עזרה בבילבול

מרקוריס

New member
עזרה בבילבול

שלום, יש לי בת בגיל שנה וחצי, שאינה יוצרת קשר עין, אינה עונה לשמה , ואינה מדברת אף מילה כלום
הפנו אותנו לבדיקת שמיעה יצא 30 בנוסף הומלץ לגשת לרופא אף אוזן גרון ולרופאת התפתחות הילד
רופא אף אוזן גרון ראה נוזלים בשני האוזניים והמליץ על ניתוח כפתורים
רופאת התפתחות הילד המליצה המשך טיפול בהתפתחות הילד
רופאת הילדים נתנה הפניות לקלינאית תקשורת , ריפוי ועיסוק (המליצה על טיפול DIR) ועל רופאה להתפתחות הילד
שבוע שעבר היינו אצל הקלינאית, רופאת התפתחות הילד יש תור רק בעוד חודשיים
הדילמה היא אם לחכות חודשיים לתחילת האבחון או לפנות באופן פרטי ?
 

dina199

New member
מה זה 30 ?

בכל מקרה לפי הנוזלים והמלצנהלניתוח אני מניחה שיש בעית שמיעה.
לכן אין פלא שהיא לא עונה ולא מדברת. אז קודם כל צריך לפתור את בעיית השמיעה.
איבחון אוטיזם אפשר לעשות רק כשאין בעיות גופניות.
 

מרקוריס

New member
שכחתי לציין שנעשה גם בדיקת BERA

טרם יש תשובות לבדיקת BERA
שאני שרה לה היא כן יוצרת קשר עין ומקשיבה ולכן זה מבלבל אותי אם היא לא שומעת אז למה ששרים היא כן מסתכלת
 

dina199

New member
בדרך כלל אין איבוד שמיעה מוחלט.

ייתכן שבשירה יש תדר שהיא שומעת.
ואם זה יימשך גם אחרי שבעית השמיעה תטופל, זאת סיבה ללכת לאיבחון.
 

dina199

New member
אז בהחלט ייתכן שהיא שומעת שירה ומיסיקה

אבל לא הכל בדיבור רגיל או את השם שלה.
בכל מקרה עד שלא תטופל בעית שמיעה, אי אפשר לעשות איבחון אובייקטיבי כי ללא ספק יש דברים מסויימים שהיא לא שומעת.
 

dina199

New member
לשמוע זה לא אומר להבין.

אני מסכימה שצריך ללכת לאיבחון. רק שהוא יהיה יותר מדוייק אחרי ניתוח כפתורים.
אם אכן יש קשיים בהבנה, אז יש צורך בשמיעה תקינה (לפי שהגדרת - עד 20).
ואם האיבחון יהיה אחרי ניתוח - לא נסגר שום 'חלון הזדמנויות'.
 
כפי שכתבתי - עם 30 מבינים את הדיבור

מדברת מניסיוני
 

dina199

New member
כנראה שי לנו גישה שונה למילה 'הבנה'.

ואני יכולה לדבר מנסיון על ראייה. דוגמה לא ממש קשורה אבל בכל זאת.
אם לילד יש מספר מינוס 0.75 זה לא יפריע בחיי יום יום. אבל אם הוא יישב בשורה אחרונה בכיתה הוא לא יראה דברים שכתובים על הלוח בכתב קטן. ואז ייתכן בגלל שיחסרו לו מילה או שתיים הוא לא יבין על מה מדובר. והבעיה היא בחוסר משקפיים ולא בחוסר הבנה.
 
מצד שני אם התוכן הוא כזה שרוב הילדים היו מבינים אתו

למרות שלא מובנות מספר מילים. וילד הזה עם מינוס 0.75 לא מבין כלום בגלל מספר מילים האלו. אז זה סימן שיש 2 בעיות: גם ראיה וגם הבנת התוכן.
 

dina199

New member
אני לא אומרת שאין בעיה.

ולמיעוט שלא מבין מה איכפת שהרוב מבינים?
 
אולי לא אכפת... אבל זה סימן שיש בעיה

כלומר ניסיתי להסביר ש30 לא מסביר את איחור התפתחותי.
 

dina199

New member
לא אמרתי שמסביר. אמרתי שזה מפריע לאבחן.

כי אם בדוגמאות שלנו אדם אוטיסט לא מבין משהו (והוא בפירוש המיעוט שלא מבין את מה שהרוב מבין), בעיות בראיה או שמיעה (אפילו קלות) יכולות להפריע. לכן כדי לקבל תוצאות מהימנות איבחון צריך להתבצע לאחר טיפול בבעיות הגופניות או שלילתן..
 
אני הבנתי שלדעתך קודם צריך לפתור בעית שמיעה ואחרי זה איבחון

ואני לא מסכימה. וחושבת שאפשר להמשיך כוון התפתחות בלי לחכות לניתוח.
כפי שבעצם המליצו לה.
שתינו מפתחות ולא רופאות

אני במקרה מכירה ילד עם 30 -בלי בעיה כלשהי בהתפתחות. והוריו אפילו לא עשו ניתוח. הרי ניתוח זה סיבוכים, הגבלות וכו'. ונוזלים הרבה פעמים עוברים לבד עם הזמן..
 

dina199

New member
הבנת אותי נכון. אני בעד לפתור את הבעיות הגופניות

לפני האיבחון. זה לא משהו חדש אצלי. לדעתי רק כך האיבחון יהיה מדוייק (ללא קשר לאבחנה שתתקבל).
לגבי לעשות טיפולים כל אחד מחליט לעצמו. למעשה גם בקשר לללכת לאיבחון כל אחד מחליט לעצמו. אף אחד פה לא רופא ולא מאבחן. רק אומר את דעתו האם כדאי ללכת לאיבחון. גם אני שמתי לב לסימנים מחשידים. ומבחינתי רצוי ללכת לאיבחון אם הסימנים המחשידים יימשכן אחרי פתרון הבעיה הגופנית.

לדעתי טיפולים לפני קבלת אבחנה יכולים להיות לא מתאימים. אבל זו דעתי בלבד, אני לא מכריחה אף אחד, אני לא יכולה להכריח אף אחד
, אני סך הכל עוד ניק אינטרנטי בפורום.
אז כל אחד יכול לקרוא מה אני כותבת, אבל בסופו של דבר בעולם האמיתי (לא איטנרנטי) כל אחד מחליט לעצמו לבד.
ואת ההוכחה שבאותו שרשור יכולות להיות דעות שונות. ומי שקורא את כל הדעות יוכל לבחור מה מתאים לו.
כל מה שאנחנו יכולים לעשות זה להציע את נקודת המבט שלנו.
 
30 זה ירידה קלה בשמיעה

זה לא מסביר את התופעות שאת מתארת.
לכן אני מסכימה עם רופאת ההתפתחות שצריך להמשיך את המעקב בהתפתחות הילד.
האם לחכות חודשיים או לא... זה מה שתחליטו...
 

schlomitsmile

Member
מנהל
לא בטוח שאצל מאבחן פרטי מנוסה תקבלו תור מוקדם יותר, למרות
שלפעמים נותנים קדימות בתור לקטנטנים.
&nbsp
בכל מקרה, בעוד חודשיים עולה הסיכוי לאבחון מדוייק.
אבחון תנוקות הוא בעייתי, מה עוד שיש לפניכם ניתוח כפתורים.
 

מרקוריס

New member
כל כך מדאיג

היום היינו אצל קלינאית ובקושי היא הצליחה להשיג שיתוף פעולה
עכשיו גם תורים לקלינאית אין דרך התפתחות הילד וגם לא לריפוי ועיסוק אז חודשיים נהיה בלי שום טיפול
האם יעזור אם אלך פרטי לקלינאית תקשורת?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
לא מדובר במצב אקוטי הדורש טיפול מיידי
אני יודעת שאנשי-מקצוע אוהבים להלחיץ הורים ולזרז אותם
שמא מי יודע איזה חלון הזדמנויות ייסגר
אם לא יאוצו במהרה לקנות מהם את שירותיהם

&nbsp
בעקרון טיפולים יכולים לדעתי ומנסיוני להיות דבר טוב,
אבל המהירות מן השטן.
טיפולים הם כלי, וכמו כל כלי הם עשויים להיות אפקטיביים
(עשויים גם לא)
לטוב או חלילה לרע
הסיכוי שלטוב עולה ככל שהילד בשל לקראתם
ולא פחות חשוב- שההורה יודע לבחור איזה טיפול- אם בכלל,
ואיזה מטפל.
לשם כך ההורה צריך שיהיו בידו ידע ורוגע
ולא להיות בריצת אמוק לחוצה.
&nbsp
אגב, בעניין זה תוכלי למצוא בצד שמאל של העמוד (רקע אפור)
בתוך 'הודעות נבחרות' שרשור טיפים של הורים-
'איך נבחר מטפל? מיהו המטפל הטוב? מהם סימני אזהרה שכדאי לשים-לב אליהם?'
(יתכן שצריך לגלול למטה את ההודעות הנבחרות כדי להגיע אליו)
 
למעלה