשון
הם יידעו איך לעזור לך ולהסביר לך

בהצלחה
 

schlomitsmile

Member
מנהל
יש כאן הרבה הורים שחוו דברים דומים
אתה יכול למסור להורים איתם אתה עובד שהם מוזמנים אלינו בחום
 

dina199

New member
קודם כל בן כמה הילד?

ומה הכוונה 'לא חד משמעי'.? אני מניחה שהוא אובחן ב'תפקוד גבוה' או 'עם קווים אוטיסטיים.
אז קודם כל אין ודאות בחיים. קשה להתמודד עם אי ודאות בהתחלה , אבל אחרי שמפנימים את זה יש אנרגיה לדברים אחרים. גם אין שום משמעות לפרוגנוזה כי אי אפשר לדעת מה יהי בעתיד.
אז צריך להתרכז בהווה. ואין שום צורך ל'תשובה חד משמעית'. מספיק שהיחס יהיה כאילו הוא אוטיסט (כי הרי יש משהו אחרת לא היו פונים לאיבחון) רצוי מאוד שיבינו את הילד. וה אומר לשמור על 'ראש פתוח'. הוא הרי אותו ילד , השינוי הוא רק בשם האבחנה.בהחלט מומלץ להיכנס לפורום ולשמוע את כל הדיעות. העיקר שההורים לא יהיו תחת השפעת של אנשי מקצוע מהסוג שאומרים 'חלון הזדמנויות הולך להיסגר וצריך לטפל כמה שיותרמהר ואינטנסיסיבי.'.
אז ההורים צריכים לקחת את הזמן , ללמוד חומר (יש מספיק באינטרנט), לברר על מסגרות חינוכיות וסוגי טיפול ורק אז להחליט מה הם עושים.
 

ariar2

New member
אולי הם ימצאו תשובות, ואולי לא,

אני רק מקווה שלאורך הדרך ימצאו שותפים לחיפוש ולא יעברו אותו לבד. תודה, אפנה אותם לפורום.
 
מי שמנסה לחפש יש סיכוי שימצא

אל יאוש יש הרבה מאוד נקודות אור באוטיזם מאוד מאוד מורכב וקשה להיות הורה לאוטיסט אבל יש בזה גם יופי רב, ועצם החיפוש יכול להוביל לתבונה שתוביל לגידול נכון של הילד .
 

dina199

New member
צריך לפעול בהווה עם ראש פתוח

ולא לחכות לתשובות שאולי לא יבואו ואולי חלק לא יהיו לטעמם.
נכון זה קשה כשמקבלים את הבשורה אבל אפשר להתמודד עם מזה.
 
וגם חשוב מאוד לחקור ולהיות בעלי עין ביקורתית

בנוגע לטיפולים כאלו או אחרים או שיטות חינוך או מסגרות וכו, ולא לקבל ביראת קודש מה שאומרים מטפלים, או מחנכים ,וכו אלא תמיד להיות עם היד על הדפוק, וגם חשוב מאוד לשמוע אוטיסטיים בוגרים ואת הביקורת החריפה שלהן נגד שיטות אילוף או קלנאי תקשורת ושאר טיפולים כי הם המקור הכי אמין כי הם אוטסיסטיים ויכולים להסבר מה החווה באופן אישי , ואחרי שכל זה נבחן לעומק, יש סיכוי שהטיפול בילד היה מוצלח יותר, ולזכור אף הורה לא צודק תמיד , תמיד טועים וזה אנושי ובסדר לכן תמיד לרצות להשתפר גם אם זה מציא אותך טועה או הורה לא טוב מנוקדת מבט חיצונית כלומר לשכלל הכל ולחשב איך להשתפר כל רגע ורגע .
 
למעלה