אבחון לבני בן השבע

ללי26

New member
אבחון לבני בן השבע

שלום לכולם, בני נמצא בתהליך של אבחון פרטי. בינתיים עבר את מבחן המשכל ושיתף פעולה יפה מאוד. בחלק השני מבחן הados , התבייש ונלחץ וכמעט לא שיתף פעולה. אני מפחדת שיבינו אותו לא נכון והוא יאובחם בכל זאת עם אוטיזם. אין לו הרבה סממנים קלאסיים מלבד מעט קושי חברתי, נטייה לניתוק ומעט תנועות ידיים. הוא ילד מתוק, סתגלן, בעל דיבור רהוט, לומד היטב. ניסיתי להסביר לפסיכולוגית שהתפקוד באבחון לא אפיין אותו אך הרגשתי שהיא קצת אטומה. אשמח לעידוד כי אני נסערת ומהבוקר לא רגועה.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
מאבחן מקצועי ומנוסה יודע שאבחון אינו מצב טבעי
בהתאם לכך גם התנהגותו של הילד אינה התנהגותו הרגילה.
מאבחן כזה יודע לנטרל ולשקלל
כך שאין צורך להלחץ


מתוק, רהוט, לומד היטב, סתגלן- הכוונה נוטה לרַצות?
כל אלה אינם סותרים ספקטרום אוטיסטי.
לא יודעת אם בנך על הספקטרום או לא,
בכל מקרה הדברים האלה לא שוללים,
ואולי זו היתה הסיבה שהפסיכולוגית לא "התרשמה".

הספקטרום האוטיסטי נקרא ספקטרום כי יש בו הרבה גוונים.
רוב הא"סים (אנשי הספקטרום) לא מתאימים לסטריאוטיפ הנפוץ.

גם אם בנך בסופו של דבר יאובחן על הספקטרום,
לא מדובר באסון חלילה

הנה סרטון שעשתה נערה א"סית חמודה,
אולי הצפיה בו תבהיר ותרגיע

https://www.youtube.com/watch?v=ejpWWP1HNGQ

אגב, האם תהליך האבחון שאתם עושים כולל גם אבחון ע"י רופא?
(נוירולוג או רופא ילדים עם ותק 3 שנים לפחות או פסיכיאטר)
 

dina199

New member
מה הסיבות שהלכתם לאיבחון ?

מה לדעתך הסממנים הקלאסיים של אוטיזם?
גם תגובות במצבי לחץ משמעותיות.
 

ללי26

New member
הסיבה שהגענומלאבחון

הגענו לאבחון בגלל אמירות של המורה שהוא "מתנתק" , חולם הרבה ותחושה שלה שהוא " שונה" מיתר בילדים. מה שאני רואה בשנתיים האחרונות זה שקשה לו ליצור קשרים (רק עם ילד אחד) הוא כמעט לא מוזמן לחברים מהכיתה ולא היה מוזמן גם בגן. הרקע ההתפתחות לו היה תקין ביותר, יש לו יכולת שפתית מעולה, נבון ומתקדם יפה בלימודים. מדי פעם יש תנועות ידיים כשמתרגש. יודע לספר יפה על הרגשות שלו, על רגשות של אחרים ובעצם השאלה המרכזית היא סביב הנושא החברתי. אני מאוד לא שלמה עם האבחון ... מרגיש לי לא נכון לבדוק את הפן הזה כשאין מספיק סממנים ברורים ונמצאת בהתלבטות איך להמשיך מכאן. אציין שהגעתי לפסיכולוגית שאני לא ממש מתחברת אליה , קרה וטכנית שלא משרה בי ביטחון בתהליך.
 

dina199

New member
תודה על המידע
.

אכן יש מספיק סימנים כדי לפנות לאיבחון . וברור שאף אחד לא רוצה שהילד שלו יאובחן כאוטיסט. אבל זה לא קשור לרצון שלנו. אדם אוטיסט יהיה אוטיסט גם בלי אבחנה רשמית.אם הבן שלך אכן בספקטרום , עדיף שיאובחן כדי שיקבל עזרה מתאימה.

אני אישית מעדיפה איבחון של פסיכיאטר. פסיכולוגים נכנסו לאיבחוני אוטיזם יחסית לא מזמן בעקבות דרישת ביטוח לאומי לשני איבחונים - רפואי ופסיכולוגי.
כמה פגישות אמור לקחת האיבחון שלכם ? והאם היא גם עושה ראיונות איתכם ?

ואם את לא תסכימי עם האבחנה הסופית (וזה גם לא חייב להיות אוטיזם) תמשיכי לבדוק הלאה. כדמקבלים את האבחנה הנכונה - הכל מסתדר בראש. הבן שלי אובחן בגיל 14 וזה שם הכל במקום.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אם אין לך אמון במאבחנת
את מוזמנת לקישורי הפורום שלנו (בתוך לשונית 'כלים ומידע' בראש העמוד)
שם תמצאי סעיף 'רשימות אנשי מקצוע' ובו גם המלצות על מאבחנים.

גם כל מה שכתבת כאן אינו סותר ספקטרום אוטיסטי .
אולי כדאי לך להתעמק בעניין קצת,
לראות סרטים של אנשי ספקטרום (אפשר להתחיל מקישורינו),
לקרוא טקסטים שנכתבו ע"י אנשי ספקטרום
(אפשר להתחיל מהפורום ומהקישורים
סעיף 'אנשי הספקטרום בארץ ובעולם' )
ואחרי שתהיה לך תמונה בהירה יותר, נקיה מהסטריאוטיפ הנפוץ
לבדוק האם ובאיזו מידה נראה לך שבנך על הספקטרום.

בכורי אובחן בגיל 13.
הוא נחשב בתפקוד גבוה.
כיום בן 21, לומד באוניברסיטה.
כמה חבל לי שלא אובחן מוקדם יותר
היה נחסך ממנו חלק מהסבל...
 
תשמעי, ממה שאת מתארת

נשמע כמו הפרעה על הספקטרום דרגה 1 (כלומר התפקוד הכי גבוה).
גם שלי כאלה:
אינטיליגנטים לומדים טוב,
אין סימנים של אוטיזם קלאסי
אבל כן יש קושי חברתי יחד עם מגוון סימפטומים נוספים שכל אחד בנפרד לא עוצמתי.
כלומר נראים "ילדים רגילים עם קשיים"
ולא כמו הילדים מהפרסומות של אלו"ט...
 
למעלה