ילד בן 8.5 על הספקטרום, שנמצא גם במסגרת למחוננים

ronat3

New member
ילד בן 8.5 על הספקטרום, שנמצא גם במסגרת למחוננים

הילד שלי כמובן. אנחנו נתקלים בהמון קשיים מול המערכת בהסתגלות למערכת החדשה. למישהו יש נסיון עם מצב כזה?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
קשיים עם המערכת, חוסר הקשבה שלה?
מרשה לעצמי לנחש שכמעט לכולם יש נסיון כלשהו כזה...
קשיים בהסתגלות שלו לכללים של המערכת? לסביבה החברתית?
קשיים באינטראקציה בינך למערכת?
&nbsp
אם תוכלי לפרט קצת, מניחה שתמצאי "אחים לצרה"
ואולי אפילו איזשהו קצה חוט למחשבה איך להתמודד טוב יותר
 

ronat3

New member
מפרטת

עברנו לבי"ס חדש בגלל התוכנית למחוננים. הצוות שליווה אותנו לפני כן המליץ בחום, ואמר שהוא מוכן.
בביה"ס הקודם נעשתה איתו עבודה נהדרת, והוא פרח מבחינה חברתית. היו לו חברים שגם נפגש איתם אחה"צ. זו השנה הראשונה שזה קרה, והוא גם רצה (וקיבל) יומהולדת עם חברים, כשלפני כן, הוא לא רצה להשתתף באף יומהולדת.

במקום החדש לא ממש מבינים את הצרכים שלו, ו/או לא מוכנים להתגמש עבורו. המנהלת מתנהגת כמו רס"רית של מחנה צבאי, וכולם מפחדים ממנה. היא אסרה על הסייעת לדבר איתנו, וכך אנחנו לא יודעים בדיוק מה קורה. האיפורמציה שמגיעה אלינו עוברת סינון שלה, ומכל גורם נאמר משהו קצת שונה.
בינתיים הילד נהיה אלים, מסתגר, ולא משתף פעולה. הם בוחרים למשל, להגביל אותו במספר הפעמים שהוא יכול לצאת לשירותים בשיעור, ואז מתפלאים שהוא לא משתף פעולה בשיעורים.
נאמר לי שנבנתה איתו תוכנית עבודה, אבל לא מספרים לי מה היא.
אני לא יודעת עם מי אני יכולה לדבר שהוא לא "מרגל" של המנהלת, או מפחד ממנה ומדווח לה.
הסייעת, שמלווה אותנו כבר 3 שנים החליטה לעזוב, כי היא לא יכולה לשאת יותר את האוירה בביה"ס. בגלל שהיא מפחדת שהמנהלת תתנקל לה, היא אמרה שהסיבה היא זה שהיא לא מצליחה לעזור לילד, והוא מצידו מבקש כל הזמן לחזור לביה"ס הקודם.
זה על קצה המזלג...
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אוי...

אני במקומך הייתי עושה כל מאמץ לחזור לביה"ס הקודם.
נכון, השנה כבר התחילה, הבירוקרטים לא אוהבים שמבלבלים אותם ככה,
אבל זה נשמע כמו מלחמה על בריאותו הנפשית של הילד...

לפי נסיוני, טיפוסים כמו הגברת המנהלת הנוכחית, הם חומה בצורה,
אני בד"כ מנסה לראות שביב סיכוי, אבל למדתי שעם אנשים כאלה בעמדות כח,
אין למעשה סיכוי.
גם אם תצליחי להפעיל את הפיקוח או מישהו מלמעלה שיקרא אותה לסדר,
היא תעשה זאת בחריקת-שן, בלי באמת לפתוח את הראש והלב.

לכן, לעניות דעתי- לפנות מהר למתי"א, לפיקוח,
להסביר את חומרת המצב ולבקש לחזור לביה"ס הקודם.
http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Special/Misgerot/

ואפשר לפנות גם למפקחת הארצית ו/או מדריכה ארצית הרלוונטית
http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Special/HaagafBepeula/BaaleyTafkidim/
 

schlomitsmile

Member
מנהל
ועוד משהו
קוראת שוב את התיאור שלך, ולבי מתכווץ.
נשמע שהילד חווה סיוט יומיומי.
שביה"ס הזה הוא סביבה עוינת, מסוכנת, מזיקה עבורו.
אפילו הסייעת ברחה משם, לא יכלה לשאת את הרעל הזה.
אני הייתי משאירה אותו בבית עד שיוחזר לביה"ס הקודם.
לא הייתי שולחת את בני למקום עויין.
&nbsp
מה זה צריך להיות נבנתה תכנית עבודה ולא מספרים לך מה היא?
של מי הילד?
הם אמורים לא רק לספר לך מה היא, אלא לשתף אותך בבנייתה, לקבל אישורך.
אם להורה הם מרשים לעצמם להתייחס ככה,
תארי לעצמך מה חווה הילד.
לעניות דעתי, מה שהכי דחוף כרגע לילד, זה בתוך כל הפחד הזה,
להרגיש שהוריו מגינים עליו מאנשים רעים שפוגעים בו
ולא שולחים אותו מדי בקר לשדה הקרב.
 

dina199

New member
האם המצב הזה מצדיק השארות בבית ספר?

האם יש מצב לחזור לבית ספר קודם?
 

ronat3

New member
אנחנו מרגישים שלא עבר מספיק זמן

בכדי לבחון אם יכול להיות שם שינוי.
אני מנסה לברר מי נותן לצוות הדרכה, ומי יכול להדריך אותנו.
בנוסף להכל גם המערכת שתומכת בנו היתה בחופשה עד עכשיו.
אנחנו מנסים לקבל יעוץ ממישהו שמכיר את הילד...
 

dina199

New member
השאלה היא אם הסבל שלו מצדיק את ההמתנה.?

וגם האם במצב הזה הוא מפיק יתרון כלשהו להיות במסגרת של מחוננים ?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
והאם מעבר לסבל מדובר גם בנזק לטווח ארוך?
והאם בזמן ההמתנה הוא חייב להמשיך ולהחשף לסבל ו/או נזק?
אולי אפשר להמתין להנחיה ובדיקה,
ובינתיים לא לחשוף את הילד לסביבה שכבר ידוע שלפחות נכון לעכשיו לא טובה לו?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
מישהו שמכיר את הילד- זה אתם

לפי התיאור שלך, הבעיה אינה בילד, אלא במנהלת,
אולי מישהו שמכיר אותה יכול להועיל...
&nbsp
יעוץ והנחיה לצוות וגם לכם תוכלו לקבל
מהגורמים הרלוונטיים בשני הקישורים שהעברתי:
מנהלת המתי"א שלכם וכן נירית גולומב ו/או רויטל בר ו/או רוית גולדנר-להב.
&nbsp
 
למעלה