בתחילת הדרך

ריידר86

New member
בתחילת הדרך

שלום,
לפני כמה ימים קיבלנו את הבשורה - בננו היקר נמצא על ספקטרום האוטיזם. עוד בטרם עיכלנו פנינו מיד לאינטרנט - לחפש מידע על אוטיזם, על טיפולים, על מסגרות שונות. איך מנווטים בין כל האינפורמציה? איך מקבלים החלטה להתמסר לטיפול/מסגרת/תכנית מסוימים? התחושה היא שההחלטות שנקבל עכשיו בנוגע להמשך טיפול הן כ"כ גורליות - עבור בננו, עבור המשפחה כולה. אנחנו הולכים לאיבוד. אם יש למישהו המלצות כיצד מתחילים, לאן פונים, נשמח לקבל הכוונה. תודה מראש,
 
עצה ראשונה לא להלחץ

ולראות בנכם אדם שלם ויפה כי אוטיזם זה לא דבר שלילי לא לשגר לילד שהוא פגום או שיש לו בעיה לראות את היופי הגלום בו, בנוגע לטיפולים אני לא ממליץ על טיפולים כמו קלנאי תקשורת או שיטות אילוף שונות שיטת לשנוי התנהגות בעיני זה מאוד קשה לאוטיסט ולא כדי שישנה את שפתו או התנהגתו אלא ילמד לקבל ולאוהב את הדרך שלו למרות הכל, למשל אני יכול להצביע על עצמי שטיפול קלנאי תקשורת פגע בי ולא אהבתי את וטיפול בהתנהגות שמעתי דברים רעים מאוד וזה בכלל שנוי האוטיסט לגמקי והתאמה לחברה ובעיני זה לא נכון, אלא קבלה של שונות זה כל היופי בנאורות לא לשנות לא לסרס אלא לקבל, אז לא ממליץ על טיפולים כאלו מה שאני כן ממליץ זה טיפולים כמו תרפיה בציור או שחיה, רכיבה על סוסים, את זה מאוד אהבתי בתור ילד ובוגר, אז זה הטיפולים שאני ממליץ, זהו זה מה יש לי לומר לך, שהיה המון בהצלחה וברוך הבאה למשפחה , עוד אספים זה חשוב וטוב, אני שמח שיש כמה שיותר אוטסטים .
 

schlomitsmile

Member
מנהל
ברוכה הבאה

הרשת אכן מוצפת במידע, לא כולו "ראוי למאכל אדם"

הבעיה היא כמובן, שלמי שחדש בעניין, אין עדיין כלים לסנן ולמיין
ואז יש הצפה, והבילבול שכדי להתמודד איתו פנינו לרשת, רק מתעצם.
זוכרת את עצמי במצבכם לפני כאחת עשרה שנים...

ראשית לכל- נשימה עמוקה.
באמת, לא רק מטאפורית

שום רכבת לא תברח לכם, שום חלון הזדמנויות לא יטרק בפניכם.
חשוב לעשות בחירות מתוך שיקול דעת, ידע, הבנה,
ולא מתוך לחץ ובהלה.

בנכם נשאר אותו ילד נפלא שתמיד היה,
האבחון פשוט יכול לסייע לכם לתת לו ולהשיג עבורו
את המענים המתאימים לצרכיו
כך שיוכל לשמוח ולפרוח (לא להיות כמו כולם- להיות הפרח המקסים שנועד להיות).

הורים לא אמורים להתמסר לאף טיפול/מסגרת/תכנית
רק לילדם.
גם כשבוחרים בטיפול/מסגרת/תכנית, להיות תמיד עם אצבע על הדופק,
להיות קשובים לילד- למילותיו ולשתיקותיו, למבטיו לצליל קולו ולכל השאר-
האמנם זו הבחירה המתאימה לו בשלב זה של חייו?
מה שהיה נכון אתמול עשוי להיות לא נכון מחר, ולהיפך.
ולפעמים אנחנו עושים טעות, בוחרים לא טוב.
לא נורא.
אם אנחנו קשובים, אפשר לתקן, לבחור אחרת.

אם אתם כבר בתנופת קריאה ברשת, מציעה לכם להתחיל מקישורי הפורום שלנו-
מקורות "לא ראויים למאכל אדם" לא נכנסו לשם
ויש שם שפע של מידע בשלל תחומים- שיטות, מסגרות, זכויות ועוד
אבל גם- ולדעתי חשוב ביותר, בסיסי לפני כל הנ"ל-
סעיף 'אנשי הספקטרום בארץ ובעולם'.
כי קודם כל חיוני להבין מה זה בכלל אוטיזם
והמומחים הגדולים ביותר בסוגיה הם אנשי הספקטרום עצמם.
גם סעיף 'סרטים' יכול לתרום לעניין.
כניסה לקישורים דרך לשונית 'כלים ומידע' שבראש העמוד.

בן כמה הילד?
האם הוא מודע למסקנת האבחון?
מה הוסבר לו?
איך הגיב?

דרך חדשה בפניכם. לא קלה אבל מופלאה
ואם תרצו- אנחנו כאן, הורים "ותיקים" ואנשי ספקטרום בוגרים
 

ריידר86

New member
תודה לך

וואו, אני לא יכולה לומר לך כמה התשובה שלך עזרה לי ברגעים אלו. אני מודה לך מכל הלב, ובהחלט אסתכל בקישורים המוצעים כאן באתר. אני בטוחה שאחזור אם עוד שאלות בעתיד הקרוב, אבל בינתיים - האם שמעת על RDI? על דורון זוהר? אני מנסה למצוא אנשים שמכירים את התכנית שלו מקרוב...שוב תודה!
 

schlomitsmile

Member
מנהל

כן, שמעתי .
הוא גם כתב כאן בעבר.
תמצאי מידע גם על השיטה הזאת בקישורים

&nbsp
שבה וממליצה - לפני שרצים לשיטות, לתת זמן וקשב פנימי לנסיון להבין את עצם העניין.
מה בכלל "אוטיזם"?
במה שונה חווית הקיום של א"ס (איש הספקטרום)
מחווית הקיום של נ"ט (נוירו-טיפיקל, "רגיל")?
&nbsp
לפני שמטפלים, כדאי שיהיה מושג מבוסס לגבי האם ובמה ואיך לטפל.
&nbsp
 

ריידר86

New member
ועוד משהו

שכחתי לענות על השאלות שלך -
שליו שלנו בן 20 חודשים, כך שלפחות לא היינו צריכים להתמודד עם התגובה שלו לאבחון. אני משערת שהוא רואה שהילדים סביבו כבר מתקדמים ממנו, ושהוא מרגיש שהוא לא מצליח ושקצת יותר קשה לו, אבל לא יודעת לומר מעבר לזה...
 

schlomitsmile

Member
מנהל
לא בטוח שהוא משווה בין עצמו לפעוטות אחרים
ולא בטוח שבהכל תמיד יותר קשה לו

לא"סים יש כשרונות יחודיים,
למשל יתכן שהזכרון הויזואלי ו/או השמיעתי שלו טוב משל רוב האחרים.
&nbsp
כשמדובר בגוזלון קטן כ"כ אכן אין צורך להתמודד עם תגובתו לאבחון
אבל הילד קולט מסרים, כולל סמויים, מהסובבים אותו, במיוחד מהוריו
ומושפע מהם מאד.
עוד סיבה לחשיבות הנקודה שציינתי קודם-
לא לבלוע את הסטריאוטיפים של הסביבה ומרבית אנשי המקצוע לגבי אוטיזם,
אלא ללמוד בעצמנו, מהילד שלנו ומא"סים בוגרים.
לא לשדר לו מסרים שגויים ומזיקים- הוא אינו פגום.
&nbsp
(תרגום הטקסט בתמונה עם החתול: זה אינו כלב נכה, זה חתול).
 

dina199

New member
לא נראה שילד בן פחות משנתיים

מוטרד איך מתקדמים ילדים אחרים בסביבה שלו
.
מה שבטוח שאתם ההורים רואים דברים שלא מצליחים לו וקשים לו , וכנראה זו הסיבה שפניתם לאיבחון.
 

dina199

New member
ברוכים הבאים


קודם כל צריך לעכל. זה לוקח זמן. שום דבר לא גורלי ויש זמן להכל. את ההחלטות צריך לקבל בזמן רגוע ובראש שקט. אינטרנט זה מקום טוב לקבל מידע אבל את המידע הזה צריך לסנן.ברשותכם שתי שאלות : בן כמה הילד ? מה ההמלצות הטיפוליות באיבחון ?
 

ריידר86

New member
הוא בן שנה ושמונה חודשים

ועוד לא דיברואיתנו באופן מסודר על המלצות טיפוליות, מלבד לשלב אותו במסגרת טיפולית כגון מעון שיקומי או מעון תקשורת.
 

dina199

New member
זו כבר המלצה טיפולית רצינית.

אז מה שצריך לעשות עכשיו זה לדאוג למסגרת החינוכית.
 
למעלה