יכולות מול קשיים באוטיזם

יכולות מול קשיים באוטיזם

הרבה פעמים מדברים פה ובכלל על הקשים בלגדל ילד אוטיסט , זה נכון שיש קושי אבל יש גם הרבה יופי, ילדים אוטיסטים נוטים להיות חכמים ומוכשרים מאוד בתחומי מסיומים , אני למשל יודע שאני מתקשה בכל מ שקשור ליום יום יום באמת דברים בסיסים כמו להכין אוכל, להזמין אוכל אפילו להתלבש קשה לי או להתקלח ,

אבל אני יכול לזכור המון פרטים ויכול לפתור תרגלים מסובכים במתמטיקה בעל פה ברמה של תארים , ועוד הרבה יכולות, עכשיו אני רוצה להבין את מה שדינה אומרת, היכולת השכלית הגבוהה והיכולת הרגשית הנמוכה מהגיל, א . אני לא

מסכים אני לא חושב שאוטיסטים לא באותה רמה רגשית אלא שזה מתפרש באופן שונה, ואז יש את בעיות הסנכרון שגורמות לכל הקצרי בין האוטיסט להורה האוטיסט לעולם, להיות אוטיסט זה לחיות בעצמך אבל לחמד מאוד את העולם, ולא לדעלפרש אותו בעיני הכלל, אוטיזם בעיני זה מרידה בכל המוסכמות לכן נאבקים בה כל כך, אז רציתי לדעת מה דעתכם על היכולות מול החסרונות ? האם זה ככה גם אצל ילדכם ? איך אתם מרגשים אם הילד חכם מאוד אבל מתנהג כמו תינוק ?

ככה אבא שלי אומר לי שאני כמו ילד בן חמש אבל יש לי יכולת גבוהה מאוד וזה מבלבל אותו ,ככה גם מטפלי אמרו לי ,שמבחינה רגשית אני ילד בן שבע עד עשר ומבחינה שכלית אני הרבה הרבה מעל הממצוע, טוב אשמח שנדבר על זה,
 

dina199

New member
אני רוצה להבהיר - אני מדברת על מושגים שאנשי מקצוע

משתמשים בהם, ואני מדברת על ילדים ז"א מי שעדיין נמצא במערכת החינוך.
ולמי שנמצא במערכת החינוך , המערכת מצפה שכולם יהיו בהתאם ל'שכבת גיל'.
ובהחלט ילד א"ס לא מסוגל לבטא את רגשותיו איך שעולם הנ"טי רוצה (זאת הסיבה שהם מאובחנים כא"סים
). למעשה מאותה סיבה הם לא תמיד יכולים לבטא גם את התחומים החזקים (למשל הבן שלי תמיד ידע הכל בגיאוגפיה והיסטוריה אבל תמיד היה נכשל במבחנים. וגם ידע המון דברים שלמערת החינוך לא איכפת מהם).
אז בקשר לפער: כשלילד בן 8 יותר קל לשחק עם ילד בן 5 , להתעניין בספרים של ילד בן 5 או בצעצועים שלו - אז המערכת מגדירה 'מתחת לשכת בני גילו' ומתייחסת לזה כקטסטרופה. וכשילד א"ס מדהים את המבוגרים עם החכמה הקוגניטיבית שלו הם אמנם לא מודאגים מזה שהוא 'מעל שכבת בני גילו' אבל מאוד 'מתבלבלים' : 'איך ילד כזה חכם לא יודע לעשות את זה את זה ? . למשל במקרה של הבן שלי הוא ידע את כל הבירות והדגלים של מדינות בכל העולם אבל לא ידע לשרוך שרוכים (בין היתר). אז הם יודעים שיש פער , רק שהפער 'מבלבל' אותם. כי שוב, הכל צריך להיות 'בהתאם לשכבת גיל'
 
הא עכשיו הבנתי

כי אני חשבתי שככה את חושבת , אני גם ככה כמו בנך יודע המון בתחומי הידע שאני עוסק בם וקורא המון וגם יודע לפתור תרגילים מסובכים אבל לא יודע לעשות דברים נורא בסיסים, זה מאוד אופייני לאוטיזם, ולטעמי זה לא נובע מלקות אלא מראה על ריגשות גדולה מאוד ...
 

dina199

New member
אוטיזם נקרא בעיית תקשורת. זאת הגדרה נ"טית.

הבעיה היא תקשורת.עם הסביבה הנ"טית. הא"ס לא מתקשר עם הסביבה בצורה שהיא רוצה לקבל.לכן נוצרו כל ההגדרות ה'מקצועיות'.
 
אני יודע ולטעמי היא חוטאת

לטעמי אוטיזם זה לא חוסר תקשורת אלה עודף תקשורת שמוביל להשתקות , ואת זה מסמנים כלקות בעיני זו הצפה והדרישות מאוטיסט לא הגיוניות והרסניות,
 
למעלה