ושאלה על אחריות

ושאלה על אחריות

עד עכשיו פעמיים בשבוע הגדולים חוזרים לבד, הגדול מחמם את האוכל, הילד לרוב לא אוכל, ואז שניהם עושים שיעורים, תקועים מול המסך או שבגדול מקפיץ את הילד לחבר. האם משהו צריך להשתנות בעקבות האיבחון?
לפעמים אני מבקשת ממנו להשגיח כמה דקות על הקטנים, עד עכשיו הכל היה תקין, שמר טוב. האם אפשר להמשיך עם זה?
 

dina199

New member
אם הכל עובד תקין אין צורך לשנות.

הרי הילד לא השתנה בעקבות האבחנה.
מה שהשתנה זו נקודת מבט שלך. והרי הקשיים היו ידועים גם קודם.
לכן צריך לטפל בקשיים , ועכשיו אמור להיות יותר ברור איך.
ורצוי גם לחזק את הצדדים החזקים כי עוזר לביטחון העצמי.
 
שום דבר לא השתנה בילד שלך

רשמת כל כך הרבה דברים וטובים עליו - האם אדם שלקח אותו לכמה דקות ונתן לאישיות שלו שם נמלץ הופכת אותו לאדם אחר?.

אני יכולה לספר לך שאחותי אובחנה בגיל צעיר כי תגובותיה היו יחסית "קיצוניות" לסביבה ואני עצמי הפגנתי סימנים רבים מגיל צעיר אבל מכיוון שאמי לא מאמינה באבחנות כאלה ולקחה את אחותי רק בגלל שאצלה זה בלט יותר אז היא זו שקיבלה את האבחנה.

גם אני לא הצבעתי, או קראתי לאמא שלי בשם או יצרתי קשר עין וחברים. הנה אני היום כותבת ואני יכולה להבטיח לך שגם בגיל צעיר הן אני והן אחותי יכולנו לשמור על ילדים . אוטיזם זה בסה"כ חלק ממגוון נוירולוגי של האנושות- הוא מתבטא קצת שונה , קצת יצירתי ולא מקובל ומצריך יותר קשב ותשומת לב בעיקר מהורים נבוכים בתחילת הדרך ובסביבה שבנויה בצורה שלא מיטיבה עם הכישרונות והיכולות של אנשים כאלה.

אין לך ממה להבהל- הילד שלך הוא כאתמול שלשום , אין לך סיבה לנהוג אחרת- את מודעת טוב יותר לקשיים שעלולים להתעורר במרחב שמגביל את מי שהוא (כי הוא עצמו לא מוגבל כמו שאת יודעת מהילד המקסים שהזכרת) ואני ממליצה לך לדבר גם עם אוטיסטים בוגרים כאן בפורום ולראות שבסה"כ מדובר באנשים עם שונות תקשורתית וחושית שהם חלק מהמגוון האנושי.

יש פה אפילו הורים לילדים - הכל פתוח והילד שלך אותו ילד, נסי לגלות רגישות למי שהוא ולרצונותיו ואל תפחדי מהאבחנה היא רק עוד דרך לומר שיש לך ילד מיוחד : )
 

שושו126

New member


 
אין שום סיבה לשנות

ואם הוא מספיק אחראי אין שום סיבה שהוא לא יעשה ביביסיטר לאחים הקטנים/יוציא מהגן (כשטיפה יגדל-מותר לפי החוק מגיל 12) וכ"ו.
זה שהוא על הספקטרום אומר שהמיומנויות החברתיות שלו שונות ואולי יש נוקשות/ מקובעות/חזרתיות.
לא אומר שהוא מפגר/מטומטם/לא מסוגל.
אגב, גדולי הפיזיקאים היו אספים (אנשים עם אספרגר) לפי כל הסימנים הביוגרפיים.
כולל איינשטיין.
אז גם איינשטיין לא מסוגל?
יש אפילו פרופסור מאובחן רשמית שכתב על זה.
 
למעלה