עדיין לא אובחנו בPDD אבל יש מלא שאלות ואין תשובות

שושו126

New member
עדיין לא אובחנו בPDD אבל יש מלא שאלות ואין תשובות

לילה טוב לכולם!
גמר חתימה טובה וחג שמח!
אני אמא ליד בן 1.7 היינו באיבחון ב10.10 בדוח רשום יש עיכוב משמעותי בהתפתחות.לפני כן עשינו בדיקת שמיעה היל לא שומע טוב,יש תור לניתוח כפתורים ב26.10 וכמובן המלצה של קלינאית תקשורת ופסיכולוגית לטיפול עם קלינאית.
הבנתי שהרבה פעמים באיבחונים הראשונים במקום לתת את האבחנה של PDD נותנים דווקא את העיכוב.
אני מחפשת קצה חוט ומקור לתקווה שבסופו של דבר הנסיך שלי ידביק את הפער ויהיה ילד רגיל.
בעיקרון הופננו לאיבחון בגלל שהוא לא מגיב כאשר קוראים לו בשם ולא מצביע,כמובן יש גם עיכוב שפתי הוא אומר רק כמה מילים כמו אמה,אבה טאטא..אם.אם..
הוא כן מסתכל לי בעיניים וכן צוחק איתי ועם אחותו הגדולה,הוא מחייך לאנשים זרים כאשר אומרים לו שלום.כשהוא צריך ממני עזרה הוא יודע לקחת את היד שלי ולהביא אותי לאן שהוא צריך..
אני יודעת שכל הורה שיש לו ילד אוטיסט בבית ידע לזהות ילדים עם תסמינים יותר טוב מכל איש מקצוע,אנחנו גרים בב"ש האם יש כאן הורים שמוכנים להיפגש איתי לשיחה אישית אפילו לצורך תמיכה נפשית(אני בדיכאון עמוק נראה לי שיכולתי למלא אמבטיה שלמה בדמעות שזלגו במהלך חודש וחצי)וכמובן להציץ מבט לא מחייב על הקטנציק.
ראיתי את השירשור "מה היו התסמינים" אבל לא כ"כ מצאתי שם תשובות למרות שקראתי את כולו.
 

yonitbrk2

New member
לא מבאר שבע ולא מאבחנת

אלא סתם אמא לשני אוטיסטים, כל אחד בתפקוד אחר.
לא לכ עיכוב משמעותי בהתפתחות מסתיים באוטיזם!!!!!!!!!! מכירה מספיק ילדים שאובחנו עם עיכוב התפתחותי אך לא אובחנו כאוטיסטים. כך שאין טעם להכנס לזה כרגע. יכול מאוד להיות שבאמת הניתוח ועבודה משמעותית עם קלינאית תקשורת תפתור את הבעיה. כן ממליצה מאוד, לבקש המלצה לטיפול רגשי.לקחת הרבה אויר, זה תהליך לא קל וממושך, אבל אם לא נאמר אוטיזם, PDD, ASD, וכו', סימן שהוא לא אוטיסט. יתכן וגם יגידו לך שזה עדיין מוקדם לאבחן סופית, גם זה יכול להיות, אבל הילד צעיר מאוד, כך שמאמינה שעם עבודה נכונה הוא יתן קפיצה וידביק את הפער. בהצלחה ושנה טובה.
 

שושו126

New member
כ"כ מודה לכם על התגובות

אני כ"כ מקווה שבסופו של דבר ידביק את הפער,בכ"ז אשמח לקבל עוד תגובות.
אחת מכן אמרה שלא מצביע ולוקח אותי ביד זה בעייתי האם בעיות שמיעה יכולות לתת תמונה זהה לזאת?
עשינו לו בדיקת שמיעה בעמותת AV בתשלום,בסורוקה התורים לא אנושיים המתנה כ8 חודשים לדביקת שמיעה.
כל הבדיקות עד עכשיו הן באופן פרטי.
אמרתן שאם לא PDD אז כנראה שזה לא זה, גם אם זיהו ולא רוצים להתחייב
היו רושמים לחשד?
 

dina199

New member
אי אפשר לדעת חוסר הצבעה קשורה לבעית שמיעה.

מה שבטוח שאי אפשר לעשות שום אבחנה לשום כיוון כל זמן שבעית שמיעה לא פתורה.
 

שושו126

New member
יכול להיות שהוא לא מצביע בגלל שהוא לא שומע באמת?

בגדול גננות המנהלת המעון,ואפילו יועצת פדגוגית כולם פה אחד אומרים שהוא ממש רחוק מלהיות אוטיסט, ושכל הבעיה שלו היא שמיעה,אגב הם עלו על זה שהוא לא שומע טוב.
 

dina199

New member
כפי שאמרתי קודם צריך לפתור את בעיית השמיעה


לגבי אוטיזם הכל יכול להיות. הרי יכול להיות אדם כבד שמיעה וגם אוטיסט.
אבל תמיד לפני איבחון אוטיזם צריך לשלול וא לפתור בעיות גופניות כשהעיקריות הן שמיעה וראיה. הרי אדם שלא רואה טוב או לא שומע טוב יגיב בהתאם למה שהוא רואה או שומע.
 

dina199

New member
אם הילד לא שומע טוב קודם כל צריך לפתור את בעיית השמיעה.

איךבדיוק עשיתם את בדיקת השמיעה ? האם הבדיקה דרשה את שיתיף הפעולה שלו?
במקרה שאכן יש לו בעית שמיעה הוא לא יגיב כי הוא לא שומע.. כנ"ל לגבי דיבור. לדעתי עבור ילד עם בעית שמיעה זה מצב מספיק לגיל שנה וחצי.
התסמין היחיד שמחשיד זה חוסר הצבעה וזה שהוא לוקח את היד שלך. אבל אי אפשר לאבחן שום דבר בצורה אובייקטיבית עד שהוא לא ישמע טוב. ייתכן מאוד שברגע שהוא ישמע טוב כל העיכוב ההתפתחותי יעלם.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
טיפול רגשי
זה כל טיפול שיעודו לתמוך בהתמודדויות רגשיות.
יש כמובן הטיפול הנפוץ- שיחות אצל פסיכולוג,
ויש גם מגוון טיפולים נוספים,שבמקום שיחות, מילים,
עושים שימוש ב"שפות" ודרכים אחרות לצורך אותו יעוד.
למשל: טיפול באמנות, בתנועה, באמצעות בע"ח ועוד.
לא מדובר בחוג ציור או תנועה,
אלא כאמור בדרך לא מילולית לעסוק בתכנים רגשיים
ולתמוך התמודדויות רגשיות.
&nbsp
טיפים לכל פעילות משותפת: להשתדל לההקשיב
(לא רק עם האזניים
להיות במוד של הקשבה).
כמה שפחות להפעיל ולשלוט באינטראקציה,
לתרום לה בהחלט, אבל תוך שיתוף פעולה והקשבה.
&nbsp
במה בנך אוהב לשחק?
איזה סוג של משחקים: עם הרבה פעילות ותנועה?
עם דמויות ודמיון? אחר?
יש לו נושא שהוא אוהב? חיות/מכוניות/דמות כלשהי/אחר?
&nbsp
 

שושו126

New member
הוא מאוד אוהב לשחק בלגו

קוביות,השחלות מאוד אוהב טושים הבעיה שאין לו טוסיק לשבת מדובר בפעוט בן שנה וחצי בסה"כ.
בגדול אינטואיטיבית אני זורמת איתו משתדלת להבין אותו שלא יכעס,אנחנו יוצאים הרבה לפארקים,הוא אוהב להשתולל בחוץ הרבה משחקי קוקו ותופסת הוא אוהב מאוד!!! אבל שוב הכל לפרקי זמן קצרים כי קטן מדיי
 

dina199

New member
בשביל מה הוא צריך 'טוסיק לשבת' ?


הרי ילד צריך 'להשתולל'.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
נהדר

כל אחד מהדברים שציינת הוא גם כייף
(וכשילד והורה מכייפים יחד, זה בונה את הקשר ביניהם,
את החיבור, ערוץ התקשורת),
גם דרך מעולה עבורך ללמוד אותו ואת עולמו
וגם דרך נפלאה עבורו ללמוד ולשכלל
המון מיומנויות ולבנות את עצמו, גוף ונפש.
&nbsp
אין שום צורך ב"טוסיק", בודאי לא בגילו הרך מאד

הוא לא תלמיד בקורס, הוא גוזל בראשית מסע החיים.
 

שושו126

New member
תודה רבה שלומית וחג שמח!!

תודה לכולם,
אתם מקסימים כולכם ויש לכם לב חם,נורא התרשמתי לחיוב בהיענות לעזור אחד לשני.
אני עדיין נוטה לחשוב שהבעיה של שמיעה השארה את החותם וברגע שנעשה את הכפתורים הכל ייפתר.בסה"כ הוא ילד שובב שאוהב לשחק איתנו,עם אחותו ועם חברות של אחותו הוא לא אוהב להיות לבד בכלל,הוא כל הזמן רוצה אותי,הוא צוחק כשצוחקים איתו כשמדגדגים אותו,שעושים לו קוקו וכו'.
כפי שציינתי בהודעה קודמת כל הבעיות שלנו מתרכזות לקושי בתקשורת המילולית,וסביר להניח שזה בגלל האוזניים.
שאלה אבל-זה שהוא לא מצביע יכול להיות גם בגלל השמיעה הלקויה שלו?
וזה שהוא לוקח אותי ביד ע"מ להביא למקום שהוא רוצה עד כמה זה בעיה?
וזה שהוא לרוב לא מגיב לשם שלו,לעומת זאת אם אני אגיד אריאל בוא קח במבה הוא לרוב יגיב,כמובן אם באותו רגע הוא רוצה במבה.
 

שושו126

New member
האם יש סימנים מובהקים

מישהו יכול להגיד לי האם יש סימנים מובהקים לאוטיזם?
זאת אומרת אם קיימת אצל ילד תכונה מסוימת הוא בוודאות אוטיסט?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אין תכונה אחת שעל פיה אפשר לאבחן
אבחון על הספקטרום הוא תהליך של מספר פגישות אצל מאבחן מומחה,
אילו היה ניתן לאבחן כ"כ בקלות, זה היה הרבה יותר קצר
וכל אחד היה יכול לאבחן

&nbsp
אין לי מושג האם בנך על הספקטרום או לא,
הוא גוזל קטן כ"כ, זה שלב מוקדם מאד
הניצן עדיין לא נפתח, לא ממש רואים את צבעי הפרח

&nbsp
אין מנוס מלהתאזר בסבלנות (קל להגיד, אני יודעת...)
לעבור את ניתוח הכפתורים, לחכות זמן-מה כדי שהשפעת הקושי בשמיעה תפוג
ואפשר יהיה לחזור על האבחון .
 

dina199

New member
אין סימנים מובהקים ואי אפשר לאבחן באינטרנט.

לכן נדרש איבחון מקצועי ורצוי ביותר מפגישה אחת .
יש רק סימנים מחשידים שבגללם פונים לאיבחון. ואף סימן בודד לא קובע שום דבר.
 

dina199

New member
הרבה ילדים (למעשה תינוקות) בגיל הזה לא משחקים

משחר משותף. האם ייכן שאתם בוחנים אותו יתר מדי תחת 'זכוכית מגדלת' ?
 

שושו126

New member
מאוד יכול להיות


אני מבוהלת מאוד כל דבר קטן נראה לי חשוד..
בכל זאת הרופאים מלחיצים מאוד....
אני קוראת את הפורום הזה כל יום ואפילו כבר יצא לי לדבר עם כמה אמהות אני חייבת לציין שהורדתי קצת מהפחד,כעת אני יכולה לראות בצורה יותר אובייקטיבית שכל הבעיות אצלנו זה בתקשורת המילולית,אם ילד לא שומע טוב הוא כמובן גם לא יוכל ללמוד לדבר ולמלא פקודות.
ב26.10 נעשה לו כפתורים ומקווה שבזה נסיים את הסיפור..
 
למעלה