שלום פריקה לגביי הלימודים

10 אגורות

New member
שלום פריקה לגביי הלימודים

אתמול היה המבחן הראשון שלי באנגלית. יש לי תאמות ובהם מבחן על מחשב. יום לפני זה בשלישי כבר אתחלתי לחשוש המבחן הוא לא בדר שאני לומדת אף פעם לא עשיתי מבחן ואפילו לא סימולציה של מבחן על מחשב. ואין מישהו שאני מקירה שלוקח גם כן מבחן ממוחשב. בקיצור לחץ. יום שלישי סרקתי את המקום מעט (היה בחדר של המבחן שיעור אז לא נכנסתי), תכננתי את הלו"ז למוחורת איך אגיע מהאעשה איפה אשב וכו'. בא יום רביעי אני מתחילה לפי ההכנות שלי עם קצת קשיים בדרך (הקאות בכי והשיט הרגיל) והגעתי לכיתה חצי שעה לפני ותפסתי את המקום שרציתי מיד ראיתי שהגירסה של התוכנות במחשב הואשונה ממה שיש לי לקחתי כמה נשימות והתכלתי לחקור את התוכנה לאט לאט אנשים הצטרפו ודיברו בינייהם זה לו עשה ליטוב והלכתי לשרותים והקאתי שוב חזרתי לכיתה והכיתה היתה חמה ברמות מטורפות הסטודנטים האחרים ניסו ללא הצלחה להוריד את הטמפ'. חכיתי עוד רבע שעה המשגיחים התחילו לאחר אחרי כמה דקות הגיעה מישהי כנראה מהחוג לאנגלית והתחיתה להקריא שמות היו סטודנתים ששמם לא נקרא שהתחילו להתבכח איתה אחרי עוד כמה דקות של ויכוחים הם יצאו. בינתיים המשגחים הגיעו וחילקו את המבחנים אתחלתי לפתור את השאלה הראשונה אז הן אמרולי שכיבלתי את המבחן הלא נכון ונתנו לי אחד חדש בשלב זה כבר האיתי חצי מהתרך להתקף פניקה אז לקחתי דקה של נשימות אזקרתי לעצמי שאחרי המבחן יש שיעור שאני ממש אוהבת והתחלתי את המבחן החדש.
חשבתם שכך ניגמר??? טעיתם הקטע הקריא במבחן היה על אוטיזם. חשתי קצת הקלה כשקראתי את הכותרת כי אני יודעת דבר אושנים על הנשא אך ככל שקראתי יותר מצאתי עוד ועוד אימרות שפגעו ביואכעיסואותי בתור אספית. שעה וחצי אחר כך עייפה מהיום מותשת מהמזגן (הוא עדיין חימם במשך כל הבחינה) ועצבנית מהבחינה אברזתי מהשיעור שאני אוהבת לצערי ונסעתי הביתה לישון.
סוף
 

Ziggy Stardust7

New member
היי :)

אני מצטער לקרוא על החוויה הלא נעימה שעברת.
את מוזמנת לשוחח איתי על כך בפרטי אם תרצי
(שלחתי לך גם הודעה).
מאחר וגם לי יש אספרגר ואני כרגע סטודנט, אני אשמח לשתף אותך בקשיים שאני מתמודד איתם במהלך הלימודים, ואיך אני מנסה להתגבר עליהם.
&nbsp
שיהיה לך סופ"ש נעים ותחזיקי מעמד!
ובינתיים תיהני מהשיר הזה: https://www.youtube.com/watch?v=phBwXT293FI
 

polycarbonate

New member
נשמע ממש קשה

חבל שלא לוקחים למבחנים קטעי קריאה בנושאים בלי פוטנציאל פוגעני. אולי תוכלי לפנות למי שאחראי על הקורס?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
חלק מהבעיה זה שהם לא מעלים על דעתם
שיש באמירות האלה פוטנציאל פוגעני...
 
כן אני מבין

האקדמיה היא המקום האחרון שמבין דבר מה על אוטיזם הכל אצלם זה גזענות ורוע ,ממש מבין אותך גם אותי זה מכעיס אבל הם לא שווים יריקה, סתם חרות הם בחיים לא באמת יבינו אותנו . מאוד מתחבר לכאב בגלל מה שאומרת האקדמיה עלינו .
 

schlomitsmile

Member
מנהל

כ"כ מצער וגם מקומם...

באמת שהיו יכולים לחסוך ממך לפחות חלק ניכר מהסבל הזה
ולאפשר לך הבחנות בתנאים הוגנים יותר.
&nbsp
אם אני לא טועה, כתבת בעבר שאת בקשר עם מתאמת נגישות באוניברסיטה, נכון?
האם תוכלי להראות לה מה שכתבת כאן?
 
כאלו מזה יעזור ?

אוטיסט תמיד יראה כלקוי ככה זה הגישה שלהם וכתת אדם וכלא ראוי לנשימה לא רואה איך זה שהיא תראה מה היא מרגישה יעזור , יגידו לה שהיא צריכה להשתנות ולהשתלב ,אני לא רואה שום דרך שהנ"ט יבין אותה הם בנוים אחרת ...
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אתה מכיר את מתאמת הנגשה שלה? איך אתה יודע מה יגידו לה?
גם אם אלף אנשים יגידו משהו, האדם האלף ואחד עשוי לומר משהו אחר.
הבנו כבר את השקפתך לגבי השתתפות א"סים במרחב הציבורי
כבד נא בחירה שונה משלך.
פותחת השרשור בחרה כן ללמוד באוניברסיטה,
הקטע כרגע הוא לנסות לעזור לה למצוא מענים מתאימים לה
שיאפשרו לה להגשים את רצונה
ולא לדכא אותה כל הזמן באמירות יאוש.
 
כלומר

אני לא אומר לפותחת האשכול לא ללמוד באקדמיה אלא שאני חושב וחש בתור מי שלמד בעצמו שהדרך הזו היא לא הדרך הנכונה, אבל זו החלטה שלה אני לא כופה על אף אחד מה לעשות הכי להפך . אני פשוט חושב שהדרך הזו רוי בכאב ובקצרי תקשורת ועדיף לוותר, שוב לא מדבר באופן אישי כלפיה אלא מדבר על עצמי בעיקר ובכלל מביע דעה כללית על האקדמיה שבעיני היא לא הפתרון לאדם הרגיש זה הכל, מקווה שעכשיו אני ברור .
 
אני מנסה להעביר נקודה

אני מבין שאסור לי להשיב לך ? כי אני מנסה לומר שאני לא נגדה אלא מדבר באופן כללי, שבעיני הדרך האקדמית לא יכולה להתאים באמת לאדם הרגיש כי הלימדה שלו היא שונה, לכן הלימדה העצמאית בעיני עדיפה, שוב אני למדתי באקדמיה שהייתי נער ואני חושב שזו לא הדרך ובעיני היא צריכה להבין ולדעת שקשים כאלו היו כי ככה זה המפגש בין השונה לנורמטיבי . ולא להבהל ולא חושב שיש בעיה בה אלא הבעיה היא במערכת ולא בך, וזה מה שאני מנסה לומר, לכן אני לא נגד שהיא תלמד באקדמיה אלא אומר שתדע מראש שזה לא עומד להיות קל ,זה הכל .
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אין ספק שזה לא קל, אפילו קשה
מה שלא אומר שזה בלתי אפשרי, אם מישהו באמת רוצה.
היו ויש לא מעט א"סים שעשו ועושים זאת
כיום יותר מבעבר, יש איזשהו נסיון, התחלה של נסיון,
מצד חלק מהאוניברסיטאות להתגמש וללכת לקראת.
זה חדש, לכן המענים לא תמיד נכונים, לא תמיד מספיקים
ולכן נגרם סבל כמו ש10 אגורות תארה,
אבל היא רוצה להמשיך ואנחנו כאן כדי לחזק אותה
להקשיב לה, להבין אותה, לתת רעיונות איך אפשר לנסות להשיג מענים מדוייקים יותר.
 
אני יודע יש צעידה לכך

וזה משמח אבל אני חושב שהבעיה היא בתשתית המחשבתית כלומר החשיבה הנורמטיבית לא באמת וכל להכיל ולקבל את השונה ובטח את האוטיסט, לכן בעני אם אספים בעצמם היו מפתחים גישות אקדמיות זה היה מעולה, החלום שלי שהיו אספים באקדמיה וישנו אותה מפנים . אבל ממה שאני רואה זה להפך האספי הממוצע מאמץ זהות לא ורואה בו פגום במקום לחזק את היחודי בו הגישה האוטסטית ולפתח עוד גישות כאלו באקדמיה ולפתח גישת לימדה אספית לכן יש יתרונות בלימדה באקדמיה ויש חסרונות, בעיני החסרונות עולים על היתרונות ,אבל אולי זה ישתנה בעתיד אני מפלל לכך, כי אספים יכולים לתרום המון מבחינה אקדמית, למשל בחוג שאני הייתי במתמטיקה היו הרבה אספים גם המרצים וזה היה נהדר, אבל עדיין לי זה לא התאים כל כך . כי התחלתי לאחז בנורמה ולאבד צבעי לכן עזבתי, קיצור חלוק נכון שזה חיובי אך גם שלילי ...
 
לא אני לא מכיר, מכיר את המערכת .

ואני לא מנסה ליאש אותה אני מנסה לעזור לה בדרך שלי, ואני בתור נער ואני מדבר על גיל 15 וכאחד שאוהב מאוד ללמוד לא רציתי להמשיך והייתי מצטיין ואהבתי את הלימודים מאוד ,כי אני לעומת הנ"ט לא בנוי לתחרות ובעיני על ה שמים דגש באקדמיה לא סתם מי שכותב יותר מאמרים נחשב ליותר " מעורך " עניין כמותי ולא בהכרח איכותי, יש עניין מאוד של תחרותיות באקדמיה ולזה אני מתנגד, אני לא אומר שרק רע כמו שנראה אני רק מנסה לציין את הקשים ואת הקושי שלי ,ונראה לי זה תקף לכל אוטיסט ואדם רגיש אני לא מיוחד, אנחנו לא חושבים היררכי כמו הנורמה לכן האקדמיה היא מקום פחות טוב מאשר לימדה עצמאית בקצב שלך ללא רצון " להרשים " או " לעלות " על אחר, מקווה שאני ברור, ואני הכי לא נגדה, גם אני חושב ללמוד אומנות באקדמיה בניו יורק, ויש לי אותם פחדים, לכן הנושא מעניין אותי, ורוצה לדבר איתה על כך ולשמוע מה היא מרגישה, כאמור לא מבטל אותה בכלל הכי להפך .
 
למעלה