מחפשת מסגרת באזור המרכז לילד PDD ADHD בן 7

hil2017

New member
מחפשת מסגרת באזור המרכז לילד PDD ADHD בן 7

אני מחפשת מסגרת לבני, הוא בכיתה ב , בכיתת תקשורת בביהס רגיל,
משולב מס' ימים גם בכיתה הגדולה, הכיתה הקטנה כבר לא מתאימה לו, המליצו לנו בזהירות על כיתה רגילה עם סיעת,
למרות שזה לא המקום המדויק עבורו,
האם מישהו פה מכיר מסגרת שיכולה להתאים,?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
איך הוא מרגיש בכתה הגדולה?
כשבני למד ביסודי, בכתת תקשורת, למד איתו ילד
שמשנה לשנה שולב יותר שעות בשבוע בכתה הגדולה,
עד שבשלב כלשהו עבר אליה לגמרי.
היתרונות ברורים:
-התהליך היה הדרגתי, בקצב הנכון לו
-לא היה צורך במעבר לסביבה לא מוכרת שגם לא מכירה אותו
-הצוות וגם הילדים בכתה הגדולה עברו כבר תהליך
שפתח את ראשם ולבם והיו מסוגלים להכיל ולכבד
-הצוות של הכתה הקטנה היה זמין ליעוץ למחנכת הכתה הגדולה במקרה הצורך.
 

hil2017

New member
שאלה טובה

הוא כיום משולב במקסימום השעות האפשריות בכיתה הגדולה,
אבל יש שעות שהוא משלתב נהדר ויש כאלה שקשה לו והוא מתוסכל.
לצערי כיתת התקשורת היא לא בביהס השייך למקום מגורינו,
אז הוא בכל מקרה זר ב 2 הכיתות גם הקטנה וגם הגדולה.
ואם יעבור לשבוע שלם בכיתה רגילה אז זה אומר מעבר לביהס אחר עם צוות אחר וכמובן ילדים אחרים.
לכן שאלתי אם יש איזו אופציה אחרת
לא כיתה רגילה בביהס רגיל,
אולי מסגרת מיוחדת אבל גבוהה יחסית.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
האם מדובר תמיד באותן שעות?
כלומר שיעורים מסויימים שהשילוב זורם יפה
ושיעורים אחרים בהם מתרחשות ה"תקריות" המתסכלות?
מה הטריגר לתסכול ומה קורה כשהוא מתוסכל?
&nbsp
אם מבינים מה גורם לקושי, יש קצה חוט לכיוון לפתרון.
גם אם החשיבה היא על חיפוש מסגרת חלופית,
זה יכול לחדד את ההבנה מה כדאי שיהיה/ לא יהיה בה.
 

dina199

New member
האם את יכולה להגיד מהן הסיבות שכיתת תקשורת לא מתאימה

ומהן הסיבות שכיתה גדולה לא מתאימה ?
 

hil2017

New member
בין קטנה לגדולה..

בכיתה הקטנה, אין לו חברה מתאימה, והשנה יותר מתמיד, הוא רוצה ואף דורש חברה.
בכיתה הקטנה לומדים מאוד יחידני והוא משתעמם, זה לא מספיק.
לעומת זאת
כיום הוא משולב 3 ימים בכיתה הגדולה,עם סיעת
מאוד קשה לו, יש שיעורים שהוא יותר מסתדר , אבל כל יום יש איזו תקרית,
והוא יוצא מתוסכל.
הוא מאוד רוצה להיות בכיתה הגדולה, אבל לא פשוט לו.
השנה הוא מבין את ההבדלים בין הקטנה לגדולה (דבר שלא היה בשנה שעברה)
לכן חשבנו על מסגרת יותר מתאימה.
משהו בין הכיתה הקטנה לכיתה גדולה .
אשמח לרעיונות :)
 

schlomitsmile

Member
מנהל
כלומר הוא זקוק לתשומת-לב אישית, ל"חממה" ועם זאת גם לסביבה
מעשירה יותר ממה שמקבל בכתה הקטנה?
&nbsp
אז אולי משהו מסוג בי"ס לטבע/ בי"ס לאמנות וכד', לפי תחום העניין שלו
או לחליפין, בי"ס עם גישה חינוכית לא סטנדרטית
כגון דמוקרטי/ אנתרופוסופי ?
&nbsp
בבתי"ס כאלה בד"כ יש יותר תשומת-לב אישית.
כמו-כן הגישה החינוכית והאופי של הסביבה החינוכית
מאפשרים לתלמיד להביא לידי ביטוי ומימוש
את סקרנותו, כשרונותיו, יחודו.
&nbsp
 

hil2017

New member
כן צודקת, לכן פניתי לפורום האם ידוע על מסגרת

מלבד האופציה הרגילות
ביהס אנטרופוסופי הוא בעיה, זה ביהס פרטי,
אין קרוב לביתנו והעיריה לא מוכנה לממן הסעות וסיעת..
מכירה משהו אחר?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
הסעות בכל מקרה העיריה לא תממן
אבל אם מוצאים בי"ס שלילד טוב בו, שווה לעשות מאמץ ולמצוא פתרון לוגיסטי כלשהו

אם לכם אין אפשרות, אפשר למשל למצוא פנסיונרית שתקפיץ אותו ותאסוף אותו,
ברכבה או באוטובוס.
הבנתי נכן שבדקתם כבר באנתרופוסופי, נאמר לכם במפורש שלא ניתן לקבל סייעת?
כי אם זכרוני אינו מטעה אותי, מישהי שכתבה כאן בעבר סיפרה שהיא משלבת ילד באנתרופוסופי.
&nbsp
מה לגבי דמוקרטי?
ובי"ס מסוג לאמנות/ טבע וכד'?
על בתי"ס ספר יחודיים נוספים סביר להניח שתוכלי לקבל פרטים במחלקת החינוך שלכם.
 

dina199

New member
אם תמצאו משהו שמוכר אבל לא רשמי

ומוגדר כחינוך מיוחד ותעברו ועדת השמה אז אפשר לבקש הסעה.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
נכון,ואם מוכר לא רשמי ואינו חנ"מ,איןהסעות אבל יש סכוי לסייעת
 

hil2017

New member
בשיחה שהיתה לי עם העיריה, נאמר שאם נלך לביהס פרטי לא נקבל

לא סיעת ולא הסעה..
 

schlomitsmile

Member
מנהל
כדאי לברר איתם שוב, ואולי לעדכן אותם בתקנות הקיימות
http://www.kolzchut.org.il/he/סייעת_לילדים_עם_צרכים_מיוחדים_המשולבים_בחינוך_הרגיל
"מגיל שלוש ומעלה, משרד החינוך מממן סייעות לילדים המשולבים בחינוך הרגיל,
אם הם לומדים במוסד חינוכי מוכר עם סמל מוסד (לא בהכרח מוסד רשמי כמו גן עירוני או בי"ס ממלכתי)."
יש תנאים לזכאות לסייעת, שיבוץ הילד במוסד חינוכי השייך למשרד החינוך אינו אחד מהם.

http://www.kolzchut.org.il/he/שילוב_ילדים_עם_צרכים_מיוחדים_במערכת_החינוך_הרגילה
 

dina199

New member
אם אתם לא בכיוון בית ספר לחינוך מיוחד של משרד החינוך

אז נראה לי שאפשר לבדוק כיוון של בית ספר דמוקרטי או בתי ספר פרטיים מסוג אחר. רק צריך לקחת בחשבון שפרטי זה יקר.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
יש בתי"ס פרטיים שיש להם מלגות לילדים
שהוריהם לא יכולים לעמוד בשכר-לימוד מלא.
לכן אם מוצאים בי"ס מתאים, כדאי לא לוותר מראש, לברר
 

hil2017

New member
זה לא הענין הכלכלי זה ענין של ההסעות

אני כבר מחויבת להסעה של ילדה אחרת שלי לביהס,
ולכן לא יכולה לקחת על עצמי הסעה גם בשבילו.
גם אני עכשיו בהרגשה שאני רוצה שהעיריה תהיה חלק מזה,
ולא שנעשה הכל בעצמנו
התעייפנו :)
 

dina199

New member
זו בעיה רצינית.

ברגע שרשות מקומית יודעת שמוסד חינוכי לא רשמי מוכר (ששם הם חייבים לספק הסעות) הם יעשו כל מה שביכולתם להתנער מהאחריות. לכן גם אם עייפים ממלחמות חייבים להמשיך. כשנלחמים יש תוצאות.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
הסעות ושכ"ל בבי"ס פרטי
לגבי הסעות- בשילוב יחידני אין הסעות, בלי קשר האם ביה"ס פרטי או לא.
העיריה מחוייבת לספק הסעה רק בחינוך מיוחד.
אם אין בעיה כלכלית, אז כאמור אפשר להעזר בפנסיונרית
שתביא אותו לביה"ס ותחזיר בצהריים.
לגבי שכ"ל בבי"ס פרטי- אם אין בעיה כלכלית, נהדר.
אם יש, אפשר לבדוק האם יש מלגה לתלמידים שזקוקים לה.

בכל מקרה, שלב ראשון זה למצוא בי"ס מתאים.
שלב שני למצוא את הפתרונות הלוגיסטיים והאחרים
 

dina199

New member
וגם בחינוך מיוחד כשזה פרטי

הוא יכולים לעשות בעיות עם הסעות , למרות שהם מחוייבים.
 
למעלה