חוסר מודעות כמאפיין של אספרגר.

Himmelfarb

New member
חוסר מודעות כמאפיין של אספרגר.

שמתי לב (כבר לפני הרבה מאוד זמן כבר) שמה שמבדיל אותי מאספים אחרים היא העובדה שאני כן מודע לסביבה ויכול לשים לב לאיך אנשים מתייחסים אליי.
שמתי לב שאחד הדברים שמאפיינים אנשים עם אספרגר (ובעיות נפשיות אחרות) היא חוסר המודעות שלהם לסביבה, קשה להם לשים לב למשל מתי שמנסים לצחוק עליהם או להציק להם.

ממה לדעתכם זה נובע?
 

ענתנוי

New member
מחוסר עניין

המודעות ממוקדת במשהו אחר - יותר חשוב ויותר מעניין מה"מה חושבים עלי"...
 

arana1

New member
תיקח בחשבון שאם תתחשב בנ"ט תהפוך להיות כמוהם

ולא בטוח אם זה כדאי או אפשרי בכלל
 


 

yonitbrk2

New member
אתה לא לבד

גם האספי שלי , בחור בן כמעט 19 ,בדיוק כמוך. מאוד מודע לאיך שהסביבה והאנשים מסתכלים עליו ומתייחסים. ואתה צודק, מרבית האוטיסטים לא מודעים לכך. לא כולם אבל חלקם הגדול כן, לאו דווקא אספ"ים, גם אוטיסטים בתפקודים שונים.
 

arana1

New member
מודעים אבל לא מתייחסים

גם אם היו רוצים להתייחס לא היו יכולים כי יש להם דחפים ומניעים שמהותיים להם אפילו יותר מאיך שאחרים רואים אותם
 

Himmelfarb

New member
זה קצת מה שמפריע לי ליצור קשר ולהתחבר עם האוכלוסייה הזו של

אספים ונפגעי נפש, כי אני ממש לא כזה, בדיוק ההיפך.
&nbsp
 

arana1

New member
למה אתה צריך להתחבר עם האוכלוסיה הזאת ?

גם אני, כמו לא מעט אוטיסטים אחרים, מאוד רגיש למה שאחרים חושבים, רק שאני לא מתרגם את הרגישות הזאת בהכרח למעשים שעונים על הציפיות של הסביבה הנורמטיבית,
אם כבר אז הרגישות הזאת מאפשרת לי לדעת משהו על המניעים של הסביבה ומה שאני לומד לא מדליק אותי בכלל עליה, אפילו להפך,
אז אנשים כמוך יתרגמו את זה לחוסר מודעות,
והם טועים מאוד.

כל זה לא אומר שאני אחפש סביבה של אספים ונפגעי נפש,
גם כי חלק מהעניין שאני לא מחפש קבוצת הזדהות בצורה כזאת,
זה לא מדבר אלי בכלל.
 
אני כן מחפשת- נמאס לי לדבר עם הקיר

ובקיר אני לא מתכוונת כי אני לא מבינה את האחר- אלא כי אני מבינה אותו וממש אין לי רצון לקחת חלק "במשחק" שלו.

בפעם האחרונה שעשיתי את זה קיבלתי פידבקים שאני לא מספיק נחמדה לקבוצה. כאילו שהקבוצה יותר חשובה מהיחס שלך לאחר.

נשבר לי - אני ממש לא רוצה קשר עם נוירוטיפקלים , מצטערת
ממש לא מקטע של זהות שלא חסר לי אלא שפשוט נשבר לי לדבר עם בולי עץ
או קירות

בולי עץ זה במקרה הטוב- ונמאס לי שבגלל מי ומה שאני אני נמחצת כל פעם בתקשורת מול אנשים "מתחשבים" ואנשים שלא מעניין אותם אלא איך הם נתפסים חברתית.

למשל לאחרונה הרגשתי שהגזמתי במשהו והתנצלתי ואז מישהו שתמך בי באיזה ויכוח יצא עלי שאני מתנצלת בפני אחר כי אני הצד שיוצא "מפסיד" - כשכל מה שהבנתי היה שמי שפגעתי בה בחוסר טאקט היא כמוני אדם שהרבה יותר רגיש רגשית לתגובות והיחס שלי שהוא ממש אדיש לקללות ממש הביא אותי למקום של אמפתיה. ברור לי שחלק מהזמן אני לוקה בחסר אבל לשים את "הניצחון" כמאפין של תקשורת וכמטרה נראה לי מחורבן.

אז ממש לא בגלל עניין קבוצתי אלא עניין מהותי - בא לי יותר על אנשים שמתעניינים בעצמם - שמספיק מרוכזים בעצמם כדי לראות בתוך עצמם את האחר.

שמספיק מודעים לסביבתם כדי להיות מודעים לקשר בין החוץ לפנים.
 

arana1

New member
אלא שלדעתי כל זה סותר לחיפוש אחר קבוצה

יתכן ולא במקרה אוטיסטים לא מסתדרים עם התפישה של קבוצת הזדהות כי אדם שמספיק מרוכז בעצמו על מנת לראות את האחר לא יטה מטבעו לצרוך יחס ישיר בין האחד לרבים.
 

גור4242

New member
גם אני לא "כזה"


ונראה לי שאם אתה מחליט מראש לא להיות בקשר אם אנשים רק בגלל שהם על הספקטרום, אתה עלול להפסיד יצירה של קשרים חיוביים עם אנשים שדומים לך.

אחרי הכל, עובדה שאתה מאובחן על הספקטרום למרות שאינך "כזה". לא סביר שאתה האספי היחיד בכל היקום שמסוגל לתת מקום לאנשים אחרים, נכון?
 
אני הייתי להפך

הייתי פוסל להיות בקשר עם הבהמות הנאציות הקריות נט ונמצאים בכל פינה ומזיינים לי תצורה יום יום שעה שעה אוכלים כל חלקה טובה , נבלות, וזה הבעיה עם הפודל הממוצע ( שהוא אוטיסט מוג לב ועלוב נפש רופסי לגמרי ) . שהוא מנסה להתאים את עצמו לחברה הבולעת הבוערת ומבעירה את העצמות המתות וכורתת בור ואתה תיפול ואתה תיתן לזה יד הכל כדי להיות " כמו כולם " בע גועל נפש ,עדיף להתאבד .
 
עדיף לחטוף כדור בראש ולא להיות הכלבה של הנורמה

הנורמה היא בת זונה גדולה היא מזמנת את כל האפסים למלוך בה ולתת לך האיש בעל הרגש להיות בין הפטיש והסדן, להיות תלוי בכלבה הזו שכולו מלאה בחלב לכוארה אבל הכל דם שחור ובור שחור וזעם וריקבון, הנורמה רקובה הנורמה נאצית הנורמה היא כל מקור הרוע והולכים בה כלבים שוטים שיגע סופם , אין הייתי מרחם עליהם ועושה בם שפטים, אבל כוחי חלש ומחי חלש ולא אוכל וחבל, אבל הנט שווה מוות שווה אפסיות , זה דעתי ללא קללות על מנת לא להימחק .
 
אם הייתי לא פולטי קורקט כמו שהייתי לצערי

הייתי תקיף ולא מתרפס ולא מדבר ביופי וטופי אלא נכנס להם במאמא , אבל אני רחמן בן רחמן כמו כל אוטיסט טוב, ומקבל ישר לחור של התחת את הזוהמה הנטית , והייתי אומר דברים נוראים שיפלו לכם השערות ותבכו ,אבל רחמן בן רחמן אנכי ולא אבעל אותך בתסכולי הרב, ורק אומר שנט עדיף שלא יוולד ,צריך עולם טוב בו האוטיסט מושל, בו הוא המלך השולט בכל החלל והמרחב ,זה דעתי, נט שווה אובדון .
 
נתי אני איתך

גם עם ארנה במקום של חקירה אבל אם העולם היה פתוח לאספים באמת
או שכבר היה מחלחל השינוי כל הרע של הפאשיסטים של הנורמה פשוט לא היה קיים.

זה רק נדמה שאם אומרים "רוב" אוטיסטי זה רוב שיצור את כל הרעה שהעולם הזה מייצר מתוכו. בכלל לא חושבת שיש לך על מה להצטדק. אין לי שום רצון ללמוד על הזהות שלהם מהמקום הזה- כשאני לומדת ורואה את הסתירה התמידית זה רק גורם לי לרצות להיות רחוקה כמה שיותר משם.

אז זה יופי לכתוב מנומס- לא בא לי על נורמה, לא בא לי בכלל לשמוע מקום של התחשבות בהם - לדעתי הם עצמם לא מודעים בכלל . מה הפירוש של מודעות אם לא רגישות לאמת שלך? רגישות לאחר?

אז כשהפירוש של מודעות הוא אחר אני בכלל לא מתעניינת בלהיות מודעת ולדעתי אין להם קצה קצהו של מושג מה זה אומר להיות מודעים ואף אחד לא צריך להתנצל או להרגיש רע שהוא אומר את זה - כשהנורמה דורסת, אוכלת ויורקת לארוחת בוקר אנשים רגישים.

לא רוצה שום קשר עם נוירוטיפקלים ולא רוצה ללמוד את עולמם המודע ולהיות ככה. הייתי מספיק מחיי בניסיונות להבין אותם ומספיק בחיי בדיוק כמו נתי הם דחפו לי תרופות , אבחנות , ניסו ללמד אותי אכזריות.

ואני מדברת על זה כתופעה -אין לי ספק שיש לי את הפאקים שלי . לא רוצה וזהו.
 

arana1

New member
יש לך מזל שהגעת לזה כל כך מוקדם

רוב האוטיסטים מתחרבשים עם עצמם במשך שנים על שנים של סבל, לרוב עד יום מותם, לפני שהם מעיזים בכלל להעלות את האפשרות שאת מעלה,
אולי גם בגלל כשבודקים אותה דרך השפה השגורה אז קל מאוד לגנות אותה בדיוק במילין ובמונחים שהכי סותרים למהותה,
אז רק זה יכול, ומוציא, מהדעת, נורא
 
כי החברה מובילה אותם לאבדון הזהות

אני יאמר דבר חרחף שבוודאי יתקפו אותי אבל חייב לומר אני קראתי את קצטניק סופר שואה והוא אומר הפלנטה האחרת, אנשים ללא שם, לטעמי אנחנו במחנות עבודה ,אנחנו במשרפות.לא רוצחים את גופנו אלא את נשמתנו ,אנחנו לא בני אדם אנחנ גם לא בהומת, אנחנו כלום שום כלום, יש שואה, אני לא מגזיםועכשיו נוג מחפשים דרךלהשיד אותנו וזה הכי אלים שיש[ הכי פאשיסטי , קיצר שואה .
 
בהחלט כמו שאומר ארנה

לברוח מכל קשר עם הנט אני לא בקשר עם איש מחפש קשר רק עח חרגים, לא חייב אוטיסטים אלא גם כאלו שמאובחנים גחולי נפש או סת אנשים מוזרים, אני מסכיםעל כל מה כתבת.
 
למעלה