שאלה

מיכל931

New member
שאלה

האם זה נכון שתרופות לקשב וריכוז משפיעות פחות טוב על ילדי הספקטרום מאשר על ילדים נטי''ם?
 

dina199

New member
זה יכול להיות לגבי כל תרופה.

כל תרופה יכולה להשפיע על אוטיסט לא בצורה שהיא אמורה להשפיע, ולפעמים אפילו יש השפעה הפוכה.
 

מיכל931

New member
האם יש דרך אחרת...

לטפל בהפרעת קשב אצל ילדי הספקטרום? לבן שלי הכדורים לא עוזרים ובעיקר גורמים לו כאבי ראש.
 

מיכל931

New member
הפרעת הקשב..

באה לידי ביטוי בכך שאינו מקשיב בשיעורים בבית הספר, מורים מדווחים על התנתקויות. גם בבית לעיתים קרובות הוא לא מקשיב כשמדברים איתו. הילד בן 12. ניסינו כדורים שלא עזרו ויותר גרמו לכאבי ראש. מתלבטת אם להמשיך לנסות תרופות, כי לאחרונה שמעתי שהכדורים לקשב וריכוז פחות עוזרים לילדי הספקטרום..
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אז אם אני מבינה נכון, עיקר הבעיה היא
באינטראקציה בינו לבין המורים, נכון?
לא ברור לי למה מורים ורופאים- אנשים מבוגרים-
חושבים שזה סביר לתת חומרים פסיכואקטיביים לילד
שגופו ומחו מתפתחים ורגישים לתופעות לוואי שונות,
בגלל שלהם יש קושי להתנהל מולו...
&nbsp
אז לשאלתך האם יש דרך אחרת-
ודאי

סביבה חינוכית שתתן לילד מענה מתאים ונכון לו,
שתכבד אותו, תכיל אותו, תייצר לו מקום בטוח וגירויים
החיוניים להתפתחותו.
ולא תתייחס אליו ותשדר לו שמשהו בו מקולקל ועליו לקחת תרופות.
לא תטיל עליו את קוצר ידה ומוגבלותה.
נשמע אולי סוג של אידיליה, אבל קיים במציאות

מחינוך ביתי ועד בתי"ס יחודיים שוניים
(בי"ס לטבע/אמנות/דמוקרטי/אנתרופוסופי ועוד, יש כיום מגוון גדול,
צריך לחפש ולמצוא מה שמתאים לילד המסויים שלנו)
&nbsp
כשהוא לא מקשיב בבית, האם הוא עסוק במשהו שמעניין אותו?
אם מדובר בעניין שאינו סובל דיחוי, ופונים אליו שוב, מקרוב, בקול רגוע, הוא מתייחס?
&nbsp
 

dina199

New member
לדעתי זה קשור להיותו אוטיסט ולא לענייני קשב.

לכן הגיוני שכדורים לא עוזרים כי אי אפשר לשנות מהות של בן אדם.
באיזו מסגרת חינוכית הוא נמצא ? 'התנתקויות' (דבר שנתפס כחוסר הקשבה) יכולות להיווצר בגלל הצפות.
 

מיכל931

New member
הוא משולב בבי''ס רגיל

כנראה שבעיית הקשב באמת נובעת אצלו מהאוטיזם ולכן הכדורים לא עוזרים. אולי ההתנתקויות נובעות מהצפה. לא פשוט להיות משולב בכיתה גדולה כשלא כולם מכילים אותו. בשנים הראשונות עוד היו יותר סובלניים כלפיו. אבל כעת בכיתה ו' כשהילדים כבר בגיל בעייתי, ההכלה והסובלנות כבר פוחתים. קיבלנו המלצות על מסגרת אחרת בחטיבה ונקווה לטוב. אבל השאלה היא מה לעשות בינתיים? לא לנסות למצוא פתרון זמני? אולי טיפולים פרארפואיים?
 

dina199

New member
אז כפי שחשבתי הוא מתמודד עם מצב קשה.

זה כנראה לא רק הצפות אלא גם התמודדות יומיומית עם הסביבה הלא מכילה (בלשון המעטה). לכן אני לא חושבת שזו בעיית קשב. והוא הרי לא אשם בזה שהם לא סובלניים כלפיו. אז מצד אחד הוא בסביבה שלא מוכנה להכיל אוטיסט ומצד שני מצפים ממנו שישנה את עצמו ולא יתנהג כמו אוטיסט. זה נראה לי כמו מבוי סתום אז מה הפלא שיש התנתקויות. ייתכן שההתנתקויות הן אמצעי ההישרדות שלו.
אני מניחה שבינתיים המורים צריכים להבין שיש להם עסק עם אוטיסט. אני יודעת שלמורים בחינוך רגיל קשה להבין שאוטיסט לא מתנהג כשאר הילדים והוא 'מתנתק' ו'לא מקשיב'. תנסי להסביר להם. אם הורים לא מסבירים המורים לא מבינים.
אני בעד טיפולים רגשיים שמורידים לחץ. זה יכול להיות טיפול בתנועה, במוסיקה , באמנות, בבעלי חיים. ושאין צורך לדבר בהם. אבל אלה לא טיפולים לשיפור התנהגות בבית ספר פשוט כי כנראה בית הספר לא מתאים.
 

מיכל931

New member
דינה ושלומית, תודה לכן!

נצטרך כנראה להמתין בסבלנות לשנה הבאה, בה הוא ילך למסגרת חדשה ונעזר בינתיים בטיפולים פרארפואיים. המון תודה!
 

schlomitsmile

Member
מנהל
בחטה"ב המיועדת גם מדובר בשילוב יחידני?
פגשתם את הצוות שם? השתכנעתם ששם תהיה לו סביבה חינוכית מאפשרת, מצמיחה?

בינתיים- צפויים לו כארבעה חודשים בביה"ס הזה (אלא אם תחליטו אחרת).
אז מה שיש לעשות זה לעסוק במיזעור נזקים.
מול המערכת- להיות לו לפה, לייצג אותו, לעמוד על זכותו להיות הוא,
לדרוש מהם לא להשליך עליו את קוצר ידם, לנסות לתווך להם אותו, "לתרגם" אותו.
אם תרצי קישורים שעשויים לסייע בכך, רק תגידי


מולו- לתמוך בו, להראות לו כמה הוא נפלא בעיניכם
(הוא מקבל ודאי שפע מסרים הפוכים בביה"ס, כל יום כל היום...)
אפשר וכדאי להוסיף לזה טיפולים מחזקים כגון רכיבה טיפולית
או כל דבר אחר שיעצים אותו.
 

מיכל931

New member
בחטה''ב המיועדת....

לא מדובר בשילוב יחידני. דיברנו עם הרבה הורים מאוד מרוצים בחטיבה זו, והם המליצו בחום. משקיעים שם המון בכל ילד ובונים לו תוכנית מותאמת. אנחנו נפגש עם הצוות בקרוב, ומקווים לעתיד טוב יותר. תודה רבה על הייעוץ והעידוד!
 

מיכל931

New member
היתה לו סייעת חמש שנים...

השנה הוא החליט לוותר על סייעת, כי טען שילדים צוחקים עליו שהוא כל הזמן מקבל ממנה עזרה. אנחנו מבינים אותו. זאת הרגשה לא נעימה, כי בסך הכל הוא בתפקוד גבוה, והליווי שלה קצת התחיל להעיק עכשיו כשהוא בגיל ההתבגרות. הוא תפקד יפה בסך הכל רוב הזמן השנה גם לדעת המחנכת, רק לאחרונה עלתה בעיית הקשב. הוא טוען שקשה לו להתרכז בעיקר בכיתה.
 
לדעתי הלא מנוסה, חבל שוויתרתם על סייעת

פשוט היה צריך להדריך אותה, שהתפקיד שלה השתנה כשהוא גדל. שצריכה לתפוס יותר מרחק וכד'. מה גם שהילדים בכל מקרה לא מבינים, אז הוויתור לא תרם. וככה אולי יכלה לעזור "להחזיר אותו חזרה" כשהוא מתנתק. אצל הבן שלי זה אחד מהתפקידים העיקריים של הסייעת.
 
למעלה