דחוף - שאלות לגבי סייעת

דחוף - שאלות לגבי סייעת

אישרו תקציב לסייעת והתחלתי לחפש. שאלתי גם בפורום השני, אבל אשמח גם לעזרה כאן. כמה שאלות לגבי מהות המשרה: אם היא אמורה לעבוד 5 שעות, מה זה אומר? שעות הלימודים הם 8:30 עד 13:10 או 14:00. מה קורה בחופשים? האם מותר לפסול סייעת שהמועצה תמצא?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
לפי החוק הסייעת מועסקת ע"י הרשות המקומית
ההורים לא מחפשים אותה ולא משלמים לה.
הם אינם המעסיקים שלה.
ההורים הם תושבים שמקבלים שרות מהרשות המקומית.
אם יש בעיות מיוחדות עם הסייעת שהילד קיבל,
הם יכולים לבקש, אולי אפילו לדרוש, שהיא תוחלף.
&nbsp
כמה שעות שבועיות אושרו לכם? 5?
&nbsp
בחופש הגדול הילד זכאי לסייעת אם הוא משתתף בקייטנה מוכרת.
&nbsp
ממליצה להכנס לקישורי הפורום, בתוך סעיף 'משרד החינוך'
יש סעיף-קטן 'שילוב יחידני' ובו מידע חשוב.
אם תסתבכי ולא תצליחי למצוא, אל תתביישי לשאול

&nbsp
&nbsp
 
אמרו לי שאני יכולה לחפש ולהפנות למועצה

קיבלנו 24 שעות. אז אם אין קייטנה, המשלבת לא מקבלת משכורת?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
יש חוק. חלק מהרשויות שומרות עליו, אחרות מעלימות ממנו עין
מי אמר לך שאת יכולה להפנות למועצה?
אם זה נאמר מפי מחלקת החינוך שלכם, כנראה שאצלכם מעלימים עין מהחוק.
אם מישהו כתב לך את זה, כנראה שברשות שלו/שלה מעלימים עין.
את יכולה לברר במחלקת החינוך שלכם האם גם אצלכם זה מצב.
לא בטוח שזה בכלל עדיף מבחינתך כי זה מטיל עלייך
למצוא סייעת טובה שתהיה מוכנה לעבוד בתנאים של הרשות המקומית-
לא פשוט לא רק כי לפעמים קשה למצוא,
אלא כי נדרש נסיון כדי לדעת מי היא הסייעת הטובה-
או להוסיף לה כסף (שזה מנוגד לחוק).
לרשות עצמה בד"כ יש מאגר של סייעות, והן לא בהכרח פחות טובות
(לנו למשל היה נסיון טוב).

קייטנה- אם הילד לא הולך לקייטנה מוכרת (לדוגמא קייטנה עירונית)
הסיעת כמובן צריכה להתפרנס גם ביולי-אוגוסט.
אם את המעסיקה(כאמור, בניגוד לחוק)- פרנסתה עלייך.
אם המועצה המקומית - היא תעסיק אותה בקייטנת חנ"מ כלשהי או משהו כזה.

24 שעות שבועיות - בתיאום בין ביה"ס לסייעת יכולות להיות מחולקות בכמה אופנים:
4 שעות מדי יום, ואז צריך להחליט האם היא מתחילה ב8:00 ועוזבת לפני סוף היום,
או מתחילה מאוחר יותר ונשארת עד סוף היום.
או שהיא לא תעבוד בימי שישי, ואז א-ה תעבוד קצת יותר מ4 שעות.

כדאי שאתם תגבשו עמדה בסוגיה ותגיעו להבנה עם ביה"ס בעניין.
 
פניתי למועצה

רק ביום ראשון תהיה מישהי שעוסקת בזה. לא הבנתי מה הקשר בין מי מוצא, הרי ברגע שהיא מועסקת, היא על אחריות המועצה. אני מתכוונת לחודשי הקיץ לדוגמה. מישהי פנתה אלי וביקשה תוספת תשלום. את אומרת שמישהי שהם מוצאים לא יכולה לבקש?
השאלה לגבי הגמישות, האם יכולים להחליט לדוגמה שהיא תסע איתו ליום שליפה, בניגוד לרצוני?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אם את מוצאת ומפנה אותה
זה אכן לא הופך אותך למעסיקה שלה,
אבל זה יוצר איזושהי מעורבות, אחריות ביחס להעסקתה.
סייעת שמגיעה דרכך, יותר סביר שבמהלך ההדברות ביניכן
כיון שאת מעוניינת בה,
תעלה מצידה דרישה כזאת או אחרת כלפייך
כתנאי להסכמתה
מאשר סייעת שאת פוגשת לראשונה
אחרי שתנאי העסקתה נסגרו בינה לבין המועצה.
&nbsp
כל אחד יכול לבקש כל דבר

ודאי שגם סייעת שמגיעה דרך המועצה
יכולה לבקש ממך כסף מתחת לשולחן (כי מדובר בתשלום לא חוקי).
יהיה לך קל יותר לסרב,
כי אמור, תנאי העסקתה כבר נסגרו מול המועצה.
&nbsp
אם אינך מעוניינת שהסייעת תתלווה אליו ליום שליפה,
כדאי לדבר על זה עם האחראית ביום ראשון.
כדאי גם לחשוב היטב איך לנמק זאת
כי לכאורה אם הוא יכול להסתדר ביום הזה בלעדיה
למה הוא בכלל צריך אותה בימים האחרים?
 
רק לכאורה

יש הבדל הין ימים ודרישות.
ויש הבדל בין יום ללא כשאפשר לגייס כוחות, לבין בכלל לא...
 
לבקש יכולה. אבל זה מקובל אם ההורים מוצאים

מצד אחד אני מבינה אותה לגמרי, העירייה מעסיקה לפי תנאיי משכורת מינימום, היקף חצי משרה ושעות לא גמישות...
מצד שני - באמת שהמדינה צריכה לדאוג לזה ולא אנחנו ההורים...
 
אצלינו הסייעת עובדת לפי המערכת של הכיתה

כש יש שיעורים קשים - היא עוזרת לילד (במיוחד שיעורים במקצועות רבי מלל), ובשיעורים קלים יותר (חשבון וספורט) הילד לא צריך תיווך. אז יש ימים שהיא באה לשעה שניה ועד סוף היום, יש אפילו עד שעה שבועית, ויש מהבוקר ורק עד שעה רביעית.
בחופשים (לא רק החופש הגדול) עירייה שלנו מספקת תעסוקה לסייעת או מאפשרת לה חופש בתשלום. אם הילד משתתף בקייטנה מוכרת, הוא זכאי לסיעעת, עדיפות לאותה סייעת של השנה כי הוא מכיר אותה והיא מכירה אותו ויודעת במה ואיך לעזור, אבל אם היא לא יכולה, העירייה חייבת לספק סייעת אחרת.
תבדקי בעירייה שלך מה זה "קייטנה מוכרת", כי יש עיריות שמספיק שתהיה מוכרת במשרד החינוך (שזה רוב הקייטנות היום, גם פרטיות), ואצלינו הקייטנה חייבת להיות במבנה של העירייה (לא יודעת מאיפה ההברקה הזו...)
 
אבל מי קבע את השעות?

את סגרת איתה? איך אדע מה חשוב יותר? הילד גאון מתמטי, אבל הוא גם ממש בסדר בכל השאר. בנינו, הפכתי עולמות בשביל להשיג לו סייעת שאין לי מושג איך היא תעזור. אני מניחה שחשוב תהיה בהפסקה שלפני הלימודים ובהפסקה הגדולה.
לגבי יום שליפה, אני מעדיפה שלא בעיקר כי אז היא לא סמויה. וגם כי זה מלא שעות, חלקם בהסעה עם מלווה.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
סייעת לא אמורה לעזור בלימודים, כך שגאונות מתמטית לא רלוונטית
היא אמורה לסייע באינטראקציות עם אנשים (ילדים וגם מורים לפעמים)
ואם יש צורך, גם בהתארגנות, מעברים, העתקה מהלוח.
 
לזה התכוונתי

לדוגמה, יש לו בעיה קבועה עם להעתיק מהלוח. אני לא בטוחה, והוא לא משתף, אבל הגיוני שבמתמטיקה יש לו יותר זמן לשים לב למה שהמורה כותבת.
 


אבל במקצועות שקשים לילד התנגדות, חוסר ארגון, והתנתקויות גוברות, ושם צריכים שהסייעת תעזור: תאפשר גם התנתקות, וגם יציאה בטוחה ממנה.
כך לפחות אצל הילד שלי, וכך הסייעת עוזרת לו.
 
מזאת אומרת גאון מתמטי ?

איך את מגדירה גאון מתמטי ? , בלי להעליב גאון מתמטי זה שם גדול מידי, במיוחד לילד בן עשר, מה הוא כבר עשה שמגיע לו התואר המכבוד הזה ? חוץ מהגאווה הורית שאני לא מבין אותה, לא כל ילד מחנון הוא גאון, זה הבעיה בזולות הגאונות, גאון מתתמטי זה דבר נדיר מאוד, לא יודע אם הוא כן או לא, אבל לטעמי השימוש במילה גאון לא נכונה, אחרי שהוא יוכיח את גאונתו ולא רק את היכולת הטובה אהיה ראוי לקרוא לו גאון, כי זה מרחיק, ודי לא צנוע, " גאון מתמטי " זה מילה מפוצצת ,אני יכול לומר שאני טוב במתמטיקה, תואר ראשון בגיל חמש עשרה , מצטיין ,פותר אינפי בעל פה שזה החמור הכי קשה בתואר ראשון שנה א, ואני ממש לא גאון מתמטי, ממליץ לא להשתמש בשם גאון, אני לא אוהב את הזילות לגאונות, זה בעיני נורא, כל חכם הוא מחונן וכל מחונן הוא גאון, כן ממש ....
 
קודם כל זה אומר שמקרה שלכם שהיא תהיה שם רוב היום וזה כבר טוב

כמה ימים הוא גומר ללמוד ב 14:00?
 
למעלה