עדכון --- הצקות בכיתה

bajura

New member
עדכון --- הצקות בכיתה

תודה רבה לכול המגיבים. אני מאמינה שאתם צודקים אחד אחד. הייתי בפגישה עם המורה והסייעת. פשוט בושה. הם מאשימים את הקורבן. לטענתם הדברים לא כמו שהבן שלי מספר אותם. הם מודים שהוא לא בידיוק מקובל בכיתה אבל לטענתם אני לדמרי מגזימה. אפילו אמרו שהילד משקר. לא יודעת איך לא תקפתי אותם, היה להם מזל שבאותו יום לקחתי את הסיפרלץ שלי. כול כך הכעיס אותי לשמוע את זה. מה שכם הבנתי שיש התנהגויות של הלד שלי שהוא עושה אותם בישביל לזכות בתשומת לב מצד הילדים שיכולים להתפרש כהצקה אצל הילדים אחרים ואז מגיבים אליו לא טוב. לדוגמה הבן שלי עובר לידם ונוגע בהם בעדינות בזמן שאומר נהנהנהנה ורץ. מבחינתו זו הזמנה למשחק הוא רוצה להגיד לילד "בו תתפוס אותי" אבל זה מתפרש אחרת הם עשויים להיתעלם ממנו במקרה הטוב או אפילו לרדוף אחריו ולהרביץ לו במקרה הרע כמו שכבר קרה. או שפתאום הוא נוגע בדברים של אחרים ומחייך, נטו צורך ביחס אך שוב מתפרש לא נכון. למרות שמאז כיתה א עובדים איתו על הדרך המקובלת להזמין חבר למשחק...הוא מפנים אך מדי פעם גם מתנהג כמו שתיארתי. אז המורה הייתה עסוקה במשך כול השיחה בלשכנע אותי שהוא בעצם אשם. ושגם כאשר קוראים לו בשמות לועגים הוא לא מצליח להיתעלם כמו שניסו ללמד אותו. הוא חייב לענות בקללה וזה מוסיף למעגל ההצקות. הם היו רוצים שהוא יתעלם...נו באמת. בקיצור הילד שלי שקרן ומציק ואני אמא מגוננת והיסטרית. נשמע מוכר ?
מפה לשם עברו כמה ימים ושוב יש בעיות. בהפסקה אחד הילדים רוקן לו את התיק על הרצפה וזרק לו דרך החלון חלק מהחפצים שלו. ילד אחר הביא נפצים לבית ספר וכאשר זיהו שהרעש נורא מפריעה לליאור עשו לו דווקא עליו.
שלשום התקשרתי למורה שילוב היא באמת חמודה ואכפת לה ושוחחתי איתה. היא הקשיבה לי ואמרה לי שהכן הדברים קורים כמו שליאור מספר אותם וגם במקומות שיכול להיות שהוא מגזים קצת עדיין לא משנה מה היה או לא היה באמת כול עוד הוא מרגיש דחוי. אז הזמינה עבורי פגישה ביום ראשון הקרוב עם המורה, היועצת , הסייעת ואחראיות החינוך מיוחד בבית ספר. אגב אבא הילד יבוא איתי (אנחנו פרודים) , שוחחתי איתו על אפשרות לעביר את הילד לכיתה תקשורת אבל הבן אדם עדיין בהכחשה . 6 שנים מאז שהילד אובחן על הספקטרום והאבא עדיין לא מעקל...אבל זה כבר סיפור אחר.
אני אגיעה ביום ראשון לבית ספר ואסביר את התנאיים שלי. הילד לא יהי בבית ספר לבד יותר. בשעות שאין סייעת אני אוציא אותו. דרך הגב אני לא אשלח כבר מחר כי בימי שישי אין לו סייעת וזה לא מקובל עלי יותר. אסביר גם שלא אסכים יותר לזה שבהפסקה שלו הסייעת גם בהפסקה. הייתי בהלם היום שמעתי את זה מהבן שלי. אני מבינה למה היא לא יכולה לעמוד בקצב לו. הוא רץ ומשתולל אבל אותי זה לא אמור לעניין נכון ? אני פשוט כול כך עצבנית אוףףףףףף.
אני אבקש לשבת בכיתה עם הילד. אני רוצה לראות בעיניים שלי מה קורה שם. הם יכולים לסרב לי ? אנ אדרוש את זה כתנאי לשלוח אותו לבית הספר. לפחות למשך חודש לראות ולהבין מה קורה שם. אחרת הילד ישב בבית. מה אתם אומרים ?

סליחה עך האורך. הייתי חייבת להוציא.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
לא מפתיע שמציקים לו
הילדים קולטים את המסר שהצוות משדר,
ברור להם שכשמציקים לו מי שאשם זה הוא

אז למה שלא יציקו?

סייעת זה לא פתרון לדעתי, כמו שכבר כתבתי לך-
היא לא אמורה להיות שומרת הראש שלו.
אם אין הכללה INCLUSION מצד הצוות החינוכי,
לצערי אני לא יכולה לראות איך ייצא משהו טוב מה"שילוב", שילוב בכאילו, לא באמת.

הם יכולים לא לאשר לך לשבת בכתה- התצפית שלך תהיה גם על ילדים אחרים
שהוריהם לא אישרו לך לתצפת עליהם.
זה גם לא בהכרח ישפר את מצבו, את יחסם של הילדים האחרים-
ילד שאמא "מזדנבת" אחריו...
ואת הרי די יודעת מה קורה שם- מורת השילוב אישרה את דבריו.

שורה תחתונה- לעניות דעתי, הסיכוי היחיד, והוא בכל מקרה קלוש למדיי,
שיש טעם להמשיך בביה"ס הזה, הוא אם תמצאי איזשהו "בן ברית" אפקטיבי,
מישהו שיצליח לשנות את גישת הצוות.
זה יכול להיות המתי"א למשל או איש-טיפול כלשהו.
למה שהורים אומרים לא מתייחסים ברצינות לצערי

אחרת, כל יום של ליאור שם הוא צובר לא רק חוויות רעות,
אלא גם למידה שלילית על העולם ומקומו שלו בו.

האם האבא של ליאור מתנגד לכתת תקשורת?

אפשרות נוספת שאולי שווה לך לבדוק: האם יש בי"ס דמוקרטי באזורכם?
ומה עם חינוך ביתי, בא בחשבון?

 

dina199

New member
כל מה ש'עובדים איתו' נראה לי כמו נסיון לשנות אותו

ולהתאים אותו למערכת. הגיוני שזה לא מצליח. ואז המערכת (הילדים) מתעללת בו ואותה מערכת (המורים) מאשימה אותו.
אז השאלה היא האם מוצדק להחזיק אותו במקום בו הוא סובל ?
 

Yemeth

New member
נשמע שבית הספר ממש לא מתאים לו

עם חוסר תמיכה מהמחנכת והכיתה (ובית הספר בכללי) אין לו מה לחפש שם לדעתי.
אין שום טעם למרר את חייו של הילד עם עוד ועוד זמן לניסיון תיקון.
 
למעלה