איך כדאי לשלב?

arbel505

New member
איך כדאי לשלב?

שלום לחברי הפורום, בני בן 4 וחצי נמצא שנה ראשונה בגן תקשורת. לפני כן היה שנתיים וחצי בגן רגיל פרטי עם כעשרים ילדים, שם לא השתלב חברתית.
הילד חיכן, מתקשר, מדבר אך לא בתואם את גילו, עם יכולת למידה מהירה. פעמיים בשבוע יוצא עם גננת שילוב לשחק בחדר נפרד עם ילדים מהגן השכן שהוא גן רגיל. מה שיפה הוא שיש ילדה אחת שמלבד שעות השילוב מידי פעם יוצא להם להיפגש בגינת המשחקים, והם באופן ספונטאני משתובבים להם יחד. לשנה הבאה אנו שוקלים להעביר את הילד לשילוב יחידני עם סייעת. אך הצוות של הגן טוען שכדאי יותר שהוא יישאר לעוד שנה בגן התקשורת כאשר יש אפשרות לשילוב של עד 12 שעות שבועיות בגן הרגיל. אין ספק שחצי השנה בגן התקשורת קידמה את הילד, אבל יש גם את היתרונות של שילוב בגן רגיל. מה לעשות?
 

dina199

New member
לדעתי אם טוב לו בגן תקשורת

אפשר להמשיך לעוד שנה. אז תעברו לשילוב שנה מאוחר יותר.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
מה לדעתך היתרונות של שילוב בגן רגיל? זה לא מובן מאליו

שילוב הוא אתגר מורכב, הן לילד והן לכם (גם לצוות החינוכי).
לא צריך לפחד מאתגרים מורכבים,
אבל כדאי לדעת לקראת מה הולכים, למה עושים זאת ואיך.
אם בשלב זה הילד נמצא בגן שמיטיב עמו,
מדובר בילד קטן שעדיין הולך לגן- לפניו עוד שנים ארוכות במערכת החינוך,
ואתם עדיין בשלבי למידה של העניין,
נראה לי שאין מה להחפז

אפשר להמשיך בגן הנוכחי, כולל השילוב החלקי,
לתת זמן לילד לצמוח ולהתחזק
ולכם ללמוד על שילוב
ואולי לקראת כתה א' לשקול שוב.
 

arbel505

New member
יתרונות השילוב

כאשר הילד משולב בגן רגיל, יש לו מודל לחיקוי תקין, הוא מושפע מהילדים שמסביבו לטוב, ולעתים גם לפחות טוב,גם התפתחות שפה תקינה יותר, והתנסויות חברתיות עם בני גילו. אלו היתרונות שאני רואה בשילוב.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
לעניות דעתי ולפי נסיוני, כדאי מאד לחשוב על זה שוב

אלה הסיבות שאנשי מקצוע וחינוך רבים מפמפמים להורים...
מבחינת המסר שהן מעבירות לילדים-
הא"סים (אנשי ספקטרום) והנ"טים (נוירו-טיפיקלים, "רגילים")
והשפעתו הרגשית והחינוכית עליהם
אלה הסיבות הגרועות ביותר...
(לגבי נסיוני- אבא א"ס, בעל א"ס,
שניהם בני דורות בהם לא היתה אבחנת אספרגר בילדותם
וממילא היה "שילוב",
שני בנים גדולים א"סים שניהם חוו שילוב יחידני.
וכל מה שלמדתי בפורום הזה לאורך השנים).

טקסט קצר וקולע על שילוב, נכתב ע"י סולה שלי, א"סית, אם לא"ס בוגר:

שילוב איננו פרס על תפקוד גבוה
ליחידי-סגולה שהוכיחו את עצמם.
שילוב איננו בריחה מסטיגמה
כדי להיחבא בחיק הנורמאלי.
שילוב איננו שיטת טיפול
המציבה לחריג מודל לחיקוי.
שילוב איננו השקעה לטווח ארוך
שכדאיותה נמדדת בהתקרבות לנורמה.

שילוב הוא פועל יוצא
מההכרה בזכותו הטבעית של כל אחד
להימצא ולהיראות בכל מקום בחברה
וליהנות ממשאבי הקהילה
ומשוויון הזדמנויות וחופש בחירה
בלי קשר לרמת תפקודו
או עד כמה הוא נראה שונה.

שילוב אמיתי ייתכן
רק מתוך אמונה
בתרומתו הייחודית של כל יחיד לחברה.

שילוב הוא מתן תמיכה
מתאימה לצרכיו של כל אחד.
שילוב הוא פעילות חינוכית
לניפוץ סטיגמות בחברה הנורמאלית.
שילוב הוא מתן כלים לחריג
להתקיים בחברה בלי לאבד את עצמיותו.
שילוב הוא דרך חיים
הבודקת את עצמה בכל יום מחדש.

עם הרבה אידיאלים
ונכונות להיקרא "לא מציאותיים"
יש לנו סיכוי לחולל את השינוי.

© סולה שלי
http://www.solashelly.org/shiluv.html

והנה הפתיחה למאמר של פאולה קלוט', ה"כהנת הגדולה" של השילוב
(מצורף כקובץ):

"פתחו כל ספר על אוטיזם או על לקות, ותמצאו מספר עמודים ואפילו מספר פרקים
המוקדשים לשיפור מיומנויות התקשורת של תלמידים אוטיסטים.
אולם פחות נפוצים הינם עמודים ופרקים המוקדשים למיומנויות, גישות, אמונות ויכולות של שותף התקשורת שלו.
ההנחה שרואה את השיפור בתקשורת כמשימה לאדם אחד בלבד העסוק בתקשורת
הינה מתמיהה, לאור העובדה שתקשורת היה ללא ספק פעולה חברתית.
לפיכך, תמיכה בתקשורת של התלמיד קשורה ליותר מאשר הערכה או עידוד
של השתתפות בדיון של קבוצה קטנה.
תמיכה בתקשורת קשורה גם ברפלקציה, בחינה עצמית ושיתוף פעולה עם כל תלמיד. "
ואם כבר, הנה גם האתר שלה

http://www.paulakluth.com/readings/

ילד א"ס מושפע לטובה גם מילדים א"סים.
לא רק כי גם לכל אחד מהם, כמו לכל אדם, יש מה לתרום,
אלא כי רק הם יכולים להיות שותפים אמיתיים עבורו במסע לגילוי וקבלה עצמית.

"חיקוי תקין"- אין תקן לילדים/בני אדם.
הבן שלכם בסדר גמור, הוא לא צריך לחקות ילדים אחרים, להפוך להיות מישהו אחר.
 

dina199

New member
בדיוק הדברים האלה לא טבעיים

אצל אוטיסט. וזה בדיוק מטרתם של טיפולים וגני תקשורת.
אם ילד אוטיסט היה מחקה ילדים אחרים , מתפתח שפתית כמותם ומצליח להתנסות חברתית - הוא לא היה מאובחן כאוטיסט. את כל הדברים האלה: מודלים 'תקינים' (בהנחה שמה שנחשב 'תקין' באמת טוב לו), התפתחות שפתעת , מיומנויות חברתיות - במקרה של אוטיסט הם נלמדות בצורה מסודרת. אחרי שהבסיס כבר קיים (זה ההחלטה שלכם לקבוע מהו הבסיס) אז אפשר לעבור לשילוב.
 
למעלה