מעוניינת באבחון חדש אשמח להמלצות

מיקיכ1

New member
מעוניינת באבחון חדש אשמח להמלצות

בני אובחן לפני שנים פדד אנאואס כרגע אחריי עבודה של שנים אנחנו נמצאים במקום אחר לגמריי לאבחן אז היה פשוט יותר.. כלומר כל איש מקצוע אפילואני המאבחנת" הראשונה יכולתי בקלות לאבחן כיום אני רוצה מאבחן\נת סופר מקצועי שידע להגיד לי במדוייק מה מצבו כעת בלי להסתמך על אבחונים ישניים.. שמעתי על פרופסור דיצה צחור כמומלצת האם מסכימים או אחרת ואם ישנן המלצות אשמח לשמוע..רק לא מאיזור הצפון כי רחוק לי מאוד..
אך פעם לא הזיז לי האבחון היה חשוב לי לקדם ולקדם ולרוץ מהר ורק קדימה תודה לאל הצלחנו והאבחון הוא רק בשביל להוכיח לעצמינו ש"עשינו זאת"מובן אשמח לדעת אם אפשר למחוק אבחונים ישנים על סמך חדשים? תוד לכול מי שיכול לענות.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
ד"ר צחור אכן מומלצת, המלצות נוספות
עד שתקבלי תגובות, תוכלי למצוא בקישורי הפורום, סעיף 'רשימות אנשי מקצוע'.
&nbsp
אם האבחון החדש יראה שהקודם היה שגוי
(ספקטרום אוטיסטי אינו מחלה, לא נרפאים ממנו,
או שהבנאדם על הספקטרום או שלא, זה מי שהוא, זה לא פגם)
כמובן שהאבחון השגוי יבוטל.
&nbsp
 

מיקיכ1

New member
תודה על המענה

האבחון לא היה שגוי לגיל שנתיים כרגע אנחנו עשר שנים אחרי במקום אחר לא מתאים לאבחון בכלל ילד עצמאי שמתמודד יפה עם החיים והחברה לא רואה שונה מבני גילו פרט לרגישויות מסויימות שקיימת אצל ילדים רבים אחרים לא מאובחנים..תודה מקווה שתהיינה עוד תגובות..
 
לי זה לא נראה נחמד מאוד...

אני לא רואה בלראות כמו כולם דבר טוב ..... אבל שהיה אם הוא אוטיסט הוא אוטיסט ואם לא אז לא... נולדים עם האוטיזם גם אם נראה שאוטיסט מאמץ גישה נורמטיבית ולטעמי זה חבל...
 

dina199

New member
מה הכוונה 'מתמודד יפה' ?

אני שואלת כי בדרך כלל כשמתאררים ילדים נ"טים לא משתמשחם במילה 'מתמודד'.
והאם את יכולה לפרט מה הן הרגישויות ?
 
מגדירים אוטיזם

היום דרך שונות התנהגותית- הדרשות להתנהגות והעתקת דפוסים חברתיים אפשרית אבל לא שוללת שהאדם לא אספי.

למען האמת ראיתי מחקר בו טענו שכמה אחוזים מילדים שאובחנו ב"תפקוד גבוה" בגיל צעיר תוייגו לאחר מכן בגיל מאוחר כאילו נעלמה להם האבחנה וכ"מופרעי קשב" -
לדעתי זה מצביע על קשר מסוים בין השניים ובכלל בין דפוסים של שונות שלא מוגדרים.

לכן אולי כלפי חוץ האדם לומד אבל השונות הפנימית - משהו ממנה נותר
ויש לציין שאני כבר זמן מה מחפשת מושג אחר מהשם "שונות" כי לדעתי הוא לא הולם לתיאור נאמן של המושג אוטיסט או מופרע קשב או כל דבר מהדברים האלה.

וזה גם נוגע לשאלה שלהגדיר מהו אוטיזם שלא דרך מאפיינים חיצונים שיכולים להשתנות כי הנורמה נלמדת לא מכסה את זה.

יש לציין שאוטיזם הוא פרופיל אישיותי ואין כל בעיה אם הוא מוגדר כך או אחרת כי ההגדרה לא קובעת את מהותו של אדם.

אשאל שאלה אחרת- מדוע חשוב לך שישונה האיבחון?
אם זה חסר משמעות למי כן או לא הילד שלך
 

מיקיכ1

New member
חשוב לי בשביל הילד כי בעניי ובעניי הסביבה

הסביבה אין שונות אז למה לסמן ברגע שילד מאובחן קרי מסומן יחס הסביבה כלומר מורים ..תלמידים בעקבות מורים מסמנים והיחס שונה ולא רגיל..רוצה שיעבור תיכון כמו כולם וכמובן רואה צבא בעתיד...ואם הוא שווה בין שווים אז למחוק " סימונים" כי הוא לא שם!! זו הסיבה..
 

dina199

New member
האם כרגע הילד 'מסומן' ?

ועדיין ממש מוקדם לחשוב לגבי צבא
.
הבו שלי אובחן רק בגיל 14. ואז 'סומן' , ועבר לתיכון מיוחד ובגיל 16 קיבל פטור מהצבא. אבל בגיל 17 החליט שרוצה להתגייס ושירת 3 שהים בהתנדבות. אז לגבי צבא אי אפשר לדעת שום דבר מראש (וגם לגבי דברים אחרים בבגרות).

ומשהו ללא קשר לאיבחון. בלט לי המשפט שלך 'חשוב לי לקדם ולקדם ולרוץ מהר ורק קדימה'.
האם לעשות הכל מאוד מהר זה העיקר בחיים ? והאם רק רצתם מהר קדימה ואף פעם לא עצרתם ?
 

מיקיכ1

New member
הורדתי הילוך רק לפני שנה שראיתי ששוה בין

בין שווים 99% מגיל שנה וחצי שאבחנתי אותו עבדתי קשה בלי הפסקה עזבתי עבודות והוא היה העבודה שלי והעבודה בהחלט משתלמת מומחים לא קבעו סתם כי השנים הראשונות הכי חשובות
.צדקו.
 
ההשלכות

אני בטוחה שמאז שאובחן נלחמת על המקום שיקבלו אותו כפי שהוא-
נלחמת על המקום להבהיר לעולם שאוטיסט אין משמעו מפגר, מוגבל או אדם לא שווה.

אז נכון זה מאוד קשה כי הסביבה פוסלת אנשים ששונים ממנה מהותית אבל כמו שאת קוראת פה מאספים בוגרים וכמו שמגלים יותר ויותר במקרים של כאלה שנחשבו "לתפקוד נמוך" שיכולים להקליד במחשב ולתקשר את עצמם לסביבה-
לא רק שזה לא משקף את זכותו של כל "שונה" להיותו אדם חושב ומבין גם אם בדרך שונה אלא שאפילו ההגדרות שלנו למה הוא אדם "מבין ומודע" מושלכות לפח כשאנחנו מגלים שזה שאדם לא מדבר או מגיב בצורות שונות לעולם לא אומר שהוא לא אדם שמסוגל למחשבה, לדעה , לאהבה וליחס הוגן (והאם לא כל אדם בלי להתייחס אפילו למנת משכל ולכושר לעצמאות זכאי לזה ולדיבור בגובה העיינים?).

אז ברור שבטווח הקצר את רוצה לתת לו את הטוב ביותר -לכן גם שאלתי כי בטווח הארוך - לדעתי זה דווקא לא נותן את הטוב ביותר. אסביר גם-
בטווח הארוך כשנלחמת על זה בגלל התיוג הזה - נלחמת לשבור את התיוג בזה שאת רוצה שיאבחנו אותו שוב והסיבה שבגינה את משדרת לו שנכון לו להכנע לתכתיבי הסביבה באשר למהותו האנושית וליכולותיו ובזה שמה שקובע את מי שהוא זה האבחנה ולא מי ומה שהוא כאדם ואת מחזקת את הנורמות האלה.

זה מה שהוא יספוג- ולא, אני לא מצפה שתוותרי על האינטרס לאושר שלו ושתמנעי לעשות את הצעד הזה שאת רוצה. אבל כדאי לך לחשוב אם מה שרשמת ביחס לסביבה לא מחזק את התפיסה שהסביבה מכתיבה את שהוא ולא הוא עצמו ושהוא צריך להחביא את עצמו ולהשלים עם בורות של אנשים ואולי אפילו לאמץ אותה, שהוא צריך לקבל את היחס "לשונה" ואת הסטנדרטים האלה.

כשהייתי ילדה אמי שגם לה יש הרבה מאפיינים מהקשת- הייתה אם והייתה הזדמנות נדירה לארח אנשים שחשה בנוח להזמינם לביתנו (היא לא אהבה כלל להזמין) מתלבשת יפה מאוד ומציגה חזות שהתישה אותה של אדם מושלם ומארח מושלם ותמיד אחר כך היא הייתה עייפה ונרגזת - כי זה לא היא. כשגדלתי והיום אני מודעת לזה הייתי תמיד "מזייפת מסכה" כלפי חוץ לאחרים במקום להיות עצמי כי ככה למדתי שנכון וטוב וזה דבר שחבל.

יש השלכות למעשים שלנו, יש הצהרה מאחוריהם ואולי נראה לך שהילד שלך צעיר לקלוט את זה אבל מה שדוחף אותך למעשה -הוא ירגיש גם ירגיש ויבין גם אם לא במודע. ככה שאני כמובן לא אפסול כל צעד שתבחרי אבל תיהי מודעת שלכל מעשה יש השלכה בטווח רחב יותר- ותשאלי את עצמך אם זה מה שהיית רוצה להעביר לבן שלך - שהאבחנה קובעת את אופיו ושהוא צריך להכנע לאלה שחושבים שמשמעות של אוטיסט , או הגדרות מסוימות הן שקובעות את מהותו והאם הוא לא יאמץ את זה בתורו.

ה"סימונים" האלה לא אמיתיים- לא נכונים ונובעים ממערכת הנחות ודעות שלילית ופרמטיבית ונכון שאף אחד לא רוצה לזרוק את הילד שלו לשדה מערכה כזה- אבל אני אומרת יותר מזה- אדם כל אדם וגם ילד תמיד נמצא במקום כזה שכוחות חברתיים והנחות מובלעות נוגעות לו תמיד. דווקא בכיוון ההפוך יש מצב שעצמיותו תתחזק והוא ידע נכון להגדיר מי הוא ואת תחזקי כיוון חיובי בו ובאנשים סביבו.

אם את לא רוצה- אקבל, זה הילד שלך וחשוב לך לתת לו הטוב ביותר
אבל בכנות הייתי שמחה אם כן היית שואלת את עצמך- האם זה באמת הטוב ביותר שאני יכולה לתת לילד שלי, לעולם שלו ולסובב אותו?.

בהצלחה בכל אשר תבחרי
 

מיקיכ1

New member
רק ולרוב מי שיש לו ילד מאובחן או

מכיר מקרוב מעבודה משפחה וכד..את התחום יחשוב כמוך ונכון מאוד מה שאת אומרת אבל... ....... מעטים מאוד הם האנשים בחברה שיודעים מזה ואיך זה..אף פעם לא הפריע לי האבחון הקיים ההיפך עזר לי מאוד לעזור לו..אבל החברה שלנו נורא אגואיסטית לצערי ולא ממש מקבלת את האחר משפחתי כן מבינים ומכילים אבל מעבר לזה לא שם זה נעצר וברגע שיש הגדרה כלום!!!! לא יעזור לכן חשוב לי שיקבלו אותו כמו שהוא ולא יבינו אותו מידיי או ירחמו מידיי בגלל מה שהוא באמת.. אלא כמו שרואים ומכירים? האם מבינה אותי?
 

arana1

New member
לצחור תפישות הכי נכשלות ומכשילות לגבי אוטיזם

הדרך שבה היא מתארת אוטיסטים היא משפילה וחשוכה ומבטאת חוסר הבנה והעדר מוחלט של כבוד ורגישות כלפי כל מי ששונה ממנה ומהנורמה.

צחור כמו רבים מסוגה עושה כל מה שהיא יכוןלה על מנת שאוטיסטים לא יצליחו לנשום,
לדעתי כמו פסוודו מומחים אחרים היא לא עושה את זה בכוונה,
אלא שככה אנשים נורמטיבים תופשים כל מה שחורג מהשיגרה
 

arana1

New member
ילדים על רצף האוטיזם: לא יודעים מהם פחד, כעס ועצב

מציע לכל הורה אחראי, ולכל אדם אמפטי, מוסרי, להתוודע למה שצחור ודומיה מתארים כמחקר.

http://www.haaretz.co.il/news/health/research/.premium-1.2819813

הורים, אל תיקחו חלק בפשעים נגד האנושות,
גם, וביחוד לא,בשם המדע.
 

רינת1200

New member
אבל זה לא בהכרח נכון. אני מכירה ילד שמוגדר על הרצף

אם כי בתפקוד גבוה מאוד - והוא לגמרי יודע מהם הרגשות הללו, גם אצל אחרים.
האם זה מעיד על אבחון שגוי?
 

arana1

New member
זה לא מעיד על אבחון שגוי

כי גם אדם שאין לו מושג באוטיזם יכול לזהות שהאדם שעומד מולו אינו רגיל או נורמטיבי,
זה מעיד שהסמכויות הכי נחשבות בארץ ובעולם לא רק שלא מבינים דבר וחצי דבר באוטיזם אלא שהגישות שלהן מבטאת בדיוק את כל מה שהכי רע ופסול ודפוק ונורא ביחד החברתי לשונות וחריגות ויחודיות.

וזה כשלעצמו אמור להדאיג לא רק את האוטיסטים והמשפחות אלא כל אדם שיש לו ולו מעט רגישות מוסרית ואנושית,
שלא לדבר על העובדה שאקדמית ומדעית זה פשוט הכי מופרך
 

schlomitsmile

Member
מנהל
גם אני חולקת על חלק מהגישות וההסברים שלה
לגבי אוטיזם ואוטיסטים.
אבל מסתבר שבנאדם יכול להיות מאבחן טוב,
גם אם אינו מבין לעומקה את המהות שהוא מאבחן.
אפשר להיות טוב בלהבחין ש"זה- זה"
גם בלי להבין באמת מה "זה".
וחוץ מזה היא בנאדם קשוב ונעים, הן כלפי הילד והן כלפי ההורה,
שגם זה חשוב בתהליך הרגיש של אבחון.
&nbsp
 
למעלה