הכנה לועדה בבית ספר

הכנה לועדה בבית ספר

פניתי למנהלת בית הספר עם האבחון שעשינו, וככל כנראה בשבוע הבא תהיה ועדה בבית הספר. הבנתי שאת המלצות הועדה מעבירים לועדת חריגים במחוז.
תוכלו לתת לי טיפים איך להתנהל בועדה? מה חשוב? ככל הנראה, אגיע רק עם אבחון הפסיכולוגית כי את האבחון של הפסיכיאטר נקבל רק עוד שבוע. היא אמרה שאין בעיה. למה לצפות? מה להביא?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
האם הכוונה לועדת שילוב?
אם כן, אז בעיניי חשוב לזכור שהם לא עושים טובה או חסד
(יש צוותי בי"ס שנהנים לחשוב שהם נורא נאורים וטובים
כי הם מוכנים לקבל ילד עם אבחון- אל לנו ההורים להאמין לזה).
האמת היא, שלפי חוק השילוב, ברירת המחדל היא שילוב,
רק אם מגיעים למסקנה שזה לא מתאים לילד/ה, עוברים לחינוך מיוחד.
ומלבד זאת, כל המעורבים נתרמים משילוב מוצלח, לא רק הילד המשולב.
בהקשר זה, הנה טקסט שכתבה אם לא"ס, שהיא עצמה א"סית:
http://www.solashelly.org/shiluv.html
&nbsp
מעבר לזה, חשוב מאד להיות בקיאים בנהלים- ידע הוא כח.
אם תדעי מה את רוצה עבור בנך ומה מגיע לו,
יעלה הסיכוי שהוא יקבל זאת.
מידע בנושא בקישורי הפורום, בתוך סעיף 'משרד החינוך',
סעיף קטן 'שילוב יחידני'.
אם תסתבכי ולא תמצאי אל תתביישי לשאול

&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
ועדת סייעות

ככה אמרו שקוראים לזה. המטרה היא לקבל סייעת ועזרה נוספת בתוך בית הספר.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
סייעת היא אחד הכלים בתוך סל השילוב
לאחר שעוברים ועדת שילוב, מחליטים מה ייכלל בסל השילוב,
ואם מחלט על סייעת- כמה שעות.
אין בנוהל "ועדת סייעות".
&nbsp
ממליצה לך שוב לעיין בחומר המצוי בסעיף 'שילוב יחידני' שבתוך 'משרד החנוך' בקישורים,
יש שם גם טבלה בעניין הקצאת שעות סייעת.
 
אמרו לי שבשנה הראשונה נותנים מקסימום

ואחר כך כל שנה מחליטים האם להוריד. הגיוני?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
מה את חושבת?

לדעתי הגיוני לתת לפי הצרכים.
זה הרעיון בטבלה שכאמור מופיעה בקישורים
ולכן על פי הנוהל יש לעבוד לפיה ולא לפי ותק בשילוב.
יתכן שלילד מסויים שזו שנתו הראשונה בשילוב יחידני
יש צורך בפחות שעות-סייעת מלילד מסויים שזו שנתו החמישית.
מכיון שהתקציב לשעות אינו בלתי מוגבל,
נראה לי הגיוני לבדוק מה הצרכים בלי קשר לותק בשילוב.
אתם עלולים למצוא עצמכם בשנים הבאות עם קיצוץ בשעות גם אם בנך יזדקק ליותר,
כי הגיע ילד חדש ולפי הכללים העצמאיים של ביה"ס, החדש אמור לקבל יותר.
&nbsp
לפי מה שאת כותבת, יש לי רושם שאולי בביה"ס שלכם לא ממש מכירים את הנוהל ומאלתרים לא מעט

זה יכול להיות נחמד כל עוד זה פועל לטובתכם,
אבל עלול גם להזיק כי זה אומר שפועלים בשרירות, לפי מה שמתאים להם.
חוזרת וממליצה לך להתעמק בקישורים- ידע הוא כח.
 
למעלה